Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zondag Zandvoort Time Attack, anyone ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Zondag Zandvoort Time Attack, anyone ?

Amigos, gaat er nog iemand naar CPZ zondag ? Hoewel de nieuwe GT-R is afgezegd, moet een 900pk Skyline toch ook wel spetteren. Ben d'r vanaf een uur of 1, eerst leeuwtjes kijken in Utrecht, Overvecht (DSL Live).

ik heb in de wandelgangen gehoord dat er een boel afzeggingen zijn en het veld nu word opgevuld met de mensen die eerst niet geschikt werden bevonden.
    De meeste auto's met dikke pk's blijven thuis had ik begrepen omdat het prijstechnisch niet haalbaar zou zijn.

Wij zijn in ieder geval aanwezig met beiden subaru's om te kijken.
    Volgend jaar misschien meedoen met de GTT, als die dan nog heel is :)
    Subaru Impreza GTT 10/1999 - 450+BHP
    Subaru Forester S-Turbo 10/2000 - 260+BHP
    Subaru legacy 2.5 10/2001 - 150BHP
    http://www.fineline-imports

Comment

Prijstechnisch niet haalbaar?

Nou ja, zal wel.
      Er komt ieg ook een Alfa SZ met 220pk, maar die zal vast niet winnen.
      Toch zal dat ding best rap gaan (is enigszins aangepast voor circuit) en een heerlijk geluid produceren.
      Als iemand gaat, zou ik een kort filmpje van die SZ wel op prijs stellen!

Comment

Dat was ik overigens :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
        Alfa Giulia 1300 (1966)
        Mazda Miata (1990 Daily driver)
        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Er was o.a. een evo met 900pk die eerst 7.000 pond wilde hebben voor hij over zou komen. Dit is dus op het laatste moment dus toch niet doorgegaan hoorde ik. En zo schijnen er nog een paar dikke auto's hebben afgezegd.

Maarja ik denk dat er genoeg dik spul in Nederland rijd, en zie wel wat er allemaal rijd tijdens de TA
          Subaru Impreza GTT 10/1999 - 450+BHP
          Subaru Forester S-Turbo 10/2000 - 260+BHP
          Subaru legacy 2.5 10/2001 - 150BHP
          http://www.fineline-imports

Comment

7000 pond vragen om gratis op Zandvoort te rijden in je EVO?

Lol, als ze dat zouden doen, dan had ik ook zo'n hok gekocht. :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
            BMW 320Ci (van GF)

Comment

En? Hoe was het? Ik heb toch gekozen voor de 2e rallydag....maar had graag naar Zandvoort gegaan vandaag.
              Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Ik ben vandaag naar Time Attack geweest; erg leuk en een divers deelnemersveld, met Donkervoorts, Westfields e.d. Ook erg veel Jappen die soms als een slak over de baan gingen en totaal geen lijnen reden. Bochten van binnen naar buiten nemen met 400 pk onder de kap, dat soort werk. Wij hebben eigenlijk continue in de Hugenholtz bocht gestaan. Je staat daar erg dicht op de actie (ik kreeg zelfs een stuk rubber tegen m'n hoofd) maar je kunt daar wel heel erg goed het tempo + lijnen en rijtechniek zien.
                Ook had je zicht op de altijd moeilijke Gerlach bocht, waarbij een aantal coureurs te maken kregen met een onstabiele auto. Er deed ook een straat Audi R8 mee, die er tijdens 1 v/d runs afging door lift off oversteer, en de bandenstapel in dook. De schade viel gelukkig erg mee.

Hoogtpunt van de dag was voor mij niet de Time Attack, maar de driftchallenge. Puur spektakel, en GROF geweld als je de auto's piepend en rokend langs ziet schuiven, wat een spektakel is dat. Paul Vlasblom was met de E36 M3 Touring King of Track, door de auto in de meest onmogelijke sliphoeken te brengen. Dit was ook de man die het rechte stuk met een noodgang dwars aflegde. Niet recht maar dwars, tientallen meters achter elkaar, om vervolgens de pits in te driften, en met luide knallen (en dan ook écht luid) de paddock in te rijden. Joelend publiek, omdat er werd gedacht dat Paul een vreselijke chrash ging maken richting pitsmuur. Niets was minder waar, deze man weet gewoon hoe je een show moet geven.
                Na de driftchallenge moest ik letterlijk de stukjes rubber van m'n armen afhalen, en uit m'n haar. Ongekend.

Uiteraard waren er ook weer de nodige Sjonnies, daar zijn we aan gewend. Maar de aanwezige promotiemeisjes overtroffen de Sjons als het gaat om ordinair zijn. Strakke pakjes, lagen make up, dellerigheid tot en met. Sommigen dachten dat ze meeden aan een miss camel toe verkiezing. Ik heb d'r maar een paar mooie tussen gezien, maar over het algemeen moet je zo als vrouw gewoon niet rond willen lopen. Wel vermakelijk om naar te kijken, dat geef ik volmondig toe :-)

Al met al een hele leuke dag, en het is eens wat anders dan een rally, Dick :-)
                Last edited by Jeroen; 08-06-08, 22:18.
                ''Thank God for the internet experts''

Comment

@Jeroen: Ik ben er ook geweest. Zal later nog een uitgebreider verhaal en wat foto's plaatsen.

Mooiste verhaal hoorde ik nog van Frank van Koppen. Ik ken hem al een tijdje via de Ring, Honda en nog wat dingen. Hij heeft een ITR zelf en was vanmorgen met de motor naar Zandvoort gekomen. Daar aangekomen werd hem gevraagd of hij een Skyline GT-R misschien zou rond willen sturen. Hij ingestapt, 1e keer in een RHD drive auto en ook in een Skyline.

Fast Forward eind van de dag: winnaar in zijn klasse (Semi Pro Street volgens mij) met een keurig nette tijd :) Dat zijn mooie verhalen :)

Comment

Ik heb je zien rijden Stephane! Elmar heeft trouwens weer een hele knappe prestatie neergezet met de Viper dit keer, na zijn overwinning van vorig jaar met de M3, werd hij nu 3e in de pro street klasse! Knap......

Oh, en speciaal voor Harry: er is een fimpje opgenomen van de deelnemende Alfa SZ. Wat een schitterend geluid kwam daar uit!

Comment

@Jeroen: In mijn Elise dan, maar niet op het circuit, neem ik aan ;)

Hier de foto's in ieder geval:

P.S. Als Gummen ook zo'n automatische resize heeft helpt dat wel. Anders moet ik de foto's eerst verkleinen als ik er een paar wil plaatsen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
                        Ik heb je zien rijden Stephane! Elmar heeft trouwens weer een hele knappe prestatie neergezet met de Viper dit keer, na zijn overwinning van vorig jaar met de M3, werd hij nu 3e in de pro street klasse! Knap......

Oh, en speciaal voor Harry: er is een fimpje opgenomen van de deelnemende Alfa SZ. Wat een schitterend geluid kwam daar uit!

Waar is dat filmpje?? :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Gast met die SZ was 5e geworden begreep ik?
                          Of 5e in zijn klasse? 2.12 was zijn tijd ieg.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Geduld Harry ;-)

Comment

O, dat vind ik lastig hoor. :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Wat van ver komt...

Je hebt er even op moeten wachten... Nu hoop ik dat het de moeite blijkt.
                                Een maal SZ tijdens Time Attack
                                Hubraum statt Spoiler

Comment

YES! Mooi zo! Ik ga direct kijken!

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

Working...
                                  X