Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Passat gestolen voor de deur

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Passat gestolen voor de deur

Hier maar even neerzetten, je weet maar nooit:

Vanmiddag is bij ons in de straat (een vrij drukke doorgaande weg te Breda) de leasepassat voor mijn ogen weggekaapt.

We waren net terug van vakantie en ik was de auto weer "bedrijfsklaar" aan het maken. D.w.z. dat ik enkele kratjes met spullen die ik zo nu en dan voor mijn werk nodig heb aan het inladen was. Bijvoorbeeld een verlengsnoer, wat gereedschap, wat veiligheidskleding, een laptophouder om aan het stuur te hangen, een omvormer voor diverse europese stopcontacten, etc.

Het was kwart over twee vanmiddag en de auto stond nagenoeg voor de deur geparkeerd en de kofferklep stond open vanwege het in- en uitladen. De sleutel had ik ff uit het contact gehaald, omdat als die erin blijft zitten, de lichten blijven branden en de airco blijft draaien etc. en had ik in de middenconsole gelegd. (stom stom stom achteraf, maar daar heb ik nu niets meer aan.) En voor de deur betekent in ons geval alleen een kleine voortuin, voet- en fietspad en een smalle groenstrook ertussenin.

Ik had net wat spullen erin gezet en loop naar binnen en vervolgens naar boven waar op mijn kantoorkamer nog wat spullen stonden die erin moesten en kijkend door het raam zie ik in een ooghoek nog net de auto wegrijden!!!
    Meteen naar beneden en naar buiten gerend, maar helaas, niet meer te zien. Ook niet gezien in welke richting hij gegaan was (woon vlak bij een drukke kruising) en ook niet gezien wie erin zat of hoe hij eruit zag. Meteen 112 gebeld, maar ook dat heeft allemaal niet geholpen.

Hele mallemolen van politie, verzekering, leasemij, werkgever etc. vanmiddag doorlopen, maar helaas nog steeds geen nieuws.

Hoop persoonlijke spullen en gereedschap kwijt natuurlijk en de vraag wat de verzekering en de leasemij ermee doen, omdat de auto niet afgesloten was...

Wat een ellende allemaal. Mocht één van jullie ergens iets verdachts opvangen dan hoor ik het graag. Het was een donkerblauwe Passat Variant 2.0TDI, echter zonder type-aanduiding en het meest herkenbaar aan de 17" OZ Ultraleggera's die eronder zitten of zaten ('k zal MP, Speurders etc. in de gaten houden komende tijd.) en door het sportonderstel stond hij een stuk lager op zijn pootjes dan de meeste Passats en heeft een trekhaak. Kenteken is 96-TG-HK in kentekenhouders van VW van der Velde uit Zoetermeer.

Hij was net twee jaar geworden en had probleemloos de eertse 100k km erop zitten (102.031km exact).

Ik zal kijken of er hier een foto ge-upload kan worden. Iemand nog tips om dit voorval nog wat meer kenbaar te maken?
    Attached Files
    Last edited by angelojb; 19-09-08, 23:05.

Op marktplaats e.d. zetten dat ie gejat is. Ook op autotrack etc. uiteraard.

En je hebt "geluk" dat er afwijkende velgen onder zitten, half leasend Nederland rijdt in zo een ding, alleen dan met standaard dopjes erop (of soms fabrieksaf velgjes deronder).

Comment

WTF Angelo!

Dat is niet zo mooi!
      www.tuningparts.nl

Comment

inderdaad! WTF!

Als ik iets voor je kan doen, laat maar weten!

Comment

Lullig. Hoop voor je dat ie spoedig terug komt.
          ---------------------------
          Lullen gaat beter dan rijden.

Comment

Jeuzus, da's brutaal man. Iemand die je gadegeslagen heeft!

Ik laat de Spider ook wel eens een minuutje of 2 warmdraaien op de oprit terwijl ik binnen nog wat spullen pak. Moe'k misschien maar niet meer doen?
            Mini Cooper Clubman
            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
            "Jasper val dood." - RH

Comment

Wel doen Jasper, goed voor de motor!

Waar woont jouw huis ook alweer precies?

Maarreh, dat zwaar kl*te Angelo. Ik hoop dat je hier niet al te veel gedonder mee krijgt, financieel of onderszins.
              Dat ie open stond is goed te verklaren, maar dat de sleutels er in lagen...
              Hopelijk doet je hoofd niet al te zeer van het jezelf voor de kop slaan inmiddels.
              Nog een beetje geslapen vannacht?
              Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié

Comment

Zwaar balen, man.

