Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Glad wegdek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Glad wegdek

Afgelopen vrijdag reed ik naar huis. Laatste stuk is binnendoor via Rhenen richting Amerongen.
    Is een stukje 50km/u en daarna 80km/u. Vlak voor het 80 wordt, is er een rotonde en als het een beetje nat is, wil ik daar altijd een beetje gas geven zodat de kont een klein beetje uitbreekt. (waarna de electronica vol aan de bak gaat om mij te redden :-)
    Vrijdag had ik pech, want er reed een trage gast voor me in een oude Golf.

Maar toen ik op de rotonde reed, begon de achterkant toch ineens raar te doen, gingen alle lampjes branden en leek het wel of de koppeling als een gek slipte. Gasgeven betekende weinig voorwaartse snelheid, maar wel extra lawaai. Omdat de auto ook slecht rechtdoor ging, kreeg ik het idee dat ik 2 kapotte achterbanden had ofzo.

Toen ik echter naar het wegdek keek, zag ik dat er een glans opzat met allerlei kleurtjes. Olie o.i.d. dus!!!
    Ik stond al aan de kant omdat ik naar mjn banden wilde kijken, maar ben toen voorzichtig doorgereden.

Stukje verderop ging het weer goed, maar zo absurd glad als dat stuk heb ik nog nooit meegemaakt in mijn auto-carriëre en ik rij heel veel km's!
    Nu mijn vraag : wie moet je bellen over zulke dingen??? Ik heb de politie geprobeerd, maar dat nummer mag ik blijkbaar niet bellen met mijn werk-GSM. Ik kreeg ze niet te pakken i.e.g.
    112 vind ik ook wat overdreven, dus uiteindelijk heb ik niemand gebeld.
    Achteraf heb ik daar spijt van, want als iemand daar op de motor zou rijden, was hij op zijn bek gegaan.

p.s. Ik had dus echt mazzel dat die Golf voor me reed, anders had ik de plantjes en stoepranden op de rotonde opnieuw geschikt zeg maar. :-)
    Last edited by Harry; 08-09-08, 14:21.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Ik bel altijd het noodnummer voor zo'n zaken. Dergelijke gladheid vereist vaak de brandweer om het wegdek te reinigen, en de olievervuiling in te dijken.
    2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

ik heb dat altijd via 0800944 gedaan, tot ik erachter kwam dat het toch niet uitmaat. 3 kwartier later lag de afgevallen boomstam (diamter een cenimeter of 40, lengte een dikke meter) nogsteeds vrolijk te zonnen op de linkerbaan van de a59.

Maar toch is het goed om te melden. Als het al gemeld is en de instanties hebben een acceptabele tijd gehad om het te verhelpen en ze hebben dat niet edaan, dan kan je de schade bij hen claimen. Was jij dus eraf gegaan en iemand had 45 minuten eerder erover gebeld, dan kna jij de wegbeheerder aansprakelijk stellen.

Denk je trouwens even in wat er gebeurd zou zijn als je op een motor had gezeten.
      Last edited by MIOB; 08-09-08, 13:42. Reden: nulletje te weinig

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MIOB Bekijk bericht
        Denk je trouwens even in wat er gebeurd zou zijn als je op een motor had gezeten.
        "anders had ik de plantjes en stoepranden op de rotonde opnieuw geschikt zeg maar. :-)"

Dat dus :-)
        Last edited by Harry; 08-09-08, 14:19.

Comment

ruk, net over dat zinnetje heen gelezen, excuus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MIOB Bekijk bericht
            ik heb dat altijd via 0800944 gedaan.....

Misschien als je 0900-8844 de volgende keer intoetst gaat het beter........ :-))
            Veritatis simplex oratio est

Comment

Heel simpel: 0900-TUIG en dan laten we even in het midden wie het tuig is. :-) Maar, erg gevaarlijk in elk geval.
              Every second of your life is a part of your song

Comment

O, ik had zo te zien 0800-TUIG geprobeerd.
                Die bestaat niet. De volgende keer zal ik 0900 proberen.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                Alfa Giulia 1300 (1966)
                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Of ze hadden even pauze:)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                    Ik heb de politie geprobeerd, maar dat nummer mag ik blijkbaar niet bellen met mijn werk-GSM.
                    LOL, valt onder bedrijfsbeleid.... (zie dat het het verkeerde nummer was ;) ).

Maar idd zou het toch proberen te melden. Of als dat niet gaat auto parkeren en wachten met de camera in de aanslag tot een petjes golfje langs komt.
                    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
                      LOL, valt onder bedrijfsbeleid.... (zie dat het het verkeerde nummer was ;) ).

Maar idd zou het toch proberen te melden. Of als dat niet gaat auto parkeren en wachten met de camera in de aanslag tot een petjes golfje langs komt.
                      Doet mij hieraan denken:

Kei glad. Geweldig :D (komt natuurlijk omdat ik zelf brabander ben:))

Comment

Dat filmpje is super inderdaad. :)

Wel tien keer gezien al, en blijft leuk. Brabantser wordt het niet. Die gecrashte gozer ook, "Des tog godverdomme nie normoal!", hahaha, man, en dan met zo'n stoïcijnse blik. Uit zo'n dorp kom ik dus ook. :)
                        Mini Cooper Clubman
                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Bel de woute bel de woute!!
                          :D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                            Dat filmpje is super inderdaad. :)

Wel tien keer gezien al, en blijft leuk. Brabantser wordt het niet. Die gecrashte gozer ook, "Des tog godverdomme nie normoal!", hahaha, man, en dan met zo'n stoïcijnse blik. Uit zo'n dorp kom ik dus ook. :)
                            Ik vind het grappiger (ja eigenlijk triest, maar goed) wat die politiegast zget.

Gecrashte gast: dit is toch heel gevaarlijk man (of iets in die trant).

Politieman: je meent het.

OMGROFLOL

Comment

Dat wijzen ook, met die stoere stapel papiergeld in z'n hand......

SJESUS WAT EEN LOSER!

:-)

Comment

jonge zo doen wij da in brabant.
                                traditie wittenie.

Comment

Nou, dan ben je komend weekend helemaal de pimp zeker? Met al oew geld van de 3-dèrtig...egwel! :-)

Comment

Working...
                                  X