Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Poll : kleine nieuwe auto of grotere gebruikte?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Poll : kleine nieuwe auto of grotere gebruikte?

Zulke draadjes hebben we idd wel vaker gezien, maar de laatste tijd verandert er veel. Voorheen wilden mensen liever een BMW 325i dan een nieuwe Ford Ka of Fiat 500. Tegenwoordig is verbruik en lage kosten echter net zo belangrijk als status.
    Dus wat zou je nu kiezen? Een redelijk leuke nieuwe auto zoals een Fiat 500 Sport of nieuwe Ford Ka of toch een grotere, gebruikte auto?
    Even vergeten dat je misschien de ruimte moet hebben voor kinderen en andere huisdieren. Prijscategorie : 15.000 Euro.

Het zou dus zoiets kunnen worden :

Of zoiets (E46 320ci uit 2003) :
    26
    Kleine nieuwe auto
    7,69%
    2
    Grotere/mooiere/snellere gebruikte auto
    92,31%
    24

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

God man, als je echt geld wil besparen ga je niet hetzelfde bedrag uitgeven als een nieuwe kleine voor een tweedehands.

Dus 15K voor een nieuwe wordt dan 10K voor een tweedehands en die 5K gebruiken voor brandstof en reparaties.
    Voordeel is dat je dan ook een -nog iets- oudere tweedehands koopt die dus minder afschrijft dan de 15K tweedehands.

Maar geen nieuwe wagen voor mij in ieder geval.
    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Dus een E39 die een ton gelopen heeft of een nieuwe Kia?

Watdenkuzelluf?
      You know that reality is immaterial

Comment

in deze poll ga ik voor de 3e hands 540i.

Overigens dien je keuze 1 te hernoemen naar "Klein, nieuw & Gay", pfff :)

Comment

Optie 2.
          Ik heb een hekel aan kleine auto's,en daarbij vindt ik bijna alle nieuwe auto's ronduit lelijk.

(en die koektrommels op de eerste twee foto's schaar ik niet eens onder de noemer auto.)
          Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

Kleine auto's kunnen me niet bekoren. Ik had gehoopt dat de 500 echt gaaf zou worden, maar helaas is 'ie dat niet. Ik kies eerder nog voor de Panda 100hp. En die zou ik net zoals hierboven gezegd, liever van 2 jaar oud kopen, dan nieuw. Vanaf dat moment schrijven ze nauwelijks meer af.

Maar mijn voorkeur gaat uit naar oud en groot, maar geen E46 aub.

Comment

't liefst zou Cav een Prius rijden maar die is nog steeds onderweg ;-)

Comment

Grote gebruikte en wat minder geld aan aanschaf uitgeven voor extra verbuik en onderhoud. Alhoewel, je hebt waarschijnlijk minder afschrijving.

Comment

Pas de keuze aan

De keuze zou moeilijker zijn wanneer het budget voor 'klein & nieuw' wat hoger zou zijn en dat voor 'oud & groot' lager, zeg maar 10K versus 20K en dat het dan je daily driver zou moeten zijn.
                  Nu is het niet echt een keuze vind ik.

Want als ik zou moeten kiezen tussen een E34 M5 van 10K en een 500 Abarth (160pk) of een Corsa VXR als daily driver, dan zou ik het moeilijk vinden. Tuurlijk, de M5 is een absoluut icoon en veel gaver/sneller/cooler maar ook een auto waarop je lekker leegloopt, al was het maar de brandstof. Betrouwbaarheid en runningcosts zijn ook niet onbelangrijk als je er dagelijks op moet kunnen vertrouwen en dat ding misschien op een dag ook weer wil verkopen.
                  Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Ik kijk sowieso naar tweede hands. En niet echt groot maar ook niet super klein. Zo rond de 4 meter mag 't wel wezen, uitzonderingen daargelaten.
                    * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                    * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Ha, die Slibbe;

Zo lang is tegenwoordig een Fiësta al; nog niet zo heel lang geleden noemden we dat een kleine auto.
                      Scherven brengen gelul.

Comment

Hmmmm....post deze draad over een jaar nog eens!? Kijken wat dan de antwoorden zullen zijn ;-)
                        All you need to remember is the number '70' .

Comment

Nee dan liever een *grote* auto.

http://www.milano.nl/html/occasions_detail.asp?id={2D10FA53-3F97-4BBF-8CE3-E89618B98259}

En dan hou ik die 1000 euro voor de eerste beurt.
                          http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

Als "hoofd" auto heb ik weinig problemen met een 2e hands grote luxe bak
                            Als 2e auto voor de vrouw bijv kan ik me een spiksplinternieuwe kleine luxe goed voorstellen.
                            E
                            يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Voor dagelijks gebruik dus. In de file. Een nieuwe kleine auto met heel laag verbruik. Wat heeft het voor zin 1:8 te rijden bij een gemiddelde van 53km/uur? Zeker geen hybride. Leuke techniek, maar wat mij betreft al achterhaald voordat ze goed en wel op de markt verschenen.

Als er voor 15k een Smart-achtig ding met elektrische aandrijving, met actieradius van 200km zou komen, werd die het.

Maar als de 2-de hands goedkoper mocht zijn.... http://www.milano.nl/html/occasions_detail.asp?id={E8008E32-0E7A-4D6E-BBA6-B79B12AA5A27}

Echt geen geld vind ik. Ik ben bang voor de prijzen van de ex-lease 159 diesels straks. Dingen zijn zwaar, en verbruiken teveel. Zijn niet meer aan de man te brengen denk ik.
                              Last edited by NoTVR; 25-10-08, 15:53.
                              Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Geen van de twee... Een kleine goedkope tweedehands voor het vrouwtje, en een kleine dure tweedehands voor mij.