Wat ik nooit snap is het volgende: hoeveel autodieven lopen er dan in NL rond, dat er eentje, net in jouw 10 minuten, net in jouw straat, net langs jouw voordeur, in jouw auto kijkt bij het langslopen en precies die sleutel op/in de middenconsole ziet. Ik (amateur) zou bijvoorbeeld na het lege contactslot gezien te hebben, concluderen dat de eigenaar de sleutel in zijn zak heeft.

Goede suggestie overigens om even op al die MP/Track/Trader een adv te zetten. Die sites worden dagelijks giga afgestruind, ook door laat ik het noemen de wat meer alle merken/alle reparaties/ook 's nachts open-garages.

Comment

Da's een goeie opmerking Joshua. Hoe groot is die kans inderdaad.
                  Je zou zo denken dat half NL crimineel is.
                  All you need to remember is the number '70' .

Comment

En dus zou je denken aan joy riding? En dat duurt meestal niet lang - totdat de tank leeg is of de auto om een boom staat.
                    "Colourful fearsome cars were roaring in the woods again.
                    The sight and sound of the mighty Datsun 240Z will long be savoured"

Comment

Klote zeg! :-( Klinkt wel als een geval van joyriding en niet als een profi-bende. Dus misschien een sprankje hoop dat je hem nog terugziet..

Sterkte ermee!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CWATR Bekijk bericht
                        Da's een goeie opmerking Joshua. Hoe groot is die kans inderdaad.
                        Je zou zo denken dat half NL crimineel is.
                        wie kopt em in?
                        "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                        "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                        "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                        "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Breda he?

BREDA - Een 19-jarige vrouw is zaterdagochtend rond half vier om het leven gekomen door een verkeersongeval in Breda.

Vier overige inzittenden, twee inwoners van Breda van 18 en 19 jaar, een 20-jarige inwoonster van Breda en een 17-jarige inwoner van Made raakten licht tot zwaargewond. Dat heeft de politie gemeld.

De 19-jarige bestuurder van de auto is aangehouden. Bij hem is in het ziekenhuis een bloedproef afgenomen. De politie verdenkt hem van rijden onder invloed.

Het ongeval vond plaats op de St. Ignatiusstraat. De bestuurder verloor in een bocht de macht over het stuur en reed met hoge snelheid tegen een boom.

De auto vloog door de klap in brand. De 19-jarige vrouw overleed ter plaatse aan haar verwondingen.
                          Ik suggereer trouwens geen enkele overeenkomstigheden.

Comment

knap lullig allemaal
                            maar 112 bellen , nederlandse politie bla bla bla
                            helpt allemaal geen zier , soms doen ze niet eens wat, als je weet waar de daders wonen
                            je kunt beter deze knakker inhuren
                            "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                            "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                            "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Knap lullig..., en ik zal dan maar de eerste zijn, je bent knap dom om de sleutels in het zicht te leggen, verzekeraars zijn daar meestal niet zo dol op.

Ik denk dat dit gewoon een ' gelegenheidsdief' is, die de sleutels heeft zien liggen, die trekt em gewoon leeg, alles was los zit en enige waarde heeft gaat eruit, nog effe een potje scheuren en als de tank bijna leeg is zet ie em op een industrieterrein neer....

Over een week heb je em terug, ik hoop dan zonder schade ofzo...
                              "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
                                Knap lullig..., en ik zal dan maar de eerste zijn, je bent knap dom om de sleutels in het zicht te leggen, verzekeraars zijn daar meestal niet zo dol op.

Ik denk dat dit gewoon een ' gelegenheidsdief' is, die de sleutels heeft zien liggen, die trekt em gewoon leeg, alles was los zit en enige waarde heeft gaat eruit, nog effe een potje scheuren en als de tank bijna leeg is zet ie em op een industrieterrein neer....

Over een week heb je em terug, ik hoop dan zonder schade ofzo...
                                Zonder schade nadat alles er uit getrokken is?

Dan issie dus gewoon totall los.

Comment

Balen man. Ik hoop dat je er niet al te veel gedonder mee krijgt omdat de sleutel erin lag.

