Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijlpalen in de autogeschiedenis

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Mijlpalen in de autogeschiedenis

Autoliefhebbers,
    Wat zijn volgens jullie nou memorabele momenten in de autogeschiedenis? De historische hoogtepunten?
    Deze mijlpaal kan van alles zijn, van techniek zoals de uitvinding van differentiaal of startmotor tot de lancering van een revolutionair nieuw ontwerp.
    Graag jullie reactie. Alvast bedankt!

Eh, onderzoekje aan het doen ???
    Veritatis simplex oratio est

Comment

Jazeker. En laten dan vooral de kenners vragen :-)

Comment

Nou....

Eerst maar eens voorstellen he, en voor wie of wat de gegevens gebruikt gaan worden.

Klinkt negatief, dat weet ik, maar het is wel zo netjes als je ergens komt binnenvallen en gelijk vragen gaat stellen.
        Veritatis simplex oratio est

Comment

Klinkt negatief, dat weet ik, maar het is wel zo netjes als je ergens komt binnenvallen en gelijk vragen gaat stellen.
          Tja, u heeft gelijk. Komt denk ik door mijn ongetoomde enthousiasme.

Eerst maar eens voorstellen he, en voor wie of wat de gegevens gebruikt gaan worden.
          Hallo, ik ben Menno. Met auto's heb ik weinig op, en ik rij dan ook in een Corolla uit '96. Het enige dat hier dan weer bijzonder aan zou kunnen zijn, is dan ik het begin van de uitlaat, dus onder de motorkap, middels een cd-rekje heb omgevormd tot bakoventje, waarmee tijdens lange tochten de heerlijkste gerechten te bereiden zijn.

De vraag die ik stel aan het begin van het topic is puur nieuwsgier. Ik probeer me een voorstelling te doen van de 20ste eeuw (voor de niet-kenner 1900-1999) van het dagelijkse leven per decennium. Wat hield men bezig, waarmee kon je voor de dag komen etc. Voor een aantal vlakken heb ik daar zelf wel iets van verstand van, maar van auto's weet ik praktisch niets. Vandaar dat ik me afvroeg of jullie suggesties hebben.
          Ik hoop dat dit het een en ander duidelijk maakt. Het zal niet voor commerciële doeleinden gebruikt worden. Kom nou!

Comment

Welkom Menno!

Quote : "ik het begin van de uitlaat, dus onder de motorkap, middels een cd-rekje heb omgevormd tot bakoventje, waarmee tijdens lange tochten de heerlijkste gerechten te bereiden zijn"

????? :-)

Tja, wat voor mijlpalen zoek je? De Volkswagen is wel een mijlpaal, net als de A Ford. De eerste Ferrari V12 motor ook, vind ik.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
            Alfa Giulia 1300 (1966)
            Mazda Miata (1990 Daily driver)
            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ha, die Harry;

Ik dacht van Ford eerder aan de Model T. En natuurlijk de Citroens TA, DS en 2CV, de Jeep, de Mini, Lamborghini Miura, Lotus 1960-Elite, Jaguar C-type en Mercedes-Benz 300SL en 260D om er maar een paar te noemen....
              Scherven brengen gelul.

Comment

Hee leuk, las laatst in een klassiekerblaadje over iemand die kookte op het motorblok van zijn Toyota Celica. Blijkbaar is het een Japanse gewoonte :-). Wat kook je dan zoal?

Mijlpalen, zoiets van eerste zelfdragende carrosserie, eerste dwarsgeplaatste motor?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                  Quote : "ik het begin van de uitlaat, dus onder de motorkap, middels een cd-rekje heb omgevormd tot bakoventje, waarmee tijdens lange tochten de heerlijkste gerechten te bereiden zijn"
                  Hallo Menno, slibbe hier!

Ik ben een onderzoekje (voor niet commerciële doeleinden, wat maak je me nou?) aan het doen over culinaria & automobilia. Jouw bovenstaande mod lijkt me een uitstekend voorbeeld. Bovendien is dit het eerste wat ik hoor in relatie tot Toyota, voor zover van belang voor mijn onderzoekje.
                  Heb je wat meer details, zoals foto's van de huidige staat van het oventje, zowel tijdens bereiding als vooraf, alsmede een verslag over de bouwwijze en hoe je op dit fantastische idee kwam?

Dankje wel!
                  * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                  * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

lol, echt iets voor Slibbe idd. :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

De turbo, abs, 4wd, torsen diff, carbon fiber, keramische onderdelen, chip tuning, zelfdragende carrosserie, Groep B rally wagens, homologatie modellen, Vtec, flappy pedal gearbox, dubbele koppeling versnellings bakken, van doornes transmissie, de windtunnel.

Zoek maar wat uit. ;-)
                      http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

Ook interessant voor het onderzoek: de autotuin
                        * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                        * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Ha, die Slibbe;

Zo, dan was mijn oude buurman zijn tijd nog eens ver vooruit, zeg! Al in de jaren zestig had die namelijk, toen de vaste lasten van zijn Mercedes(spreek uit: Merrekedes)-Benz 220S (net zoeen als in Meilenwerk stond) hem boven het hoofd groeiden, al een rijke duinflora onder de bodemplaat van dat trotse Duitsche bezit tot bloei weten te brengen.
                          Scherven brengen gelul.

Comment

Working...
                          X