Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Politie achtervolging gespot

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Politie achtervolging gespot

Wat een actie op de vrijdagavond!
    Komt er net een auto door de straat, die achtervolgd wordt door politie met zwaailicht en sirene. Ik hoorde eerst een auto flink optrekken door de straat, maar dat gebeurt wel vaker hier. Toch vond ik de vaart en de snelheid waarmee hij dichterbij kwam opvallend. Mede door het feit dat vlakbij, onder mijn raam zowat, een behoorlijke drempel ligt. Helaas was ik te laat om het te zien, maar zo te horen raakte hij alleen de opgaande rand en verder wat tupperware-top-tarmac geluiden.
    De dienders zag ik nog wel voorbij komen, namen de drempel iets rustiger. Geen idee of ze gepakt zijn, maar het was wel amusant verder.
    Last edited by Lennart; 06-09-08, 14:43. Reden: taalphoud

hmm, terwijl politieauto's meestal zijn gemod om flink over drempels heen te kunnen blaffen. Maar het ging toch iets te gortig blijkbaar.

Lokale suffertje even in de gaten houden voor de uitkomst :)
    Forza!

Comment

Gisteren zag een motorrijder mij aan als politieachtervolger...:)

Nadat ik te laat in de auto gestapt was en een paar zondagsrijders-op-zaterdag op de linkerbaan was tegengekomen had ik het even helemaal gehad en ging het rechterpedaal naar het tapijt. Ja, ook die gepasseerde motorrijder die zich werkelijk van geen enkele regel aantrok heeft het vlammetje doen ontwaken...:)

En zo stond er vrij snel na dit moment meer dan 100 km/hh op de teller en werd de motor intussen weer getest hoe het met de remmen gesteld was; in de Bible-belt rijden structureel meer Kia's en Hyundai's die 'm zonder te kijken er voor gooien en nog op de toeter staan ook wanneer je het asfalt van de rechterbaan WEL benut...Grrrrr.

Met 120 km/h werd er dus een wheelie gemaakt toen ik weer achter de motorrijder zat en ook ik had vrij baan.

Tot m'n verbazing zag ik echter de motorrijder - op honderden meters van me vooruit - afremmen, z'n kop omdraaien en "wachten" op een Alfa-koekblik om te inspecteren of-ie niet de Wouten achter zich aan had zitten. Blijkbaar had ik toch EEN indruk gemaakt...:)

Ik passeerde de motor zelfs, hij bleef checken dat-ie niet getuige was van het unieke moment "politie in burger in een Alfa", en nadat hij zag dat het goed was (nee, een politieman heeft geen das om z'n nek hangen...:) ) was-ie al snel definitief verdwenen. Met dank aan meerdere eikels op wielen, starend naar hun vaginatie midden op hun vooruit geplakt...
      Last edited by raspaardje; 07-09-08, 11:59.

Comment

a58 ri tilburg

a58 ri tilburg, vanmorgen kwam mij tegemoet:

- bmw x5
        - 2 x 5 serie
        - 2 x vw transporter

alles zwart met blauwe zwaailichten en hoge snelheid.

Misschien vervoer van zware jongens, maar het ging wel erg hard en ze reden niet allemaal bij elkaar.... 5-10 min verschil denk ik

Comment

Enkele weken terug een trio Audi A6 in slipstream over de verdrijvingsvakken, de bitonal in aanslag.

Soms ben ik stiekem jaloers op die gasten, al was het maar omwille van het strakke colonne-rijden aan hoge snelheid. Achtervolgingen kan me niet boeien, da's te moeilijk.
          2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Dkdb
            Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Nope, AT.
              Veritatis simplex oratio est

Comment

meaning ?

Comment

DKDB Dienst Koninklijke en Diplomatieke Beveiliging

En nog wat meer afkortingen Joost ;-)
                  Veritatis simplex oratio est

Comment

toen ik nog als chauffeur werkte hebben we ooit met zo'n 15 s80's in colonne gereden. Allemaal getrainde secu chauffeurs. Dat is echt wel stoer om eens te doen. Met zn allen in 1 keer een rijbaan opschuiven. Gaaf was dat. En met mijn w108 mocht ik eens t at volgen over de vluchtstrook omdat ik net deed dat ik een trouwauto had (ik had driedelig aan) en door die file te laat zou komen. Strakke actie van ze, want ik was net te laat op mijn afspraak, maar scheelde een half uur stilstaan. Je kunt ze dus maar beter te vriend houden!

Comment

Bedankt, Peter. D'r gaat weer een wereld voor mij open. Bescherming zachte objecten!

Op de A2 word ik tussen Utr en Brooklyn denk ik eens per kwartaal wel verrast door zo'n vluchtstrook-actie.

Comment

Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