Comment

pff klote man. Wel dom van je (nu weet ik weer waarom ik daar zelf zo voorzichtig mee ben), maar ook heel brutaal van die $%^$^% die hem gestolen heeft. Dus geen getuigen, buurtgenoten etc. ?

Ik woon ook in Breda, dus uiteraard hou ik het in mn achterhoofd.

Comment

Ongelooflijk zeg!!
                                      Je moet helaas echt heel erg voorzichtig zijn...

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Dat is echt r*k. Zoals een aantal van jullie ook weten is er bij ons een paar maanden terug een woninginbraak geweest. Dit is dan wel niet een woninginbraak, maar dat het op je "eigen"terrein gebeurt is voor mij hetzelfde als een inbraak. Sterkte met de afwikkeling en de verwerking.

O ja, en in tegenstelling tot wat er door de notoire gummen azijnpisser wordt gemeldt: De politie doet echt wel wat. De sukkels die bij ons binnen zijn geweest zijn gepakt...........
                                        Last edited by Ton van S; 20-09-08, 18:11.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ton van S Bekijk bericht
                                          Dat is echt r*k. Zoals een aantal van jullie ook weten is er bij ons een paar maanden terug een woninginbraak geweest. Dit is dan wel niet een woninginbraak, maar dat het op je "eigen"terrein gebeurt is voor mij hetzelfde als een inbraak. Sterkte met de afwikkeling en de verwerking.

O ja, en in tegenstelling tot wat er door de notoire gummen azijnpisser wordt gemeldt: De politie doet echt wel wat. De sukkels die bij ons binnen zijn geweest zijn gepakt...........
                                          oh dus als ze bij jouw wel gepakt zijn, dan is het functioneren van de hele politie wel ok? wat is dat voor een pvda kronkel redenering?
                                          wat voor straf hebben die sukkels eigenlijk gehad die bij je binnen waren geweest? en is de schade al door ze vergoed?
                                          en hoe werden de zaken eigenlijk afgehandeld toen je dat pak slaag had opgelopen en met een rietje kon eten? en wederom wat voor straffen? en schadevergoedingen?

ik wil niet lullig doen en je noemt me maar azijnpisser , natuurlijk hoop ik dat het voor em opgelost wordt
                                          ik heb er alleen niet zon hard hoofd in ,sinds het vak van politieagent is gedevalueerd tot melkertbaan zonder bevoegdheden/motivatie

kijk die puntbuiken met epilepsiehelmpjes eens toekijken en hangen over hun fietsen
                                          waarom zou het er toch bij de spaanse of italiaanse politie heel anders hebben uitgezien?
                                          men krijgt gewoon precies de dienstverlening die men waarneemt , helemaal nix als het er echt op aankomt
                                          de talloze uitzendingen van peter r devries waarbij mensen compleet geruineerd aangifte willen doen van oplichting met adres gegevens van de dader
                                          en mensen gewoon weggestuurd worden als kleine kinderen , met het advies maar een parasitaire advocaat in te huren a 300 e per uur zonder garantie op resultaat
                                          of kijk dit eens bij je rode vriendjes , mischien dat je het van hen wel aanneemt
                                          http://zembla.vara.nl/Afleveringen.1...tml?&tx_ttnews[pointer]=29&tx_ttnews[tt_news]=6640&tx_ttnews[backPid]=1972&cHash=6ebe216d75

al een aflevering van 6 jaar terug , maar er is niets ten goede veranderd
                                          sterker nog in kleinere plaatsen heb je alleen nog maar politie van 9 tot 5 en als er spoed is moet er een auto komen uit de grote stad
                                          1 grote schijnveiligheid , als de vlam in de pan slaat
                                          prestratie contracten voor hoeveelheden bekeuringen , om te huilen
                                          en dan die knuppels die voor tv programma's met een camera voor de sensatie achter mensen aangaat , en maar blijft rijden ipv staande houden om de onveilige situatie te stoppen , en maar met zon monotome zeikstem maar herhalen hoe gevaarlijk het wel niet is met dat kind achterop de motor en maar boetes optellen

ipv een stopteken hoor je: eens even kijken wat deze coureur nog meer in petto heeft ,wat mij betreft als dat kind eraf was gepleurd en onder de auto van de agenten was gekomen zijn zij medeverantwoordelijk
                                          maar waarschijnlijk was het dan allemaal niet uitgezonden

