Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verkeersagressie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Verkeersagressie

Vanmorgen dus, draai vanaf de rotonde net buiten het dorp de bundesstraße op, accelereer rustig naar 100 en tijdens het accelereren zit er heel de tijd iemand vlak achter me; een 206 zo te zien. 100 bereikt. Blijft vlak achter me, net ff wat te dichtbij. Paar keer remlichten laten oplichten zonder te remmen. Komt nog dichterbij rijden. Zal wel, gebeurt vaker, moet zeker volgende afslag hebben.
    Nee. Blijft heel dicht erachter rijden. Paar keer wat meer remmen (voorzichtig uiteraard), ff sproeien. Niks, nada. Alleen nog maar dichter erop, dat je koplampen bijna niet meer ziet. Dan komt er een 70 bord en de volgende afslag. Ik rem stevig terug naar 70. Tijdens remmen blijft de afstand minimaal. (Ik zit me ondertussen al redelijk op te vreten...) Dan maar stevig doortrekken weer naar 100 na einde 70. Ook tijdens dat blijft de afstand minimaal (nog steeds zodanig dat ik af en toe de koplampen echt niet meer zie), zo gaat het nog een paar kilometer door. Heb al een paar keer groot licht gehad ondertussen en zat me mentaal al voor te bereiden op een aanrijding. Minste wat er te verwachten was, was tandjes tuffen bij het eerstvolgende stoplicht. Ik heb denk ik al 25 jaar niet meer gevochten, het moest maar weer eens. Dit was echt levensgevaarlijk. Uiteindelijk word ik ingehaald en krijg nog een snij-actie en stevige braketest vlak voor mijn neus (die had ik verwacht dus dat ging goed). Het was donker, dus kon de bestuurder niet zien. Maar kenteken had ik nu. En dus gaat het nog een staartje krijgen.

Ik zie ondertussen dat het na inhalen bij de volgende precies zo verder gaat en bij de diegene die daar weer voor rijdt, precies zo. Ik rij er vervolgens ff naast nadat we de snelweg op waren gegaan. Bleek het een vrouw te zijn... Daar gaan we dus geen matpartij van maken, laat verder maar...

Maar hier ga ik werk van maken. Ik voel me redelijk veilig in een 5-touring met tig airbags, maar ze gaat dus bij iedereen zo te werk en een zekere Uno rijdt ook op die weg...

Ik ben nog een tikkie opgefokt moet ik zeggen. Was het een vent geweest, dan had ik hem gevolgd tot waar z'n werk woont. Dat verhaal wou ik wel eens horen. Nu mag de politie het verder oplossen...
    You know that reality is immaterial

Gevalletje aangeleerd foutief gedrag.

Zie ze ook wel eens, van die lui die op 2 meter afstand achter de voorganger zitten en als die aan de kant gaat geen haast blijken te hebben, alleen naar de volgende auto kruipen om daar op 2 meter afstand achter te zitten.

Wat ik in deze niet begrijp is het groot licht. Ze had dus wel 'haast'? Je kon haar later weer inhalen toch?
    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Ze vond waarschijnlijk dat ik in de weg reed en haar aan het pesten was door paar keer remlichten te laten branden... Duitsers uit NRW op B-wegen en binnen de bebouwde kom zijn de grootste mongolen van het heelal wat aggressief rijden betreft, weet ik nu na 3 jaar. Maar dit sloeg echt alles...

Comment

Goh, ik heb gemerkt dat stunts zoals remlichten laten branden en sproeien gewoon meer agressie uitlokt... Zo'n tist(e) laat ik dan ook liever voorbijgaan.
        2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Wooter, heb je misschien gelijk in. Maar daarmee geef je iemand het gevoel dat ze 'gelijk hebben' met hun rijstijl en dat ze na Schumacher de 2e autogod van Dld zijn... Ik voelde me in mijn grote auto al aardig onveilig en er rijdt daar ook het nodige blik wat aanzienlijk minder op de goedkeuring van tipanda kan rekenen...

