Mijn vrouw rijdt af en toe in mijn auto (BMW E92). Als het regent heeft ze het idee dat de auto soms in de slip raakt, doordat de achterwielen de auto dan iets opzij (lijken te) drukken. Het is zelfs zover dat ze bijna niet meer in m'n auto wil rijden als het regent. Wat doe ik daar aan?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Vrouw en RDW
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Red205 Bekijk berichtEn wat heeft het RDW ermee te maken?
Dacht ik zelf. Maar niet dus?Je gaat het pas zien als je het door hebt
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk berichtDat het aan het RDW zou liggen, zit echt tussen de oren. Heeft het niks mee te maken.
Nee, die doet iets heel anders....Veritatis simplex oratio est
Comment
-
-
vol op 't gas resulteert in smoren van de motor en remingrepen, kan ECHT NIKS gebeuren met haar manier van rijden:100% echt niks. Ik snap d'r schrik wel, pak eens een nat parkeerterreintje en jij rijdt en geeft volgas in 'n bocht. Terwijl zij dr'naast zit. Wel 'n LEEG parkeerterrein he:)
Het is trouwens RWD, niet RDW vandaar:))))"Aerodynamics are for people who cannot build engines"-Enzo Ferrari
Mattheüs 7:3-5
"I believe most things can be said in a few lines."-Enzo Ferrari
"One must keep working continuously; otherwise, one thinks of death."-Enzo Ferrari
"The mark of a great car is one whose overall competence exceeds what you should expect from its individual components and the 1M does just that"-Chris Harris
Comment
-
-
Vrouw en RWD ;-)
Goed om te horen dat het niet aan RWD kan liggen :-)
Maar wat dan? Sinds zij me er op geattendeerd heeft, merk ik zelf ook dingen op die ik met FWD auto's (Audi, Volvo) niet eerder opmerkte: bij constante snelheid (gewoon 100 of 120) op de snelweg, lijkt de auto soms weg te glijden bij nat wegdek. Alsof de achterkant naar voren glijdt. Soms als je gewoon recht uit rijdt, maar vaker als je van baanhelft wisselt.Je gaat het pas zien als je het door hebt
Comment
-
-
Bredere, platte banden dan dat je gewend bent met je vorige auto's...
Steviger onderstel dan dat je voorheen gewend bent..
Geen aandrijfkrachten in het stuur waardoor het sturen gevoeliger aanvoelt...
Achteras uit de bodemplaat gescheurd, en die hangt nu nog aan de remleidingen en tectyl onder de auto....Veritatis simplex oratio est
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Starred Bekijk berichtDie eerste 3 zouden kunnen kloppen. Ook daardoor een stuk gevoeliger voor sporen in het wegdek waarschijnlijkVeritatis simplex oratio est
Comment
-
-
Zal idd eerder spoorvorming oid zijn. BMW heeft ook de neiging om overdreven brede banden erom te leggen.
255 breed op een 320i bijvoorbeeld.
Uitbreken kan trouwens echt wel als alles aan staat, maar dan moet je wel hard de hoek om gaan. Zo rijdt jouw vrouw waarschijnlijk niet.
Ferrari 308 GTB QV (1983)
Alfa Giulia 1300 (1966)
Mazda Miata (1990 Daily driver)
BMW 320Ci (van GF)
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk berichtUitbreken kan trouwens echt wel als alles aan staat, maar dan moet je wel hard de hoek om gaan. Zo rijdt jouw vrouw waarschijnlijk niet.
Binnenkort krijgt de auto de eerste beurt, en dan ga ik er toch nog eens navraag naar doen. Ben er nog niet helemaal gerust op, want ik heb dit zelf nooit eerder gehad met andere auto'sJe gaat het pas zien als je het door hebt
Comment
-
-
Staan de achterwielen er scheef onder?
Recentelijk stoepje tik gedaan met de ophanging?
Ik zou voor de zekerheid even naar een uitlijnboer gaan. En loop de bandenspanning rondom even na.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Q4Jan Bekijk berichtStaan de achterwielen er scheef onder?
Recentelijk stoepje tik gedaan met de ophanging?
Ik zou voor de zekerheid even naar een uitlijnboer gaan. En loop de bandenspanning rondom even na.
Bedankt voor de tip!Je gaat het pas zien als je het door hebt
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk berichtIn therapie.* Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
* Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
Uitbreken kan trouwens echt wel als alles aan staat, maar dan moet je wel hard de hoek om gaan. Zo rijdt jouw vrouw waarschijnlijk niet.
iets meer dan een kwart stuuruitslag tegenstuur om 'm op te vangen is de max wat ik ooit meemaakte met 't spul aan, ik was eerder met opvangen dan 't spul, maar moest idd beetje meewerken, dus stuuruitslag hielp wel. Maar dat ging dan ook inderdaad zo hard een bocht in dat kon ook eigenlijk niet, zelfs niet met 'n BMW:)
Voor de rest doet de troep z'n werk.
MAAR als je teveel/snel/dramatisch tegenstuurt in een tegenreactie van 't systeem help je 't systeem niet en kun je door je eigen te overdreven overstuur in de problemen komen, je moet mét dat systeem meedenken, net als traction/stabilitycontrol/abs in de racerij eigenlijk.
