Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sport Car Spring Rally 2009

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Sport Car Spring Rally 2009

    Wij zijn van plan mee te doen in 2009 en worden een beetje gepushed om in de 'Sport' klasse in te schrijven, voornamelijk vanwege de nachtrit die alleen door sport gereden schijnt te worden.

    Nachtritten zijn altijd leuk en veel spektakel maar ik heb het idee dat we in de Sport klasse een beetje out of place zullen zijn.
    (weinig ervaring, geen tripmaster enzovoorts)

    Is dat toch wel te doen of?

    Harry, jij hebt deze rally toch al een aantal keer gedaan? althans, je SZ staat vaak op de foto's..

  • #2
    Nachtrit kan ook gewoon in de tourklasse gereden worden, en omgekeerd kun je de sportklasse zonder nachtrit rijden, mocht je dat willen:

    http://www.sportcarspringrally.nl/in...fformulier.php
    Oliestoken voor het goede doel

    Comment


    • #3
      Wij doen ook de nachtrit en rijden toch echt de tourklasse. Sportklasse heeft wel het voordeel dat je als eerste mag vertrekken, en er zit een extra etappe in de dagrit.
      Voor beide geldt: alleen als je de nachtrit doet, kom je in het klassement.
      Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
      Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

      Comment


      • #4
        Yo! Doet er nog iemand mee?

        Wij staan ingeschreven als Nijhuis met de celica cabrio.
        Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
        Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

        Comment


        • #5
          Helemaal gemist dit draadje!!

          Geen uitnodiging gehad dit jaar, blijkbaar staan we niet meer op de mail-list omdat we vorig jaar niet meededen. :-)
          @Peterst : de rally zelf is goed te doen. Zelfs ik heb eens een weekend Parijs gewonnen dankzij mijn navigatrice, dus dan is dit voor jullie peanuts denk ik.

          Ik heb wel het gevoel dat de rally wat serieuzer en professioneler wordt, dus meer voor de echte experts. De wegen waren de laatste keer ook wat zwaarder. Althans voor mijn SZ minder geschikt.
          Maar als je er serieus voor gaat, liggen hier wel kansen om hoog te eindigen. De helft doet voor de fun mee namelijk.
          Last edited by Harry; 27-01-09, 10:52.

          Ferrari 308 GTB QV (1983)
          Alfa Giulia 1300 (1966)
          Mazda Miata (1990 Daily driver)
          BMW 320Ci (van GF)



          Comment


          • #6
            Wij doen ook weer mee dit jaar met de 350Z. De amusement waarde blijft hoog van deze rally moet ik zeggen. En zeker als er veel gummers meedoen!

            Doe je dit jaar wel weer mee Harry? Of verzin je weer een excuus om de SZ niet uit de garage te hoeven halen? ;)

            Comment


            • #7
              Ha die Marco. :-)
              Ik weet het nog niet. Het was altijd wel erg gezellig idd.

              Ferrari 308 GTB QV (1983)
              Alfa Giulia 1300 (1966)
              Mazda Miata (1990 Daily driver)
              BMW 320Ci (van GF)



              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                Geen uitnodiging gehad dit jaar, blijkbaar staan we niet meer op de mail-list omdat we vorig jaar niet meededen. :-)

                Ik heb wel het gevoel dat de rally wat serieuzer en professioneler wordt, dus meer voor de echte experts. De wegen waren de laatste keer ook wat zwaarder. Althans voor mijn SZ minder geschikt.
                Maar als je er serieus voor gaat liggen hier wel kansen om hoog te eindigen. De helft doet voor de fun mee namelijk.
                Nee, kennelijk is de interesse dusdanig dat ze dit jaar geen uitnodiging hebben gestuurd. Wij hadden ook niets (en doen behalve jaar 1 ook al mee).
                Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                Comment


                • #9
                  Wij doen niet mee in 2009, het rallybudget gaat naar wat serieuzere rally's.
                  Vorig jaar een weekend Brussel gewonnen en stoppen op het hoogtepunt is het devies :-)
                  "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                  BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

                  Comment


                  • #10
                    Jammer, maar gezien jouw ervaring wel begrijpelijk. Dit is - ook in de sportversie? - toch vooral een toertocht.
                    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                      @Peterst : de rally zelf is goed te doen. Zelfs ik heb eens een weekend Parijs gewonnen dankzij mijn navigatrice, dus dan is dit voor jullie peanuts denk ik.
                      Da's mooi, weekendje Parijs klinkt goed!

