Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

schadeformulier vervalsen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• schadeformulier vervalsen?

Maatje van mij heeft enige tijd geleden een aanrijding gehad met een meneer in een Golf. Het verhaal van hem zelf:
    iedereen een fijne avond toegewenst,
    ik ga effies bijkomen want ik had vanmiddag een of andere klootviool die me dood wil hebben!
    de man loopt me op te duwen terwijl ik achter een andere auto zit, gaat me vervolgens rechts voorbij en steekt weer naar links, helaas reed ik er echt nog dus toen zat ie op mijn rechtervoorbumper. klapte overdwars voor me en knalde nog even de vangrail in.
    vervolgens reed ik zo'n 40 kilometer per uur en ging meneer ervandoor!
    ik heb hem toen a la A-team de vluchtstrook opgedwongen en toen meneer verhaal kwam halen ( het was namelijk mijn schuld omdat ik links bleef rijden!)
    heb ik gedreigd hem te iets aan te doen als ie niet maakte dat ie uit mijn buurt kwam en daarop ging ie braaf weer in z'n auto zitten...
    uiteindelijk toch geen politie nodig gehad want dat duurde me te lang, we hadden beiden enkel blikschade en hij gaf fout toe en we hebben de papieren maar ingevuld...

Gelukkig heeft de V40 alleen wat schade aan de neus (bij elkaar zo'n €1000) maar van de golf zit de hele zijkant in elkaar.
    geen persoonlijk letsel.
    nu krijgt hij gisteren een brief van zijn verzekeringsmaatschappij in de bus met daarin een schade formulier dat volkomen contra is ingevuld, en het dus allemaal de schuld is van dat maatje van mij.
    Nu heb ik de volgend vragen:
    is het vervalsen van een schade formulier niet strafbaar?
    heeft iemand dit misschien zien gebeuren? eea vond plaats op de A44 op 20 juni, in de namiddag.
    iemand verder nog tips om dit aan te vliegen?
    When life gives you lemons ask for salt and tequila

de originele schadeformulieren zijn nog wel in bezit? (die in eerste instatie vlak na het ongeval waren ingevuld)
    Forza!

Comment

Als het goed is, heb je gewoon het origineel nog, met zijn handtekening eronder... Gewoon jouw verzekeringsmaatschappij inlichten en verhaal doen, laten zij het dan maar verder uitzoeken onderling.
      "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Verhaal zal wel op de achterzijde staan, dat is persoonlijk en heeft de tegenpartij geen kopie van.

Lijkt me nogal suf, als je voorzijde manipuleert naderhand. Dat is namelijk heel makkelijk aan te tonen dat het gebeurd is aan de hand van de kopie van jezelf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door J.. Bekijk bericht
          heeft iemand dit misschien zien gebeuren? eea vond plaats op de A44 op 20 juni, in de namiddag.
          Waar precies en welke kant op? Ik kan me op een van die vrijdagen terug naar huis wel een kleine file herinneren aan de overkant.

Achteraf had-ie 'm misschien wel moeten laten doorrijden. Kenteken onthouden en hij was er gloeiend bij.
          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

waar? iets voorbij het tankstation aldaar, richting A4 (Hoofddorp als eindbestemming)
            wat ik nu van hem begrijp is dat de tegenpartij nooit iets heeft gekrabbeld.

misschien had hij hem inderdaad moeten laten gaan, maar dat zit niet in zijn bloed.

Comment

P O L I T I E ! ! ! !

Al moet je er een uur op wachten
              Rijd hij weg is ie het bokkie
              Er hangen daar meer cameras dan er marokanen in Gouda zijn dus wie weet kans bij RWS ?

Maar goed dit verhaal past wel bij dat andere topic agressie

Je mag in NL opschrijven wat je wilt
              Je moet alleen oppassen wat je ondertekent

En daar moet je maat het nu mee doen

E
              يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Ha, die TSM;

"Al moet je er een uur op wachten"

Een uur? Pliesies komen helemáál niet meer, tenzij er sprake is van letsel.
                Op de snelweg kun je tegenwoordig nog wel een beroep doen op Rijkswaterstaat.
                Scherven brengen gelul.

Comment

wat ik me daar bij afvraag is, wat nou als ik een conflict heb met de persoon waar ik de botsing mee heb? Dan staat die auto al op een andere plek en zie dan er nog maar eens uit te komen. Het zal op de snelweg vaak kop-staart zijn, maar ook bij rijstrookwissels. Aan de andere kant laat je ook je auto niet midden op de weg staan bij wat blikschade.
                  Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Politie bellen dat je opzettelijk van de weg bent geramd en nu vreest voor je leven helpt best wel hoor......................

