Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Duitse Top Gear

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Duitse Top Gear

    Zag gisteren een stuk Duitse Top Gear voorbij komen, met onder meer Sabine Schmitz. DMAX Motor heet het programma. Op Youtube vind je ook wel wat dingetjes en onlangs zagen we de presentatoren natuurlijk ook in de echte Top Gear. Je weet wel, waarin Clarkson enzo in Spitfires landen en vervolgens in Astons stappen.

    Anyway.

    Wat een ONGELOOFLIJK slecht programma, dat Motor. De presentatoren lezen hun slechte scripts op alsof het boodschappenlijstjes zijn. De voice-over staat bol van de clichés (en geloof me, gruwelijk AutoVisie-taalgebruik is nog véél gruwelijker als het gaat om gruwelijk DUITS AutoVisie-taalgebruik). En emotie? Spanning? Seat of the pants, kick in the balls, dat soort werk? Duh.

    Als ze een stuk Bundesstraße afsluiten om een Porsche te testen, vertelt de commentator echt drie keer dat het om 'een afgesloten stuk openbare weg' gaat. Want oh oh oh, 't moet wel sicher sein.*gatver*

    De opnames zijn aanvankelijk wel okee. Ook een afgelegen vliegveld genomen, net als 't echte Top Gear. Tot na twintig minuten opvalt dat ze voor élke buitenopname hetzelfde filter-effect gebruiken.

    Dat doet de BBC toch veel subtieler. Ja, zelfs Sabine Schmitz is in d'r steenkolen-Engels bij Clarkson véél charmanter dan wanneer ze Duits spreekt.

    Is er dan helemaal niets goeds aan dat programma, beste Brun?

    Toch wel. Gisteren gingen ze het (vliegveld-)circuit op met een BMW 135i coupe tegen een BMW 2002 Turbo. Eerst heen en terug over een slalomcircuit: en de 2002 versloeg op de finish de 135i met minstens een autolengte. Toen drie laps van het complete circuit. En wat mevrouw Schmitz ook probeerde: de 2002 bleef achter haar, naast haar of voor haar hangen. Pas in het allerlaatste deel van de laatste ronde moest ie lossen, omdat de remmen begonnen te faden en de 135i op het rechte stuk toch net een tikje sneller was. Maar dan ook slechts een tikje. In de bochten gaven ze elkaar geen duimbreed.

    Vond ik mooi.

    Toen begonnen ze weer te praten. En heb ik weggezapt. NEXT.

    :-)
    Last edited by brun; 09-09-08, 15:24.
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

  • #2
    je bedoelt: NÄCHSTE!


    welke duitse zender is het op te zien trouwens? Of alleen Bezahlfernsehen, en ben ik dus op youtube aangewezen?
    Forza!

    Comment


    • #3
      DMAX heet die zender.

      Denk dat jouw Turkse buurman 'm wel op de schotel heeft. :-)
      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

      Comment


      • #4
        Tsja. Ik ben hier dan ook alleen als onroerend goed vluchteling. Jij schijnt in het Duits sex te hebben. :)
        You know that reality is immaterial

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
          Tsja. Ik ben hier dan ook alleen als onroerend goed vluchteling. Jij schijnt in het Duits sex te hebben. :)
          Ik héb tenminste nog sex. Jij alleen maar Duits.

          :-)
          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

          Comment


          • #6
            Enne. Als je dan klaar bent. Roept Mutti die Frau dan ook "NÄCHSTE!", of niet? :)
            Mini Cooper Clubman
            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
            "Jasper val dood." - RH

            Comment


            • #7
              of 'nächstes loch bitte'

              Forza!

              Comment


              • #8
                Nu begint het toch wel enigszins ordinair te worden. :)
                Mini Cooper Clubman
                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                "Jasper val dood." - RH

                Comment


                • #9
                  Ja, ik krijg ineens visioenen van een Duitse Toledo Man.

                  Met een Beiers jachthoedje in plaats van een Stetson en met een iets te nauwe zwarte leren broek en The Scorpions-laarzen.

                  We dopen 'm Badewannen-Mann.

                  *rilt*

                  *pakt vork*
                  Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                  Comment


                  • #10
                    hop, weer een draadje binnen een paar posts compleet verCobramant. :)
                    Forza!

                    Comment


                    • #11
                      Wat zou Gummen zonder Cobraman moeten?
                      Iedereen heeft recht op mijn mening!

                      Comment


                      • #12
                        Die test tussen 135i en 2002Turbo klinkt wel heel erg gaaf. Is die online ergens?
                        Maar hoe graag ik het ook zou willen, ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de 2002 Turbo een kans zou maken tegen de 135i.

