Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

volvo s60 d5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • volvo s60 d5

    meningen/gebruiks ervarringen?
    "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
    "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
    "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
    "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

  • #2
    Ik heb een 2.4 benzine ook goed?

    Comment


    • #3
      Henk heeft er ervaring mee. En die was/is geloof ik er erg blij mee.
      When men were men

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Fuseekogel Bekijk bericht
        Ik heb een 2.4 benzine ook goed?
        ja tuurlijk tis dan wel geen diesel , maar wellicht kun je wat vertellen over het rij comfort ,stoelen , gebruiks gemak
        "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
        "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
        "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
        "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door ingmar Bekijk bericht
          Henk heeft er ervaring mee. En die was/is geloof ik er erg blij mee.
          idd henk moet ik oa hebben ;-)

          die reed vroeger ook bmw's (zoals ik nu en vroeger) en is nu aan zn 2e s60 bezig? eerst benzine toen diesel? of andersom?
          oa henk zn ervaringen zijn gewichtig omdat ie altijd bmw gereden heeft en nu zo tevreden (schijnt ) te zijn met volvo
          "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
          "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
          "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
          "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

          Comment


          • #6
            Heb ruim een jaar in een S60 D5 gereden. Heerlijke snelwegcruiser. Draaicirkel een ramp, overzichtelijkheid beperkt. Stoelen subliem
            Je gaat het pas zien als je het door hebt

            Comment


            • #7
              Kwaaltjes van de S60 waar je moet opletten als je hem koopt;

              Portiersloten, gaan deze goed op slot (en blijven ze dat ook), zo niet moet er een nieuw slot in.
              Stabilisatorstangetjes voor, niet duur.
              EGR klep en verstuivers bij de D5.
              Bovenste motor steun.
              Uni lak gevoelig voor vogelpoep.

              Zijn vast nog wel wat meer dingen, maar dit zijn voor mij de bekende euvels.

              Stoelen zijn goed, maakt niet zo gek veel uit welke uitvoering stoelen je neemt, zijn wat mij betreft allemaal prima. Kofferbak is groot, stoelen kunnen klappen (zelfs de voorstoelen) handig met lange dingen. Minpunt is dat de kofferklep vrij klein is en het raam lang doorloopt, met veel bagage laden is dat echt een min. Achterzijde is vrij slecht overzienbaar, als je een beetje gevoel heb voor de maten van de auto is het geen heel groot punt, anders eentje met PDC kopen. Door de coupelijn is het zicht naar achter wat beperkt net als hoofdruimte voor de achterpassagiers.

              Als je een beetje voor audio gaat zijn er veel mogelijkheden, tot zelfs een navischerm wat uit het middenrooster komt. Wil je dit, koop het dan zo, er is een levendige maar niet goedkope handel in de audio. Naderhand inbouwen is zelden goedkoper, soms moet zelfs de radio bij de dealer aangemeld worden, moet je maar net zin in hebben allemaal. Veel mensen bouwen als goedkopere oplossing de HU-1205 in, is qua geluid niet zo heel goed, maar veel goedkopere oplossing. Mocht je dit overwegen, let dan wel op een facelift model heeft een zwart dashboard en de HU-1205 is nog grijs. Spacebal is een kwestie van smaak, het plastic (o sorry, chroom ;-)) slijt snel.

              Aircopomp is een beetje lomp en “hakt”echt bij aanslaan, is normaal dus moet je aan wennen. Draaicirkel is groot, heb er echter nooit last van. De koets is stijf en vrij stil (kwaaltje kan windgeruis buitenspiegel zijn) en moet kraakvrij zijn. De auto voelt vrij dood aan in het stuur, kan snoeihard de bocht om, maar weinig beleving van het feest.

              Pluspunt, het model doet niet oud aan, de nieuwe S60 is vrijwel gelijk aan de eerste S60 die in 2001 van de band af liep. De coupelijn is nu ook heel actueel door de nieuwe Paszaad en Mercedes.