E

Comment

En als je vertelt dat iemand heeft geprobeerd door te rijden na een ongeluk zijn ze ook wat makkelijker.
                      Huidig: 2006 Volvo V70 2.4 (170pk)
                      Vorig: 2019 Volvo V60 T6 (340pk)

Comment

Ha, die ExT;

Als de mogelijkheid er is, foto's maken. Ik beloof me zelf al jaren om voor dat doel een wegwerpcamera in de auto te leggen. Gauw eens doen binnenkort....
                        Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                          Ha, die ExT;

Als de mogelijkheid er is, foto's maken. Ik beloof me zelf al jaren om voor dat doel een wegwerpcamera in de auto te leggen. Gauw eens doen binnenkort....
                          Ik wil zeggen dat jij nog een mobiele telefoon hebt zonder camera? ;-)

Comment

Ha, die Rutger;

Yep; die mohikaan ben ik. Ben al blij dat ik kan sms'en....
                            Scherven brengen gelul.

Comment

2 Mohikanen dan Hans.....

Telefoon is om te bellen.
                              Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                Ha, die ExT;

Heb jij dat dan niet in je auto?

Een maat van me heeft een E39 530d van 2003 met links achter bij de cd-wisselaar een fotocamera en een meetlint, speciaal voor ongevallen. Die camera is standaard van BMW zelf. Het is een wegwerpcamera.

Comment

Ha, die EG;

Is dan in elk geval in Duitschland niet standaard geweest op de E39 530i van 2001....
                                  Scherven brengen gelul.

Comment

heren, ik ben " het maatje" van J.
                                    ik heb wel een rechtsbijstandsverzekering maar het formulier dat we op " de plaats delict" hebben gebruikt heeft hij " vergeten" te ondertekenen. dat betekend voor de verzekering dat het niet rechtsgeldig is, het had net zo goed op een a4 tje kunnen staan...
                                    nu heeft hij het/een formulier zo bewerkt dat het lijkt of ik de schuldige ben en beweert hij in een bijlage dat ik hem sneed, te hard reed, geen papieren bij me had, geen licht voerde en mischien zelfs wel gedronken had!...

probleem is dat de bewijslast aan mijn kant ligt, ik moet dus hard maken dat hij de boel belazerd, mijn verzekering wil zijn formulier wel eens zien maar dat word niet zomaar vrijgegeven door die van hem omdat er nu door beide partijen niet betaald hoeft te worden en zij er dus goedkoop afkomen.
                                    politie heeft enkel het verhaal op band ( als dat er nog is...) en hebben gehoord dat ik hem wegstuurde terwijl ik handsfree ( jawel!!) zat te bellen maar zijn niet geweest, na drie kwartier waren we het wel zat...

ik kan veel rare dingen laten zien ( waarom vul ik het hele formulier in en hij het tekeningetje? waarom staat mijn rijbewijsnummer, in mijn handschrift op zijn formulier terwijl ik geen papieren bij me had? hoe rijd een volvo zonder licht? waarom heb ik een kras terwijl ik hem met zo'n klap raakte dat hij van de rechterbaan naar de vluchtstrook stuiterde en toen zo tegen moest sturen dat hij de vangrail op de linkerbaan raakte?...)
                                    ik heb de voorkant van het origineel opgestuurd en hem de doorslag gegeven om op te sturen, waarschijnlijk heeft hij die gewoon overgetrokken op een nieuw schadeformulier en zodoende mij handschrift gecopieerd, maar bewijzen kan ik het niet met de papieren die ik hier heb,
                                    Het is allemaal geen bewijs dus ik heb simpelweg een oogetuige nodig.
                                    ik heb al een briefje bij het tankstation opgehangen, het was 20 juni ( iets voor vijven) dus al een tijd terug maar je weet nooit...
                                    laat ik het hele verhaal maar op gummen zetten, als het geen getuigen opleverd is het mischien voor iemand anders wel handig om te weten dat je zelfs door een kalende 50er belazerd kan worden voor een lullige 1100 euro!....
                                    en voor de geintreseerden de reden waarom ik volvo rijd in plaats van golf:

Comment

Wat doet die wuppie in godsnaam op de voorbumper? :)

Kloteverhaal natuurlijk, bewijst (helaas) maar weer eens dat je altijd scherp moet blijven om niet opgelicht te worden. Balen dat je er zo achter moet komen. VW zit aardig in elkaar trouwens.
                                      Huidig: 2006 Volvo V70 2.4 (170pk)
                                      Vorig: 2019 Volvo V60 T6 (340pk)

Comment

Als hij vies speelt, zou ik het ook doen.

Gewoon een "ooggetuige" "vinden" dan maar. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Comment

wuppie had straf, mocht niet meer binnen meerijden omdat ie enkel over voetbal kon praten!

beestje heeft nu slachtofferhulp...

ik heb ook al aan een " ooggetuige" gedacht maar dat vind ik ook wel vies en met mijn mazzel word IK de verzekering uitgeschopt!...

Comment

Ha, die Screwloose;

Löllige situatie, maar ik denk dat jij, met de argumenten die je hier aanvoert, in een rechtszaak een stuk sterker staat dan de tegenpartij. Lijkt me iets voor jouw verzekeraar om in te duiken, maar dat kon wel eens vrij lang gaan duren.
                                            Scherven brengen gelul.