                      Ervaring met bolletje-pijltje en andere systemen zouden we inderdaad voldoende moeten hebben.
                      Moeilijkheidsgraad is dat we het proberen met de Elise, die heeft een absurdistische dagteller (lees: niet bruikbaar) wat het er niet makkelijker op maakt.

                      We gaan kijken of een op GPS gebaseerd tripmaster programma op een PDA voldoende nauwkeurig is, we zullen zien.

                      Het is in ieder geval een mooi begin van het auto seizoen, ben de kou en het zout zo onderhand wel zat :-)

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Peterst Bekijk bericht
                        We gaan kijken of een op GPS gebaseerd tripmaster programma op een PDA voldoende nauwkeurig is, we zullen zien.
                        Ech wel ;-)
                        Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                        Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                        Comment


                        • #13
                          Een Elise lijkt me echt super voor zo'n rit!

                          Ferrari 308 GTB QV (1983)
                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                          BMW 320Ci (van GF)



                          Comment


                          • #14
                            Elise zelf is in ieder geval fantastisch, het rijden is altijd feest :-)

                            Dit word voor ons een testcase of de Elise ook praktisch genoeg is voor een meerdaags event. We hebben goede hoop, toch best nog veel hoekjes en gaatjes voor onderbroek en tandenborstel....

                            Comment


                            • #15
                              lol, bagage zal idd minder handig zijn idd.
                              Het ziet er naar uit dat ik weer niet bij ben, dus de eer van Gummen moet door jullie, Steven en Marco worden verdedigd! :-)

                              Ferrari 308 GTB QV (1983)
                              Alfa Giulia 1300 (1966)
                              Mazda Miata (1990 Daily driver)
                              BMW 320Ci (van GF)



                              Comment


                              • #16
                                Hmm, vind bitter weinig informatie over dit evenement... En ik zoek een excuus om de Z4 uit te laten :).

                                "Gewoon" bolletje-pijltje-navigatie?
                                2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

                                Comment


                                • #17
                                  Ja, simpel navigeren over het algemeen. Maar dat kan toch nog best lastig zijn, zeker als het lange afstanden zijn.

                                  Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                  Alfa Giulia 1300 (1966)
                                  Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                  BMW 320Ci (van GF)



                                  Comment


                                  • #18
                                    http://www.youtube.com/watch?v=dUff25WRG_I

                                    Ik zal vrouwtje eens vragen ofdat ze wil navigeren, maar betwijfel het. Dus als iemand zich geroepen voelt, hoor ik het graag :).
                                    2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk bericht
                                      Hmm, vind bitter weinig informatie over dit evenement... En ik zoek een excuus om de Z4 uit te laten :).

                                      "Gewoon" bolletje-pijltje-navigatie?
                                      Het evenement bestaat uit een aantal onderdelen:
                                      Vrijdag: simulatierit in een F1 simulator, vaak nog een quiz met vragen over diverse onbekende automerken (Harry: pm me ff je 06, heb ik eindelijk eens wat vragen goed) en sinds kort een nachtrit (van ongeveer een uur als je niet de weg kwijt raakt).
                                      Alledrie zijn niet verplicht, tenzij je in het klassement wil worden opgenomen.

                                      Zaterdag: keuze tussen sport of toer. Sport rijdt een extra rit en mag als eerste vertrekken. Vorige keer waren er geloof ik maar 20-30 sportrijders, de overige 150 toer.

                                      Alle navigatie is relatief eenvoudig (ook kruising recht oversteken wordt aangegeven over het algemeen). Wellicht dat de sportklasse nog een extra type heeft, maar de toer is volledig bol pijl. Er is één regelmatigheidsrit.

                                      Verder is het diner, ontbijt, diner en ontbijt inbegrepen bij de prijs, kun je een lunchpakket bestellen om mee te nemen (dat laatste is relatief duur). Ook kun je onderweg wat proberen te eten. Als je laat vertrekt is dat lastig - alles opeens erg vol.
                                      Verreweg de meeste deelnemers vinden het gewoon leuk om een mooie rit te maken en te genieten en geven geen moer om het klassement.
                                      Enkele deelnemers denken dat het evenement een excuus is om (te) hard te mogen rijden. Dat is jammer, want die verpesten het op sommige plekken voor andere deelnemers (de 2e editie werden sommige borden door buurtbewoners verwijderd).
                                      Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                      Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ik lees elk jaar weer over deze rally maar nog nooit van gekomen.
                                        Al zou ik meer voor het toeren/gezelligheid gaan want winnen hoeft van mij niet.
                                        Maar hoor er elk jaar weer goede dingen over :)

