Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mot niet gekker worden? (verkeersASO's worden gevolgd?)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Mot niet gekker worden? (verkeersASO's worden gevolgd?)

CDA wil 'ASO-box' tegen verkeersduivels
    Uitgegeven: 22 september 2008 10:27

AMSTERDAM - Het CDA wil dat minister van Verkeer en Waterstaat Camiel Eurlings onderzoek gaat doen naar de mogelijkheden van een apparaatje in de auto dat asociaal weggedrag registreerd.

Dat zegt CDA-Kamerlid Sander de Rouwe maandag in De Telegraaf. "Net als het alcoholslot voor alcoholisten wil ik een beperkende maatregel voor notoire wetsovertreders, die zich niets aantrekken van de boetes die zijn krijgen."

Volgens De Rouwe staat de techniek om een dergelijk systeem te koppelen aan een navigatiesysteem al in de steigers.

Opties

Bij herhaaldelijk asociaal weggedrag zijn er volgens De Rouwe twee opties. Of het systeem zorgt ervoor dat de auto zichzelf uitschakeld, zoals bij het alcoholslot. De andere optie is dat het systeem na een tijdje wordt uitgelezen door de politie.

"Snelheidsbegrenzers via satelliet per wegvak bestaan al. Ook het registreren van bumperkleven en door het rode licht rijden moet straks lukken", aldus De Rouwe.

In het gareel

De ASO-box moet ervoor zorgen dat bestuurders zich bewust worden van het feit dat er op hen wordt gelet. Volgens psychologen moet die mentale dwang de asociale rijders in het gareel houden.

Het verzoek om onderzoek te doen naar het systeem wordt gesteund door coalitiepartner PvdA.

(c) NU.nl

Euhm, wtf?

*Aluhoedje uitdeukt*

Valt deels best wat voor te zeggen, maar dat is natuurlijk precies de reactie die ze ons willen ontlokken. Uiteindelijk gaat het erom dat iedereen zo'n kastje moet, omdat 1 of ander gerechtshof zal bepalen dat het anders discriminatie is.
    You know that reality is immaterial

Comment

Heeft lekker veel zin
      Ik gedraag me "aso"
      Te snel rijden is immers een halsmisdaad in NL
      En mn vrouw krijgt een aso box (tenaamstelling)
      SATIRE :-)
      E
      يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

"...een apparaatje in de auto dat asociaal weggedrag registreerd."

Het is "registreert"

Mag er ook een mailbox voor taalverloedering komen dan?

Kijk, dat er op gummen taalkundige drama's voorkomen is nog te begrijpen en te vergeven, maar nu.nl is gewoon een veelgelezen nieuwsvoorziening in Nederland en dit zijn taalblunders die een journalist echt niet mag maken.

Comment

Begrijp me goed.

Ik ben van mening dat jezelf het etiket 'autoliefhebber' opplakken geen vrijbrief is om overal te bumperkleven, 80 te rijden in de 30 zone, door rood te knallen, levensgevaarlijk in te halen waar dat niet kan, etc... Maar dat zullen denk ik de meesten hier zo zien.

Wat je aan dat soort aso's kan doen? Geen idee. De overheid weet het ook niet. En dan komt er af en toe zo'n soort draconisch plan bovendrijven, wat natuurlijk lekker orwelliaanse side-effects kan hebben.
          You know that reality is immaterial

Comment

Bestaan die snelheidsbegrenzers al?
            Dacht dat TT ooit een proef deed met waarschuwen 'u rijdt te hard' obv de geprogrammeerde wegvakken en dat het foutpercentage daar nog te hoog was.

Moeten ze vooral doen, en dan is kleven uiteraard minder dan 2 sec. afstand. Staat BV NL helemaal stil op de snelweg :-)
            Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
            Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Dat CDA begint steeds meer de BigBrother-partij te worden, erger nog dan de PvdA .
              In alles willen ze kastjes en chips hebben om de burger maar te kunnen volgen en corrigeren.