Als je in de rondte wil gaan met die troep van BMW áán dan rij je op een ijsbaan/snotbaan/slipbaan, met een hoop geflick en snelheid en gestuntel, niet de normale weg. En volgt er vaak ook nog eerst een bonk onderstuur van hebikjoudaar.
Spoorvorming klopt ook."Aerodynamics are for people who cannot build engines"-Enzo Ferrari
"One must keep working continuously; otherwise, one thinks of death."-Enzo Ferrari
"The mark of a great car is one whose overall competence exceeds what you should expect from its individual components and the 1M does just that"-Chris Harris
Comment
-
-
Met mijn 118D ben ik bijna eens gespind (met alles aan) toen ik vol door een natte bocht ging met spoor of tramrails ergens in het midden.
Ja, dan wil hij wel glijden ineens hoor. :-)
Maar de electronica werkt echt heel erg goed, vind ik.
Ferrari 308 GTB QV (1983)
Alfa Giulia 1300 (1966)
Mazda Miata (1990 Daily driver)
BMW 320Ci (van GF)
Comment
-
-
een typische vrouwen kwaal is dat ze iets niet goed kunnen uitleggen of verwoorden , vooral rationele zaken
ga er eens naast zitten en vraag op het moment dat het gebeurd of ze het wil aan geven"ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
"dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
"Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
"Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper
Comment
-
-
Hoezo moet dit allemaal verklaard worden, tips en trucs etc?
Elke tante Sjaan reed vroeger zorgeloos door wind en weer in een rwd Ford Taunus met starre achteras met bladveren en een klote besturing, of in een Simcaatje 1000 met pendelasjes achter en een zandzak boven de vooras. Was allemaal geen probleem.
Anno 2008 zien ze bij TopGear een M3 rokend door een bocht janken en vervolgens durven ze amper nog achter het stuur van een 3-tje met stumperhulpjes te kruipen.
Het is gewoon erg. Ik wilde nog iets schrijven over of je vrouwen nog mag slaan tegenwoordig, maar dat doe ik toch maar niet :-)
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk berichtZo is 't maar net V4, om over de Kevertjes en Fiat 500's nog maar te zwijgen! Er zijn hele generaties opgegroeid met RWD zonder hulpjes en nu ken 't opeens niet meer..?
Ga eens naar het Oostblok of andere knakenlanden, vaak heb je daar niet eens fatsoenlijke wegen, een regenbui en alles wordt spek en spekglad.
En daar rijden ze ook met ouwe Fiatjes (131 etc.) met RWD.
Begrijp het probleem ook niet zo, met moderne RWD wagens heb ik nooit problemen gehad. Wel met ouwe, maarja dat kwam meer door de snelheid dan door de wagen zelf.
Comment
-
-
Mijn ex vriendinnetje heeft ook eens ongewild een 180 graden gemaakt toen ze met motregen met haar e30 325 cabrio op haar normale manier de bocht doorwilde; zo snel mogelijk het gas erop. Daarna deed ze het met dat soort omstandigheden iets rustiger.BMW 320 Sunset Orange
Alpine A110 Orange Feu
Midas Bronze Red
Triumph TR6 PI Damson
Aprilia SL1000 Falco Rosso
http://www.aronline.co.uk/index.htm?midasstoryf.htm
Comment
-
-
Idd V4. De laatste decennia gaat er 'n hoop 'stuurmanskunst van de gewone man'of hoe je 't noemt door FWD en ook 'stumperhulpjes', verloren... en dat kan je wel dooddiscussieren en hebben we ook al 1000x gedaan, maar het is niet anders. Ik heb 't over de gemiddelde weggebruiker hè.
Het is denk ik wél zo dat 30/40 jaar geleden ofzo een groter percentage van de toen kleinere schare automobilisten gewoon gauwer betrokken was bij een ongeval met misschien ook vaker dodelijke afloop...
verhoogde rijvaardigheid begint met een rwd eigenlijk, al zijn de huidige club rwd's en dat zijn er niet zoveel meer, vaak voorzien van superieurdere onderstellen in hun klasse want vaak duurdere/sportievere modellen/merken.
ik weet dat 't hier praten tegen een muur is, maar een goede en vooral krachtige rwd geeft meer diepte in de rijbeleving is mijn ervaring:)Last edited by RH; 29-10-08, 21:26."Aerodynamics are for people who cannot build engines"-Enzo Ferrari
Comment
-
-
Ha, die Robin;
"ik weet dat 't hier praten tegen een muur is, maar een goede krachtige rwd geeft meer diepte in de rijbeleving is mijn ervaring:)"
Dus is het probleem nou een gebrek aan goede krachtige RWD's of aan stuurmanskwaliteit op Gummen?Scherven brengen gelul.
Comment
-
-
Hans, het eerste zou de oorzaak van het laatste kunnen zijn, of andersom, misschien nog wel meer:)
Maar 'probleem'vind ik wat overdreven. Dit forum pretendeert niet een jakkerforum ofzo te zijn dacht ik:)Last edited by RH; 29-10-08, 22:02."Aerodynamics are for people who cannot build engines"-Enzo Ferrari
Comment
-
-
Tsja, met stuurmans kunst heeft het weinig te maken denk ik. Ik laat de auto wel nakijken. Ik merk nu ook een en ander. Het kan imho nooit de bedoeling zijn dat de auto bij constante snelheid opzij slipt met een rare bewegingJe gaat het pas zien als je het door hebt
Comment
-
Comment