Comment

Goh, ze hebben geen gelijk, maar ik ben de pliesie ook niet en als ik haast heb, durf ik ook al eens asociaal rijden. Grootlichtflitsen gaat dan daar weer nergens over, en bumperkleven is nutteloos als de bedoeling is dat je wilt inhalen, maar...

Nee, ik zorg er gewoon voor dat ik genoeg veiligheidsafstand heb met m'n voorligger, en 9 op de 10 gaat zo'n bumperklever me na een tijdje toch voorbij om in die vergrote veiligheidsafstand m'n ex-voorligger te storen.

Soms ga ik ook eens over de rooie, maar dat is in nog geen enkele keer productief gebleken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
              Ze vond waarschijnlijk dat ik in de weg reed en haar aan het pesten was door paar keer remlichten te laten branden... Duitsers uit NRW op B-wegen en binnen de bebouwde kom zijn de grootste mongolen van het heelal wat aggressief rijden betreft, weet ik nu na 3 jaar. Maar dit sloeg echt alles...
              You've never driven in Portugal / Greece?
              Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk bericht
                Goh, ze hebben geen gelijk, maar ik ben de pliesie ook niet en als ik haast heb, durf ik ook al eens asociaal rijden. Grootlichtflitsen gaat dan daar weer nergens over, en bumperkleven is nutteloos als de bedoeling is dat je wilt inhalen, maar...

Nee, ik zorg er gewoon voor dat ik genoeg veiligheidsafstand heb met m'n voorligger, en 9 op de 10 gaat zo'n bumperklever me na een tijdje toch voorbij om in die vergrote veiligheidsafstand m'n ex-voorligger te storen.

Soms ga ik ook eens over de rooie, maar dat is in nog geen enkele keer productief gebleken...
                Heb je helemaal gelijk in, maar als ik me kilometers lang zorgen zit te maken dat het ieder moment ECHT mis kan gaan, is er wat meer aan de hand dan een ochtendhumeurtje.

Sterker nog, als ik gedrag zie wat wat mij betreft ECHT niet thuis hoort op de weg, vind ik het mijn plicht daar werk van te maken.

Comment

Geelhoed @ pc schnitzelstephan ?

Comment

innocence is a deadly sin

je ziet dit zooooooooooo vaak

dat ik je verhaal las dacht ik dat die 206 aan jou auto vast zat oid

LOL

ik moet zeggen dat er de laatste tijd in de spits hier rustig wordt gereden soort van keep your lane achtige taferelen

ik vindt het best

E
                    يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Mooi teken dat ik word geassocieerd met fatsoen!
                      $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

<leeg zinnetje>
                        LOL
                        Last edited by Steven; 15-10-08, 09:33. Reden: CAPS teruggezet en nog eens (3x al)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
                          ik moet zeggen dat er de laatste tijd in de spits hier rustig wordt gereden soort van keep your lane achtige taferelen
                          Uitermate irritant is dat ja. Zeker op een 4baans weg zoals de A16. Ook het feit dat ALS ze opschuiven jij dat gewoon van de voren had moeten zien aankomen want het knipperlichtje gebruiken is er niet meer bij.

Comment

Ja, dat klopt. Ook op de A2 bij amsterdam. Met z'n allen 110 - 120 op 3 banen tegelijk. An sich prima, beter dan stilstaan in ieder geval. Zal wel met de herfstvakantie te maken hebben.
                            Forza!

Comment

Ze kunnen er in Dld niet om lachen en juist dit soort gedrag gaat veel strenger bestraft worden. Wat ook de logische consequenties zijn bij de hogere snelheden in Dld. Die van vanmorgen gaat politiebezoek krijgen.

Comment

Ik (wij) ben ook ooit eens genaaid door een duitser die ons rechts in ging halen absurd debiel, vervolgens afsnijden en kutten met rem en sproeier.

