Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goedbedoelde "hulp" van medeweggebruikers...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Goedbedoelde "hulp" van medeweggebruikers...

Ik rij vanochtend op de A2 richting Utrecht, in de spits. Komt er ineens een auto naast me rijden, het raam gaat open, en een in paniek verkerende vrouw komt uit het raam hangen.

Wild gebarend en onleesbare woorden vormend wijst ze naar de achterkant van mijn auto, haar ogen zo groot als theeschoteltjes.

Nou was ik met de Spider. :)
    Dus de kans was aanwezig dat er een of meer onderdelen vanafgeflikkerd waren. Dus ik denk, oei, snel de vluchtstrook op om de schade te inspecteren.

Wtf.

D'r hing een lege AH-tas te flapperen onder de auto, was om een of andere reden aan de uitlaat blijven hangen. Ondertussen sta je dus wel bij Breukelen op de vluchtstrook terwijl het verkeer drie banen dik met 90 langskomt op een meter afstand...

Tja, had ik maar door moeten rijden tot de Shell natuurlijk, maar dit mens keek ZO gepanikeerd, dacht echt dat er wel wat ergs MOEST zijn.

Zelf waarschuw ik mensen alleen als ik iets echt gevaarlijks zie, een achterportier dat niet goed dicht zit met kinderen op de achterbank of zo. Maar DIT?

De AH-tas waaide overigens weg bij het optrekken vanaf de vluchtstrook. :)
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Milieuvervuiler! :)

Comment

Stel nou dat die AH-tas door uilaatwarmte in de fik was gegaan voor je tankstation had kunnen bereiken?

Comment

Was toch goed gebedoelt dit, JB? Dat niet iedere weggebruiker de koelbloedigheid en kennis van zaken van de gemiddelde Gumdonateur heeft, tja..
        Oliestoken voor het goede doel

Comment

Ze dacht natuurlijk "op die oude meuk alfa klappert de hele carterpan eronderuit" Wat het ook makkelijk had kunnen zijn :) Is gewoon goed opmerkzaam van haar geweest.

Overigens vind ik de behulpzaamheid van de gemiddelde bestuurder bijzonder niet behulpzaam. Dat merk je pas echt wanneer je zelf ergens vast, of met pech staat. Er stopt echt niemand.
          Forza!

Comment

Was zeker goedbedoeld! Prima dus van die mevrouw, alleen vroeg ik mezelf hardop af of ik zelf iemand voor zoiets "onbenulligs" zou waarschuwen. Langs de snelweg staan in de spits is ook niet veilig namelijk.

Verder heeft Ruud ook wel een goed punt met dat brandgevaar. Waarschijnlijk had ik de geur van smeulend plastic gewoon als een normaal Spidergeurtje geinterpreteerd. :)
            Mini Cooper Clubman
            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
            "Jasper val dood." - RH

Comment

Wel eens gehad met een krant die voorop de wagen hing. Was in Italië en bijna elke hollander lichtte wel op ons. Lekker boeiend denk ik dan ;)

Gr Jeroen
              Alle Baur's in de Baurnhof

Comment

Ik reed vanochtend weg (+- 6:45, dus nog donker buiten) bij een tankstation weg en vergat mijn licht aan te doen. Een achtervolger gaf een paar keer groot licht om me hierop te wijzen. Wel netjes dus. Mijn dashboard staat altijd gedimd, vandaar dat ik het niet had gezien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
                  Stel nou dat die AH-tas door uilaatwarmte in de fik was gegaan voor je tankstation had kunnen bereiken?
                  Of nog leuker: al brandend het tankstation op rijden :-).

Comment

dame in kwestie dacht misschien dat alfa van ah tassen word gemaakt?
                    en daarom dat je auto uit elkaar viel?
                    When life gives you lemons ask for salt and tequila

Comment

Lijkt mij wel een grappig gezicht wanneer je langsrijdt en opeens een lege AH zak en een volle JB zak onder een auto ziet liggen ;-)

Grapje
                      Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

ik reed laatst achter een dame die gewoon niet door had dat ze een lekke band had. Sja dan stop ik wel ff om dat duidelijk te maken.

Kapotte verlichting ofzo ga ik niet meer voor knipperen.
                        Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Wat ik nog weleens wil doen als ik achter iemand aan rijd, die structureel nooit zijn knipperlicht gebruikt en als ik die dan weer zie bij het tankstation, stoplicht, zelfde parkeerplaats, etc, etc, dan tegen diegene zeggen dat zowel z'n linker als z'n rechter knipperlicht defect is.
                          De reacties zijn geweldig, alsof ze water zien branden.

