Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

20% bijtelling en BPM verlaging

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• 20% bijtelling en BPM verlaging

In 2009 gaat er een tussenklasse komen qua bijtelling.

Dit is al wel algemeen bekend.

benzine auto's: 111-140 gr/km --> 20% bijtelling
    diesel auto's: 96-116 gr/km --> 20% bijtelling

Ook BPM bedrag gaat omlaag voor deze 'schone' auto's/

Vragen: is dat per 1 januari direct? Welke auto's vallen hierin?

Ik weet al wel dat er straks een A4 tdi aankomt met <115 gr/km en van de nieuwe insignia ook een dieselmodel dat is die klasse blijft.

Nu moet ik binnenkort een nieuwe leaser bestellen dus wel enigszins goed om te weten of er nog meer auto's in de tussenklasse zitten en welke er snel aan zitten te komen.

Er is geen auto in die 14% klasse die ik wil hebben, maar een A4 die erg gunstig word (20% ipv 25% en lagere nieuwprijs/leaseprijs door lager BPM)....dat is me wel een beetje moeite waard om een beetje te rekken met nieuwe leaser uitzoeken.

Nieuwe insignia vind ik ook goed te pruimen, maar ik begreep dat die pas NA Q1 komt. Dat zal sowieso te laat worden.

Benzinemodellen hoor ik helemaal niets over. Ik neem aan dat voor 'gas' hetzelfde geld als voor benzine?

Kijk eens bij www.autotelegraaf.nl, rechts bij nieuwe auto zoeken kun je bij de zoekcriteria de uitstoot aangeven.
    Ook bij www.groenopweg.nl heb je dacht ik een dergelijke zoekfunctie.

Comment

Super, dank je Joost.

Ik ben bang dat het voor mij allemaal wat te laat zal zijn. Pas bij de volgende weer interessant (dan zijn we al weer 3 jaar later vanaf nu)

Maar ok, dan zien we dan wel weer. Dan maar paar jaar iets meer betalen

Comment

Sowieso nog even wachten, lijkt mij.
        Eerder deze week is het beroep van RAI en BOVAG inzake de zg. fijnstofdifferentiatie door de Rechter goedgekeurd, ofwel de regering had niet per 1 april deze fijnstofdifferentiatie mogen invoeren.

Hiermee werd een diesel zonder roetfilter onverkoopbaar. Ook al voldeed deze aan de Europese norm van < 25 mg fijnstof uitstoot.
        Nederland was al door 'Brussel' op zijn vingers getikt dat het voor de muziek uit liep, omdat het al eerder een roetfilter verplicht wilde stellen.
        De 1 april ingevoerde/opgelegde omweg, waarmee ze de gevolgen van het niet hebben van een roetfilter dus onbetaalbaar maakten, is dus nu door de Rechter niet correct verklaard.

Dit zet echter wel de hele roetfiltersubsidie en dus de BPM-bedragen/toeslagen/whatever op de helling...

Binnen vier weken moet de staatssecretaris antwoorden.

Comment

Pfft, dus als zelfs die 20% en bpm verlaging nog niet zeker is. Dan zal die bijna met zekerheid NIET al op 1 januari ingaan.

Tel daarbij op dat de eerste 'fatsoenlijke' auto's, die in dat middensegment gaan vallen, misschien ook pas Q2 zo'n beetje leverbaar zijn....dat red ik niet. Moet voor die tijd besteld hebben.

Over 4 maanden (te rekken tot 5 maanden) moet ik gewoon een andere auto hebben. Anders kan ik zo in een Fox gaan rijden oid. Dat betekend dat ik over 1 a 2 maanden echt wel moet bestellen als je een levertijd van 2 a 3 maanden aanhoud

Comment

Dus dan maar wat sneller gaan rondkijken :-) Naar auto's die nu een mooie aanbieding zijn en straks misschien niet meer. (9-3, c-blue efficiency, etc etc)

Comment

Het is nu januari.
              Lees net dit op bmw site:

De BMW 116i en 118i zijn vanaf 1 januari in een nieuwe leasecategorie terechtgekomen. In plaats van 25% hoeft u nog maar 20% bij te tellen.