Wij reden in een busje en waren toevallig aan het filmen (weet ni meer waarom ik geloof elkaar .......... ja kop maar in de bang bus nou goed)

Gaat een mongool ons rechts afsnijden en op de rem stampen voor ons terwijl wij gewoon links reden vrachtwagens inhalen met 150 p/u op een 2 strooks autobahn.

Opeens politie (20min later)

Wij in de boeien achter de vangrail wij lachen ja je bent 19 en denkt mij gebeurd niets nou het was nog net de SS niet zoals we behandeld werden.

Met handen en voeten duidelijk gemaakt van bestaan van videootje.

Toen was het arsloch dit en verruckte schwanz dat, en 1000maal excuses van de polizei naar ons.

Kijk dan heb je enorm geluk dat je heel toevallig die vreemde acties op film hebt.

Want de bellert lijkt altijd gelijk te hebben in Duitsland.

Maar geloof met met de Polizei wil je geen ruzie zeker niet als buitenlander al ben je zo blank als het behang ;-)

E

Comment

Gaat een mongool ons rechts afsnijden en op de rem stampen voor ons terwijl wij gewoon links reden vrachtwagens inhalen met 150 p/u op een 2 strooks autobahn.

eh? Dus die 'mongool' haalt die vrachtwagens ook nog eens rechts in via de vluchtstrook en snijdt jullie daarna af? Of is dit zo'n oploopverhaal. Dat jullie een vrachtwagen gaan inhalen, maar iemand rijdt rechts sneller en gooit vlak achter de vrachtwagen z'n auto/bus voor jullie de linkerbaan op?
                                  Forza!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                                    http://www.autozeitung.de/node/89993

Ze kunnen er in Dld niet om lachen en juist dit soort gedrag gaat veel strenger bestraft worden. Wat ook de logische consequenties zijn bij de hogere snelheden in Dld. Die van vanmorgen gaat politiebezoek krijgen.
                                    Die golf op de foto kan ook best naar rechts.

Comment

was een oploopverhaal
                                      wij halen een passat in die 140 rijdt ca 100m achter vrachtwagen
                                      wij rijden 150 en kunnen niet harder
                                      passat zit ter hoogte van dodehoek
                                      en gaat gas geven omvanuit dodehoek rechts tussen ons en vrachtwagen door te persen
                                      wij moeten vol in de ankers
                                      en vervolgens gaat meneer volop kutten
                                      passagier roept tijdens zijn snijactie 9hij zag hem aankomen) KIJK UIT
                                      mn maat die remt vol
                                      en andere maat heeft alles op video vanaf moment dat hij als duveltje uit doosje komt

E

Comment

Kunnen we niet gewoon een quotum op tokkiesvolk zetten? Maximaal 100 per provincie/Kreis of zo?

Metro brengt het nieuws van de dag, maar dan nét even anders. Mensgericht en verrassend. We inspireren, informeren en prikkelen miljoenen lezers.

Echt. Voor zulk volk zijn wat mij betreft de middelen niet gauw te zwaar. We kunnen ze missen als kiespijn.

Comment

""De man droeg gouden sieraden en reed in een grijze Mercedes (type E, model) eind jaren '80 met blauwe verlichting voor"
                                          Begin maar op het kamp te zoeken.

Dommelsch | 16-10-08 | 10:49 "
                                          "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                          "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                          "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                          "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Serieus. Als er zo 1* bij de rijschool binnen komt stampen dat ie een rijbewijs wil, dan zou het toch wettelijk toegestaan moeten zijn dat de rijschoolhouder een afgezaagde dubbelloops onder de toonbank vandaan haalt en hem uit zijn lijden verlost? De rekening voor de splash damage gaat naar de familie.

*Het zou gaan om een blanke man van ongeveer 25 jaar met een normaal postuur en blond haar. De man droeg gouden sieraden.