Comment

die heb ik ook steeds in mijn hoofd, maar kom nooit naast zulk soort types te staan. Ik erger me er soms kapot aan, vooral als ik er last van heb en ze zo in ene naar links komen.
                            Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Slightly off topic: Net in de stad een doos op een fiets die geen hand uitstak op de fiets, terwijl ik óók naar rechts moest en voor Jan Lul stond te wachten. Zou je eigenlijk voor moeten gaan rijden en vol op de rem stampen.
                              Maar goed, dat doe je dan niet, blijven dames hè...

Eerder vandaag: ik haal een hele rij auto's in die allemaal naar rechts wilden, komt er vlak voor mij ineens iemand uit die rij. Ik moest VOL in de ankers en uitwijken naar de baan voor tegemoetkomend verkeer. Gelukkig reed daar niemand, anders... Dader in kwestie heeft geen moment in de gaten gehad of beseft wat die deed. Heb ik echt spontaan de neiging om zulke gasten de muil open te beuken. Maar goed, dat doe je dan niet, blijven loosers hè...

Comment

Oh ik waarschuwde vanmiddag iemand in Nieuwegein dat hij vol door rood was gereden (Gas bijgeven en om oprijdende verkeer heenvliegen in gare oude pickup ging allemaal net goed)
                                De reactie laat zich raden.............
                                *piepstemmetje van 18 jarige pubert*
                                Is dat jou probleem, moet ik even bij je komen .......sjekkie half uit waffel hangend

Nee dat hoeft niet, maar je baas vraagt me net of je direct naar de zaak wilt komen............

Toen pas realiseerde dat stuk verdriet dat hij deze grappen uithaalde in een vol bestickerde wagen.....................(ik had niet gebeld hoor maar even het gevoel geven dat is al voldoende)

Van schrik liet hij de koppeling schieten bij wegrijden en sloeg zijn wagen af

SATIRE

Ik moet zeggen toen ik het zag gebeuren recht voor mn neus dat er mij enkele holenmensengevoelens bekropen

E
                                يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Zag vandaag een auto rijden waar uit de uitlaat iets van plastic bungelde. Moest direct aan dit draadje denken. :-)

Maar ja het was een espace, dus die fikt toch wel een keer af ;)
                                  Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                  Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Ooit in Utrecht een vriendelijke heer die me erop wees dat m'n uitlaat eronder uit aan het vallen was...

Dank je, maar... ie hangt altijd zo :)
                                    2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Bij mijn 205 GTI had ik een keer een klein gaatje in het expansievat van de koelvloeistof. En daar werd, als de motor warm was en de auto stil stond, onder hoge druk een (heel) klein straaltje koelvloeistof uitgeperst, precies op de uitlaat. Dus dan stond je rustig voor het verkeerlicht te wachten met een behoorlijk rokende motor (zo leek het iig) en dan de reacties van andere mensen, priceless :)

Is natuurlijk wel snel gerepareerd, maar het was lang niet zo acuut als dat veel mensen dachten.
                                      Auto's: veel...

Comment

Jaartje geleden een Volvo 850 rijder er opzettelijk, juist niet op gewezen dat er iets met zijn auto goed mis was....

Was op de A13 rond een uur of 6 in de ochtend. Afgetrapte zeegroene Volvo-container kwam zigzaggend aan denderen, vloog bij de lange linker doordraaier vanaf de A4, onder de A4 door vol over de verdrijvingsvlakken en sneed daarbij mijn voorligger.
                                        Ben die kerel een beetje gaan volgen om te kijken hoe spectaculair zijn rit tot aan Rotterdam zou kunnen worden?
                                        Thv afslag Delft Noord zag ik vonken onder zijn auto vandaan komen. De vonken werden al snel een flinke dikke steekvlam en thv Delt Zuid was er inmiddels zo'n vlammenzee onder zijn auto ontstaan, dat ik me echt verbaasde dat hij het zelf niet door had?
                                        Maargoed, ik zat eerste rang, en zijn achterlijke rijgedrag zorgde ervoor dat ik ook geen behoefte had om hem het één en ander duidelijk te maken. Waarschijnlijk zou met groot licht knipperen ook alleen maar averechts werken?
                                        Ja hoor, meneertje rook waarschijnlijk een brandlucht, hup richting vluchtstrook.
                                        Uurtje later zat ik alweer op de A13 richting Den Haag...kon in de kijkersfile mooi een uitgebrande 850 aanschouwen...

Comment

Heerlijk!

Deden wij ook altijd als we weer een duitse caravan op weg naar Domburg inhaalden.
                                          Druk gebaren en wijzen naar de caravan. Duurde nooit lang voor ze stopten! :D
                                          $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Pas op de motor aangesproken door een oudere heer (bij een verkeerslicht) die het waarschijnlijk maar zielig vond dat ik op een motor reed. Dat ik voor het zelfde geld ook een smart had kunnen kopen.
                                            Hij had het wel geweten voegde hij er nog aan toe.

