Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vermissing kentekenbewijs

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Vermissing kentekenbewijs

De kentekens met daarop 1'tjes, 2'tjes enz, we kennen ze inmiddels.

Nu dacht ik ergens gelezen te hebben dat in die wetgeving iets gaat veranderen op korte termijn. Wie kan daarin wat duidelijkheid geven? Ik kom niet verder dan de huidige wetgeving. Dat houdt in kentekenbewijs met duplicaatcode 01, ook platen met 1.

Dat is per 22 september 2008 veranderd.

Is je kentekenbewijs kwijt? Dan hoef je geen nieuwe platen met 01 erop.

Zijn je platen (of een van de platen) kwijt, dan krijg je nieuwe platen met 01 erop, maar wordt het kentekenbewijs NIET vervangen.

Dus stel je platen worden gejat, dan kan jij zo naar de Brezan (of ander kentekenfabrikant) binnenwippen, en effe nieuweplaten laten maken. Aangifte is NIET verplicht.

Dit is echt veel beter zo, want eerder moest je nog wachten op je nieuwe kentekenbewijs (ook al zijn alleen je platen kwijt), wat soms 2 weken kon duren. En dan mocht je lekker met (tijdelijke) witte platen rondtuffen. Nu is dat veel beter geregeld imho.

http://www.rdw.nl/nl/overrdw/informa...t_20080922.htm

Comment

Tijmen, Tijmen toch. Je bent toch werkzaam in het autobedrijf? Je post lezen, jongen :-)

Comment

Nu vraag ik mij af: is het nog mogelijk om van "eentjes" platen af te komen? Nee zeker?

Gr Jeroen
        Alle Baur's in de Baurnhof

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Baur Bekijk bericht
          Nu vraag ik mij af: is het nog mogelijk om van "eentjes" platen af te komen? Nee zeker?

Gr Jeroen
          Nope, valt niet terug te draaien. Kijk als je een medewerker van de Brezan oid kent kan je je plaatje met een inruilen voor een zonder een. Mag niet, en je kan een boete ervoor krijgen bij controles, maarja hoe groot is de kans daarop?

Ik weet alleen niet zeker of de politie middelen heeft om te kunnen zien of een auto een plaat met 1tje hoort te hebben of zonder. Iemand hier een idee van? Ik bedoel uiteraard voor mensen die na 22 september 2008 een plaat hebben gehaald met 1 erop, maar kentekenbewijs heeft nog steeds duplicaatcode 00. Want als ze alleen naar het kentekenbewijs kijken zou je gewoon lekker platen zonder duplicaatcode kunnen gebruiken.

Comment

Andere vraag over een kentekenbewijs, specifieker het tenaamstellingsgedeelte.

Onder "c.1.1 Naam" staat 'Leasemij ABC bv'.

Onderaan in het "blanco vak" onder de datumregel staat:

'Volkswagendealer XYZ bv'

De hamvraag: wie is de eigenaar van de auto? Leasemij ABC toch? Heeft VW-dealer XYZ hem geleasd?
            Mini Cooper Clubman
            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
            "Jasper val dood." - RH

Comment

De VW dealer die jouw leasebak heeft afgeleverd aan de leasemij, heeft zelf de mogelijkheid gehad om zelf tenaam te stellen. Veel dealers hebben die mogelijkheid. Daarom staat die naam daar. De leasemij is eigenaar, alhoewel, er zullen wel terugkoopverklaringen op die hokken zitten :-).

Bij jouw spider staat daar de naam van het postkantoor waar je geweest bent voor het overschrijven.

Comment

Ah! Nu snap ik hem inderdaad. Thanks!
                Mini Cooper Clubman
                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                "Jasper val dood." - RH

Comment

Working...
                X