Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Duitse auto kopen...
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door CWATR Bekijk berichtIk mag aannemen dat de MwSteuer zowieso van de prijs af gaat bij verkoop naar NL?
-
Aan het uitrustingsniveau te zijn lijkt hij me qua optie af fabriek helemaal standaard en dat is de basis voor de BPM berekening.
Prijs 2003: 126.000 euro
Rest BPM: 10.385 euro
5-daags kenteken op naar Nederland te rijden: 80 euro
(voor 13.00 uur ter plekke te regelen)
Invoerkeuring + kenteken en tenaamstelling: 93 euro
APK keuring: 50 euro
Luxe platen + houders: 40 euro
Kratje speciaal bier voor consult Lennart: 15 euro :-)
Totaal extra kosten: 10.583 euro
Prijs auto incl afdingen: 68.000 euro
Voor 78.583 ben je het mannetje!!
(binnen 5 minuten berekend)
Comment
-
Nog ff over die NSX.... ik zou zelf eerder een 'oude' in goede staat verkerende NSX kopen. Auto is zogoed als hetzelfde, en met de rest van de pegels kan je modden.
Nee....ik probeer die van mij niet te verkopen ;)Honda Civic Type-R 2010 GrandPrixWhite
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DBN Bekijk berichtLennart,
Hoe zit dat met dat BTW verhaal.
Ik heb zelf een BTW nummer. gebeurt hier wat mee, ofverdwijnt dit hele verhaal in het niets ?
Met andere woorden....komen hier blauwe enveloppen van?
M
Tsja, de douane is ook niet gek natuurlijk, maar het was zo, dat ze in Duitsland alleen maar even checkte of het BTW nummer wel klopte. Vervolgens kreeg je een 0% Mwst factuuur en betaalde je ex BTW.
Ze gaven dat verder niet aan in Nederland. Maar, wellicht dat ze tegenwoordig bij dit soort auto's wel even om een factuurtje er inzage vragen. Kijk, als je hem verder niet inboekt, zou er weinig aan de hand kunnen zijn, maar of ze er nu scherp op zijn, weet ik niet. Zouden ze wel moeten doen natuurlijk :-).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DBN Bekijk berichtLennart,
Hoe zit dat met dat BTW verhaal.
Ik heb zelf een BTW nummer. gebeurt hier wat mee, ofverdwijnt dit hele verhaal in het niets ?
Met andere woorden....komen hier blauwe enveloppen van?
M
Ja...
De NSX wordt dan beschouwd als zijnde een auto die je zakelijk gaat rijden, met alle voor-en nadelen.....Veritatis simplex oratio est
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk berichtZe gaven dat verder niet aan in Nederland. Maar, wellicht dat ze tegenwoordig bij dit soort auto's wel even om een factuurtje er inzage vragen. Kijk, als je hem verder niet inboekt, zou er weinig aan de hand kunnen zijn, maar of ze er nu scherp op zijn, weet ik niet. Zouden ze wel moeten doen natuurlijk :-).
Die gegevens wisselen de belastingdiensten van de verschillende landen onderling uit, en komen dus bij de NL fiscus terecht. Diezelfde met 0% btw verhandelde verkochte wagen zal dus bij de koper (traceerbaar dankzij het door verkoper aangegeven BTW-nummer) als aankoop in de boeken moeten staan.
Kijk, ik heb nooit geloofd dat ze zo'n omvangrijk systeem ooit helemaal sluitend krijgen, maar wellicht kan DBN dat eens voor ons uittesten :-)
Comment
-
DBN, er zitten toch behoorlijk wat verschillen tussen een 2003 en een 1991 versie, hoor!
De auo is sterker gemotoriseerd (3.2 vs 3.0) en de carosserie en het wegliggingsgedeelte zijn aangepast. Bovendien enkele visuele aanpassingen waarvan de koplampen uiteraard de meest opvallende zijn.
Ik denk dat zo'n 3.2 in frisse staat nog behoorlijk mee kan met het huidige assortiment aan duur spul; die NSX-en zijn altijd al onderschat geweest.
De absolute natte droom blijft een witte NSX-R. Wat een formidabele auto....
Wat een nadeel is (en blijft) zijn de dure onderdelen; bij schade aan carosserie-delen ga je helemaal huilen.
Voor wat minder geld had ik 'm toch wel willen hebben. Zeg 50000 euro of zo.
;-)All you need to remember is the number '70' .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk berichtDe handelaar geeft zijn BTW 0% verkoop aan op zijn BTW aangifte en moet zgn ICL opgave doen: aan welke buitenlandse BTW-nummers is voor welke bedragen verkocht over een bepaald tijdvak.
Die gegevens wisselen de belastingdiensten van de verschillende landen onderling uit. Diezelfde met 0% btw verhandelde verkochte wagen zal dus bij de koper (traceerbaar dankzij het door verkoper aangegeven BTW-nummer) als aankoop in de boeken moeten staan. De auto als koper niet inboeken, tja... Kijk, ik heb nooit geloofd dat ze zo'n omvangrijk systeem ooit helemaal sluitend krijgen, maar wellicht kan DBN dat eens voor ons uittesten :-)
Een maat die net als ik ook graag muziek maakt, kocht zijn instrumenten altijd net over de grens bij Enschede in Duitsland. Zit een of andere grote muziekzaak. Ook ex BTW aftikken mbv briefpapier van je baas. De brandstof naar Duitsland was er zo uit op die manier. Nooit gezeik mee gehad, maar het in de hoek van: het mag wel ruiken, maar niet stinken :-).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CWATR Bekijk berichtDe auo is sterker gemotoriseerd (3.2 vs 3.0) en de carosserie en het wegliggingsgedeelte zijn aangepast. Bovendien enkele visuele aanpassingen waarvan de koplampen uiteraard de meest opvallende zijn.
Een kennis van mij heeft een 3.0 en een 3.2, en geeft zelf toe, dat als ie echt een paar dijkjes sportief wil doen, ie liever de 3.0 neemt dan de 3.2
Mijn ervaring was dat de 3.2 softer is dan de 3.0, zowel kwa afvering als van rij-ervaring.
Een van de belangrijkste voordelen van de 97+ (3.2) zijn de grotere remmen.
Oorspronkelijk geplaatst door CWATR Bekijk berichtWat een nadeel is (en blijft) zijn de dure onderdelen; bij schade aan carosserie-delen ga je helemaal huilen.
Veel onderdelen zijn vaak duurder dan vergelijkbare Ferarri onderdelen, de kwaliteit is echter een ander verhaal ;)Honda Civic Type-R 2010 GrandPrixWhite
Comment
-
Hoi DBN..
Blijft een dure hobby zo'n NSX.
Ik vindt het wel jammer dat-ie zo duur is (3.2 versie althans). De oudere versie is wel leuk maar vindt ik te oudbollig (ondanks dat het een klassieker is / wordt).All you need to remember is the number '70' .
Comment
Comment