Dit is op zich wel interessant. Overigens denk ik dat je niet zomaar van een willekeurige GPS meting uit mag gaan. Als ik de GPS metingen van mijn PDA wel eens zie dan zit daar nog wel eens een flinke onnauwkeurigheid in.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Trajectcontrole ter discussie
Collapse
X
-
Trajectcontrole ter discussie
Dit is op zich wel interessant. Overigens denk ik dat je niet zomaar van een willekeurige GPS meting uit mag gaan. Als ik de GPS metingen van mijn PDA wel eens zie dan zit daar nog wel eens een flinke onnauwkeurigheid in.------------------------------------------------
We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.Labels: Geen
-
-
Mijn ervaring is trouwens dat TomTom etc behoorlijk nauwkeurig is.
De afwijking met de teller is altijd gelijk en geloofwaardig. Bij mijn 147 was 210 op de teller steevast 206 op de TomTom en bij mijn SZ was 120 op de teller ook altijd 120/121 op de TomTom.
Ik heb nooit rare afwijkingen gezien.
Maar dat zo'n bestandje v/d navi als bewijsmateriaal wordt gezien is wel opmerkelijk idd! Of zou je op 1 of andere manier kunnen bewijzen dat er echt niet mee geknoeid is?
Ferrari 308 GTB QV (1983)
Alfa Giulia 1300 (1966)
Mazda Miata (1990 Daily driver)
BMW 320Ci (van GF)
Comment
-
-
Wellicht als het een antidiefstal GPS volgsysteem was dat de gegevens bij het beveiligingsbedrijf opslaat oid?
Ik vind het maar vreemd, een niet geijkte methode met de mogelijkheid tot vervalsen wint het van een door het NMI regelmatig geijkte methode.
Dan moet een tellerfilmpje ook voldoende zijn, toch?$ (cat - 2>&1 ) > /dev/null
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk berichtIk kan van het in de S ingebouwde Track&Trace systeem een uitdraai krijgen met alle afgelegde trajecten en de op die trajecten gereden snelheden.
Hoe krijg je die uitdraai? Van een bedrijf of via een usb uit je auto.$ (cat - 2>&1 ) > /dev/null
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk berichtHa een ervaringsdeskundige.
Hoe krijg je die uitdraai? Van een bedrijf of via een usb uit je auto.
Comment
-
-
Zo zie je maar...
Zo'n rechter is in I Gymnasium al volkomen afgehaakt met wiskunde, en kon van ellende niks anders meer gaan doen dan Jurist worden met z'n pretpakket ;-)
Een uitdraaitje verkiezen boven het NMI... Zal ik volgend jaar ook eens proberen als ze ons ISO certificaat weer eens komen vernieuwen.
Nee, die kalibratie van het NMI is niét te vertrouwen, kijk maar, we hebben het zélf nagemeten met onze eigen spulletjes.Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!
Comment
-
-
You know that reality is immaterial
Comment
-
-
* begrijpt nu de oproep van KS om vooral door te rijden in de trajectcontrolegebieden *
* leest geen telegraaf *Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht* leest geen telegraaf *
- gruwelt van de papieren krant De Telegraaf
- kijkt toch regelmatig op de website (ondanks het niveau van het nieuws)Last edited by Ruud; 31-10-08, 11:18.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk berichtNiet voor telegraaf publiek.
Pfffffffffft......Veritatis simplex oratio est
Comment
-
-
Dit is wat KS zijn antwoord erop is:
Site OM
Het zijn dus minitrajectjes (hetgeen op de parallelbaan bij Utrecht wel zo logisch is :-) ), geen losse flitspalen.Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein
Comment
-
-
"Verkeersdeelnemers kunnen bij een systeem met meerdere secties nooit meer dan één bekeuring krijgen. Alleen voor de hoogste overtreding wordt een bekeuring opgelegd."
Jaja..
" Veel weggebruikers vinden trajectcontrole een eerlijk meetmiddel omdat over langere afstand wordt gemeten."
Is hier iemand over ondervraagd ???Veritatis simplex oratio est
Comment
-
-
Wel is de wikipedia bron dus niet geheel correct, thuis me maar eens aan gaan melden daarvoor.Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht"Verkeersdeelnemers kunnen bij een systeem met meerdere secties nooit meer dan één bekeuring krijgen. Alleen voor de hoogste overtreding wordt een bekeuring opgelegd."
Jaja..
" Veel weggebruikers vinden trajectcontrole een eerlijk meetmiddel omdat over langere afstand wordt gemeten."
