Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ongeluk A9 vanavond....of...hoe veel hou ik van mijn vrouw?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ongeluk A9 vanavond....of...hoe veel hou ik van mijn vrouw?

Rij net op de A9 vanaf de A2. Plotseling gaan alle auto's aan de kant. In de verte zie ik een E39 5 staan. Met de neus niet in de juiste richting. Ik dacht heel misschien aan een M5 daar mijn lampen M5 wintervelgen beschenen.....

Er bleek nog helemaal niemand op de plaats van het ongeluk te zijn dus ben ik achter de auto gestopt. De auto zat flink in elkaar. Zowel van voren als van achter. De bestuurster, een vrouw van ergens eind 30.... was ongedeerd. Ik vroeg hoe het ging en of ze 112 had gebeld. Had ze nog niet gedaan dus ik zij dat ik zou bellen.

Terwijl ik met 112 aan de telefoon hing (kon geen hectormeterpaaltje vinden) kwam er een gele auto van de wegbeheerder langsrijden (toevallig) en begonnen ze meteen de weg af te zetten.

Ik heb gevraagd of het goed met haar ging en/of ze pijn had. Gelukkig viel het mee. Het was nat en koud dus bood ik haar aan om in mijn auto te gaan zitten...(met stoelverwarming en een deken) terwijl we zouden wachten op politie.

Na 5 minuten werd er op het raam geklopt. Dat ze beter niet in mijn auto kon zitten als ik niet wilde dat mijn dak er werd afgeknipt. Stel dat ze zou verslechteren dan zouden ze mijn dak er af moeten knippen....Beelden van M5 cabrio's flitste door mijn hoofd. Ik heb haar terug gebracht naar haar eigen 530i Automaat en nog even staan kletsen. Ondertussen aan de achterbanden gevoeld (van de AUTO) en wat bleek....nagenoeg geen profiel.

Toen werd het druk. Ambulance en politie kwamen ter plekken. Ik heb mezelf afgemeld en mevrouw succes gewenst met alles (haar vriend was ook al onderweg).

Les 1: Bel altijd 112. Mensen denken vaak dat andere mensen dat al hebben gedaan. In dit geval dus niemand.
    Les 2: Zorg altijd voor je eigen veiligheid.
    Les 3: Ook al is iemand helemaal bij. Niet in je eigen auto laten zitten. Kan je je "kop" kosten als conditie plotseling achteruit gaat (het lijkt me een sterk verhaal...maar misschien als er flinke nekklachten zijn....)
    Les 4: Dekentje in auto is handig....
    Les 5: Zorg voor goede banden!!!!!!!!!

Eh....titel sloeg dus op het feit dat ze in een 530 rijdt met dikke banden en een slecht profiel.

Niet dat ik gedachten over had....i.p.v. mijn eigen vrouw... heheheh

Comment

Ja hoor, les 3 klopt volkomen. Zodra mevrouw begint te klagen over nekklachten, zeggen de ambulancebroeders dat ze zich niet meer moet bewegen en bellen de brandweer. Die komt en knipt zonder pardon het dak van de auto af, ongeacht van wie de auto is en hoe duur ie is. En dan kun je hoog of laag springen, ze doen 't gewoon.

En ergens ook terecht natuurlijk - geen enkele auto is meer waard dan levenslang als een Stephen Hawking in een rolstoel moeten zitten, omdat ze je met nekklachten toch eerst nog even uit een auto hebben gewurmd.
      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Ja exact. Maar je staat toch vreemd te kijken als iemand dat tegen je zegt. Weer wat geleerd dus....

Comment

Goed gedaan Kleintje!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
          Alfa Giulia 1300 (1966)
          Mazda Miata (1990 Daily driver)
          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
            Ja hoor, les 3 klopt volkomen. Zodra mevrouw begint te klagen over nekklachten, zeggen de ambulancebroeders dat ze zich niet meer moet bewegen en bellen de brandweer. Die komt en knipt zonder pardon het dak van de auto af, ongeacht van wie de auto is en hoe duur ie is. En dan kun je hoog of laag springen, ze doen 't gewoon.

