Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Diesels zijn GEEN k*tmotoren!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Diesels zijn GEEN k*tmotoren!

    Na 4 maanden in een 1.6 benzine huur brommobiel gereden te hebben, moest dat kreng voor een beurt. Voor die dag kreeg ik een Golf V mee. Een diesel. Met hetzelfde vermogen.

    En ik werd er vrolijk van! Goed, het geratel en getril was effe wennen, maar inhalen was weer gewoon mogelijk. En zo'n duw in je rug was ook erg prettig.

    Mijn nieuwe leasert wordt een diesel. No doubt. Ik heb zowel in een 320d als in een 320SI (177 versus 170pk) gereden en ook dan neem ik de diesel.

    Maar...een stevige 6 cylinder benzine is ook errug lekker...

  • #2
    +1
    Diesel is een kutconcept, maar dat koppel rijdt verdraaid lekker.
    BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

    Comment


    • #3
      Euh: 4 cil NA benzine (huis-tuin-keuken-naaimachines, niet die Klojo RS/CTR/en in mindere mate Fietstas ST apparaten dus) is een kutconcept

      :-)

      Comment


      • #4
        Moderne 1.6 motoren mogen ze van mij alleen in invalidewagens stoppen.

        KUT met een grote K. Heb veel van dat soort dingen gereden, Golf 5, Ford Focus, Opel Astra en het blijft gewoon KUT. Opbokken dermee. Alleen met turbo mag het nog van mij.

        Comment


        • #5
          Mijn eerste auto had een 1.6 turbo. En da's inderdaad lekker. We zullen steeds meer 1.2T's, 1.4T's n 1.6T's zien.

          Ook op de weg, helemaal nu de 1.4T in de A3 binnen de 20% bijtellingsregeling zal vallen.

          Comment


          • #6
            Hier nog een voorstander voor diesel, mijn S60 D5 is een prima blokje hoor! Rijdt echt perfect, leuker dan mijn vorige S60 2.4 170pk.
            "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

            Comment


            • #7
              Voor HTK-gebruik roeleert diesel.
              Lekker koppel, laag verbruik, rustig bij kruissnelheid.

              Voor circuit en sportief gebruik heb je benzine nodig.
              Klaar.
              Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

              Comment


              • #8
                @henk precies

                laat die benzine lutsers maar lullen ;-)
                "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                Comment


                • #9
                  En ook hier blijven we TURBOdiesels vergelijken met atmosferische benzinemotoren.

                  Chapeau!
                  Auto's: veel...

                  Comment


                  • #10
                    Uiteraard. Er zijn geen andere diesels meer te krijgen. De vergelijking is niets mis mee. Beide concepten halen uit dezelfde motorinhoud grofweg hetzelfde aantal PK's. Ook de (lease) kosten (aanschaf+running over meerdere jaren) liggen op hetzelfde niveau.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Streamz Bekijk bericht

                      Maar...een stevige 6 cylinder benzine is ook errug lekker...
                      errug lekker inderdaad.

                      Comment


                      • #12
                        Diesels zijn gewoon kutmotoren, want vreselijk kortademig, en een vreselijk geluid. Koppel en verbruik zijn fijn, maar da's dan ook het enigste. Voor enigzins sportief gebruik moet je gewoon een benzine hebben, de lutsers die dit niet doorhebben moeten gewoon een ban op Gummen krijgen, + een Arola van de zaak :-)
                        ''Thank God for the internet experts''

                        Comment


                        • #13
                          "Diesels zijn gewoon kutmotoren, want vreselijk kortademig"

                          er kan nix vrijer ademen dan een diesel zonder restrictieve gasklep en turbo
                          "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                          "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                          "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                          "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                          Comment


                          • #14
                            Uhm, gister wezen rijden met een 330d automaat van 2004. Nou met 204 pk en 410 nm geen stakker.

                            Alles klopt aan het ding.

                            Maar weet je wat ik ECHT een gemis vond?

                            Juist ja, te weinig toeren... Lijkt alsof ie te vroeg schakelt, en voor de kenners, de bak stond in S.

