Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe zoeken wij onze occasion(s)?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe zoeken wij onze occasion(s)?

Naar aanleiding van de vele 'eens een pekelwagen scoren'-opmerkingen, wat is de bij Gummers geprefereerde manier om een andere bolide te scoren?

Niet de wagens waar je tegen aan loopt, dat is puur toeval.
    * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
    * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Om zelf de aftrap te doen, op mijn zoektocht naar een 309 diesel, enkele jaren terug, was Marktplaats mijn voornaamste middel; uiteindelijk ook via dat medium geslaagd.
    * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Ligt aan het type auto, maar een 309 Diesel (waarom?? :-) zou ik idd zoeken op :

De grootste advertentiesite van Nederland. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koopt en verkoopt u op Marktplaats.nl.

Marktplaats is steeds duurder aan het worden heb ik gemerkt (15 euro of 25 euro voor 4 weken ofzo), dus dat gaat verkopers afschrikken. Die gaan dan dus elders adverteren.

Voor leuke auto's kijk ik op www.mobile.de , www.anamera.com etc etc

Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door slibbe2 Bekijk bericht
        Om zelf de aftrap te doen, op mijn zoektocht naar een 309 diesel, enkele jaren terug, was Marktplaats mijn voornaamste middel; uiteindelijk ook via dat medium geslaagd.
        Hangt er vanaf wat je zoekt natuurlijk.
        Pekelbak scoren, marktplaats does the job.

Zoek je echte eerste eigenaar Duitsch spul, moet je op mobile zijn (zie mijn ex520 en huidige 280SE).

Comment

Ik heb zelf de afgelopen twee weken intensief op Autoschout24.nl , Autotrack.nl en Autotrader.nl gekeken.
          Op marktplaats kwam ik niet tegen wat ik zocht.

Maar goed, ik ben dan ook zo'n idioot die gelooft in Bovag garantie bij een dealer :)

De 3-serie heb ik uiteindelijk via Autotrack.nl gevonden.
          Don't take life too seriously: you'll never get out of it alive

Comment

Ik gebruik www.marktplaats.nl & www.gaspendaal.nl.

Comment

Audi Nederland. Voorsprong door techniek. Bekijk alle Audi-modellen. Beleef Audi Sport. Ontdek Audi Service; alles over onderhoud, reparatie & accessoires.

:-)
              All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Autotrack/autotrader, mobile.de, autoscout24.de

De zoekfunctie op Marktplaats vind ik nogal irritant. Maar je kunt er leuke koopjes tegenkomen, vooral bij partculieren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                  maar een 309 Diesel (waarom?? :-)
                  40.000 km in 10 maanden met zo'n ding gereden tijdens mijn studententijd. Nog steeds heeft een 309 diesel een warm plekje in mijn hart. 309s kunnen moderne auto's heel veel leren over rem/schakel/stuur gevoel en pure wegligging. Ontzettend leuk om in te rijden. En zelfs met -25 graden celsius maand in maand uit gewoon starten (OK, 1 keer niet)

Comment

Begonnen bij mobile.de, dan verder gegaan met autoscout24, en tenslotte uitgekomen op bmw.be :)
                    2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Pekelbak via stoeprandhandel: Marktplaats en speurders.nl

Comment

Beste 2 sites:

http://www.gaspedaal.nl (zoekt op vrijwel alle autosites, dus autotrader, autotrack, autotelegraaf etc. behalve marktplaats).
                        De grootste advertentiesite van Nederland. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koopt en verkoopt u op Marktplaats.nl.

Pekelwagen vind je eerder op marktplaats denk ik.
                        Last edited by EG; 13-10-08, 10:20.

Comment

Googlen op M5 + haaks.

Kenteken noteren.

Doemijdiemaar.
                          You know that reality is immaterial

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NAS Bekijk bericht
                            En zelfs met -25 graden celsius maand in maand uit gewoon starten (OK, 1 keer niet)

Eh, wanneer is het in NL -25 graden geweest ???

En dan ook nog maandenlang ?? ;-)
                            Veritatis simplex oratio est

Comment

Veel auto's heb ik gevonden via martkplaats en ook weer via marktplaats verkocht. Veel auto's die op fora worden aangeboden staan ook op marktplaats.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                Eh, wanneer is het in NL -25 graden geweest ???

En dan ook nog maandenlang ?? ;-)
                                NAS zat opgesloten in een koelcel. Terecht ook, als je met plezier in een 309 Diesel rijdt. :)

Comment

Marktplaats, autotrader, autoweek, en autoscout, maar kom op alle die sites dezelfde auto's tegen...

Wel met soms een ander prijskaartje... ;-)
                                  "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                                    NAS zat opgesloten in een koelcel. Terecht ook, als je met plezier in een 309 Diesel rijdt. :)
                                    De koelcel die Uppsala, Zweden heet. Anderhalf jaar daar gewoond.

