Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Chevrolet Volt

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Chevrolet Volt

Is wel Nieuws voor de VIPbox lijkt me ... Flashy Hybride maakt entree in de US market: de Chevrolet Volt is eindelijk te zien in productievorm:
    Concept:

In het echt:

Interieurshot:

Wat denken de heren gummers ... OK, het ding is amerikaans, maar dat betekent dat het geen ruk kost. Verder is het wel 'a step ahead' van de geriatrische prius lijkt me.
    Rock on. RS.

Ik ben erg wel erg benieuwd hoe het ding zich verhoudt tot de Prius en de Civic. In ieder geval een fris design zo te zien. En er moet blijken wat er waar is van die snelle oplaadtijden, actieradius etc.

ps. "geriatrisch": weer een woord geleerd. :)

Comment

Learn about discontinued Chevy cars, trucks, and SUVs. Explore new vehicles that carry on their legacy or search for Certified Pre-Owned Vehicles.

Comment

Eindelijk fatsoenlijk ogende hybrides!
        Waarom maken ze die dingen tot nu toe steeds zo lelijk? (die dure Lexus-dingen tellen even niet mee uiteraard)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
        Alfa Giulia 1300 (1966)
        Mazda Miata (1990 Daily driver)
        BMW 320Ci (van GF)

Comment

mmm, dus dit is mooi? fris? Bij Chevrolet moet ik toch gelijk denken aan de gepimte maar nog even zo lelijke Deawoos, deze ook
          fka v164

Comment

concept vind ik stoer, de echte lijkt juist weer heel veel in lijnen op een prius (II).
            Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
            Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Ben wel benieuwd hoe de overheid ons gaat pakken als we plug-in hybrides gaan aanschaffen. Nu al is het zo dat als je slaolie in je dieseltje gooit je een dikke boete kan krijgen vanwege accijnsontduiking.
              Maar wat gaan ze doen als je 's nachts je auto aan het netstroom hangt?

Met een actieradius van 60km/dag kan ik op 1 lading naar m'n werk heen en weer én boodschappen doen. Ik heb Groene Stroom, dus als ik de auto 's nachts aan het stopcontact leg, dan ben ik behoorlijk milieuvriendelijk bezig toch? Afgezien dan van die accu's.

En toch bekruipt me het ongemakkelijke gevoel dat de overheid me toch wel weer een poot weet uit te draaien. Misschien is dat wel de reden waarom zo nodig de km-heffing ingevoerd moet worden en het niet via de accijns kan...
              All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Doe mij dan maar gewoon de prius. Een hybride is niks en wordt niks.

Zo'n ding er sportief uit laten zien is net zoiets als een Espace HDi van een M5-uitlaten systeem laten voorzien.

Wat hier dus ook echt gebeurt in Dld, maar dat is voer voor een ander draadje. Zodra de inspiratie het toelaat, zal ik eens uit de doeken doen aan wat je hoornvliezen zich hier in Dld zoal aan automobiele wansmaak moeten laten welgevallen.(Waarbij vermeld dient te worden dat welgevallen hier een zeer ongelukkige woordkeuze is).
                You know that reality is immaterial

Comment

Kijk eens hier. Recharge in 10 minutes, plus al die andere specs. Zet deze maar neer bij mij op de oprit: 220 miles is goed genoeg voor de meeste drives.

Rock on. RS.

Comment

Die actieradius van 220 mijl en een laadtijd van 10 minuten via een 220 Volt-stopcontact? Dat moeten wel de best haalbare cijfers zijn.

Waarschijnlijk is na tien rondjes goed scheuren over het circuit de accu al leeg (zie TopGear's test van de Tesla). En gezien de capaciteit die zo'n accupack moet hebben om piekvermogens van 1000 pk (meer dan 700 kilowatt!) te leveren, heb je het al gauw over een laadstroom van 150 tot 200 ampère die je er in 10 minuten injakkert.

Nou, MIJN stopcontact thuis gaat bij zulke stromen beslist in rook op. :-)
                    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Geen stoppenkast? ;-)
                      Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.

Comment

Brun, heb er mijn reservaties bij, maar vergeet niet dat in de States 110 de norm is, 220 is daar waarschijnlijk al sterkstroom :-).
                        Een driepolige met 380v erop in de garage, net als vroeger voor de wasmachines zou de truck moeten doen. Het is in elk geval al beter dan 3,5 uur opladen.
                        Rock on. RS.

Comment

Met de huidige accu's etc zijn deze auto's nog steeds geen optie. Behalve als je heel erg aan het nieuwe rijden doet.

Als gasgeven met een nieuwe Tesla al betekent dat je elke 50km moet 'tanken' (wat een halve dag kost), ben ik benieuwd hoe dit gaat als die accu's een jaar of 2 oud zijn.
                          Mijn GSM (anderhalf jaar oud) moet inmiddels bijna elke dag aan de lader ipv 1 keer per week.

Op papier lijkt het leuk, maar in de praktijk werkt het helaas nog steeds niet. En nog lang niet voor sportieve/snelle auto's.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rocketscience Bekijk bericht
                            Brun, heb er mijn reservaties bij, maar vergeet niet dat in de States 110 de norm is, 220 is daar waarschijnlijk al sterkstroom :-).
                            Een driepolige met 380v erop in de garage, net als vroeger voor de wasmachines zou de truck moeten doen. Het is in elk geval al beter dan 3,5 uur opladen.
                            Blijven de amperages te hoog voor een standaard stoppenkast. 16 amp * 3 stoppen = 50 amp. max.
                            380 volt levert nog geen 50% winst tov 220 volt. Effectief betekent het opladen in 10 minuten dus dat je in de rest van je huis geen electriciteit kunt gebruiken en wellicht toch nog je stoppenkast smelt. Is dus niet reeel om dat thuis te kunnen.

Comment

Het verschil zit hem waarschijnlijk in het theoretisch kunnen opladen van de accu's in 10 minuten versus the praktische haalbaarheid daarvan. Met andere woorden, als je een privé electriciteitscentrale naast je huis hebt staan is het mogelijk. Een simpel rekensommetje leert dat je een netaansluiting van ca. 200kW nodig hebt om die accu's in 10 minuten op te laden. Dat komt b.v. overeen met een 500Amp/400V 3-fase aansluiting. Ben je afhankelijk van je 16A enkelfasige stopcontact, duurt het laden ca. 55 uur.

Het dus nogal een understatement door te zeggen dat je bij het laden van de SSC, in de rest van het huis geen elektriciteit meer kunt gebruiken ;-)

Daan...

Comment

A, het hele blok even geen electriciteit wanneer je aan het laden bent.

Dank Daan, weer een mythe geslecht (* wacht op gummers die uitleggen hoe je dat woord wel moet schrijven * )

Comment

lol, hele blok 2 dagen zonder stroom, omdat jij morgen (wat dus niet lukt) weer 'gratis' wilt rijden. :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ik zat ook al gelijk met een aansluitwaarde van 35A bij 230V, maar Daan heeft het gelukkig al uitgerekend;-)

Wordt leuk als de hele straat zo'n ding gaat opladen...
                                    Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Jullie snappen het niet.
                                      Die dingen worden alleen maar bruikbaar met een speciale stroomaansluiting (krachtstroom ofzo) en dat geeft de overheid meteen weer de gelegenheid om de stroom die dat ding eet extra te belasten.

Je denkt toch niet dat ze ons goedkoop laten rijden, hè.
                                      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Working...
                                      X
                                      😀
                                      🥰
                                      🤢
                                      😎
                                      😡
                                      👍
                                      👎