Comment

Vandaag, ochtendspits A20/A12, opgefokte Zafira voor m'n neus. Hangt minder dan een meter achter een Golf op de linkerbaan, 2 linkerbanden bijna in de berm (note: snelweg, 140 kmh), knipperen en seinen, toeterend, niet normaal. Vliegt na een seconde of 15 er rechts langs om 'm al snijdend ervoor te gooien. Heeft de 20 kilometer daarna er max 2 auto's voor gereden vanwege drukte. Die gast had wat mij betreft gelijk rechtstandig geëxecuteerd mogen worden, wat een idioot was dat.

Tegenovergestelde gebeurde 's avonds op de terugweg. Saab 9-3 station op de linkerbaan met helemaal niets naast zich, miezerde een beetje, vrij rustig stuk. Weigert naar links te gaan, ondanks dat 'ie me gezien heeft. Ik na even aandringen er rechts langs. Kijk opzij, zie die kerel bewegingen maken dat 'ie afstand tot z'n voorligger wil bewaren. Leuk, maar er zaten 15 auto's tussen, zonder overdrijven. Ik doorgereden, in mijn spiegel zie ik het verkeer achter 'm ophopen, maar stug links blijven rijden. Ongelooflijk...

Krijg je een rijbewijs tegenwoordig bij een pak cornflakes ofzo?
                                              Huidig: 2006 Volvo V70 2.4 (170pk)
                                              Vorig: 2019 Volvo V60 T6 (340pk)

Comment

Nee, bij de staatsloterij show.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door floris_s Bekijk bericht
                                                  Leuk, maar er zaten 15 auto's tussen, zonder overdrijven.
                                                  Correctie;15 autolengte's
                                                  Huidig: 2006 Volvo V70 2.4 (170pk)
                                                  Vorig: 2019 Volvo V60 T6 (340pk)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door floris_s Bekijk bericht
                                                    Saab 9-3 station op de linkerbaan met helemaal niets naast zich, miezerde een beetje, vrij rustig stuk. Weigert naar links te gaan, ondanks dat 'ie me gezien heeft.
                                                    Eigen rechters. Bloedirritant. Een erger voorbeeld zijn mensen die je brake-tests gaan geven. Of het leuk combineren met bovenstaand.
                                                    Forza!

Comment

Gisteravond heb mn bedrijfsleider aan de lijn, 20:30 dus donker
                                                      Rijden op de A27 ri Breda thv Lunetten.
                                                      Gaat er *opeens* iemand aan mn reet hangen 1m erachter.
                                                      Dus in eerste instantie trek ik een gaatje van een meter of 10, ik houd er niet van dat gehijg in mn nek en laat daarna weer terug zakken tot de cruiscontrol snelheid 130.
                                                      Ik vervolg rustig mn weg, immers ik rijd al 130 waar 100 de limiet is, en ga naar rechts zodra het kan.
                                                      Komt er een aftanse GSi naast me rijden mat anita gabberkapsel op de pasagiersstoel. Ze zoeken contact. En beginnen tellende gebaren te maken. (ze wille sprinten). Rot op zeg ik (mn bedrijfsleider nog steeds aan de lijn) en maak een wuivend maak gebaar dat ze door moeten rijden.
                                                      Toen besloot hij me klem te gaan rijden ofzo achter een aanhangermeneer die 100 reed. Dus ik snelheid terug en achter hem rijden. Hij blijft exact zelfde snelheid rijden als aanhanger en gaat tuut tuut tuut doen en geeft volgas. Mn bedrijfsleider nog steeds aan de lijn. Ik doe niks natuurlijk. Hij laat gas los voorzijde aanhangermeneer en laat zich afzakken. Dus ik moet ook gas los en weer terug laten zakken. Aanhanger meneer zit al te hoofdschudden toen de GSI (met lekke uitlaat) voorbij kwam. Ik heb inmiddels stoom uit mn oren dat ik betrokken begin te raken bij dit puberale gedrag.