En ergens ook terecht natuurlijk - geen enkele auto is meer waard dan levenslang als een Stephen Hawking in een rolstoel moeten zitten, omdat ze je met nekklachten toch eerst nog even uit een auto hebben gewurmd.
            Ha, die Gummers;

Ik heb dit verhaal (ook hier waarschijnlijk) al eens eerder gehoord, waarbij ook nog werd opgemerkt dat de eigenaar als niet-betrokkene bij het ongeval nog in flinke problemen kwam met zijn verzekeraar over de claim. Wrang verhaal.
            Scherven brengen gelul.

Comment

Zowiezo betrokkenen die nog in de auto zitten altijd laten zitten (of het moet een fenderbender zijn met na 15-20 minuten nog geen nekklachten), en als ze gaan rondlopen met pijn dan is het asfalt vaak nog beter dan de eigen auto...

De eerste minuten gaan de meeste mensen door de adrealine en andere stoffen in het bloed nog geen pijn voelen... Dronken personen is nog meer lachen, want die voelen de pijn pas als de alcohol uit begint te werken...
              2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

RWD, gladde achterbanden en dit weer. Goede combinatie.

Toen ik een lantaarnpaal had geraakt, had ik allee een beetje rugpijn. Achteraf niks aan de hand, maar ik heb wel een uur vrijwel zonder te bewegen in de auto gezeten tot mijn rug was onderzocht.

Twee maanden terug kreeg de dochter van een collega een ongeluk: de bestuurster kreeg een beroerte, knalde over een rotonde het talud af, de sloot in.

Die dochter was in paniek, is uit de auto, en naar boven gekropen.
                Ze blijkt een gebroken rug en wervel te hebben. Dit had een permanente verlamming kunnen worden.
                Nu zit ze nog zeker 4 maanden in het gips begreep ik.
                Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk bericht
                  Zowiezo betrokkenen die nog in de auto zitten altijd laten zitten (of het moet een fenderbender zijn met na 15-20 minuten nog geen nekklachten), en als ze gaan rondlopen met pijn dan is het asfalt vaak nog beter dan de eigen auto...

De eerste minuten gaan de meeste mensen door de adrealine en andere stoffen in het bloed nog geen pijn voelen... Dronken personen is nog meer lachen, want die voelen de pijn pas als de alcohol uit begint te werken...

Klopt. Is exact wat die meneer tegen mij vertelde. Ik ben geen medicus maar ik denk in dit geval dat het wel mee viel. Aardige dame trouwens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                    Aardige dame trouwens......
                    Mw Kleintje nog steeds aan de andere kant van de plas ?? ;-)
                    Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                      Mw Kleintje nog steeds aan de andere kant van de plas ?? ;-)
                      En mag daar ook nog even wat langer blijven? :-)

Comment

Die dingen hebben toch 80.000 stumperhulpjes????

Maargoed, nette actie en idd in de eigen auto laten zitten. Bij mij wilden ze ook al eens het dak eraf knippen omdat iemand een frontale botsing met 80 (80x2 dus) achter de kiezen had en last van de nek kreeg. Was in mijn geval lease maar blijft toch moeilijk verhaal naar de verzekering.
                        BMW F30 320i High Executive Sportline 2012 - VW Golf 1.6TDI Bluemotion 2014 - BMW E36 328i Coupe - Honda CBR600F4i 2002 - Honda SH150i 2009

Comment

Mw. Kleintje blijft nog een tijdje bij Seattle

Stumperhulpjes doen niks tegen G krachten en het verlies van grip omdat je gladde banden hebt....

Comment

En als je pech hebt keert de verzekering ook nogeens niet uit vanwege gladde banden. Daar mag je natuurlijk niet mee gaan rijden.
                            BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Er zat wel profiel op. En misschien wel minimaal maar combi breed/water en vermogen is niet handig.

