Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Auto van het jaar!
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
De delta staat er ook weer tussen, maar ik denk niet dat ze het een 2de keer gaan worden, zou wel grappig zijn.
-
Oorspronkelijk geplaatst door Joshua Bekijk berichtTuurlijk, De Mietoe heeft niks nieuws dus is mooie kanshebber.
Comment
-
7 serie. Wel wat(te) duur.
De rest is goedbedoelde rotzooi, waar geen sprankje inventiviteit in zit imho:)
Maar een onder/middenklasse oerlelijke hatchback vaak uit F of I, boring rijdend wint toch 9 out of 10:))))"Aerodynamics are for people who cannot build engines"-Enzo Ferrari
Mattheüs 7:3-5
"I believe most things can be said in a few lines."-Enzo Ferrari
"One must keep working continuously; otherwise, one thinks of death."-Enzo Ferrari
"The mark of a great car is one whose overall competence exceeds what you should expect from its individual components and the 1M does just that"-Chris Harris
Comment
-
Jos, dat was 1978 en dat herrinner ik me nog, serieus(ik was 8)
Maar ik doelde meer op het laatste decennium:)
Hier, dit was toch niet echt boring, ja het basismodel weer wel:)
"Aerodynamics are for people who cannot build engines"-Enzo Ferrari
Mattheüs 7:3-5
"I believe most things can be said in a few lines."-Enzo Ferrari
"One must keep working continuously; otherwise, one thinks of death."-Enzo Ferrari
"The mark of a great car is one whose overall competence exceeds what you should expect from its individual components and the 1M does just that"-Chris Harris
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Joshua Bekijk berichtBedankt, Harry!
Robin, die Talbot Horizon had toch grensverleggende bochtsnelheden.
@Joost : Er staat een smiley achter he?
Maar verder zegt het toch ook niet zoveel?
Of is het echt merkbaar in de autoverkopen als een bepaald type auto v/h jaar wordt?
Ferrari 308 GTB QV (1983)
Alfa Giulia 1300 (1966)
Mazda Miata (1990 Daily driver)
BMW 320Ci (van GF)
Comment
-
Harry: mijn vader kocht om die reden destijds wel een Simca 1308. Rood, met zwart vinyl dak. Mooi......
Mijn stem gaat naar de Jaguar XF. Die zal het dus niet worden.Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NoTVR Bekijk berichtLaat ik de X6 eens noemen. Toch een nieuw gat in de markt ;-)
jan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht@Joost : Er staat een smiley achter he?
Maar verder zegt het toch ook niet zoveel?
Of is het echt merkbaar in de autoverkopen als een bepaald type auto v/h jaar wordt?
Harry, de 205 werd destijds tweede achter de Uno. Van de 205 zijn er maar 5.278.000 verkocht, van de Uno vast iets minder... Maar zonder twijfel is het een mooie prijs om in de zak te hebben.Last edited by Joshua; 14-09-08, 12:40.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Joshua Bekijk berichtGave foto, Robin. Ik sprak tot voor kort geregeld een collega die destijds bij Chrysler de homologatie deed, variërend van dikke Yanks tot de wilde Zonnestraal Lotus. Altijd een glimlach.
Harry, de 205 werd destijds tweede achter de Uno. Van de 205 zijn er maar 5.278.000 verkocht, van de Uno vast iets minder... Maar zonder twijvel is het een mooie prijs om in de zak te hebben.
Ik denk wel dat de Peus 205 in NL veel beter scoorde dan de Uno.
Groet
GJLast edited by GJ; 14-09-08, 11:13.
Comment
-
Even bronnen checken he Joshua voordat je de uno af gaat kraken :-).
Uno is in NL lang niet zo populair geweest als in zuid europa of zuid amerika. De Auto Van Het Jaar verkiezing is verder een europees feestje, dus als je het vanaf die kant beschouwd, is hier de 205 wel succesvoller geweest.
Comment
-
Er zijn een aantal Auto's van het Jaar geweest die commercieel niet zo'n succes waren. En dan bedoel ik nog niet eens de bijzondere modellen zoals de 928. De al genoemde Delta redde het ondanks de titel niet als mainstream wagen. De latere Integrales waren uiteraard super, maar hebben weinig met mainstream te maken.* Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
* Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.
Comment
-
Bedankt, Lennart. Tja, die wereld is ook zo groot, ik kijk meestal niet verder dan Europa. Maar GJ, dank, I stand corrected.
Inderdaad deed de Uno het in NL ietsje minder dan de 205: 93.000 tegen 143.000 volgens de Autoweek statistieken.
De 206 staat nu al over de 6.3 miljoen en verkoopt ook nog steeds goed, ook hier in NL.
Btw, van de 405 werden in ieder geval tot in 2006 nog jaarlijks zo'n 180.000 kratjes onderdelen gevuld om in Iran in elkaar geschroefd te worden.
Comment
-
Er staan elk jaar auto's in de lijst waarvan je denkt: "Why bother?"
Chevrolet HHR??
Ik geef de Golf een goede kans. Zo voorspelbaar als wat, maar je kunt er veel goodies op krijgen die eerst alleen voor de hogere klassen waren. (Park-assist, active CC en dergelijke meuk)
En heel misschien de Delta, met z'n biturbo diesel.
Comment
Comment