                            Comment


                            • #15
                              Als ik moet kiezen tussen een 4 cylinder atmosferische benzinemotor of een TDI voor normaal gebruik dan wordt het een TDI. Zonder turbo voelt het allemaal gewoon nogal sloom aan. Ik heb uiteraard wel weer 10x liever een bezineturbo blokje. Dat zal in de volgende leaser wel de 1.8TSI van VAg worden of de 2.0TFSI. Heerlijke motoren.

                              Een combinatie van diesel en benzine werkt wel goed. Als ik lichtelijk depressief geworden ben van een week dieselgerammel op de kosten van de baas doe ik de garage open en stap in de Buick. En echt, elke keer komt er na het starten een glimlach op mn gezicht.

                              Benzine roeleert wat dat betreft echt!!
                              BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
                                Diesels zijn gewoon kutmotoren, want vreselijk kortademig, en een vreselijk geluid. Koppel en verbruik zijn fijn, maar da's dan ook het enigste. Voor enigzins sportief gebruik moet je gewoon een benzine hebben, de lutsers die dit niet doorhebben moeten gewoon een ban op Gummen krijgen, + een Arola van de zaak :-)
                                A) Enigste?
                                B) Arola?

                                4 cylinder met turbo of 6-8-10-12 cylinder benzine motoren > diesel

                                Alles daaronder, liever een diesel.
                                2019 Volvo V60 T6

                                Comment


                                • #17
                                  Even veel vermogen?

                                  1.4TSI met 170pk is nog niet eens aan zijn eind. Wat kwam er ook al weer uit zo'n SMART Brabus?

                                  Atmosferisch benzine hoef ik overigens ook niet meer, maar om dan gelijk een pact met de duivel te sluiten?
                                  Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

                                  Comment


                                  • #18
                                    Probleem zit niet in de atmo 4 cil motoren, probleem zit in het autogewicht.
                                    Maar goed, oud verhaal, die oorlog is definitief verloren, daar wil ik eigenlijk niet meer in het openbaar over zeuren.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Floris, ga me lekker pakken op taalfouten, vreselijk kinderachtig is dat.

                                      @Motroosje: met kortademig bedoel ik dat de pret van korte duur is. Dat heerlijke koppel van een turbodiesel is er ook maar even. Met een benzine kun je doorhalen, en daar heb je veel meer aan, wat mij betreft.
                                      ''Thank God for the internet experts''

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
                                        Floris, ga me lekker pakken op taalfouten, vreselijk kinderachtig is dat.

                                        @Motroosje: met kortademig bedoel ik dat de pret van korte duur is. Dat heerlijke koppel van een turbodiesel is er ook maar even. Met een benzine kun je doorhalen, en daar heb je veel meer aan, wat mij betreft.
                                        de pret is helemaal niet van korte duur die diesels hebben langere overbrengingen
                                        en als je wat meer toerenbeleving wilt neem dan een 6 cilinder diesel hoogfrequenter geluid dat je van nature al eerder laat schakelen
                                        "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                        "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                        "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                        "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                                        Comment


                                        • #21
                                          trouwens bij atmosferische benzine motoren is het koppel er ook maar "even"
                                          namelijk hoog en bovenin , en al die herrie gecombineerd met een beetje kracht brengt al die halfordspetjes in extase
                                          "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                          "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                          "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                          "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                                          Comment


                                          • #22
                                            nieuwe generatie diesels trekt in 1 streep tot aan de 5000rpm met een redline bij 5500 (BMW diesels)

                                            dat is al een heel stuk beter dat die kutdiesel van mij die 170pk zou moeten leveren

                                            E
                                            يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                                            Comment


                                            • #23
                                              Diesel is ideaal idd. Net zo snel als benzine, maar makkelijker te rijden (minder schakeln') en veel zuiniger bij constant plankgas rijden.
                                              Als je veel rijdt is diesel gewoon heerlijk man.