              Comment


              • #8
                ik vindt het een mooie auto voor en achterkant zijn erg mooi
                enige minpunt aan het uiterlijk is de zijkant , dat lijkt een beetje op de bora en vindt ik niet echt fantastisch
                dat "chromen" versnellingspookje vindt ik nix evenals aluminium inleg
                de auto in donker grijs of barentz blue met lichte creme bekleding vindt ik mooi
                stoelen vindt ik erg belangrijk vanwege mn rug wie lange ritten bmw''s e28 of e30 hebben gereden begrijpen wat ik bedoel met een gevoelige rug op harde stoelen
                de motor moet ook erg betrouwbaar zijn heb ik begrepen nadeeltje is een riem ipv ketting
                nieuwe d5 heeft zelfs een watergekoelde turbo komt niet zo vaak voor bij diesel
                fwd maakt me niet zo veel uit is wat minder hinderlijk bij sneeuw
                maar met een krachtige motor met snel optrekken bij regen weer wat minder
                dashboard is niet heel super maar kan slechter , gelukkig is het niet dat irritante blauw bij nacht maar groen en daar ben ik ook niet kapot van .. er gaat niets boven oranje dashboard verlichting van bmw , lekker knus en prettig voor de ogen
                "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                Comment


                • #9
                  jezus motroos
                  ik vindt & vindt ik
                  je bent toch niet stiekum marokaan ofzo he ?

                  over de D5
                  enig echt steekhoudend minpunt lijkt mij dat het eigenlijk een 2+2 auto is, achterin zit je zo verschrikkelijk krap met je kop tegen het dak je knien in je nek

                  E
                  يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                  Comment


                  • #10
                    Hmm, ik kan me eigenlijk wel erg vinden in het relaas van Fuseekogel :) Mijn ervaringen zijn trouwens van de S60 "phase 1", dus nog met die wat rondere buitenspiegels.

                    Ik vind persoonlijk dat er wel een verschilletje zit in de stoelen. De "sportstoelen" zitten nóg een klapje beter dan de standaard exemplaren. Serieus nog nooit betere stoelen gehad, ook niet die multi-comfi-dingen van BMW. De sport configuratie is voor de achterpassagiers ook wel lollig want de achterbank is dan ook best kuipvormig :) Mede door de perfecte stoelen is het inderdaad een top reis wagen!

                    De standaard radio (wel dubbel-DIN, maar geen dolby enzo zeg-maar) is magertjes. Het ziet er leuk uit, is gebruiksvriendelijk maar de geluidsproductie is niet top. En dan zitten er al andere speakers in de hoedenplank, dus het heeft echt te maken met de versterker zelf. Ook geeft de geïntegreerde antenne (in de bumper geloof ik?) een zwak signaal. Dat vind ik écht een minpunt.

                    De stabi's voor zijn inderdaad zwak. Ben blij om te horen dat dat niet zo duur schijnt te zijn want hier zijn ze duidelijk aan vervanging toe (en dat is niet voor de eerste keer).

                    Het stuurgedrag vind ik persoonlijk echt bijzonder goed. Sturen gaat niet heel direct en geeft ook niet zoveel "feedback" maar je kan met de S60 serieus leuk hoeken. En als-ie gaat gljjden gebeurt dat heel subtiel over 4 wieltjes. Niet van dat idiote onderstuur.

                    Comfort vind ik ruim voldoende. Ik heb ervaring met de 16" variant. Voor de looks zou ik absoluut naar een 17" gaan kijken trouwens, staat zoveel beter... :( Qua comfort zal je er misschien wat op achteruit gaan maar echt veel zal dat niet zijn.

                    De genoemde draaicirkel is inderdaad een opvallend puntje. Tsja, echt praktisch is het niet nee. Maar echt last heb ik er niet van. Inparkeren doen we toch sowieso allemaal netjes met de kont eerst? :) Dan is het prima te doen hoor. Over inparkeren gesproken, de verhalen van onoverzichtelijkheid door de coupé lijn vind ik een beetje onzin. Als het al zo is wen je er in 3 seconden aan. Ik heb er iig nog nooit last van gehad.