Ik antwoorden dat het een gek gezicht is met een smart tussen de file door te knallen.
                                            Hij keek me aan alsof hij water zag branden…

Rare mensen op deze aardkloot.

Jacco

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk bericht
                                              Heerlijk!

Deden wij ook altijd als we weer een duitse caravan op weg naar Domburg inhaalden.
                                              Druk gebaren en wijzen naar de caravan. Duurde nooit lang voor ze stopten! :D
                                              Meneer de schijnheil vindt het zelf leuk om gevaarlijke situaties uit te lokken? Eikel.
                                              You know that reality is immaterial

Comment

vond...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JCG Bekijk bericht
                                                  Ik antwoorden dat het een gek gezicht is met een smart tussen de file door te knallen.
                                                  Mag ook gewoon hoor!

Comment

Oh, God. Weer een verkeerswetinterpretatieve discussie geleid door moderator Geelhoed.

Ja, 't mag misschien wel volgens de letter dan de wet, maar ik denk dat je na 500 meter filesplitsen in die Smart door een zootje Poolse truckers wordt gevierendeeld onder luid applaus van het filesukkelend publiek.
                                                    Mini Cooper Clubman
                                                    "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht

Ja, 't mag misschien wel volgens de letter dan de wet, maar ik denk dat je na 500 meter filesplitsen in die Smart door een zootje Poolse truckers wordt gevierendeeld onder luid applaus van het filesukkelend publiek.
                                                      ik ook!:D

Comment

Binnen 5 seconden had ik groot licht achter me toen afgelopen vrijdag de einddemper een goede vonkenregen veroorzaakte op de Autobahn.

Geheel terecht natuurlijk, de tie-wrap waarmee-ie nog vast zat zou het maar niet houden....:)

Comment

Na een opgeblazen turbo, heb je wel eens een hele grote witte rookpluim achter je. Andere indicatoren zijn ook dat je vrijwel geen vermogen meer hebt. Maar mocht je het dan nog steeds niet doorhebben dat er iets mis is, zijn er altijd wel andere mensen die je er dan op wijzen. ;-)
                                                          ---------------------------
                                                          Lullen gaat beter dan rijden.

Comment

Ik laat audie A3, golfjes,TT's en aanverwanten niet meer weten dat hun voorste-onderplaat lucht hapt domweg omdat het er veel te veel zijn.
                                                            En omdat geen eigenaar begrijpt waar je het over hebt. Laten monteurs die plaat altijd los aan de voorzijde ofzo?
                                                            Moet toch nadelig zijn voor je cw waarde zijn zo'n enorme taartschep die lucht in je auto schept?

Vandaag nog wel een 147jtdm laten leven door even geen gas te geven. Anders had de beste man een stoepje weg kunnen koppen met de diesel.

Ik had vrouw en kinderen bij dus erg rustig weggereden, maar hij moest me toch nog nipt voorbij terwijl de weg van 2 naar 1 baan ging, en hij van vrij ver kwam. (Mijn alfa benzine hok heeft minimaal evenveel koppel als zijn diesel.) Had ik een beetje gas gegeven dan had hij me nooit voorbij gekunt.

En nog een behulpzame diender laatst.

Komt met blauwe lampen bak aanscheuren parralel aan de door mij bereden weg. Ik laat hem voor mij invoegen, gaat op de bumper van mijn voorganger rijden. maar doet niets. Lampen gaan uit. Pakt nog even snel een rood licht over twee rijstroken met flitskast die vreemd genoeg niet afgaat. (Stapvoets over een lus geeft geen polaroid ofzo.) Maakt verder een u-turn waar dat eigenlijk niet mag en rijd weer terug naar zijn koffie-machien op het werk.
                                                            Heel mischien heeft het iets te maken met het geluid van de S2000 in een parkeer garage naast het politie-bureau, en de man wou kennelijk even kenbaar maken dat hij dit waardeerde.
                                                            Nog bedankt! Ik vind ook dat dat leuk klinkt ;-)

Ook nog een enorme pluim voor al die bestuurders die mij op de hoogte houden van hun geestelijke mistigheid door het ontsteken van hun mistlampen aan de voor danwel achterzijde van hun voertuig. Hulde!
                                                            http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Q4Jan Bekijk bericht
                                                              Ik laat audie A3, golfjes,TT's en aanverwanten niet meer weten dat hun voorste-onderplaat lucht hapt domweg omdat het er veel te veel zijn.
                                                              En omdat geen eigenaar begrijpt waar je het over hebt. Laten monteurs die plaat altijd los aan de voorzijde ofzo?
                                                              Moet toch nadelig zijn voor je cw waarde zijn zo'n enorme taartschep die lucht in je auto schept?
                                                              Cold air intake / ram air mod :-)
                                                              Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                                              Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Working...
                                                              X