Is hier iemand over ondervraagd ???
(0,1,2, veel, heel veel, aftelbaar oneindig, overaftelbaar oneindig en dan heb je het hele spectrum wel gehad).Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein
Comment
-
-
Hier op de A20 zijn het volgens mij ook 2 losse trajectstukken. Vraag me af of je dan ook 2 bekeuringen krijgt. Vraag me ook af hoe het mogelijk is dat iemand bekeuringen krijgt op die stukken, want ik word nooit ingehaald door een auto die sneller rijdt dan 86, ofwel 92 op de teller.Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht* begrijpt nu de oproep van KS om vooral door te rijden in de trajectcontrolegebieden *
dusHet is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk berichtPfffffffffft......$ (cat - 2>&1 ) > /dev/null
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht"
" Veel weggebruikers vinden trajectcontrole een eerlijk meetmiddel omdat over langere afstand wordt gemeten."
Is hier iemand over ondervraagd ???
Tevens denken ze dat het gebod voor rechtsrijden niet meer geldt in zo'n traject. Want "er is toch niemand die me wil inhalen"
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk berichtIk niet, maar ben het er wel mee eens. Alleen jammer dat het voornoemde Telegraafpubliek denkt dat je VOL op je rem moet gaan staan als je onder zo'n poortje door rijdt, omdat je anders vast een bon krijgt.
Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk berichtTevens denken ze dat het gebod voor rechtsrijden niet meer geldt in zo'n traject. Want "er is toch niemand die me wil inhalen"$ (cat - 2>&1 ) > /dev/null
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk berichtOp de Zeelandbrug is dat wel verstandig want het ene traject is in traject meting mode, en het andere is gewoon aan het begin en aan het einde een flitspaal. Is geen sprake van twee trajectcontroles, maar dat zal het telegraafpubliek nooit weten.
Ik zie op de A20 en A13 toch voornamelijk dat men krampachtig rechts gaat rijden.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk berichtIk zie toch echt wel het verschil tussen een flitspaal en een TJC.$ (cat - 2>&1 ) > /dev/null
Comment
-
-
Smerige leugenaars zijn 't toch ook hè.
Hier, eerste hit na een rondje googlen, een bericht van een of twee jaar geleden:
van nos.nl:
Justitie gaat automobilisten erop wijzen dat ze in een 80-kilometerzone af en toe wat harder mogen rijden om de doorstroming te bevorderen. Dat zei verkeersofficier Spee voor Radio 1.
Vooral bij Den Haag ontstaan vaak files doordat er niet wordt doorgereden. Veel mensen rijden daar langzamer dan 80 km omdat er trajectcontrole is. Minister Peijs heeft gesuggereerd om bij Den Haag de trajectcontrole af te schaffen.
Spee voelt daar niets voor, omdat hij denkt dat er dan veel te hard wordt gereden. Hij benadrukt dat mensen pas een bon krijgen als ze het hele traject gemiddeld 84 kilometer of meer rijden.
Jaja. Dus even snel 90 rijden om soepel in te voegen. En dan geen boete volgens Spee, want het gaat om je gemiddelde. Ah. Maar in zo'n kort minitrajectje jaag je dus zo over dat gemiddelde heen.Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht* begrijpt nu de oproep van KS om vooral door te rijden in de trajectcontrolegebieden *
dussHet is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein
Comment
-
-
Maar klopt dat van die minitrajectjes in de praktijk, maw doen ze er daadwerkelijk iets mee? Volgens mij heb ik in de afgelopen jaren regelmatig over veel gehele trajecten gemiddeld niet harder dan toegestaan gereden, maar over deelstukken wel. Echter nooit een bekeuring gekregen?Je gaat het pas zien als je het door hebt
Comment
-
-
Je hebt toch voertuigvolgsystemen die alles op een centrale server opslaat en waar je eens per week moet opgeven welke ritten prive en zakelijk waren ?
Dat zijn door de belastingdienst goedgekeurde instanties waar de belastingdienst zelf rittenstaten opvraagt..................
Als die systemen meer opslaan dan de bedoeling is staat de OvJ met de kloten voor het hakblok.
Je kunt je vervolgens oook afvragen wat er gebeurd als de data waarop te zien is dat je met 180+ midden in de nacht van je zakendiner over de A2 terug naar het Noorden komt knallen, in handen van de OvJ terrecht komt.
Enemy of the State achtige taferelen worden dat.
Eيوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)
Comment
-
Comment