Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nationale filevrije dag: Sta niet stil, doe mee!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Nationale filevrije dag: Sta niet stil, doe mee!

Dat ga ik morgen dus beleven! :-)

(maar even weer een auto gerateerd draadje starten)

Moet morgen ochtend om 09.00 uur in Leusden zijn vanuit Zoetermeer.
    Volgens routeplanner 50 minuten reistijd.

Wat zijn de prognoses?

Beter/slechter/vergelijkbaar?

Het zal mij benieuwen. Gelukkig ben ik morgenochtend op 10 minuten van het werk verwijderd. Heb eerder last van stoplichten dan van overig verkeer.

Comment

Laatste 4 maanden ook alleen maar woonwerk verkeer van 10 minuten inderdaad.
      Dus ook geen ervaring meer hoe druk de A12 tegenwoordig is.

Mdv rijdt wel drie keer in de week naar Gouda, maar daar begint meestal de file volgens haar. Geen idee of het dan tot Utrecht vol staat.
      En of dat morgen anders is.

Comment

Sta niet stil, doe mee!!!

Dat is inderaad wat ik ga doen, niet stilstaan. Ga lekker met de auto naar mijn werk, in plaats van met de fiets :-).

Morgen op klantbezoek, dus schijt eraan en ik bepaal zelf wel of ik in de file wil staan of niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
          Sta niet stil, doe mee!!!

Dat is inderaad wat ik ga doen, niet stilstaan. Ga lekker met de auto naar mijn werk, in plaats van met de fiets :-).

Morgen op klantbezoek, dus schijt eraan en ik bepaal zelf wel of ik in de file wil staan of niet.
          LOL, zo zit ik er ook in. Toevallig morgen een cursus-dag in Leusden.
          Maar als al die andere mensen de file proberen te mijden heb ik er ook profijt van :-)

Comment

Inderdaad! Normaal gesproken is mijn route ook filevrij, 50 minuten rijden naar het werk. Als iedereen dan thuisblijft kan ik lekker doorrijden op de A9! :-)

Comment

jemig wat is het gigantisch mis op de A12

tussen Reeuwijk en de Meern
              file is toegenomen19 km langzaam rijdend tot stilstaand verkeer (vertraging: meer dan 20 min) door een ongeval met een vrachtwagen

Utrecht - Den Haag
              tussen knp. Oudenrijn en Nieuwerbrug
              file is afgenomen13 km langzaam rijdend tot stilstaand verkeer (vertraging: ca. 18 min) door een eerder ongeval
              Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Dit was echt geen file vrije dag!

Vanochtend naar Leusden een rijdende file en vanavond was het niet heel veel beter. Reistijd vanochtend 1 uur en 3 kwartier, zo net terug was anderhalf uur.
                :-(

Comment

Ha, die Gummers;

Same here; door omstandigheden pas om half tien van huis vertrokken en meer file gehad dan gewoonlijk om half acht....
                  Scherven brengen gelul.

Comment

Het was vanmorgen om 0600u al erg druk
                    Logisch iedereen denkt "als ik vroeg vertrek zien ze me niet"

Terugweg A2 was helemaal mis Amsterdam-Utrecht. Ik schat 5km GEEN file gehad :-(

Bij Oudernrijn zie ik een bergingsvoertuig aankomen met voor en achter politiebegeleiding en een brandweer erachter. Zal wel het wrak zijn geweest van het A12 Lunetten ongeval, die auto (kon er niets meer van maken) was gewoon finaal plat gedrukt, niets vanover, ingepakt in een oranje zeil.

Dan weet je wel hoe laat het is.

Bah :-(

E
                    يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

35 kilometer, 1 uur en 3 kwartier.....damn.

Comment

net nog binnen 2 uur vanuit Den Haag in Nieuwegein aangekomen.

Met een hele stoet over de vluchtstrook afrit Woerden gepakt. grappig gezicht om te zien hoe iedereen straatje keert omdat de Tomtom het niet helemaal goed deed... LOL

anyway, doe mij maar geen filevrije dagen meer....
                        ----------------------------------------------------
                        F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive
                        ----------------------------------------------------

Comment

Ik vond het wel wat rustiger. Rij de laatste 5 weken dezelfde route naar een klant, maar in 5 weken nog niet zo weinig problemen gehad de laatste 3km als vandaag. Binnen een uur. De beste score tot nu toe was 70 minuten.