                        2002 Turbo specs :
                        170pk
                        0-100 in 7 seconden
                        Top van 210km/u

                        135i specs :
                        306pk (!!!)
                        0-100 in 5,3 seconden
                        Top van 250km/u

                        Dus daar klopt iets niet hoor. Of die '02 was gechipt en had een K&N luchtfilter. ;-)

                        Ferrari 308 GTB QV (1983)
                        Alfa Giulia 1300 (1966)
                        Mazda Miata (1990 Daily driver)
                        BMW 320Ci (van GF)



                        Comment


                        • #13
                          Ik heb net ook even zitten kijken.

                          @harry: http://www.dmax.de/video/?bcpid=1683...tid=1716382429

                          het is echt een gaaf vergelijk, maar vergeleken die ex-crackjunk coureur is Jezza nog een schoonheid :)
                          Forza!

                          Comment


                          • #14
                            ho, dat is eigenlijk een heel andere, waar ik onbewust naar zat te kijken. Het 2002 vs 135 vergelijk moet nog komen dus. maar zal wel op dezelfde website verschijnen.

                            desondanks is het old-new M3 vergelijk ook wel vermakelijk.
                            Forza!

                            Comment


                            • #15
                              Harry, op het rechte stuk kwam de 2002 inderdaad een beetje acceleratie en topsnelheid tekort. En ook het schakelen ging wat minder snel. Maar zo'n circuit heeft natuurlijk geen eeuwig recht stuk. En vanuit stilstand accelereren doe je in een race natuurlijk ook maar één keer.

                              In de bochten maakte de 2002 zijn tekortkomingen meer dan goed, door het simpele feit dat hij slechts rond de 1000 kg weegt, en de 135i een slordige 1560 kg. Vraag maar aan Pa Röhl hoe je zo'n auto heen en weer kunt smijten. Want ondanks dat de 135i uiteraard een veel beter onderstel en remmen heeft, moeten onderstel en remmen wel ruim 500 kg meer in bedwang houden. Een halve ton! Je kon het in sommige opnamen duidelijk zien, hoe de banden onder de 135i worstelden om dat in het juiste spoor te houden.

                              Vergelijk alleen maar de cijfers: de 135i heeft liefst 136 pk méér, en bereikt daarmee de 100 km/uur slechts 1,7 seconden sneller. Dat lijkt veel, maar het is vanuit stilstand, dus inclusief turbogat. Ik denk dat het verschil in de hernemingen nog veel kleiner is.

                              Bovendien kon de bestuurder (een Duitse coureur, maar ik ben z'n naam kwijt) duidelijk goed overweg met de langzame bak en het enorme turbogat. En dan zie je ineens hoe verschrikkelijk hard zo'n modern hok moet werken om z'n dertig jaar oudere vader los te rijden.

                              Ik zeg niet dat ie wint, de 2002. Maar wel dat hij véél en véél sneller is dan je zou denken. Gewicht is gewoon alles.
                              Last edited by brun; 09-09-08, 20:36.
                              Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                              Comment


                              • #16
                                Komt ook in het Duits vervelend over, die Sabine. Dat 'gemaakte' verbeten fanatieke van d'r begint me de keel uit de hangen. En die Schrick kan alleen maar "geil" roepen. Dat is wel het laatste waar je aan denkt als je die lelijke harses ziet.

                                Nee, blijkt toch maar weer hoe superieur de Britse humor en 'tongue-in-cheek' presentatie zijn. In NL is het ruk en in Dld dus ook.
                                Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

                                Comment


                                • #17
                                  Sluit mij aan vorige sprekers, vreselijk Scheissprogramm.

                                  Tim Schrick heeft super wagenbeheersing maar zo'n man moet je niet continu 'nonchalant' in een mistige hal neerzetten om zijn blah blah verhaal te laten doen. Die vent probeert een imitatie van Hammond neet te zetten, bleh.

                                  Sabine is sooo typisch duits.

                                  Nee, dan had men met Motorvision en vooral Classic veel betere programma's. Soms moet je gewoon je eigen weg gaan en niet gaan klonen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ja, ze proberen iets na te doen en dat lukt natuurlijk niet.
                                    Jammer.
                                    Maar als ze zulke leuke vergelijkignen blijven doen, zal ik wel af en toe kijken (op de site dan)

                                    @Brun : oke, zou gaaf zijn. Dat '02's best goed rijden weet ik (ik heb er twee gehad), maar dit verrast me toch!! Hopelijk zetten ze die aflevering online.

                                    Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                    BMW 320Ci (van GF)



                                    Comment

                                    Working...
                                    X