                    Oh, de 5-cilinder roffel! :) Van buiten tegenwoordig helaas amper te horen (een 850 klonk stationair al heel gaaf!) maar als je een beetje toeren maakt hoor je het van binnen best goed. Héérlijk geluidje! Ook bij de D5 geloof ik (zelf nog nooit mee gereden)

                    Looks zijn persoonlijk natuurlijk. Ik vind het nog steeds een erg mooie auto die inderdaad totaal nog niet verouderd overkomt. Al komt dat natuurlijk ook doordat er nog steeds geen opvolger voor is.

                    Eigenlijk vind ik het absoluut een aanrader :)
                    Aprilia RSV Mille '01

                    Comment


                    • #11
                      Oh, TSM haalt trouwens inderdaad wel een gevoelig puntje naar boven... Achterin is de S60 inderdaad schandalig krap. Qua hoofdruimte vind ik het overigens prima, maar voor de beentjes is weinig plek. Al helemaal niet als je 't vergelijkt met een Passat of zoiets dergelijks.
                      Aprilia RSV Mille '01

                      Comment


                      • #12
                        Draaicirkel met 18"is nog erger, deze hebben een blokkering op de maximale wiel uitslag.

                        Comment


                        • #13
                          Ja dat is waar ook, er komt steeds meer naar boven :) De draaicirkel hangt inderdaad van de bandenmaat af. 15" (die wil je sowieso niet) en 16" hebben nog de "kleinste" draaicirckel. Vanaf 17" heb je zo'n wieluitslagbegrenzer (mooi woord...). Ik weet niet of 18" dan een nog grotere draaicirkel heeft dan 17". Maar die is dan toch al behoorlijk groot dus dat eventuele stukje erbij maakt ook niet zoveel meer uit... ;-)
                          Aprilia RSV Mille '01

                          Comment


                          • #14
                            In Autovisie staat deze maand toch een artikel over de V70? Er zouden toch wel wat problemen zijn met de nieuwere bouwjaren, die zouden worden bedekt door 'de mantel de merkenliefde' of zoiets. Lijkt me dat een S60 technisch toch wel erg veel lijkt op een V70.

                            Ik vind zelf een S60 een veel elegantere auto dan een vrachtboot als een V70.
                            Zeker op 17" in een donkere kleur een erg chique auto.
                            Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

                            Comment


                            • #15
                              Moet je toch wat specifieker zijn NoTVR, want volgens mij heeft dat wat jij noemt weinig met de S60 te maken.
                              Het lijkt me sterk dat er in de recente S60's problemen zitten. Het model is al erg lang op de markt (sinds 2000) en compleet uitontwikkeld.
                              Je hebt het over nieuwere bouwjaren V70. De huidige V70 is gebaseerd op de huidige S80 en heeft dus niets met de S60 te maken.
                              Aprilia RSV Mille '01

                              Comment


                              • #16
                                Heb je AV zelf niet, maar het ging om de V70 model 2003. Ik dacht dat een V70 een soort S60 station was, maar goe dan ook,,, de techniek van Volvo's uit hetzelfde bouwjaar zal toch vergelijkbaar zijn. Daarbij is een 2003 V70 toch zeker ook een model dat in dat jaar toch uitontwikkeld had mogen zijn.
                                Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

                                Comment


                                • #17
                                  Dan ben ik wel weer heel benieuwd, want de V70 2003 en de S60 2003 zijn inderdaad in principe identiek. Of het moet gegaan zijn om specifieke V70-punten.
                                  Aprilia RSV Mille '01

                                  Comment


                                  • #18
                                    Meeste is wel genoemd hoor, met dank aan Fuseekogel.
                                    Ben het echter maar deels eens over de airco die 'heftig' inslaat, bij mijn 2.4i was het wel te merken, maar die D5 voel je niet. Draaicirkel is even wennen, maar heb ik nog nooit een probleem mee gehad, alleen als je er 18" onder gooit, dan heb je een probleem want dan begrenzen ze je stuuruitslag. Ruimte achterin valt best wel mee..., als je tenminsten niet als een Harry achter het stuur ligt, is er ruimte zat, een 3-serie is echt niet veel ruimer hoor. Betreffende specifieke verschillen met BMW zijn de veel betere stoelen, een S60 in Dynamic uitvoering zit gewoon vorstelijk, kan geen BMW-stoel tegenaan (nee, ook niet die sport- of comfortdingen). Met mijn beide S60's kun je vreselijk hard bochten nemen en over verkeersdrempels, ook wel handig... Ze zijn gewoon snel te rijden, je smijt ze vrij makkelijk door het verkeer, al zou er misschien wel wat meer gevoel in het stuur mogen zitten.