                                              Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                              Alfa Giulia 1300 (1966)
                                              Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                              BMW 320Ci (van GF)



                                              Comment


                                              • #24
                                                Natuurlijk is diesel ideaal, voor als je veel rijdt. Daarom rij ik zelf ook een diesel. Maar in plaats van de file rij ik naast veel snelweg, ook veel op binnendoorweggetjes: optrekken, remmen, scherpe bochten, noem maar op. Dan is een benzine gewoon veel fijner: geen turbogat, geen kortstondig koppel, ect. Voor de experts trouwens: probeer eens een bocht te driften met een diesel. It sucks ;-)

                                                Nog een nadeel van veel diesels: de balans is in veel gevallen slecht door de zware motor voorin. De Golf 1 t/m 5 is daarin een goed voorbeeld, maar ook veel andere middenklasse auto's hebben last van de zware neus. Dat doet echt flink af aan het stuurplezier, en da's jammer. En d'r zullen best uitzonderingen, ,maar het meerendeel is k#t.
                                                ''Thank God for the internet experts''

                                                Comment


                                                • #25
                                                  met een 6 pits diesel is prima met een dot gas door een bocht te driften
                                                  "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                                  "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                                  "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                                  "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    bochten zijn prima te driften met een diesel
                                                    als je maar weet hoe
                                                    :-)
                                                    E
                                                    يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      het enige nadeel waar ik je in toe kan schieten is het turbogat
                                                      maar das een kwestie van juist schakelen gas blijven geven om de turbine op snelheid/druk te houden
                                                      maar das bij de nieuwste generatie turbo's/diesels ook geen issue meer en al helemaal niet meer met de dubbele turbo's met klein en groot turbinewiel

                                                      de meeste kleine/middelgroote atmo benzine motoren hebben 1 groot "turbo" gat onder de 3500 rpm wil je een beetje vooruitgaan met die dingen , moet je in de in de lawaaierige petjes mode doortrekken en de toeren hooghouden
                                                      "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                                      "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                                      "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                                      "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        het enige nadeel van mijn JTD vind ik dat er niemand thuis is onder de 2000 tpm en dat daardoor snel wegtrekken nog wel eens lastig is.

                                                        Verder vind ik het heerlijk om diesel te rijden, maar weet maar al te goed hoe lekker het was om in de weekenden met de Honda te blaffen. Lekker in de toeren.....dat mis ik nog wel eens.
                                                        Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
                                                          het enige nadeel waar ik je in toe kan schieten is het turbogat
                                                          maar das een kwestie van juist schakelen gas blijven geven om de turbine op snelheid/druk te houden
                                                          maar das bij de nieuwste generatie turbo's/diesels ook geen issue meer en al helemaal niet meer met de dubbele turbo's met klein en groot turbinewiel

                                                          de meeste kleine/middelgroote atmo benzine motoren hebben 1 groot "turbo" gat onder de 3500 rpm wil je een beetje vooruitgaan met die dingen , moet je in de in de lawaaierige petjes mode doortrekken en de toeren hooghouden
                                                          Noem mij een 2 liter diesel die 265 pk levert. Dat kan je dus niet.

                                                          Audi S3: 265 pk en 350 nm bij 2500 rpm (zowiezo meer dan 280 nm bij +-2000 rpm). Dus dat koppel verhaal lijkt me een beetje oud nieuws, beetje Subaru GTT tijdperk...

                                                          Zelfs een "simpele" Golf GTi TFSI heeft al meer power dan de krachtigste 2 liter diesels. Ja tenzij ze 2 turbo's hebben, maar dat is dan geen vergelijk meer ;)

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            ik hoef geen 2 liter diesel te noemen die meer dan 265 pk heeft
                                                            de helft van de pk's rijdt voor veel minder geld dan de genoemde snoef auto's
                                                            al comfortabel op kruissnelheden ,kun je nog comfortabel mee inhalen in zn 5 ook nog
                                                            meer heb je niet nodig bijwijze van spreken , een atmo benzine motortje moet het halfords petje omdraaien en met een lawaaiuitlaat gaan schakelen als een testosteron puber
                                                            "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                                            "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                                            "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                                            "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Motroosje, ben je nu een petrolhead of niet? Ik vind niks mooiers dan mijn M20B25 naar de 6.000 tpm te jagen, en te genieten van het geluid en de mooie lineaire trekkracht. Komop, dat vind jij toch ook leuk. Binnenkort komt er trouwens een andere uitlaat op, voor meer muziek, en ik ben geen petje, sterker nog, ik heb daar een hekel aan. Maar doe mij maar een high rev 6 in lijn :-)
                                                              ''Thank God for the internet experts''

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Doe mij maar een V 10 5.2 liter, in een mooie zwarte jas.....

                                                                Tering wat klinkt dat mooi.
                                                                Veritatis simplex oratio est

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X