Goed nieuws, brun! Wellicht mag je die ouwe roestschuit nog even koesteren. :)
Mini Cooper Clubman "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks "Jasper val dood." - RH
We hopen dat iedereen die mogelijk iets gezien heeft zich bij ons meldt.
Waarom lees ik dit nu zo letterlijk? Ik mis minstens één woord in deze zin (bijv. 'hiervan' voor mogelijk).
Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein
Goed nieuws, brun! Wellicht mag je die ouwe roestschuit nog even koesteren. :)
Nu ben ik weer benieuwd wat het wisselgeld was...
Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter
'Volgens een onderzoek dat zij hebben laten uitvoeren zijn de milieu-effecten van het weren van oude personenauto’s uit binnensteden vrijwel verwaarloosbaar.'
Plus nog een heleboel andere terechte bezwaren, over sociale ongelijkheid enzo. Om het dan vervolgens tóch maar toe te staan. Nederlandse politiek in optima forma.
Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.
Verder vrezen de ministers dat gemeenten allerhande uitzonderingen gaan formuleren, wat veel vergt van het ambtelijke apparaat.
Iets zegt mij dat vooral ambtenaren dit plan ten koste van alles in leven willen houden. Uiteraard volgens de Eerste Wet van het Behoud van Bureaucratie.
(Kom er maar in, Kiwi!)
Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter
'Volgens een onderzoek dat zij hebben laten uitvoeren zijn de milieu-effecten van het weren van oude personenauto’s uit binnensteden vrijwel verwaarloosbaar.'
Plus nog een heleboel andere terechte bezwaren, over sociale ongelijkheid enzo. Om het dan vervolgens tóch maar toe te staan. Nederlandse politiek in optima forma.
Ts, als je het leest denk je 'genoeg reden om het dus tegen te houden': het is niet effectief en benadeelt de zwakkeren. Welke partij zat ook weer in de regering? Kijk de Cu en de CDA kunnen dit verkopen: 'het is gods wil' of 'die komen toch niet in de kerk/stemmen toch niet op ons'.
Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein
Iets zegt mij dat vooral ambtenaren dit plan ten koste van alles in leven willen houden. Uiteraard volgens de Eerste Wet van het Behoud van Bureaucratie.
Tweede wet: indien bureaucratie is gevestigd, zal zij er alles aan doen om uit te breiden.
Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein
Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter
Tweede wet: indien bureaucratie is gevestigd, zal zij er alles aan doen om uit te breiden.
Natuurlijk. Ambtenaren zitten er voor de instandhouding én uitbreiding van de soort.
*bestelt nog 1000 kilo rode plakband en gaat helemaal aan de kiwiflipperij*
Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter
In de vier grote steden wordt parkeren voor sterk vervuilende auto's volgend jaar duurder. Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht mogen van het kabinet op proef bekijken of de luchtvervuiling zo kan worden teruggedrongen. Voor de schonere auto’s kunnen de gemeenten de parkeertarieven daarentegen verlagen.
Het kabinet rekent op een invoering in de loop van 2009, maar details over de uitwerking zijn nog onbekend.
De PvdA vindt het goed om vervuilende auto’s harder aan te pakken. "We moeten er naartoe dat mensen zich schamen om in zo’n auto rond te rijden", zegt Kamerlid Lia Roefs in het AD. CDA-Kamerlid Ger Koopmans heeft echter "grote twijfels over de uitvoerbaarheid." Want, zo vraagt hij zich: "Hoe controleer je of een auto schoon of vuil is
Als je vertrekt, meld je je af en dan wordt het bedrag later van je rekening afgeschreven.
Valt me dan toch weer mee
Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein
Dus dat is dan nog net geen feitelijk verbod vanuit Den Haag, maar wel een praktisch verbod.
Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter
- Alle bureaucraten ontwikkelen een sterke loyaliteit tegenover hun organisatie in plaats van bijvoorbeeld tegen hun klanten, omdat de organisatie de bron is van hun baanzekerheid en promoties. Vandaar alle pogingen om mislukkingen en ander falen onder de pet te houden.
- Wanneer een bureaucratie groeit, groeit in het begin het niveau van talent waarna het enkel nog omlaag gaat.
- Wanneer bureaucratieën langer bestaan, verplaatsen de topfunctionarissen hun focus van het verlenen van sociale diensten naar het verzekeren van de groei van het budget van het instituut. Dit betekent ook dat men klokkenluiders fel zal bestrijden.
- In elke grote bureaucratie gaat een significant deel van de activiteiten over zaken die niets te maken hebben met de oorspronkelijke doelen van de organisatie.
- Wanneer een bureaucratie groeit zal de proportie van weggegooid geld steeds verder stijgen.
- Hoe groter een bureaucratie, hoe meer weerstand tegen verandering ie zal bieden. Dit kan omdat er toch geen druk vanuit de markt is.