Comment

"Les 4: Dekentje in auto is handig...."

Inderdaad ;-)
                                Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

...moest aan dit draadje denken toen ik dit artikeltje las:

Wel goed om je te realiseren als je bij een ongeluk de helpende hand biedt.

Comment

*schop*

zal vast geen M5 geweest zijn, maar wel weer een voorbeeld van galant gedrag wat niet zo goed uitpakt:

Comment

Ruud, 2 zielen 1 gedachte.... :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Iep Bekijk bericht
                                        Ruud, 2 zielen 1 gedachte.... :)
                                        Ja inderdaad :-)

Comment

actueel, zonet uit de telegrof:

Vrouw uit auto getuige geknipt

UTRECHT - Het helpen van een vrouw uit Utrecht, door haar uit een autowrak te halen en in zijn eigen auto te zetten, heeft een man zijn auto gekost...

De man was getuige van een auto-ongeluk in Overvecht en twijfelde geen moment om het slachtoffer te hulp te schieten. Samen met andere passanten haalde de man het 24-jarige slachtoffer uit het wrak en zette haar in zijn eigen auto, in afwachting van de ambulance.

Onverantwoord

Ambulancebroeders onderzochten de vrouw en vonden het onverantwoord om haar uit te laten stappen. Daarom knipte de brandweer het dak van de auto. Vervolgens werd de vrouw er met een schepbrancard uitgetild, meldt RTV Utrecht.

De Utrechtse is met onbekend letsel overgebracht naar het ziekenhuis. Zowel de auto van het slachtoffer als van de getuige zijn total-loss afgevoerd
                                          يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

o stond er al fuk

Comment

Drie telegraaf lezers, een gedachte.

Dat lijkt me inderdaad de juiste verhouding! :D
                                              $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

LOL!

En wat zegt de verzekering dan?
                                                Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Is er misschien nog iemand die een actueel berichtje in dit kader heeft gevonden? :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                                                    LOL!

En wat zegt de verzekering dan?
                                                    Ik denk dat die daar nog wel eens heel erg moeilijk over kan doen. Er staan speciale artikeltjes in je verzekeringsvoorwaarden in het geval van hulpverlening.

Comment

ik vind het persoonlijk belachelijk

want wat zouden ze doen als je die vrouw dood laat vriezen en jij staat daar te assisteren met doodgaan, met je eigen wagen netjes op de central lock "nee mevrouw heeft u het maar lekker koud, anders dan knippen ze mn dak eraf" ?

E

Comment

Bij Edwin voor de deur ook een keer gebeurd.......Edwin? Vertel eens?
                                                        Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Zweet....zweet....zweet....

Ik zou toch ongelofelijk hard staan vloeken als ze mijn dak er hadden afgeknipt.

Wel een lesje geleerd i.i.g.

"Mijn" slachtoffer was wel 100% mobiel. Ze liep...ze bewoog als een normaal persoon. Maar ja...

Pffffff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht

Ik zou toch ongelofelijk hard staan vloeken als ze mijn dak er hadden afgeknipt.

Wel een lesje geleerd i.i.g.

"Mijn" slachtoffer was wel 100% mobiel. Ze liep...ze bewoog als een normaal persoon. Maar ja...

Pffffff

klikkerdeklik

[motroosje]

sinds wanneer heb jij daar moeite mee?

[/motroosje]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
                                                              ik vind het persoonlijk belachelijk

want wat zouden ze doen als je die vrouw dood laat vriezen en jij staat daar te assisteren met doodgaan, met je eigen wagen netjes op de central lock "nee mevrouw heeft u het maar lekker koud, anders dan knippen ze mn dak eraf" ?

E
                                                              Precies. Dan mag je dus fijn kiezen tussen je auto kwijtraken of strafbaar zijn voor het niet verlenen van hulp aan mensen in nood.

Comment

Leuk...Ton :D

Comment

Working...
                                                                X