Ik blijf erbij, dat een 309 diesel een leuke auto is. Ik heb leren rijden in die dingen en zelfs na 55K km in de E30 weet ik zeker dat ik dat ding niet half zo goed ken als mijn oude 309s. Vol haaks door Breidscheid op de handrem in een 309 1.3 carb.? Geen probleem :-)

Comment

Heb je 'm uit de vangrail weten te houden? :)
                                      You know that reality is immaterial

Comment

En van zijn dak weten te houden? :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

En van zijn dak weten te houden? :-)
                                          Ik heb er 5 gehad. 2 1.3en, 2 1.4en en de diesel. De 1.3en en 1 1.4 hebben het allemaal overleefd. 1 1.4 is op zijn dak geeindigd, de diesel is afgeschreven toen Bambi het nodig vond om over te steken ergens midden in de nacht op een snelweg in Zweden. :-(

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fuseekogel Bekijk bericht
                                            Lol, het is maar goed dat die tweede zelf doorlinkt naar gaspedaal.nl, zonder tussen-n... ;)

On topic:

Ik gebruik voornamelijk autotrack.nl, autotrader.nl en in mindere mate marktplaats voor de zoektocht naar moderne auto's. Klassiekers kijken doe ik dan wel weer meer op marktplaats.
                                            Oliestoken voor het goede doel

Comment

309 fetish: check! :-)

Heb ook een 309 Diesel gehad. Tamelijk vlot voor een ongeblazen diesel, zeker voor die tijd, liep 180 op de teller. En vrij stil ook.
                                              Helaas heb ik toen de motor gesloopt omdat ik te lui was om olie te controleren. Anders had ik er nog veel langer in gereden.
                                              Ooit voor een vriend van me die een budget van 300 euro een 309 1.4 gekocht. Best pittig karretje en hij heeft het 2 jaar uitgehouden, zonder enige vorm van onderhoud, totdat de radiator het begaf.
                                              309, sportieve broertje van de BX, zelfde motoren.

En zo'n 309 GTI16 is natuurlijk echt serieus leuk spul, alleen vind maar eens een nette.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                                309 fetish: check! :-)

En zo'n 309 GTI16 is natuurlijk echt serieus leuk spul, alleen vind maar eens een nette.
                                                en niet 1 waarvan het blok na 3 dagen ploft bedoel je? Als je dat wel zoekt kan ik je nog wel helpen denk ik ;-)
                                                Let's kick some ass and chew bubblegum...
                                                ----------------------------------------------------------------------------
                                                '71 Alfa Romeo Giulia Super
                                                '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
                                                '00 BMW E39 528iA Touring
                                                '06 BMW Z4M Roadster
                                                '96 BMW E36 328i trackracer
                                                '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

maar een 309 Diesel (waarom?? :-)
                                                  Goedkoop en leuk rijden met goed onderstel en voldoende lengte voor de ligfiets, daarom.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boertje Bekijk bericht
                                                    en niet 1 waarvan het blok na 3 dagen ploft bedoel je? Als je dat wel zoekt kan ik je nog wel helpen denk ik ;-)
                                                    Ik moest aan je denken toen ik dat neerplempte inderdaad ;-).

Comment

Getuige de V340 verkoopdraad is speurders.nl the place to buy.

Skip Marktplaats.

Comment

Schop.

Het viel mij afgelopen weekend op dat je via www.gaspedaal.nl geen resultaten meer krijgt van autoscout24.nl.
                                                        Nu las ik net in het FD dat de rechtbank heeft bepaald dat gaspedaal.nl (onderdeel van de Telegraaf) ook niet meer in de database van autotrack.nl mag prikken.

Ik vond gaspedaal.nl een erg fijne zoekmachine en de kracht was vooral dat je resultaten van alle relevante autosites kreeg. Minpuntje was dat je niet op 7-zitter kan zoeken :-)
                                                        Nu blijven alleen die resultaten van die paupersites over zoals handelsprijzen.nl en autotekoop.nl enzo.

Bovendien krijgt TMG het wel om zijn oren qua online strategie na de zeperd van Hyves en nu dit.

Comment

Ik was/ben ook een fervent gaspedaal.nl gebruiker. Erg jammer dat 't nu suboptimaal werkt, want autoscoutdinges heeft veel aanbod.
                                                          I fart in your general direction

Comment

Oftewel autoscout heeft een goede zet gedaan, nu forceren ze de mensen alleen nog maar autoscout te gebruiken omdat hun dat goede aanbod hebben?
                                                            Overigens gebruik ik de laatste maanden alleen maar autoscout, vind het een goede site geworden met veel aanbod. Daarbij makkelijk om te shoppen in andere landen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beestemans Bekijk bericht
                                                              Oftewel autoscout heeft een goede zet gedaan, nu forceren ze de mensen alleen nog maar autoscout te gebruiken omdat hun dat goede aanbod hebben?
                                                              Overigens gebruik ik de laatste maanden alleen maar autoscout, vind het een goede site geworden met veel aanbod. Daarbij makkelijk om te shoppen in andere landen...
                                                              +1
                                                              Ik vind vooral het specifiek zoeken op type ook erg fijn.
                                                              E46 330i '02 - Citigo '13 - Tiger 800 XC '14

Comment

Aha, nu snap ik die mindere resultaten van gaspedaal.nl!

Autoscout werkt erg goed idd

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Working...
                                                                X
                                                                😀
                                                                🥰
                                                                🤢
                                                                😎
                                                                😡
                                                                👍
                                                                👎