mijn laatste positieve ervaring met de politie dateert al weer van zon 20 jaar terug
                                          toen de bureau'ss in kleinere plaatsen nog wel 24 uur open waren , en de bromsnorren in de regel nog wel grote kerels waren , die een vechtpartij niet uit de weg gingen om een verdachte uit een kamperscafe te halen
                                          die tijd is definitief voorbij met de rollerskates /allochtonen /vrouwen en gehandicapten quota's bij het aanname beleid
                                          en als er dan tijdens het feijenoord kampioensfeest schoten zijn gelost ter zelfverdediging omdat 2 agenten in het nauw zijn gedreven door hooligans en er 1 in het been is graakt worden die agenten strafrechtelijk vervolgt
                                          lekker gevoel als je weet dat je gesteunt wordt
                                          of rapconcerten die gegeven worden met belastinggeld om wannabe gangsters te recruteren bij de politie onder leiding van die mediageile pennenlikker van een bernard welten

en de lijst is lang erg lang

Comment

die zembla shortcut is niet helemaal fris
                                            als het je interesseert:
                                            Daders onbekend - 10 oktober 2002 zoeken binnen het archief van zembla

ben benieuwd of dat balkenende toontje , dat er allemaal niets aan de hand is en dat alles keihard wordt aangepakt
                                            nog stand houdt

Comment

ik heb zojuist een kopje kamillethee gezet, fancy one? ;-)

Comment

[email protected] Hij heeft wel gelijk overigens.
                                                2006 Volvo V70 2.4 (170pk)

Comment

zon "lol" is het natuurlijk allemaal niet als je er eens goed over nadenkt hoe pervers het inelkaar steekt

Comment

motroosje

Dat niet alles opgelost wordt, sterker nog, dat er waarschijnlijk meer onopgelost zaken zijn dan opgelost, geloof ik onmiddelijk. Maar om altijd alleen de negatieve kant te belichten is wel erg éénzijdig.
                                                    Last edited by Ton van S; 21-09-08, 11:04.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
                                                      die zembla shortcut is niet helemaal fris
                                                      als het je interesseert:
                                                      Daders onbekend - 10 oktober 2002 zoeken binnen het archief van zembla

ben benieuwd of dat balkenende toontje , dat er allemaal niets aan de hand is en dat alles keihard wordt aangepakt
                                                      nog stand houdt
                                                      Link is http://zembla.vara.nl/Afleveringen.1...tml?&tx_ttnews[pointer]=29&tx_ttnews[tt_news]=6640&tx_ttnews[backPid]=1972&cHash=6ebe216d75 allemaal achter elkaar.

Tja, en dan heb je ook nog alle gevallen waarin de politie weigert aangifte op te nemen, ook al omdat je geen naam en adres van de daders hebt [been there, done that]. Dat is dus nog naast alle gevallen die niet opgelost worden.
                                                      En dan heb je ook nog de gevallen waarin het automatiseringssysteem dusdanig dienst weigert dat het opnemen van een aangifte onmogelijk is [been there too]. Komt ook in geen enkele statistiek voor. Als je dan ziet met wat voor systemen er gewerkt wordt, is het aannemelijk dat dit meer dan slechts incidenteel voor komt.

Maar dan wel de grote bek, als je iets vraagt of als je per ongeluk iets doet wat een sjacherijnige meneer agent niet zo leuk vindt.
                                                      Toegegeven, niet sjacherijnen komen ook voor. Maar ik vind het opmerkelijk hoeveel agressie de politie bij een goedwillende niet-criminele burger oproept. Dat vergroot het draagvlak niet.
                                                      * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                                      * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

motroosje

Dat niet alles opgelost wordt, sterker nog, dat er waarschijnlijk meer onopgelost zaken zijn dan opgelost, geloof ik onmiddelijk. Maar om altijd alleen de negatieve kant te belichten is wel erg éénzijdig.
                                                        ton misschien niet helemaal wat je horen wil