Comment

Met bovendien een wekservice (stroomstoot) als je drie weken lang op zondag niet in de kerk hebt gezeten.
                Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.

Comment

se moge van mij alles wete wandt ik hebt niks te verberruguh!!!!
                  Mini Cooper Clubman
                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
                    Met bovendien een wekservice (stroomstoot) als je drie weken lang op zondag niet in de kerk hebt gezeten.
                    uberlol
                    "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                    "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                    "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                    "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
                      Dat CDA begint steeds meer de BigBrother-partij te worden, erger nog dan de PvdA .
                      In alles willen ze kastjes en chips hebben om de burger maar te kunnen volgen en corrigeren.
                      die "mentale dwang " van de grijnzende kroonprins van het cda zint me maar nix
                      het cda gaat voor de almachtige controle , die kameleons wurmen en draaien zich in elke bocht voor de macht , zelfs regeren met de pvda of erger hebben ze er voor over
                      en de die gladde aap van een rutte flirt al weer met ze tijdens de algemene beschouwingen voor de volgende ronde als de pvda strax eindelijk falliet is
                      ja logisch want ja je moet jezelf niet uitsluiten voor regeringsverantwoording door de "toon" van het debat zoals jasper het zou uitleggen
                      het is 1 grote incestueuze machiavelli carousell

cda kiesvee dat in hun gako kloffie naar de kerk gaat door de sociale groepsdruk van het dorp, en met een paar euro in het kerkzakje het geweten af denkt te kopen na een rukkertje in vrouwenkleren met een tube lijm onder de neus op de muf ruikende zolder , kijkend naar foto's van kleine blote jongetjes , hoef je natuurlijk niet zoveel van te verwachten
                      "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                      "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                      "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
                        ja logisch want ja je moet jezelf niet uitsluiten voor regeringsverantwoording door de "toon" van het debat zoals jasper het zou uitleggen
                        Hallo hee. Ik heb misschien een grote bek, maar dat betekent nog niet dat jij er dan zomaar woorden in mag leggen!
                        cda kiesvee dat in hun gako kloffie naar de kerk gaat door de sociale groepsdruk van het dorp, en met een paar euro in het kerkzakje het geweten af denkt te kopen na een rukkertje in vrouwenkleren met een tube lijm onder de neus op de muf ruikende zolder , kijkend naar foto's van kleine blote jongetjes , hoef je natuurlijk niet zoveel van te verwachten
                        ... OK, soit, hiermee revancheer je je dan weer. 100 punten. :)
                        Mini Cooper Clubman
                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                          Hallo hee. Ik heb misschien een grote bek, maar dat betekent nog niet dat jij er dan zomaar woorden in mag leggen!... OK, soit, hiermee revancheer je je dan weer. 100 punten. :)
                          nee neem deze benoemde burgermeester dan van www.gekozenburgermeester.nl

Mei Li Vos. Tofik Dibi. Andre Rouvoet. Charlie Aptroot. Paul Rosenmöller. Fleur Agema. Hans van Baalen. Raymond de Roon. Harry van Bommel. Ab Klink. Jan Peter Balkenende. Hero Brinkman. Bas van der Vlies. Alexander Pechtold. Anja Meulenbelt. Mark Rutte. Ge

"Zijn we Anne Frank vergeten? Ik citeer uit haar boek, "ik zie dat mensen bang zijn en ondergedoken zitten en ik hoop dat dit nooit meer gebeurd". Pim Fortuyn wil een land waar mensen met een bepaald geloof, een zekere cultuur, een andere achtergrond gediscrimineerd mogen worden. Hij wil daartoe artikel 1 van onze grondwet schrappen. Het fundament van onze rechtstaat dat de integriteit van iedereen beschermt. Dat wil de lijsttrekker van Leefbaar Nederland afschaffen. Hij weet wat hij wil, wij weten nu waar wij tegen strijden."

van deze club moeten we het dus ook al weer niet hebben ;-)

grote woorden , maar als het erop aankomt een ruggegraat vol slagroom

Comment

Dit idee is geopperd door een gefrustreerd CDA pikkie die 2 weken geleden nog in elkaar werd geslagen en zijn knikkerzak werd afgepakt.

