Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groep Twee Auto Van De Zaak Luxeprobleem Poll I

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Groep Twee Auto Van De Zaak Luxeprobleem Poll I

    Nou, doe ik ook maar een ankeet op deze frisse vrijdagochtend. Want de ST nadert het najaar waarin er kan worden proefgereden, zodat er in de winter een knoop kan worden doorgehakt, met dientengevolge in het vroege voorjaar een nije Auto Van De Zaak voor de deur.

    Goh, gaat de tijd zo snel? Ja, die vliegt inderdaad. Straks dus drie jaar alweer.

    En een luxeprobleem? Uiteraard, want ik ben eigenlijk nog helemaal niet met een andere auto bezig. Maar dan hebben de gummers tenminste weer iets om over te bakkeleien, nu de Passat CC al zo goed als onder de Amstelveense carport-in-wording staat geparkeerd.

    Tegelijk ook een schaarsteprobleem trouwens. Want als ik zo het aanbod bekijk, zit er in de price range voor bescheiden letterboeren nou niet iets waarvan het bloed sneller gaat stromen.

    Dus waar draait d'n poll om?

    1. Gewoon eerst nog maar een jaartje doorkarren met het FeeSTbeeST, want wat moet je er in godsnaam voor terugnemen? Het is nu weliswaar één barre ellende in het subprime-segment, maar misschien zit er in 2010 toch nog weer iets leuks bij.

    2. Welnee Duts, dat zie je helemaal verkeerd. De [vul maar in] is een perfect karretje voor jou!

    3a. Hoho, denk nou even lateraal. Schop dus die Tsjechische familiebak in privé eruit (AWD is so overrated) en ga gewoon op jacht naar twéé nieuwe auto's: een nieuwe Gezinsauto Van De Zaak en een pittig klein rolbevestigend autootje voor moeder de vrouw.

    (Deze optie maakt hier ten huize trouwens weinig kans en optie 3b bestaat sowieso niet, want La Duts heeft er geen zin in om privé haar trut in een Fiesta te laten schudden. Waften in een Jag, dat is haar long-term goal. Een instelling die mij gezien mijn vorderende leeftijd ook wel aanstaat, maar dit terzijde.)

    4. Dump die waterpompverslindende 'pretauto' zo snel als mogelijk, beding een redelijke salarisverhoging en ga in privé voor 19ct/km iets écht leuks rijden. Je staat dan tenminste ook niet meer voor de zware taak om per se iets nieuws uit te zoeken uit het magere aanbod.

    Discuss...
    25
    Jaartje doorkarren
    40,00%
    10
    Gewoon een nieuw wagentje uitzoeken
    12,00%
    3
    Nieuwe grote auto uitzoeken en moeders in een kleintje terugzetten
    12,00%
    3
    In privé iets echt leuks rijden
    36,00%
    9
    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

  • #2
    Ik heb geen verstand van nieuwprijzen of leaseprijzen, maar ik weet wel dat je met 19ct/km helegaar niks kan rijden. Dat bedrag is achterhaald.
    Maar als je bijtelling schokt voor privégebruik dan moet je maar eens met het rekenmachine aan de slag en vragen of je niet meer p/km kan krijgen.
    Met wat ik nu aan km-vergoeding heb, krijgen ze mij nooit meer in een leasert.

    Als het klein en snel moest zijn: Abarth 500 (liefst de 160pk versie).
    Anders een Corsa VXR (zwart) of een Cooper S.

    Ga je privé rijden dan is de wereld je oester.
    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

    Comment


    • #3
      4. (tevens het aantal auto's wat ik met mdv samen heb).

      Koop een klassieker met betrouwbare instelling (dus geen jag, sorry), maar bijv. een toyota lelica uit 1980. Goede, mooie gerestaureerde exemplaren voor pakweg 5K
      Gas erin en evt. motorrevisie later: 2K (gereviseerde blokken zijn voor 300 euro te koop, versnellingsbakken voor 75E.....)

      Onderhoudskosten (hebben geen distributieriem :-))) ) pakweg 400 euro/10K km
      Brandstof pakweg 7ct/km (als je erg bot rijdt)
      WB nul
      All risk verzekering 300 euri / jaar (met een tax waarde van 6-7K) voor 20K km's
      Afschrijving:
      Deze auto is in 2011 bij invoeren kmheffing en vrijstelling voor oldtimers (>30 jaar) minstens de 7K waard.

      op 19ct/km houdt je dan zo'n 6ct/km over voor banden (niet in de 400 euro)
      Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
      Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
        Maar als je bijtelling schokt voor privégebruik
        Yep, ik tel bij. Dus hoe zou zo'n rekensom eruit moeten zien?
        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