Vorige week nog 1:50 stilgestaan op de snelweg. Dat is echt minder...
                          Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
                            Het was vanmorgen om 0600u al erg druk
                            Logisch iedereen denkt "als ik vroeg vertrek zien ze me niet"

Terugweg A2 was helemaal mis Amsterdam-Utrecht. Ik schat 5km GEEN file gehad :-(

Bij Oudernrijn zie ik een bergingsvoertuig aankomen met voor en achter politiebegeleiding en een brandweer erachter. Zal wel het wrak zijn geweest van het A12 Lunetten ongeval, die auto (kon er niets meer van maken) was gewoon finaal plat gedrukt, niets vanover, ingepakt in een oranje zeil.

Dan weet je wel hoe laat het is.

Bah :-(

E
                            Idd:

Comment

Met de trein naar Den Haag geweest vandaag.

Superrelaxed. Vanochtend boekje, koffietje, zitplaatsje.

Vanavond beetje zitten dommelen in de eerste klas. Zat geen kip.

:-)
                              Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Sta stil, doe niet mee.......................................:-)
                                If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit!

When they say nothing's wrong that's when you run

Comment

Ondanks dat een hoop mensen vandaag geprobeerd hebben de file te vermijden staat er toch een hoop file.
                                  Vreemde conclusie van de organiserende partijen en TNO: "Ja, als je verwacht dat filevrij betekent dat er geen files staan [huh?], dan ben je wel teleurgesteld. Maar er stond vanmorgen wel 10 tot 15% minder file. Het belangrijkste is dat mensen er over gaan na denken en niet zomaar in de auto stappen."

Ik denk dat vandaag juist goed heeft aangetoond dat de capaciteit van het wegennet volstrekt onvoldoende is.
                                  Immers, ondanks zo'n grote campagne en toch 10.000en mensen die schijnbaar meedoen staan er toch vele kilometers file. Dat betekent dat heel veel mensen geen enkele keuze hebben en klaarblijkelijk toch afhankelijk zijn van die auto. En dat het wegennet daar niet op berekend is.

Dat betekent dus 2 dingen:
                                  1. De spitsheffing gaat niet helpen, dat levert alleen maar extra belastingdruk op voor werkenden.
                                  2. Als we niet investeren in een grotere capaciteit van het wegennet lossen we de files niet op.

Overigens nav de seinstoring op het spoor (goede reclame), ook het spoorwegennet zal het niet aankunnen als we daar niet in investeren.
                                  All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Haha, weet je waar 't elke dag Nationale Filevrijedag is? In Mozambique. We kijken nu naar het programma op Canvas over de Steenbokskeerkring en onze reisgids staat om vier uur vrijdagmiddag midden op de belangrijkste weg door het land, van noord naar zuid.

Hij kijkt naar links. Niks. Hij kijkt naar rechts. Ja, daar komt in de verte net een auto aan! Maar voor de rest: uitgestorven.

Enige economische activiteit langs de hele weg: een paar jongetjes die zakjes met zelfgeroosterde cashewnoten verkopen.
                                    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Sjemig wat een ongeval op de A12 zeg en wat een vreselijke chaos. Toen ik uit Rotterdam kwam stond er al een file van dik 20 kilometer tussen Utrecht en Gouda. Mensen uit de auto, deuren open. Ik thuis even gegeten en toen de A12 op (parallelbaan) richting Arnhem en wat ik daar zag! Op 1 rijbaan auto's dwars door elkaar heen, 2 richtingen op!! Vangrail opengegooid ofzo? Ik zat me echt te verbazen. Toen lang het grote ongeval bij Lunetten.

27 km file aan de ene kant en 32 aan de ander kant......en ik NERGENS last van over de parallelbaan en filevrij naar Duiven gereden. Mag ik ook eens een keer mazzel hebben?

Wel vreselijk van het dodelijke slachtoffer.
                                      Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Geslaagd project dus, die file vrije dag? :)

Ik ben zo blij met m'n altijd fileloze woon-werk ritje. (inclusief snelweg)
                                        Forza!