Hij laat verder afzakken tot ca 10m achter de aanhangermeneer.
                                                      Ik was in staat om hem uit zijn auto te trekken.
                                                      Ik zat te vloeken, mn bedrijfsleider zat in een deuk : zie je wel dat die Seat een sjonnie auto is........
                                                      Dus ik zeg tegen mn bedrijfsleider, nou dan kan ie het krijgen ook.
                                                      Vol gas erop (rechts) het gaatje was redelijk smal.
                                                      Naast me hoor ik iemand zich verschakelen, of zijn versnellingspook zat los, kan natuurlijk ook. En Hop ertussen door.
                                                      Later weer aan mn bumpert natuurlijk.
                                                      Nou jij wilt sprinten ?
                                                      Ik geef gas bij 100km/u en was bij de 140km/u al dik los.
                                                      Wat een sukkel zeg, echt ongelooflijk dom petjesvolk wat van mij een preventief nekschot mag hebben. Wat denk ie wel die neuspueterende clearasil gebruikende beugeldragende masturbatiekoning in zijn GSI ?

Ik was werkelijk buiten zinnen zo woest. Was in staat om hem USA cop style een tik thv achterwielen uit te delen.

Maar heb dat niet gedaan en gesprek met bedrijfsleider afgemaakt.

E

Comment

Jezelf zo laten opnaaien.....

Comment

Ja, da's inderdaad ook een kunst. :)

Gewoon negeren lijkt me het beste toch. OK, dat het een mongool was lijkt me duidelijk, maar om daar nou in mee te gaan? Met je baas aan de lijn ook nog? :)
                                                          Mini Cooper Clubman
                                                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Ik vind mijn idee om dit soort lui gewoon voor hun leven hun rijbewijs af te nemen toch zo slecht nog niet. Scheelt bes wel wat ergernis.

Ik laat nooit remlichten zien, maar als de bumperklever te dichbij komt, laat ik wel gas los, en geef daarna weer gas om een gat te creëren. Komen ze dan weer dichtbij laat ik weer gas los, laat het verkeer op de rechterbaan voorbijkomen, pas mijn snelheid aan, zet de richtingaanwijzer aan, en ga netjes een baan naar rechts. Dan rijden we dus 85 ipv. 120 maar ja, ze geven te kennen dat je opzij moet. Dat doe ik dan op een manier van iemand die in paniek lijkt.
                                                            Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NoTVR Bekijk bericht
                                                              Ik vind mijn idee om dit soort lui gewoon voor hun leven hun rijbewijs af te nemen toch zo slecht nog niet. Scheelt bes wel wat ergernis.

Ik laat nooit remlichten zien, maar als de bumperklever te dichbij komt, laat ik wel gas los, en geef daarna weer gas om een gat te creëren.
                                                              Dat gas geef ik niet. Als er wat gebeurd dan wil ik rustig kunnen remmen zonder dat de bumperklever bij me binnen rijdt. Als hij geen afstand houdt dan houd ik toch het dubbele voor ons beiden, ik ben de beroerdste niet.

Oorspronkelijk geplaatst door NoTVR Bekijk bericht
                                                              Komen ze dan weer dichtbij laat ik weer gas los, laat het verkeer op de rechterbaan voorbijkomen, pas mijn snelheid aan, zet de richtingaanwijzer aan, en ga netjes een baan naar rechts. Dan rijden we dus 85 ipv. 120 maar ja, ze geven te kennen dat je opzij moet. Dat doe ik dan op een manier van iemand die in paniek lijkt.
                                                              :D humor!

Comment

Ik doe dat liefst bij heren en dames die me met grootlicht onnodig bijschijnen als ik naar hen smaak niet vlot genoeg iemand in haal. Rem erop, richtingsaanwijzer naar rechts en dan mogen ze verder rijden :).

Ik heb ook gemerkt dat verkeersterroristen uitlachen niet productief werkt voor het oplossen van de verkeersagressie, maar je hebt er wel meer lol mee :D

Comment

Working...
                                                                X
                                                                😀
                                                                🥰
                                                                🤢
                                                                😎
                                                                😡
                                                                👍
                                                                👎