        Comment


        • #5
          Dit heb ik al eens eerder gedaan:
          Eenvoudig voorbeeld:
          Auto 40.000K
          Leaseprijs 1000E

          Scen 1. alleen bijtelling
          10.000 bijtellen = 4000 zelf betalen

          Scen 2. eigen bijdrage is 2000 euronen /jaar
          8000 bijtellen = 3200 belasting betalen + 2000 = 5200 zelf betalen totaal

          scen 3. vanwege goedkope leasert krijg je 2000 euronen bruto per jaar
          10.000 bijtellen = 4000 belasting betalen - 1200 netto = 2800 zelf betalen totaal

          Berekening wordt wat lastiger als de leasert niet op eigen naam is verzekert, waardoor schadevrije jaren sparen wat lastig kan zijn, maar dat zijn pinda's.

          Dus als scen 1 geldt, heb je in weze 19ct/km + 4K/jr voor de eigen auto beschikbaar.
          Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
          Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

          Comment


          • #6
            Scenario 1 geldt, alleen voor grofweg de helft natuurlijk.

            Destijds - láááng geleden - wel eigen verzekering in de zaak ingebracht, maar die staat inmiddels op naam van de zaak, met inderdaad een behoorlijk sterke no-claimkorting. Maar een beetje tussenpersoon moet zoiets toch kunnen regelen?

            En misschien eens aan een collega vragen wat hij aan ct/km krijgt... :)
            Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

            Comment


            • #7
              Als de verzekering is opgenomen in het collectief, wordt het lastig een no-claim verklaring te krijgen.

              Zeker omdat de leasert vaak om elk onverhaalbaar krasje naar de plaatwerkert gaat en dus een schadeverleden is ontstaan.

              Comment


              • #8
                Maar 't is geen leasert... Auto is eigendom van de zaak en heeft eigen polis.
                Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                Comment


                • #9
                  Dan is de noclaim verklaring geen probleem, zeker als jij als regelmatige berijder te boek staat.

                  Comment


                  • #10
                    Skoda er uit, MdV in een Mini Cooper zetten.

                    Zelf een nieuwe 118d bij elkaar klikken.

                    Comment


                    • #11
                      Nieuw speelgoedje uitzoeken. Wat is je budget?

                      Ik zag in Autovisie een Renault Clio die veel fun voor weinig zou moeten leveren, zag er zeker niet uit als barre ellende. Alfa zou nog met een Mito GTA gaan komen ("in loop van volgend jaar", maar ben bij Alfa wat sceptisch of er ooit nog een leuk gemotoriseerde moderne Alfa naast die 8C zal komen). Mini Cooper S is ook nog steeds feestje, schijnt nu ook echt te chippen te zijn.

                      Comment


                      • #12
                        Wrong call, Tux! Dat zijn twee niet-gezinsauto's...

                        En twee girlie cars. :)
                        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                        Comment


                        • #13
                          Beste Duts,

                          Voor een artistiek schrijver is dit een zéér banale vraag, valt me tegen van je.
                          Je zou sowieso de mening van de meeste bezoekers van deze site moeten negeren, laat staan dat je er naar vraagt, Al een stap te ver vind ik.

                          Wat willen jullie zelf? Waarbij je de wens van la Duts onmogelijk kan negeren, een mooie vrouw krijgt haar zin, dat is evident. Dus als er een Jag moet komen, komt die Jag er.
                          Of neem je het risico dat je bepaalde gunsten die zij nu zo af en toe aan je verleent, je dadelijk onthouden worden?

                          Het eerste is dus vastgesteld: Er komt een Jag, waar la Duts haar bevallige figuur in kan laten glijden.
                          Dat kost wat, dus de tweede vaststelling:
                          Voor jou armzalige woon-werkverkeer en die spaarzame andere zakelijke of zogenaamde zakelijke ritten wordt het een Suzuki Alto of iets wat vergelijkbaar is qua kosten dan hè. Prius kan vanwege de lage bijtelling misschien ook nog, maar dat is de limit, dat snap je wel hoop ik. Nog beter is geen privé te rijden en zodoende de bijtelling geheel ontlopen. Wellicht kun je beter de fiets pakken of in het uiterste geval de Jag vragen, maar dat moet geen gewoonte worden.

                          Dit alles om de Jag te kunnen financiëren, dat is helder als bronwater, die komt er.
                          Veel succes met je zoektocht naar een chique racinggreene Jag met cognac kleurige lederen interieur.

                          • zet telefoon uit na gesprek met mevr Dutch*


                          :-)))))
                          "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                          BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

                          Comment


                          • #14
                            Clio RS CUP voor Duts en tegen de tijd dat je die Octy zat bent trap je die eruit voor een Jag op LPG. (of moeten er 20k km per jaar worden afgelegd in de "gezinsbak"?) Je rijdt de ST toch gewoon in de bijtelling btw?