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others
Lekker makkelijk natuurlijk, dat parkeren op kenteken. Maar hoeveel parkeerders zullen er in de gewenningsfase wegrijden zonder zich af te melden? Hoelang loopt de teller dan nog door? En wat gebeurt er met het onterecht extra geïncasseerde geld? Terugvorderen kun je wel vergeten bij gebrek aan bewijs....
Lekker makkelijk natuurlijk, dat parkeren op kenteken. Maar hoeveel parkeerders zullen er in de gewenningsfase wegrijden zonder zich af te melden? Hoelang loopt de teller dan nog door? En wat gebeurt er met het onterecht extra geïncasseerde geld? Terugvorderen kun je wel vergeten bij gebrek aan bewijs....
En jij denkt dat het met zelf afmelden werkt ??
Nee, je gooit geld in de automaat ( voldoende voor de tijd dat je parkeert...), voert het kenteken in en dat is het.....
Als je gaat werken met zelf afmelden dan is niets leuker dan iedereen die in de buurt van die automaat geparkeerd staat af te melden... ;-)
Amsterdam: speciale parkeertarieven niet genoeg
DEN HAAG - De gemeente Amsterdam ziet weinig heil in hogere parkeertarieven voor extra vervuilende auto's als alternatief voor milieuzones voor personenauto's. Wethouder Marijke Vos zet de voorbereidingen voor de omstreden plannen gewoon voort.
„Zelfs als de tarieven naar 8 euro per uur gaan, dan nog is het effect van zo'n maatregel maar 10 procent van de werking van de milieuzones”, zei ze maandag na het tekenen van een convenant voor milieuzones voor vrachtwagens.
Het kabinet wil in een aantal steden, waaronder Amsterdam, proefdraaien met bijzondere parkeertarieven tegen de luchtvervuiling, kondigde milieuminister Jacqueline Cramer onlangs aan. Hoe vuiler de auto, hoe hoger het tarief. Eigenaren van schonere auto's zouden dan relatief goedkoper uit zijn.
Amsterdam is ervan overtuigd dat de zone „echt nodig is” om de luchtnormen te halen, zei Vos. Zij wees erop dat er in de stad tientallen bouwprojecten stilliggen.
========
Geen verdere woordvervuiling meer voor nodig.
en:
Veel belangrijker”, voegde Vos eraan toe, is dat de kentekengegevens vrijkomen om op 'schone' en 'vuile' auto's te kunnen selecteren. Eurlings is daar niet echt voor. De gegevens van de Dienst Wegverkeer (RDW) zijn „de veiligheidssleutel om te voorkomen dat dingen scheef gaan”, zei hij donderdag nog.
Elders in het land gaan ze 80km zone's opheffen omdat het de doorstroming niet bevorderd, en wat doen ze in Amsterdam? Juist:
Amsterdam wil 80-zone uitbreiden
AMSTERDAM De gemeente Amsterdam wil de 80 kilometerzone op de A10 West uitbreiden. Dat zei een woordvoerster maandag in een reactie op het voornemen van Verkeersminister Camiel Eurlings om te gaan experimenteren met alternatieven voor die maatregel.
Aantoonbare verbetering
Volgens de woordvoerster heeft onderzoek van de GGD aangetoond dat de luchtkwaliteit in de gebieden waar verkeer op de autosnelweg niet harder mag dan 80 kilometer per uur aantoonbaar is verbeterd.
Uit een studie van de gemeente blijkt bovendien dat op de A10 West ook de doorstroming beter is geworden.
Hoort dat topic niet in de VIP-box thuis? Lijkt met toch echt meer iets voor Het algemene auto-forum dan het Horloges, huizen, vakantie, camera's, klussen en (uit) eten forum.
Elders in het land gaan ze 80km zone's opheffen omdat het de doorstroming niet bevorderd, en wat doen ze in Amsterdam? Juist:
Sure, en elke imbeciel gelooft weer de gemeente uiteraard. Natuurlijk zijn er geen belangenverstrengelingen, nee hoor uiteraard niet. De gemeente wilt de shitzooi uitbreiden, dus wat is de conclusie van hun eigen studie? Dat de 80 zones beter zijn voor de doorstroming, terwijl onze beste Eurlings juist het tegenovergestelde beweerd.
Traject controles wordt ik gewoon KOTSmisselijk van. Niet omdat ik zo graag wil hardrijden. Je moet wel effe iets sneller kunnen rijden om in te halen. Wat zie je nu? 100 kilometer voor een afslag is de rechterbaan al vol omdat mensen bang zijn dat ze de wagen niet meer er tussen kunnen krijgen. Ze durven uiteraard niet harder omdat de grote boze trajectcontrole 24/7 op hun snelheid let. Et voila: file.
Vandaag weer naar Amsterdam. Neem de sunchaser van 1981 nu het nog kan :-)
Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein
Dus! http://www.nu.nl/news/1628380/12/Kam...Amsterdam.html
Als het in Amsterdam niet meer kan, dan kan het nergens meer. Maar dat lijkt voorlopig nog toekomstmuziek, omdat je nou eenmaal rekening moet houden met de man met de kleine beurs :-)
I love it when a plan comes together... while another one falls apart. :)
Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter
Comment