Weer een reden minder om prius te rijden:)

Welke auto's zitten nog meer in 20%?

Comment

Golf VI 1.4 TSi 160pk DSG = 139 gr CO2/km en dus ook 20%

Ben er sterk over aan het nadenken er zo een te gaan bestellen, is denk ik een van de weinige auto's die ik in benzine mag leasen (vanwege lage CO2 etc bla bla) Richtlijn is daisel :(

Levertijd is 12-14 weken btw.
                Last edited by ĝlle; 06-01-09, 17:26.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ĝlle Bekijk bericht
                  Golf VI 1.4 TSi 160pk DSG = 139 gr CO2/km en dus ook 20%

Ben er sterk over aan het nadenken er zo een te gaan bestellen, is denk ik een van de weinige auto's die ik in benzine mag leasen (vanwege lage CO2 etc bla bla) Richtlijn is daisel :(

Levertijd is 12-14 weken btw.
                  Ik heb zelf zo een ding niet gereden maar een maat van me wel, en hij vond het ding fijner dan zijn eigen Golf 5 2.0 TDi 140 pk 6bak. En de 2.0 TDi is echt geen stakker hoor.

Comment

Heb lijstjes gevonden op http://www.lease-auto-bijtelling.nl

De lichtelijk leuke auto's die ertussen staan (ik heb 3 drs auto's en te kleine auto's even weggelaten, ben beetje op zoek naar eigen leasebak, 3 drs mag dan niet. anders staan er bv ook wel een paar mito's tussen):

- A3 SB 1.4 tfsi
                    -118i
                    - mini clubman cooper (i of d)
                    - golf 1.4tsi (122 of 160pk)
                    - focus wagon 1.6 tdci (110)

Met als focus dus de meest ruime auto, die ook nog wel vooruit komt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joshua Bekijk bericht
                      Ook bij www.groenopweg.nl heb je dacht ik een dergelijke zoekfunctie.
                      Kun je daar inmiddels ook op die leasebijtelling grenzen zoeken?

Verdomd, zelfs op de bijtellingspercentages! http://www.groenopweg.nl/zoekopbijtelling.php Da's nieuw!
                      $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Niet echt helemaal up2date: Fiat 500 is nu ook 14% en BPM vrij, en de 95pk 207 1.4VTi (3d,5d,SW) valt met 140gram ook in de 20% schijf.

Morgen even met de mannen van Sanoma bellen.

Comment

Wellicht even wachten op de Golf Station? De A3 en met name de Golf gaan weer lease lievelingen worden. 125pk voor de Audi, tot 160pk in de Golf. Daar gaat dus een chip op. 155pk oid voor de Audi en 190pk voor de Golf?

Overigens zie ik de station versie van generatie V erg weinig rijden...

Comment

wanneer komt die golf station?

als ik nu kijk is de 160 pk golf 6 5 drs wel 3k goedkoper dan de golf 5 station met zelfde motor.

beetje idioot...meestal is het 1k verschil tussen hatch en station...maar gold heeft een ouder model 3k duurder?

Comment

@boris,

de golf VI station komt voorlopig niet (wanneer wel konden ze niet zeggen...vandaag bij de dealer geweest. Ik vind zelf de station bijzonder lelijk (achterlichten die doorlopen naar zijkant met name), dus mijn keuze is bijna gemaakt..de 5deurs golf VI (160pk dsg that is..), ook nog eens goed voor de bijtelling :)

groet,
                              wouter

Comment

De Astra station is al geen schoonheidswonder maar klopt wel 1000x beter dan die gare misvormde Golf station ding. Echt lelijk vind ik dat ding :s

Comment

Tja, je kan ook (okay, okay, ook niet moeders mooiste) voor de alternatieve golf station gaan: de octavia.