Zelfs in de toekomst zie ik niet in wat de meerwaarde is van een nieuwe auto... BMW M3 Cabriolets van mei 2008 staan nu op Mobile.de al met 25000 van de nieuwprijs af...
                                Last edited by wooter; 25-10-08, 16:28.
                                2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Nog even die Thesis bekeken.

Nieuwprijs 51.000 euro op 1-2004.(Komen mischien nog wat opties bij.) Nu nog 14.000 van over.
                                  Dat is dus 58 maanden voor 37000 euro afschrijving.
                                  Dus 638 euro afschrijving per maand tot nu toe. Of 37.000 euro op 100.000 km is 37 euro cent per km. (Diesel is ongeveer 11 cent per km.)

Als je die auto nu koopt rijdt je nog jaren in luxe rond. En je afschrijving is totaal maximaal 14.000 euro.

Ik snap alleen niet dat je zoiets nieuw zou willen kopen.........

Ik zeg klassieker van de toekomst. De paus had er zelfs eentje.
                                  http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

Ach... bouwjaar 1-2004 he...

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=voa3zkgmsxgp

Nieuwprijs: 100k euro, nu nog waard: 25k

En dan zeggen ze dat een Thesis afschrijft.... :-)

Comment

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=leggh2w4zebb

En wat meer vergelijkbaar.... 60k nieuw, nu 18k

De Thesis valt niet negatief op in harde cijfers heren.
                                      Last edited by Elentinos; 26-10-08, 02:15.

Comment

Ik rij nu zakelijk in een 107 (62E bijtelling per maand, geen eigen bijdrage) en hou een paar honderd euro per maand over van het voormalige autokostenbudget voor een leuke auto erbij. Dat ik daar nog geen 944 of 504 Cabrio voor gekocht ligt aan mijn wispelturigheid.

Gisteren trouwens in Amersfoort naar een '89 944 3.0S2 gaan kijken. AenD auto, had wel erg veel staan, ook 2x 406 Coupé 2.0 rood of geel..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                          Ha, die Slibbe;

Zo lang is tegenwoordig een Fiësta al; nog niet zo heel lang geleden noemden we dat een kleine auto.
                                          Tja, Hans, dat noemen we inflatie.
                                          De 304 break (3.99 m) die mijn ouders vroeger hadden, werd toch echt als een ruime gezinswagen ervaren. De 504 Familiale (4,80 m) die enkele modellen later kwam was nog rianter, dat wel.
                                          De Chevy Nova (4,90 m) die daarna kwam, was inderdaad een Compact Car, maar andere cultuur, normen ....
                                          * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NoTVR Bekijk bericht
                                            Voor dagelijks gebruik dus. In de file. Een nieuwe kleine auto met heel laag verbruik. Wat heeft het voor zin 1:8 te rijden bij een gemiddelde van 53km/uur? Zeker geen hybride. Leuke techniek, maar wat mij betreft al achterhaald voordat ze goed en wel op de markt verschenen.

Als er voor 15k een Smart-achtig ding met elektrische aandrijving, met actieradius van 200km zou komen, werd die het.
                                            Een Yaris/Twingo/106/Arosa/Lupo/Saxo kun je ook tweedehands aanschaffen. Ik zie niet in waarom je zoiets nieuw zou kopen.

Comment

Mijn vrouwtje heeft nu een Ford Fiesta 1.3 van 2002. Ding heeft vier airbags, en vier Euro NCAP sterren. Daar rijdt ze 1 op 16 mee. Gebakje heeft 2700€ gekost.
                                              2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Die Thesis is een goed voorbeeld. De aanschaf lijkt mee te vallen, maar dan begint het pas. Het ding weegt zo tegen de 1800kg: wegenbelasting rond de 1600-1750 eur per jaar. Een totaal belachelijk bedrag voor een particuliere occasion rijder. Dus die diesel kan je beter vergeten. En wie koopt zo'n ding nog als jij er over enkele jaren toch weer vanaf wil? De afschrijving blijft ook de komende jaren nog hoog.

Comment

Tsja, je rijd een semi-limo ook niet voor GolfII prijzen natuurlijk. Er is een oud gezegde voor: wie mooi wil zijn, moet pijn lijden.
                                                  Ik zou echt nooit geld uit geven aan een nieuwe auto. Laat anderen maar die afschrijving betalen. Tenzij ik misschien de loterij win of zo en geld niet zo meer telt. Maar zelf dan zou ik waarschijnlijk 2de hands blijven kopen. (klassieke Maserati's, Alfa's en Ferrari's of zo :-) )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                                    Tsja, je rijd een semi-limo ook niet voor GolfII prijzen natuurlijk.
                                                    Dat hoeft ook niet.
                                                    In elk geval, in dit geval trekt de vergelijking Thesis - nieuwe Ka kostentechnisch bij zeg 15000km per jaar behoorlijk scheef.
                                                    Belasting veel hoger, brandstof zelfde ongeveer, afschrijving hoger, onderhoud veel hoger...
                                                    Dan rij ik wel dagelijks met dat Ka-tje naar mijn werk en de supermarkt etc, en van het overgebleven geld hou ik zo een paar leuke klassiekers op de weg.

Comment

Als je toch kleiner wilt gaan rijden vanwege lagere kosten dan ook besparen in aanschaf: voor 5-10k heb je een prima, wat ouder kleintje.

En met een Alfa koop je dan iets waarmee het ook nog lekker sturen is...:)

Comment

Working...
                                                      X