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ach er zijn ook downsides:
                                          - er is ook een zeker patsergehalte (Jasper, waar blijft jouw inschrijving? ;-) )
                                          - rookvrije ruimtes is nog niet echt bekend (wat ik vervelend vind)
                                          - feestgedruis op zaterdag ben ik te oud voor (daarom slapen we al sinds twee jaar niet meer in het hotel zelf, maar in het 300 meter verderop gelegen vdValk tegen meerprijs).
                                          Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                          Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                                          Comment


                                          • #22
                                            Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
                                            - feestgedruis op zaterdag ben ik te oud voor
                                            Ah!! *schrijft zich in*

                                            Comment


                                            • #23
                                              *begint toch zin te krijgen* :-)

                                              Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                              Alfa Giulia 1300 (1966)
                                              Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                              BMW 320Ci (van GF)



                                              Comment


                                              • #24
                                                Those were the days! :-)
                                                Attached Files

                                                Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                BMW 320Ci (van GF)



                                                Comment


                                                • #25
                                                  Steven: ""Wellicht dat de sportklasse nog een extra type heeft, maar de toer is volledig bol pijl. Er is één regelmatigheidsrit.""

                                                  Juist dat extra traject was vorig jaar de scherprechter, er zat een stuk kaartlezen in, punten in volgorde rijden op Michelinkaart 1:100.000, ervaren navi's kunnen hiermee al behoorlijk de mist ingaan.
                                                  Wij deden dat wel lekker en met name dat traject bezorgde ons de 2e plaats in de Sportklasse.
                                                  "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                                  BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    feestgedruis op zaterdag
                                                    Dat is het beste gedeelte van de hele rally! En als je gewoon naar bed gaat midden in de nacht als het feest afgelopen is dan heb je ook geen last van de herrie :)

                                                    Een optreden op één van deze feestavonden dat mij altijd is bijgebleven is deze: http://www.dieterkoblenz.nl/ Harry kan zich dit optreden ook vast nog wel herrineren :)

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Rofl! Het amusement is typisch Limburgs idd. (qua smaak, niet altijd limbo's die optreden hoor)
                                                      Moet je dus van houden, maar met wat wijn en biertjes is het wel even vol te houden. Maar dat Marco steevast aan de bar blijft hangen tot de bar dichtgaat, begrijp ik ook niet helemaal hoor. :-)
                                                      Last edited by Harry; 27-01-09, 10:48. Reden: edit

                                                      Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                      BMW 320Ci (van GF)



                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Dus bekkende breezah dametjes is typisch Limburgs?

                                                        Daar heb ik geen drank voor nodig om een tijdje naar te moeten kijken :-)

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
                                                          Ach er zijn ook downsides:
                                                          - er is ook een zeker patsergehalte (Jasper, waar blijft jouw inschrijving? ;-) )
                                                          Patsen, met een anderhalf decennium oude urn? In Soweto misschien. :)

                                                          Ik ga er eens over nadenken, als ik het deelnemerveld doorkijk zie ik zoveel diversiteit dat mijn ouwe Spider daar ook wel tussen past. Gewoon een weekendje touren in Limburg, zo leest het. En daar is niks mis mee natuurlijk. Geen idee of mijn vrouw er zin in heeft, misschien wel.
                                                          Mini Cooper Clubman
                                                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                          "Jasper val dood." - RH

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Een spider zou prima moeten passen als je de foto's van vorig jaar bekijkt, zitten TT's en MX-5'en, Barchetta's, Z3's en Lotus Seven derivaten tussen, allemaal met een niet echt hoge pats index.
                                                            Tellen hoge onderhoudskosten trouwens mee in de patswaarde?

                                                            En volk wat patst met een dikke cabrio heeft het niet begrepen, een cabrio heb je voor je eigen plezier.
                                                            "Kijk de wind eens door mijn haren gaan in mijn hele dure bak" - dat werkt niet echt.

                                                            Waarschuwing: Je moet waarschijnlijk wel tegen goed eten en drinken kunnen!

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Ik vond het pats-gehalte ook wel meevallen. Sommige lui gaan puur voor het rijden en om de prijzen te winnen, anderen doen puur voor de fun mee.

                                                              En er rijden hele dure auto's mee idd, maar is dat dan direct 'patsen'?
                                                              2 jaar terug reden er 2 EB110's mee (eentje was een Supersport zelfs) en 1 Ferrari Enzo. (naast diverse andere Ferrari's en de bekende gele Murcielago etc)
                                                              Het is toch gaaf dat die lui echt rijden met die auto's i.p.v. dat ze binnen staan te verstoffen?

                                                              Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                              Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                              Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                              BMW 320Ci (van GF)



                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Klinkt goed,
                                                                ga ik toch even kijken of het fototoestelletje nog past in een hoekje.....

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X