                            Comment


                            • #15
                              Maar beste Pa, begrijp dat dan: deze draad is pure liefdadigheid. Zodat de catalogusfappers en leaselutsers weer iets hebben om over te praten. :)

                              Zie ook mijn opmerking dat ik er eigenlijk nog helemaal niet mee bezig ben. Optie 1 is daarom ook mijn eigen keus.

                              En mij iets aantrekken van hun oordeel? Kom nou toch... Alsof iemand mij hier ooit in die Skoda en die Ford heeft gepraat - dat was toch echt helemaal mijn eigen schuld. :))

                              Verder is het wachten totdat Herr Schnitzel het draadje komt binnenstormen, vol van chemisch opgewekt bekschuim over vrouwen die je hun zin moet geven...
                              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht

                                Berekening wordt wat lastiger als de leasert niet op eigen naam is verzekert, waardoor schadevrije jaren sparen wat lastig kan zijn, maar dat zijn pinda's.
                                Een beetje leasemij kan je na afloop van leasecontract een overzicht schadevrije jaren verstrekken (bij ons wel in elk geval) en die worden bij 9 van de 10 verzekeringsmaatschappijen erkend.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door ølle Bekijk bericht
                                  Clio RS CUP voor Duts en tegen de tijd dat je die Octy zat bent trap je die eruit voor een Jag op LPG. (of moeten er 20k km per jaar worden afgelegd in de "gezinsbak"?) Je rijdt de ST toch gewoon in de bijtelling btw?
                                  In de bijtelling, ja. Klein bier wegens de schandalig lage nieuwprijs van 21k.

                                  Maar iets Frans staat sowieso doorgestreept, je krijgt me echt niet zo gek. 't Zou al heel wat zijn als ik iets Italiaans ga overwegen, maar ik weet nog niet echt of het pompenverhaal van de Fiesta me nou weer terugdrijft naar Japanse zorgeloosheid of me juist heeft gemasseerd in het toestaan van mediterrane meuk met eigenwijze elektronica...
                                  Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                  "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                  Comment


                                  • #18
                                    Die met dat streepie was me voor, ik heb net een Renault blaadje voor me liggen:

                                    Clio RS Cup: 23.995,- incl. ESP, 17", Brembo en 200pk. Er is simpelweg geen andere keus.

                                    Die 4x4 zou ik gewoon door laten rijden, want die heb je gunstig overgenomen, en schrijft weinig meer af.
                                    Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

                                    Comment


                                    • #19
                                      Nah lekker dan...
                                      Vrouw W 220 leest ook eens mee over de schouder.....

                                      Goh, de vrouw van Dutch wil een Jag ???

                                      Nou, ik ook, maar voorlopig ga IK in de C 280 rondrijden, dat bevalt beter dan de cabrio......

                                      Eh, schat ???





                                      Prettig weekend dan maar.

                                      Bedankt.
                                      Veritatis simplex oratio est

                                      Comment


                                      • #20
                                        Woeha!! :)))
                                        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                        Comment


                                        • #21
                                          Frans is niet altijd slecht lijkt me.

                                          Ik heb van 1997 tot 2004 Peugeots gereden, en dat heeft me niets meer gekost dan regulier onderhoud.

                                          Wel garantiedingetjes, maar die kosten niks.
                                          Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

                                          Comment


                                          • #22
                                            Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                            Een beetje leasemij kan je na afloop van leasecontract een overzicht schadevrije jaren verstrekken (bij ons wel in elk geval) en die worden bij 9 van de 10 verzekeringsmaatschappijen erkend.
                                            Klopt, maar gezien de plicht elke schade te melden en te laten verhelpen in sommige situaties kan je schadevrije jaren wel eens tegenvallen.
                                            Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                            Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                                            Comment


                                            • #23
                                              Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
                                              Klopt, maar gezien de plicht elke schade te melden en te laten verhelpen in sommige situaties kan je schadevrije jaren wel eens tegenvallen.
                                              En als die jezelf schadevrij rijdt, maar een collega rijdt jouw leasert tegen een paaltje, dan zit je ook in penarie qua schadevrije jaren.
                                              (been there...)
                                              Last edited by Ruud; 19-09-08, 13:51.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                                                Woeha!! :)))

                                                Ja lach maar,boefje....

                                                Voorlopig kan ik de Golf idd in de garage gaan zetten.

                                                Madame heeft de sleutels alvast geconfisqueerd van de C ( oftewel de sleutel in d'r jaszak gestoken) en is de deur uit.
                                                Mwah, past eigenlijk beter dan de cabrio.... ;-)


                                                En op de valreep toch nog ff de mededeling dat een leuke XJ welkom is, en dat het geen oudje hoeft te zijn, want daar pas jij niet in.....