                                    De eerste die ik gehad heb, was een benzine 2.4i 170pk, first edition:



                                    Tegenwoordig heb ik deze D5 diesel:













                                    Ben dus inderdaad met mijn tweede S60 bezig, na ongeveer 7 of 8 BMW's (van E30 M3, E46 320d, tot 325i, 525TDS, noem het maar op...) de S60's bevallen mij uitermate goed, beter dan bijvoorbeeld mijn BMW E46 320d dat deed dat ongeveer hetzelfde moet gaan kosten. De S60 rijdt veel fijner, zit veel beter, is stiller, veel sneller... En voor hetzelfde geld 3 a 4 bouwjaren jonger...

                                    Verbruik?

                                    Beetje lastig, van de benzine weet ik het niet meer, want ik houd het niet bij, verschilt toch maar een paar tientjes in de maand ongeveer, en van de diesel gok ik ergens rond de 8 liter per 100 kilometer ofzo. MAAR, mijn gemiddelde snelheid sindsdat ik em heb staat op 85km/h, en ik heb er vaker 160km/h opstaan, dan 120km/u... Ik stamp dus altijd wel flink door hier in het hoge noorden...

                                    Als ik op een 80km/h weg rijdt, dan is ie echter ultrazuinig..., 4-nogwat/100km is geen uitzondering.

                                    Ligt een beetje aan het gebruik dus..., een D5 KAN echt heel erg zuinig, maar als je de pk's gebruikt en altijd stevig doorrijdt, dan verbruikt ie meer. Heeft dus nogal een grote bandbreedte...

                                    Onderhoud is prima te doen, goedkoper dan mijn BMW's en Audi waren bijvoorbeeld..., zaak is om eentje te nemen die zijn beurtjes hebben gehad en geen achterstallig onderhoud hebben. Bij mij gaan de remschijven vrij snel (duh...), verder zijn ze echt kogelvrij... Kilometerstanden doen er niet echt toe hoor. Deze S60's en de V70 heeft eigenlijk maar 1 zwak punt en dat is de condensor van de airco, die moet je effe controleren, de D5 motoren hebben wel eens een verstuiver die vervangen moet worden, verder zou ik het echt niet weten.

                                    De 2.4 kreeg ik met 160dkm op de klok, en was als nieuw, interieur ook. Ging weg tegen de 200dkm, nog steeds als nieuw. Met 300dkm zijn ze nog steeds als nieuw, tegen de 4 ton wordt het interieur moe, maar technisch dan nog steeds niet. Dingen zijn zo verschrikkelijk degelijk inelkaar gezet, niet normaal meer gewoon...
                                    "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

                                    Comment


                                    • #20
                                      dank voor de reacties zover!

                                      @tsm

                                      ik weet het mn getypte taal wordt met de dag slechter, een soort grammaticale alzheimer
                                      maar marokaan? zoveel marokanen rijden er niet in een volvo en al helemaal niet met 16 inch wieldoppen ;-)

                                      de ruimte achterin is geen prioriteit , voor die ene keer per jaar er iemand achterin zit voor 10 minuten ,als je voorin maar als een vorst zit en uitgerust uitstapt na lange ritten
                                      de grote kofferruimte en de neerklapbare achterbankstoelen voor vervoer van incidentele lange dingen is wel erg praktisch

                                      @hans

                                      de verschillen zijn voor volvo's niet zo groot als bijv voor bmw's uit duitsland en hier
                                      ook het gedoe/geleuter met invoeren staat me tegen ,of is het bijv met een bmw bij een duitse dealer vlak bij de grens ECHT de moeite waard?
                                      wat scheelde het bijv procentueel bij jou in de prijs?

