Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

thuistap

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• thuistap

"ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
    "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
    "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
    "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Bij de Octavia 2 (2.0 TDi 140 pk van 2005, geen dpf) staat op het tankdopje dat er geen biodiesel gebruikt mag worden.

Kan je die biodiesel zomaar in iedere dieselwagen flikkeren? Of moeten er aanpassingen gedaan worden. Ik heb het over de biodiesel wat je met dat apparaat kan maken trouwens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EG Bekijk bericht
      Bij de Octavia 2 (2.0 TDi 140 pk van 2005, geen dpf) staat op het tankdopje dat er geen biodiesel gebruikt mag worden.

Kan je die biodiesel zomaar in iedere dieselwagen flikkeren? Of moeten er aanpassingen gedaan worden. Ik heb het over de biodiesel wat je met dat apparaat kan maken trouwens.
      Neen, in je Mercedes 190D zal het allemaal wel verbranden, maar ik zou oppassen met al die moderne common rail diesels van tegenwoordig.

Comment

Bij de PSA common-rail HDiF motoren mag je tot 30% biodiesel bijmengen, mits bepaalde regels gevolgd worden vwb tijd van opslag, ergo een voorraadtank moet binnen een paar weken helemaal leeg getankt worden.
        Derhalve voorbehouden aan fleetowners want je moet dan dus 2 biodiesel voorraadtanks hebben, en nog een derde waar je gewone diesel en biodiesel in mengt om de auto's uit te tanken.

Heb niet het idee dat dit al op grote schaal gebeurt.

Comment

op zich raar zowat alle volkswagens mogen wel bio diesel
          "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
          "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
          "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
            op zich raar zowat alle volkswagens mogen wel bio diesel
            Ja wat is biodiesel, volgens mij verkopen ze in Duitsland en Frankrijk normale diesel vermengd met een klein percentage biodiesel als gewoon diesel.

Of bedoel je echt puur biodiesel?

Staat echt op de tankdop dat het niet mag.

Comment

ik geloof je wel dat het erop staat
              echter ik heb in diverse volkswagen boekjes zien staan dat het daar wel mag
              ik heb het dus over pure biodiesel niet 5 procent gemengd

de enige aanpassing die het nodig schijnt te hebben is corrosie bestendige onderdelen in brandstofleidingen/pomp

Comment

waaronder ook een pakkingset voor de pomp..... ;-)

En extra gefilterd anders gaan de injectoren stuk.
                Veritatis simplex oratio est

Comment

Die informatie is dan ook niet van VW, maar verplicht door onze overheid. Anders mist die accijnsen. Het mag dus wettelijk niet.
                  Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                  Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
                    ik geloof je wel dat het erop staat
                    echter ik heb in diverse volkswagen boekjes zien staan dat het daar wel mag
                    ik heb het dus over pure biodiesel niet 5 procent gemengd

de enige aanpassing die het nodig schijnt te hebben is corrosie bestendige onderdelen in brandstofleidingen/pomp
                    Ik heb net in het boekje lopen neuzen van die wagen, en er staat:

Biodiesel mag alleen worden gebruikt bij auto's die vanaf fabriek zijn aangepast om op biodiesel te kunnen rijden. Kijk op de sticker in de tankdop voor meer informatie hierover. "Kijkt op tankdopklepje", daar staat het volgende op: "Diesel", en daaronder "Not for biodiesel".

Daarna een hele bla bla verhaal, en later staat er: al een tank biodiesel kan voor ernstige schade aan het brandstofsysteem veroorzaken.

Comment

microsoft marketing methode

(gebruikt geen andere software, het kleinste programmaatje kan ernstige schade aan uw premium besturingssoftware veroorzaken)
                      Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                      Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Ha, die EG;

"auto's die vanaf fabriek zijn aangepast om op biodiesel te kunnen rijden"

Daarbij gaat het om dezelfde aanpassingen die Motroosje en W220L al noemden.
                        Scherven brengen gelul.

Comment

Vorige week was hier een draadje met een link naar een forum waar alle auto's genoemd waren die op alternatieve brandstoffen konden rijden: conclusie: Heb je een bosch pomp, dan lukt 't. Vaak heb je bij een groot percentage frituurvet oid wel even een verwarmingselementje nodig, zeker nu de dagen wat korter en de koude nachten wat langer worden

Alle alternatieve brandstoffen werden er besproken in 1 overzicht (welke werkt wel en welke niet). Ben alleen ff de naam van dat forum kwijt.

Comment

2500 liter accijnsvrij. Dat zou in 1 klap het hele Co2 probleem oplossen. :)

Zou te makkelijk zijn voor onze overheid.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                              Vorige week was hier een draadje met een link naar een forum waar alle auto's genoemd waren die op alternatieve brandstoffen konden rijden: conclusie: Heb je een bosch pomp, dan lukt 't. Vaak heb je bij een groot percentage frituurvet oid wel even een verwarmingselementje nodig, zeker nu de dagen wat korter en de koude nachten wat langer worden

Alle alternatieve brandstoffen werden er besproken in 1 overzicht (welke werkt wel en welke niet). Ben alleen ff de naam van dat forum kwijt.

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