Nu ook met de mooie tsi motoren met 7-dsg!

als elegance businuss zo'n beetje fully loaded en dan redelijk wat goedkoper nog dan een golf 3 deurs met gelijke uitrusting

Comment

"niet moeders mooiste" Ja hoor, je hebt gelijk, een VW Golf is veeeeel mooier natuurlijk, pffffffff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _RC_ Bekijk bericht
                                      "niet moeders mooiste" Ja hoor, je hebt gelijk, een VW Golf is veeeeel mooier natuurlijk, pffffffff
                                      Moet dat plaatje nu het gelijk van jou of het gelijk van B-D illustreren?
                                      fka v164

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door v164 Bekijk bericht
                                        Moet dat plaatje nu het gelijk van jou of het gelijk van B-D illustreren?
                                        ROFLOL, precies de vraag die ik ook wilde stellen ;-)

Comment

haha, kies maar :)

Nee serieus, smaken verschillen, maar ga nou niet doen alsof een VW Golf significant knapper is dan een Octavia of andersom, beide veel te behoudend vormgegeven om echt mooi te zijn. Eerder dik of stoer/degelijk.

Comment

RC: dat bedoelde ik ook....

Ik vind de golf 6 geen lelijke auto...maar om hem nu mooi te noemen? Beetje behoudend / saai past hem meer.

De golf (5) station vind ik wel gewoon erg lelijk. Niet foeilelijk, maar gewoon op 2003 koreaans niveau...

De octy is niet lelijk...niet die RC op jouw foto en ook niet de facelift van dit moment. Maar...ook niet MOEDERS MOOISTE.

Met de nadruk op OOK.

Dus: niet veel mooier, niet veel lelijker dan de golf 6. Wel mooier dan de Golf 5 station... Maar om hem in het rijtje van een alfa 159, F 360 of AM vantage te zetten....dat gaat me te ver ;-)

Comment

Eerder dik of stoer/degelijk.
                                              Eh. Nee, sorry.
                                              All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

"alfa 159, F 360 of AM"
                                                [email protected] overschatting, maar echte "mooie" wagens zoals Alfa, BMW of Audi soms placht te maken vind je niet snel bij VAG nee.

Persoonlijk vind ik de stoere, simpele no-nonsens look van de Octavia wel wat, maar de rest van het Skoda gamma kan me verder niet echt bekoren qua looks.

@Panda: en een Focus wagon met volvo badges? die wel? :op

Comment

@RC: Ik vind de Octy niet lelijk, maar wel slaapverwekkend saai. Ook als RS, sorry. Wat betreft de V50, tja. Do I care, heb de auto niet gekocht vanwege de looks. De mijne staat op 16" velgjes, is een soort geel dat Safari Green heet. Geen stoere auto, maar heeft dan ook niet de pretentie een stoere auto te zijn. Gewoon een verstandige gezinscontainer met goede stoelen, een strak dashboard, comfortabel en redelijke stuurprecisie.
                                                  Niet een B-merk gezinskliko met pretenties en een RS-logo. :-)
                                                  All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Tja, ik zou dat B merk met RS logo's maar wat graag willen hebben, zeker als je bedenkt dat je bij een A merk voor dat geld een 1.6 met wieldoppen hebt. En dan in deze kleur blauw graag!!

Ieder zn ding.

Overigens wel jammer dat het prijsniveau inmiddels nagenoeg gelijk is aan de andere B merken (Ford, opel, renault, VW etc.).
                                                    Last edited by RC; 23-02-09, 16:55.

Comment

Tja, ik zou dat B merk met RS logo's maar wat graag willen hebben, zeker als je bedenkt dat je bij een A merk voor dat geld een 1.6 met wieldoppen hebt. En dan in deze kleur blauw graag!!

Ieder zn ding.
                                                      Jup, ieder z'n ding.
                                                      Value for money is 1 ding, maar het gevoel en het oog willen ook wat. Je rijdt wel een geweldige sleeper met zo'n apparaat en daar heb ik zeer zeker waardering voor. Maar ik ben bang dat ik met zo'n Octy, zelfs een RS, hetzelfde heb als met de V50. Leuk, maar doet m'n hart niet sneller kloppen.
                                                      En als je een stoere, snelle auto koopt, dan zoek je dat wel, imo.

Comment

Working...
                                                      X