                                      @henk/fuseekogel

                                      "verstuivers die nu en dan stuk gaan?" das volgens mij bij een degelijke motor toch niet echt de bedoeling? en volgens mij kosten die krengen ook een hoop
                                      en wat gaat er stuk? de positiesensor of iets anders electronisch of verslijten/verstoppen ze mechanisch wat snel?
                                      wat rijden jullie? het gefacelifte model of de oudere? en wat zijn de verschillen?
                                      distributieriem wissel interval d5 163pk/185pk?

                                      @henk vanwaar een volvo ineens na al die bmw's ?
                                      en waarom een diesel na die benzine? verschillen in "driveabillity"?
                                      wat zijn de "nerven" in het zitvlak op de foto's? ander soort leer als op de andere gladde plekken? of uitdroging/ slijtage door veelvuldig gebruik?

                                      mp3 speler: is dat aan te sluiten via de kofferbak of usb aansluiting zonder het originele dashboard te hoeven veranderen?
                                      gekloot met laden van cd's in de auto tijdens het rijden wil ik niet
                                      cd wisselaar in de kofferbak ook niet trouwens ;-)

                                      betrouwbare koop adressen? ik had op een groot volvo forum gelezen dat volvo specialist "van aarle" een betrouwbare partij is , klopt dit? andere suggesties? of toch maar de dealer ?

                                      en wat moet ik met mn verlatingsangst van bmw? zijn er praatgroepen voor 6 cilinder fethisisten?
                                      "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                      "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                      "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                      "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                                      Comment


                                      • #21
                                        Ach, ik heb op de S60 die ik kocht ook een E39 TDS ingeruild, na diverse andere E39 en E38 gehad te hebben. Heeft mij weinig slapenloze nachten opgeleverd hoor, met veel vermogen de bocht door blijft het behelpen in korte bochten met FWD, maar het is niet anders.

                                        Distributieriem van de 2.4i gaat 160.000 mee, voor een diesel weet ik niet, qua verstuiver en EGR weet ik niet exact hoe en wat, deze punten werden mij meegeven toen ik mijzelf aan het oriënteren was over een andere auto, luchtmassameter van de benzine schijnt nog slechter van kwaliteit te zijn.

                                        Een aansluiting in de kofferbak met USB, heb ik nog nooit gezien. Er is een IMIV (of zoiets) die je kan aansluiten achter de radio voor I-phone/pod.

                                        Waar je de auto koopt is minder van belang, ik denk dat je kijk op auto’s voldoende is om bij “minder gerenommeerde”handelaren te kopen, het prijsverschil zowel qua inruil van de TDS als aankoopbedrag maken dat het risico wel waard.

                                        Het verschil tussen de face lift zijn strippen rondom in wagenkleur, andere (heldere) koplampen, buitenspiegels en chromen ringen om de tellers, zwart dashboard.

                                        Ik ben trouwens van een TDS naar benzine overgestapt omdat het verbruik ondanks mijn “zware”voet tussen 1 op 10 a 11 ligt voor de benzine S60, dit verbruik is lager dan in met de TDS had, de lagere wegenbelasting en verzekering van de benzine maakt het zo dat je wel heel erg je best moet doen om nog geld te besparen met de diesel.
                                        Last edited by Fuseekogel; 02-11-08, 08:06.

                                        Comment


                                        • #22
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Fuseekogel Bekijk bericht
                                          Ach, ik heb op de S60 die ik kocht ook een E39 TDS ingeruild, na diverse andere E39 en E38 gehad te hebben. Heeft mij weinig slapenloze nachten opgeleverd hoor, met veel vermogen de bocht door blijft het behelpen in korte bochten met FWD, maar het is niet anders.

                                          Distributieriem van de 2.4i gaat 160.000 mee, voor een diesel weet ik niet, qua verstuiver en EGR weet ik niet exact hoe en wat, deze punten werden mij meegeven toen ik mijzelf aan het oriënteren was over een andere auto, luchtmassameter van de benzine schijnt nog slechter van kwaliteit te zijn.

                                          Een aansluiting in de kofferbak met USB, heb ik nog nooit gezien. Er is een IMIV (of zoiets) die je kan aansluiten achter de radio voor I-phone/pod.

                                          Waar je de auto koopt is minder van belang, ik denk dat je kijk op auto’s voldoende is om bij “minder gerenommeerde”handelaren te kopen, het prijsverschil zowel qua inruil van de TDS als aankoopbedrag maken dat het risico wel waard.