Comment

Op een schadeformulier staat alleen een schets met daarbij een aantal kruisjes bij de toedracht. De schuldvraag staat daar nooit ter discussie!! Pas op de achterkant die je naar je eigen verzekeringsmaatschappij stuurt geef je aan wie jij vind dat er aansprakelijk is. Hij probeert dit nu doodleuk op jou af te schuiven. Trouwens niet slim om een zelf ondertekend formulier naar de tegenpartij op te sturen zonder te weten wat hij nog invult. Ze moeten worden ingevult en dan pas ondertekend staat ook duidelijk op formulier, is nu ook niet meer rechtsgeldig lijkt me zelf maar zie dat maar te bewijzen....
                                              Overigens is de schets eigenlijk het belangrijkste, de schuldvraag met de omstandigheden erboven haal je hieruit namelijk, als hij doodleuk wilde invoegen is het zijn schuld klaar! Succes! Heb je zelf wel duidelijk de aansprakelijkheid bij de tegenpartij gelegd bij je eigen maatschappij? Laat je het eerst door hun uitvechten...
                                              Last edited by squadracorse; 19-10-08, 15:14.

Comment

ik heb niks naar HEM opgestuurd!
                                                we hebben samen de boel ingevuld en daarna ben ik vergeten te checken of hij ondertekend had.
                                                ik heb hem d e doorslag gegeven en heb mijn stukkie naar mijn verzekering gestuurd. hij is aan het klooien geslagen voor hij zijn stuk doorstuurde en heeft dus thuis ondertekend.

ik ga maar eens een brieffie naar de rechtsbijstand tikken.
                                                (opvakllend trouwens dat het briefje dat ik met toestemming van de eigenaar bij deTOTAL heb opgehangen ineens weg is!...)

Comment

Het is dat het een V40 was want het leek verdacht veel op een ongeluk waar ik zelf getuige van ben geweest. Overigens ging de rechts inhalende partij er daar vandoor en probeer dan nog maar eens te bewijzen dat die persoon er daadwerkelijk geweest is.
                                                  ------------------------------------------------
                                                  We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Ik zou aangifte doen bij de politie van valsheid in geschrifte. Aangifte opsturen naar je verzekeringsmaatschappij.

Grafologen kunnen waarschijnlijk eenvoudig zien wat werkelijk je handschrift is en wat gekopieerd, mocht het ooit tot een rechtszaak komen.
                                                    Last edited by Steven; 24-10-08, 07:47. Reden: n
                                                    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                                    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

eeh Martijn, dat is dus ook gebeurd. aangezien screwloose kan rijden alsof alle duivels uit de hel op z'n trekhaak zitten (met een V40 diesel) heeft hij hem klem weten te zetten. bij het ongeval wat jij hebt gezien was geen V40 betrokken?

@screwloose, verhaal over verschil in handschrift lijkt mij ook wel hout snijden

Comment

edit
                                                        Last edited by Harold; 23-10-08, 22:30. Reden: edit
                                                        Autopoetsen klik A1 Car Cleaning
                                                        A1 Car Cleaning |Alloygator Velgrandbescherming|Polishangel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door J.. Bekijk bericht
                                                          eeh Martijn, dat is dus ook gebeurd. aangezien screwloose kan rijden alsof alle duivels uit de hel op z'n trekhaak zitten (met een V40 diesel) heeft hij hem klem weten te zetten. bij het ongeval wat jij hebt gezien was geen V40 betrokken?
                                                          Nope, deze ging er echt vandoor en is dus niet meer klemgereden. Ik heb gegevens uitgewisseld met de bestuurder van de aangereden auto maar de verzekering van de tegenpartij doet nu ongelooflijk moeilijk terwijl ik toch duidelijk heb uitgelegd wat er aan de hand was. Ik heb echter niet het kenteken kunnen noteren van de tegenpartij en dat lijkt de zaak nu te gaan nekken.
                                                          ------------------------------------------------
                                                          We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Staat zijn adres op het schadeformulier?

Zo ja, wat is dan het probleem?

FIK ERIN. BIJ VOORKEUR GLADIATOR-STYLE.

ZAL 'M LEREN. VUILE GOLF RIJDER. DA'S ZOWIEZO AL HET LAAGSTE VAN HET LAAGSTE VOLK, DIE GOLF-PAUPERS!

Comment

Als ik deze foto's zie dan zie ik dat de volvo zeker niet alles heeft geprobeerd om een ongeval te voorkomen.

Het kan wel zijn dat je van rechts werd gesneden maar met het verhaal dat hier staat krijg ik met de fotos erbij wel een frons.

Lullig voor de Golf rijder, die krijgt wat hij verdient, dat weer wel ja.

Even zijn adres willekeurig achterlaten bij vrienden die je niet bij je schoonouders uitnodigt kan altijd nog.

E

Comment

goh tsm,

onderbouw dat eens, vraag mij af hoe je daar toe komt

Comment

Working...
                                                                X
                                                                😀
                                                                🥰
                                                                🤢
                                                                😎
                                                                😡
                                                                👍
                                                                👎