Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

korting tweedehandsje??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• korting tweedehandsje??

hoi

misschien is zo'n draadje wel eens vaker langsgekomen, ik heb echter al heel lang geen tweede hands auto meer gekocht.
    en nu moet ik met mijn vader mee. Liefst een MPV achtig ding, zodat instap makkelijker is(ze worden wat ouder!)
    Prijsklasse 13-15000 euro, dachten aan zafira, c-max etc

Wat zijn echter normale kortingen die te bedingen zijn voor autos in die prijsklasse? Heb daar namelijk geen idee van!!

laat maa even horen
    groetjes
    arno

Tja , puur afhankelijk van de prijs tov de marktwaarde en de auto zelf.

Goed achterhalen wat de waarde is (carbase, anwb koerslijst, vergelijkbare auto's op marktplaats, autotrader etc.) en dan is een bod van 1000-1500 lager (of nog meer) vaak helemaal niet vreemd om te doen.

Comment

trouwens, voordat er nog een scenic, opel meriva of ander schijthok de weg ontsierd, probeer je pa in een leuke midi SUV te lullen. :)

Zo heeft de pa van JC en ik nu een X-trail 2.4, beter dan een scenic 1.6 oid.

Comment

heb ik zeker al geprobeerd, maar hij vond mijn Q7 toch te groot :-)

Comment

lol, Q7 = midi SUV? :-)

Ruilen jullie iets in? Dat maakt nogal veel uit namelijk.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
          Alfa Giulia 1300 (1966)
          Mazda Miata (1990 Daily driver)
          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door arnoTT Bekijk bericht
            Liefst een MPV achtig ding, zodat instap makkelijker is(ze worden wat ouder!) Prijsklasse 13-15000 euro, dachten aan zafira, c-max etc
            Daar kopen ze een nieuwe of bijna nieuwe (ahv de wensen) Ford Fusion voor. Heb ik een oom en tante aangeraden en zij zijn er blij mee.
            Ik weet niet wat en wie ze allemaal mee willen kunnen nemen, maar het lijkt mij geen verkeerde keuze

Van 1.4 16v Style 59/80 C 154 - 14.700 tot 1.6 16v Futura Durashift viertraps automaat 74/100 E 181 - 18.910
            Last edited by Sander; 04-09-08, 15:04.
            fka v164

Comment

WTF? sorry hoor, maar een fusion is een iets opgehoogde fiesta, wat heb je daar nu aan? Model is niet bepaald vers meer.

Ga dan voor een Roomster (als je de looks kunt verkroppen) of een ander slim nieuw model (First Note whatever).

Comment

inruil is niet veel bijzonders, opel astra combi van 92 of 93 of zo. Roestplekken etc. Uitgeleefde bak dus. Zal niet meer als 200 of 300 euro doen!

Comment

via marktplaats lozen en niet proberen in te ruilen, zodat je gewoon een cash bedrag eraf kunt lullen.

Comment

ik heb zeer recent ook samen met mijn vader (70+) een auto gekocht in deze prijsklasse; wij kwamen thuis met een 307SW 2.0-16V aut met 30kkm op de klok. Ook een vrij hoge instap en zit.

Mijn ouders rijden en reizen nog steeds vrij veel en ik vond het niet verantwoord dat ze dat ik een klein gebakje a-la Fusion zouden gaan doen, hoe nieuw ook. Bovendien is de kans groot dat het de laatste auto is die mijn vader koopt dus dan moet het ook iets leuks zijn! daarom een 2liter 16v en 30PK meer als in z'n vorige auto.
                    De auto zit tsjokvol met airbags, heeft goed stuur en rembekrachting, ABS, en ik meen zelfs ESP. Kortom een auto waarmee je comfortabel en veilig lange afstanden kan rijden. Mijn vader heeft er in ieder geval veel plezier van en dat is mij ook zeker wat waard!

Met inruilers kunnen de handelaars schijnbaar lastig iets doen met de prijs.
                    ik heb vooral onderhandeld over hoe de auto moest worden afgeleverd voor die prijs: 10L in de tank of een volle tank?, autoradio/carkit/navigatie ingebouwd en werkend? matige banden vervangen? 3de nummerplaat in geval van trekhaak? In geval er geen trekhaak op zit en je 'm wel wil zou dat ook een onderhandelingspunt kunnen zijn. Ook onderhoud zou je erin kunnen betrekken: is de motor snel toe aan een nieuwe distibutieriem? Vervangen! Snel toe aan een nieuwe APK? nieuwe verse erop. Hoe oud is de accu? Hoe zijn de schijven?
                    Allemaal lullig om het over te hebben maar als je fel onderhandelt kan je dat onder de streep toch leuk wat voordeel opleveren. En de handelaar kan op dit soort zaken een stuk toeschietelijker zijn dan puur op de prijs zelf.
                    Overigens beslist bij aflevering controleren of alle afspraken ook echt zijn nagekomen!

Dan is er nog het aspect van garantie: wij hebben deze auto vrij ver weg gekocht. (Gewoon omdat ze met automaat nu eenmaal niet op iedere straathoek staan en al helemaal niet met 30kkm/3j oud.)
                    Gevolg is dat het claimen van garantie erg lastig is (reisafstand)
                    We hebben samen besloten dat de auto zo goed was en nog zo nieuw dat het een acceptabel en hanteerbaarrisico was om de auto zonder garantie te kopen. (NAP rapport hadden we al geregeld en bekeken , verkopende partij was BOVAG bedrijf). Ook dit leverde weer wat korting op.

inruil: ze zien je er liever mee gaan dan komen. Zelf verpatsen is de oplossing. Maar doe dat na de aankoop want dan kan je die oude auto nog als onderhandelingstool gebruiken: wel of niet inruilen? sommetje maken. meestal is uit de reactie van de verkoper wel af te leiden wat hij van de inruiler vindt maar verwacht niet veel. Bij de inruiler van mijn vader heeft de verkoper niet eens gereden. Boeide hem totaal niet. Volstrekte desinteresse en dat terwijl het een LPG-G3 auto was. (lijkt mij bij benzineprijzen van 1,60+ makkelijke snelle handel, toch?)

suc6 met zoeken!
                    Last edited by janspeed; 04-09-08, 17:35.

Comment

Is een Fiat Panda niet iets voor ze?
                      Enige nadeel vind de ruimte tussen stuur en middenconsole waar mijn knie tegenaan komt. Verder ruim zat, goedkoop als nieuwe auto, waardevast en niet eens lelijk. Standaard versie is verder niet spannend om te rijden en stuurbekrachtiging is ruk, maar 't voldoet als auto voor velen dunkt me. 2e hands kopen = nog betere deal, houden ze geld over. Waarom moeten ze groter dan dat?

Dit is prima kar, ook voor oudere mensen toch? :)

Comment

bedankt voor jullie input. Het is een zafira 1.6 geworden, 2004, 70.000 km, full option(navigatie, cruise control, dubbel zonnedak, climate control etc). Alleen geen leer.
                        Voor de mooie prijs van 12000 incl rijklaar maken, nieuwe distributieriem, trekhaak etc.
                        Geen slechte prijs denk ik.

Pa is in ieder geval heel blij. kregen nog 900 euro terug voor dat oude lijk zonder apk etc.

Comment

Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