                                          Het verschil tussen de face lift zijn strippen rondom in wagenkleur, andere (heldere) koplampen, buitenspiegels en chromen ringen om de tellers, zwart dashboard.

                                          Ik ben trouwens van een TDS naar benzine overgestapt omdat het verbruik ondanks mijn “zware”voet tussen 1 op 10 a 11 ligt voor de benzine S60, dit verbruik is lager dan in met de TDS had, de lagere wegenbelasting en verzekering van de benzine maakt het zo dat je wel heel erg je best moet doen om nog geld te besparen met de diesel.
                                          afgezien van "kijk op auto's hebben" kan er altijd wat onvoorziens aan de hand zijn /kapot gaan
                                          en dan heb ik liever zaken gedaan met iemand die graag eerlijk zaken doet en de zaak netjes afhandeld ,dat kan meestal ook omdat dat risico in de prijs is ingecalculeerd en eerlijke mensen hun reputatie niet op het spel wil zetten met gelieg en gedraai
                                          op het eerste gezicht voor een dubbeltje op de eerste rang zitten bij louche handelaren met foute klokjes om de pols ,die amicaal ,rare verkoopcontractjes ondertekend willen hebben
                                          en vervolgens dreigen met geweld met gebalde beringde behaarde knuisten ,met de vechthond op het erf , en nog wat bijbeunende uitkeringstrekkers met kale koppen uit de sportschool en housebroeken aan die "toevallig" in het "kantoor" zijn ,als je rechtmatig wilt reclameren ,omdat ze je opgepoetste rommel hebben verkocht doe ik per definitie geen zaken mee
                                          ook al kun je er wellicht per toeval een pareltje vinden met geluk en goed zoekwerk
                                          das dan maar jammer , ik doe liever met betrouwbare mensen zaken en gun die die paar centen meer wel
                                          ipv oplichters met je geld in zaken te kunnen houden ,ook al profiteer je daar zelf incidenteel wel van
                                          indirect is de markt daar ook mee gebaat als mensen die louche handelaren links laten liggen
                                          maar ja als het maar even wat goedkoper lijkt en een zoekronde op google een enorme lijst van frauduleuze zaken opleverd , en je dan toch het risico neemt , verdien je niet beter , en blijven die figuren wel doordraaien met die oplichterij ,en kunnen ze slachtoffers BLIJVEN maken

                                          maar goed
                                          inruil doet die auto van mij nauwelijks tot niets meer (hoeft ook niet want hij is geheel afgeschreven)

                                          wat betreft je verbruiks ervaringen dat klopt technisch wel
                                          die tds en zijn niet de zuinigste diesels en al helemaal niet in de zwaardere modellen met automaat
                                          ik heb em handgeschakeld in een lichte 3 serie en doet ie met loodzware voet op de snelweg nog zon 1 op 14 en 1 op 16 bij normaal tot rustig rijden
                                          en zelfs 1 op 18 met 110 op de cruise control naar zwitserland

                                          diesels draaien kwa rendement het hoogst onder (lage) deellast , omdat er daar onder grote lucht overschotten verbrand wordt en er geen gasklep restrictie is , hoe meer er belast wordt hoe kleiner de luchtoverschotten en hoe lager het rendement (en dan is de verhoogde luchtweerstand die het verbruik daarbovenop ook nog beinvloed nog niet meegenomen)

                                          de benzine motoren draaien juist onder hogere belastingen /toerentallen met een hoger rendement , omdat dan de restrictieve gasklep openstaat waardoor de grote onderdruk tijdens de inlaat slag verdwijnt die bij half gesloten gasklep bij lage belasting anders energie kost voor de andere arbeidsslag van een andere cilinder , plus dat de cilinder vulgraad kwa beademing het hoogst ligt op de wat hogere toerentallen
                                          waar het hoogste koppel gegenereerd kan worden is dan ook meestal het meeste/relatief hoog rendement voorhanden

                                          dat het verbruik in de praktijk hoger wordt op die toerentallen in de hoogste versnelling is logisch , omdat de non lineaire luchtweerstand het verbeterde rendement weer meer dan gewonnen teniet doet