Comment

Ja, als je verwacht dat filevrij betekent dat er geen files staan [huh?], dan ben je wel teleurgesteld.
                                          Ik zou het woord naief of misschien zelfs waterpas gebruikt hebben.

Kortere en snellere files ergo: succes.
                                          De totale filelengte tijdens de piek is geen goede maat, evenals de filedruk (km * minuten) omdat daar de snelheid van de auto's file niet inzit.
                                          Een maat voor de vertraging die de file veroorzaakt zegt veel meer. (som van de vertraging maal het aantal minuten dat die vertraging bestaat)
                                          $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

's ochtends was het iets rustiger dan normaal (vooral dankzij de prop bij maanderbroek denk ik, die net aan het oplossen was toen ik daar vanaf Ede bij kwam), terug gelukkig laat vertrokken van het werk (21.30) voor Utrecht Arnhem, maar toch nog bij de afrit Ede in de file op de A12.

Eens met tipanda: als deze actie iets aantoont is het wel dat kennelijk het areaal van mensen dat een alternatief heeft niet groot genoeg is om het fileleed te vermijden.

En de dag toont nog iets aan: als ergens op ons hoofdwegennet een ongeluk gebeurd, dan hebben we gewoon GEEN alternatief. Iets wat de Duitsers en Fransen wel hebben. Britten volgens mij ook niet.
                                            Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                            Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

‘Filevrijedag: meer file dan gemiddeld’
                                              All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

77 km in de spits. Hier heb je je filevrije dag. :)

You know that reality is immaterial

Comment

Fucking vrijdag:
                                                  A2 Utrecht richting Amsterdam tussen Utrecht-Centrum en Breukelen 9 km, Vertraging tot 2 minuten, Filelengte neemt toe 9 km
                                                  A2 Amsterdam richting Utrecht tussen knp. Holendrecht en Maarssen 17 km, door een ongeluk met vrachtwagen 17 km

A4 Delft richting Amsterdam tussen Den Haag-Zuid en knp. Prins Clausplein 6 km, Vertraging tot 32 minuten 6 km

A10 Ring Amsterdam: De Nieuwe Meer richting Coenplein bij de Coentunnel dicht, door een ongeluk.
                                                  A10 Ring Amsterdam: De Nieuwe Meer richting Coenplein tussen Sloten en de Coentunnel 8 km, door een ongeluk. 8 km
                                                  A10 De Nieuwe Meer richting Coenplein tussen Amstel Business Park en Oostzanerwerf 13 km, door een ongeluk, de weg is weer vrij.

A12 Den Haag richting Utrecht tussen Reeuwijk en Woerden 3 km, Vertraging tot 4 minuten, Filelengte neemt af 3 km
                                                  A12 Utrecht richting Den Haag tussen De Meern en Waddinxveen 23 km, Vertraging tot 57 minuten, Filelengte neemt toe 23 km
                                                  A13 Rijswijk richting Rotterdam tussen Delft-Zuid en knp. Kleinpolderplein 6 km, Vertraging tot 6 minuten

A27 Gorinchem richting Almere tussen knp. Lunetten en Hilversum 11 km, Vertraging tot 10 minuten, Filelengte neemt toe 11 km
                                                  A27 Utrecht richting Breda tussen Lexmond en de Brug bij Gorinchem 9 km

Comment

*nog maar 73*. Nul op mijn route. Ga zo maar eens naar huis met herfstig strijklicht door het open dakje, vermengd met het hese gefluister van Mylene. Panda, doe ze de groeten. :)
                                                    You know that reality is immaterial

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tiPanda Bekijk bericht
                                                      Fucking vrijdag:
                                                      Prachtig. Ook deze dag weer een volkomen filevrije route naar huis. Ja, je moet je woon-werkverkeer in de Randstad gewoon een beetje uitzoeken. :)
                                                      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Normaal gesproken heb ik er weinig last van, ik rij gewoonlijk precies tussen 2 files in. Maar vandaag moest ik naar Rotterdam. Geen echte file, maar wel erg druk.

Comment

Working...
                                                        X
                                                        😀
                                                        🥰
                                                        🤢
                                                        😎
                                                        😡
                                                        👍
                                                        👎