DE SITUATIE IS HEEL EENZIJDIG

en niet alleen bij de politie

waren het maar uitzonderingen
                                                        als je ziet hoeveel geld we wel niet opbrengen met elkaar voor collectieve voorzieningen en het nog niet goed voor elkaar hebben
                                                        en als je dan de kwaliteit ziet van zorg /wachtlijsten bureaucratie /tegenwerking
                                                        politiek correct gezwets en wanprestaties
                                                        en de heersende politiek die doet alsof er niets aan de hand is
                                                        met een volk die er gewoon blind op blijft stemmen, omdat ze nog naiever zijn dan kinderen met downsyndroom

met dit systeem en idioten is al het geld in de wereld niet genoeg ,om het allemaal een beetje naar wens en behoren te laten functioneren

er worden nergens meer eisen gesteld
                                                        of dat mensen pelzier en mandaat en zelfbeschikking in hun werk hebben , al het plezier wordt weggebureaucratiseerd door overbetaalde lutsers met designbrillen

en de mensen die wel wat kunnen emigreren met 10 duizenden per jaar weg uit dit land omdat ze de bui al zien hangen en de hoop hebben opgegeven
                                                        terwijl dat juist de mensen zijn die in potentie de kar kunnen trekken om er wat van te kunnen maken als we werkelijk de wil en ambitie hebben

Comment

motroosje

Je haalt m.i. wat dingen door elkaar. Mijn ervaring is dat de gemiddelde agent wel wil, en als hij de tijd en de ruimte krijgt ook tot oplossingen komt. De ellende zit echter bij de bestuurders. Qua strafmaat? Belachelijk!!!! dat is ook de grootste frustratie bij oom agent. Ze pakken daders op, maar door de lichte strafmaat staan de boefjes in no-time weer buiten. Daar heb je volkomen gelijk in. Maar waar je maar tendele gelijk in hebt is dat oom agent niets doet.

Comment

het is toch van de zotte en crimineel dat thuiszorg verleners voor 1100 euro aan de slag moeten
                                                            vanwege de "concurrentie " een bedrag wat je ook al kunt krijgen als je op je reet wilt blijven zitten in dit land

vindt je het raar dat oudjes zonder zorg komen te zitten ?
                                                            maar de directeuren van die semi publieke instanties vullen de zakken wel met een paar balkenende's en niet eens in alle openbaarheid
                                                            nee ze laten zichzelf betalen via bv,s om de bedragen willens en wetens verscholen te houden voor het grote publiek

maar de politiek betaald ze met volle wetenschap

politieke schijn verontwaardiging over salarissen van bestuurders bij semipublieke energiebedrijven
                                                            en dan als overheid niet je stemrecht als groot aandeelhouder gebruiken om die saliering te blokkeren bij aandeelhouders vergaderingen
                                                            hoe geloofwaardig is die "verontwaardiging" dan nog?

maar ja als je ziet naar wat voor soort instanties die ex politici allemaal heen gaan is het allemaal ineens heel begrijpbaar , waarom die semi publieke instellingen zo goed betalen

Comment

motroosje

Je haalt m.i. wat dingen door elkaar. Mijn ervaring is dat de gemiddelde agent wel wil, en als hij de tijd en de ruimte krijgt ook tot oplossingen komt. De ellende zit echter bij de bestuurders. Qua strafmaat? Belachelijk!!!! dat is ook de grootste frustratie bij oom agent. Ze pakken daders op, maar door de lichte strafmaat staan de boefjes in no-time weer buiten. Daar heb je volkomen gelijk in. Maar waar je maar tendele gelijk in hebt is dat oom agent niets doet.
                                                              was het maar zo ton
                                                              het soort agenten wat je aanhaalt is ook een uitstervend ras aan het worden

het soort dat nu in de gelederen komt is geselecteerd op lamlendigheid /onkunde of quota's ,want bijna geen weldenkend mens die nog bij de politie wil werken vandaag de dag
                                                              het meest perverse voorbeeld is wel de organisatie van een rapconcert in de bijlmer om wannabegangsters te werven voor de politie
                                                              niet dat ie daar zin hebben zou je zeggen
                                                              maar dan is het schaamteloze geldverkwisting
                                                              en als het geen geldverkwisting is en er dus sollicitanten komen , dan vraag ik me af of je wannabe gangsters in je korps moet willen hebben
                                                              zitten liever binnen ,dan dat ze de handen ergens aan moeten branden
                                                              of gaan snacht als weddenschap foto's maken 200km verderop als bewijs voor de competitie wie het verst ongemerkt zn surveilance gebied kan verlaten
                                                              terwijl dan het gebied waar ze zouden moeten zijn politieloos is

Comment

Ben het niet vaak met onze motroos eens, maar nu (deels-) wel. Heb zelf onlangs nog mogen ondervinden hoe groot de 'bereidwillendheid' bij oom agent nog is tegenwoordig, en dat staat er gewoonweg niet goed voor.
                                                                "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Working...
                                                                X