                                          maar objectief gemeten zal het rendement van de diesel procentueel meer dalen dan het rendement van de benzine motor , op hogere belastingen/snelheden
                                          en ja als je dan ook een diesel hebt met indirecte inspuiting waar het rendement al lager is dan de huidige diesels die ook nog in een zwaardere auto ligt met mogelijk een automaat en em zeer zwaar belast
                                          dan kan het verbruik weleens boven het verbruik van een moderne benzine motor komen bij vergelijkbare hoge belasting
                                          Last edited by motroosje; 02-11-08, 08:53.
                                          "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                          "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                          "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                          "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                                          Comment


                                          • #23
                                            Ha, die Motroos;

                                            Mijn Vijf heeft me inclusief BPM, RDW-keuring, APK en nog wat kleine kosten (brandstof voor twee keer heen- & terugrijden, dat werk) al met al zo'n €19.500 gekost. Een echt vergelijkbare auto bij een Nederlandse BMW-dealer zou in de buurt van €25.000 geprijsd zijn geweest. Er van uit gegaan dat ik hier al een handgeschakelde 530i met deze uitrusting en deze km-stand (56K bij aanschaf) had kunnen vinden natuurlijk. En het 'gedoe' rond importeren valt ook best wel mee; het is wijs om je tot de streken kort bij de grens te beperken (ik kwam zelf in Uelzen bij Lüneburg terecht en 525km is toch wel veel), maar als je je dan goed voorbereidt is het eigenlijk op één dag te doen (afgezien van de RDW-keuring dan). Het is een leuke gelegenheid om een of twee vrije dagen met je toekomstige eigen auto bezig te zijn en daar ook nog eens aardig op te besparen.
                                            Ik heb me nog niet in de marktverschillen voor S60's hier en dort drüben verdiept, maar enig verschil moet er toch wel zijn; Johan Meure in Pumerend heeft tenminste handenvol werk aan het importeren en verkopen van Volvo's uit Duitschland.

                                            http://www.johanmeure.nl/occasion/index.php?c=&id=18594
                                            Ter illustratie, in Duitschland vind je er voor deze prijs eentje met de helft minder kilometers:
                                            http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=82790116&__lp=2&scopeId=C&sort Option.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.s ortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=25100& makeModelVariant1.modelId=28&makeModelVariant1.mod elDescription=D5&makeModelVariant1.searchInFreetex t=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&m akeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAs Array=110&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=148&m axPowerAsArray=KW&vehicleCategory=Car&segment=Car& fuel=DIESEL&minFirstRegistrationDate=2001-01-01&maxFirstRegistrationDate=2006-12-31&minPrice=8000&maxPrice=12001&ambitCountry=DE&tr ansmission=MANUAL_GEAR&siteId=GERMANY&negativeFeat ures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED& maxMileage=150000&customerIdsAsString=&categories= Limousine&lang=de&pageNumber=1
                                            Last edited by Hansv; 02-11-08, 14:36. Reden: Linkjes.
                                            Scherven brengen gelul.

                                            Comment


                                            • #24
                                              Bedankt voor je enorme uitleg over het verbruik :-)

                                              Verder is je standpunt wel duidelijk over handelaren, echter zet je wel een erg gechargeerd beeld neer. Niet elke niet BOVAG erkende of niet dealer doet zo zaken of heeft überhaupt een pitbull ;-)

                                              Een autohandelaar is niets anders dan een dozenschuiver, die over het algemeen niets weet van de auto die zij verkopen. Als je van het terrein afrijdt met de auto heb je waarschijnlijk meer proefgereden dan zij. Garanties zijn vaak een wassen neus, met alleen draaiende delen dekking of het is een slijtage deel enz enz. Er is altijd wel wat waarom het niet onder de garantie valt of men tenminste de kosten moet delen. Afleverbeurten zijn over het algemeen de olie peilen (als je boft) en ruitensproeiers bijvullen met water.