Waarom al die hartslagverhogende woorden, motroos ?

:-)

E
                            يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Dan maar in dit dit draadje..

Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                Geen cursus, maar ze kunnen een tijdje al ervoor zorgen dat je opnieuw moet "afrijden" (sturen ze je naam door naar het CBR). Dus dat dit eraan zou komen vind ik niet zo vreemd. Niet dat het maar ook iets aan het feit veranderd dat het alleen maar geldklopperij is.

Comment

Alcoholslot is weer terug:

DEN HAAG - Het alcoholslot voor automobilisten die zijn aangehouden met een flinke slok op, komt er. Het kabinet heeft vrijdag een voorstel daartoe van verkeersminister Camiel Eurlings goedgekeurd.

Ik ben absoluut 100% tegen alcohol in het verkeer, maar dit gaat toch nergens over? Dit is toch niet waterdicht? Of je laat iemand anders blazen of je omzeilt de startonderbreker gewoon. Hoe willen ze dit gaan doen?

Als ze maar van mijn klassiekers afblijven in elk geval. Alcoholslot in de Duetto, brrrr.
                                  Last edited by Lennart; 13-03-09, 14:31.

Comment

No lennart, volgens mij heb je toch fors gedronken ;-)
                                    (link klopt niet).

Comment

Nu klopt de link wel.
                                      Maar het is dus bedoeld voor notoire drunk-drivers.
                                      Het hoeft dus niet in mijn klassiekers.
                                      Feit blijft, dat het absoluut niet waterdicht is. Fietspomp mee en klaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                        Nu klopt de link wel.
                                        Maar het is dus bedoeld voor notoire drunk-drivers.
                                        Het hoeft dus niet in mijn klassiekers.
                                        Feit blijft, dat het absoluut niet waterdicht is. Fietspomp mee en klaar.
                                        Ik ben vooral benieuwd hoe ze dit gaan oplossen want er zijn genoeg alcomobilisten die de auto van hun vrouw, ouders of vrienden rijden...

Comment

Auto van mdv mee en klaar

EG beat me to it

Comment

Ha, die Gummers;

Auto stationair laten draaien voor de kroeg en klaar.
                                            Scherven brengen gelul.

Comment

Nog meer tips, dank je! :-)

Maar inderdaad, de notoire drunk-drivers hebben al lang hun rijbewijs en auto moeten inleveren en rijden in auto's, die niet op hun naam staan. Of katvangers.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                                "...een apparaatje in de auto dat asociaal weggedrag registreerd."

Het is "registreert"

Mag er ook een mailbox voor taalverloedering komen dan?

Kijk, dat er op gummen taalkundige drama's voorkomen is nog te begrijpen en te vergeven, maar nu.nl is gewoon een veelgelezen nieuwsvoorziening in Nederland en dit zijn taalblunders die een journalist echt niet mag maken.
                                                ...van de boetes die zijn (sic) krijgen... ...zichzelf uitschakeld = t...

Maar ach, da's een verloren zaak. De eerstvolgende reactie hierop is voor 98% zeker dat ik niet zo moet zeuren, omdat de strekking immers duidelijk is. Zo wordt er ook al heel lang (in mijn tijd begon dat al) lesgegeven helaas, namelijk omdat de docent 't ook niet helemaal weet.
                                                Clio Mexx 1.4 '97
                                                Fulvia Coupe 1.3 Rallye S '69

Comment

En wereldvreemde idioten die dit soort maatregelen verzinnen moeten het land besturen, en een oplossing vinden voor de economische crisis. lol!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart
                                                    *Zoekt tevergeefs naar oorspronkelijke post van Lennart met onvergefelijke faaltouten*

Comment

Working...
                                                    X