                                                Nee hoor schat, ik zoek wel een knappe uit...
                                                Veritatis simplex oratio est

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
                                                  En als die jezelf schadervrij rijdt, maar een collega rijdt jouw leasert tegen een paaltje, dan zit je ook in penarie qua schadevrije jaren.
                                                  (been there...)
                                                  3 keer schade gekregen terwijl ik niet in de auto zat (en de auto niet eens reed). Maar ik had wel nog een barrel dat maar 5K per jaar reed op mijn naam :-)
                                                  Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                                  Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Gelukkig had ik die escape-route ook nog...

                                                    sinds 1998 schadevrij in een auto bij dezelfde maatschappij.
                                                    Last edited by Ruud; 19-09-08, 13:58.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Oorspronkelijk geplaatst door NoTVR Bekijk bericht
                                                      Frans is niet altijd slecht lijkt me.

                                                      Ik heb van 1997 tot 2004 Peugeots gereden
                                                      Dat waren vast de goede jaren. :)

                                                      En Peugeot is geen Renault. ;)

                                                      Nee, ik heb nu weer zo veel mooie Renault-verhalen om me heen - laatst weer blok naar grootje door gebroken drijfstang - dat ik weer voor minstens een jaar ben genezen. Als ik al ooit besmet ben geweest, wat ik ten zeerste betwijfel. De absolute ravage die de vorige Clio RS was toen ik hem na tien dagen AutoRAI aantrof, was wat dat betreft ook een heel leerzame ervaring. (En als je zegt 'Ja, maar zo zien alle auto's eruit na tien dagen RAI', dan heb je niet gezien wat er allemaal kapot was aan deze...)
                                                      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                                        Ja lach maar,boefje....
                                                        Mijn medeleven heb je, maar...

                                                        Disclaimer: gummers kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden voor de gevolgen van het vertonen van hun bijdragen buiten de kring van gummers.

                                                        Kun je die zin even opnemen in de algemene gebruikersvoorwaarden, Harry? :)

                                                        Misschien dat het helpt als ik zeg dat La Duts als moderne zelfstandige vrouw die Jag straks helemaal uit eigen zak gaat betalen?

                                                        Overigens ben je welkom om straks TWEE goede XJ's te gaan uitzoeken voor de mdv'en. :))

                                                        Heck, zelfs een S-type slaat ze niet af, want dat levert voor haar idee iets minder kans op dat ze straks niet zelf aan de kant met een haastig opgetrommeld elastiekje uit eigen kleding de V-snaar mag vervangen...
                                                        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                                                          Misschien dat het helpt als ik zeg dat La Duts als moderne zelfstandige vrouw die Jag straks helemaal uit eigen zak gaat betalen?

                                                          Overigens ben je welkom om straks TWEE goede XJ's te gaan uitzoeken voor de mdv'en. :))

                                                          Heck, zelfs een S-type slaat ze niet af, want dat levert voor haar idee iets minder kans op dat ze straks niet zelf aan de kant met een haastig opgetrommeld elastiekje uit eigen kleding de V-snaar mag vervangen...

                                                          Ja, dat uit eigen zak betalen, die opmerking ken ik maar al te goed.... ;-)
                                                          ( net 450 Euro betaalt voor een beurtje voor de cabrio..., Dank je schat...)

                                                          Dutch, een XJ na 95/96 is betrouwbaar.*
                                                          En de S-type is handzamer, maar beperkte ruimte voor 4 man in de auto. ( bestuurder langer dan 1.85, kan je niet achterin zitten..)


                                                          * Ja, en dat zeg ik zonder te lachen.
                                                          Veritatis simplex oratio est

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Skoda gewoon houden, en ST vervangen voor iets leukers pas als dat er is.

                                                            Die Jag komt tzt wel.
                                                            * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                                            * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Nou Dutch, als er iemand hier echt HELEMAAL niks van Frans moet hebben ben ik het wel. Het is dat ik teveel kilometers onderweg ben en dus een laffe rijder, maar anders......

                                                              Zo'n Klojo RS is écht een ander verhaal. En laten we het niet over buildquality en betrouwbaarheid hebben want dat is bij een merk als Volvo al niet (meer) op orde..

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Goed, ik zal er eens onbevooroordeeld (voor zover mogelijk) in gaan rijden. En tegelijk aan alle knopjes trekken enz. :)

                                                                slibbe vat 't trouwens nuchter samen. Iets in die richting, ja.

                                                                Maar wel goed om te weten dat '95/'96 al een goed beginpunt is voor een XJ... Voor ons is het bezwaar van de S-type-achterbank trouwens geen probleem. Alleen Junior zit daar ooit en tegen de tijd dat hij daar te lang voor is geworden, wil hij toch niet meer mee op vakantie. :)
                                                                Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X