                                              Ik koop overal mijn auto (grote horloges, sportschool, honden maakt mij niets uit) kijk naar de algehele staat van de auto, onderhoud, evt NAP nakijken (kan je voor €3 opvragen) proefrijden en kopen. Ik hoef geen garantie, geen afleverbeurt, niet wassen, matten of een radio. Ik betaal direct contant en neem de auto gelijk mee. Hierdoor is een vrij groot prijsvoordeel te behalen, het geld dat ik bespaar gebruik ik dan wel voor mijn eigen garantie en daaronder vallen ook slijtage delen :-)
                                              Last edited by Fuseekogel; 03-11-08, 05:54.

                                              Comment


                                              • #25
                                                Een betrouwbare Volvo specialist is ook Garage Brouwer in Rogat (bij meppel), zeker een bezoekje waard als je niet heeeeeel ver uit de richting komt!

                                                Comment


                                                • #26
                                                  was in de buurt gister en maar even van de gelegenheid gebruikt gemaakt om een proefritje in deze auto te maken

                                                  http://www.aarle.nl/aanboddetails.php?type=S60&objid={4326C442-EF25-4764-841C-DF58FF5627ED}&sortt=ASC&order=objbtw&brandstof={00 000003-0000-0000-0000-000000000000}&transmissie={2BC56279-1BFF-3D5A-2BC4-E8E06591B90A}&bouwjaarmin=&bouwjaarmax=

                                                  (link copy pasten in browser)

                                                  ondanks dat het geen dealer is lijkt het me een nette zaak , geen opdringerige gladjanussen
                                                  had van te voren even gebeld of ik er een stukje mee mocht rijden , kom maar langs, geen probleem was het antwoord
                                                  kwam daar binnen ,auto werd meteen voorgereden en kon zo instappen en wegrijden , het is dat ik uit mn ZELF mn rijbewijs gaf ;-)

                                                  affijn rijdt rustig weg en de snelweg opgedraaid , motor netjes warmpjes gereden en maar eens wat geaccellereerd zonder de de snelheid te overschrijden
                                                  op zich scheelde dat niet zo veel met mn huidige auto voor het gevoel
                                                  accelleratie vanuit stilstand is wel wat pittiger en met een sportieve donkere roffel
                                                  bak schakelt licht en prettig , zicht is wat beperkt rondom
                                                  maar de stoelen...... die zitten echt enorm goed , heb zelf een wat zwakke rug en vaak last , zo ook tijdens het rijden maar de stoelen waren ideaal voor een pijnlijke rug
                                                  de s60 van mn collega had blijkbaar een wat hardere variant stoelen , die zaten ook goed maar toch wat minder dan deze voor mijn smaak
                                                  was binnen 20 minuutjes weer terug
                                                  met de verkoper nog een kopje koffie gedaan , en gezegd dat ik mn auto eventueel als ik de of (een) volvo bij em zou kopen voor de slooppremie wou aanbieden
                                                  bleek bij deze volvo niet te kunnen omdat als je een diesel op een diesel inruilt er een roetfilter af fabriek op de nieuwe auto moet zitten
                                                  die wel op het model 06 zit overigens
                                                  man eventjes bellen met een relatie die auto's exporteerd en kon ook zo van mn auto af
                                                  13000 moest er dan bij met 6 maanden garantie en distriebutieriem/grote beurt
                                                  heb em verteld dat ik nog proef wil rijden in een bmw en wellicht geinterresseerd ben en zo niet dit exemplaar dan wel een andere als het geen bmw mocht worden (wat ook zo is )
                                                  Last edited by motroosje; 25-10-09, 08:20.
                                                  "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                                  "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                                  "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                                  "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                                                  Comment


                                                  • #27
                                                    Mooie auto voor zo te zien een nette prijs. Dat je dan niet meer de hoofdprijs terugkrijgt op je inruiler, ligt dan ook voor de hand.

                                                    Wat is het BMW-equivalent wat je gaat testen, een 320d of zo?

                                                    Voor mensen met een mindere rug is de keuze tussen die 2 wel heel simpel, tenzij je erg aan dat logo gehecht bent. :)
                                                    Mini Cooper Clubman
                                                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                    "Jasper val dood." - RH

                                                    Comment


                                                    • #28
                                                      Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                                      Mooie auto voor zo te zien een nette prijs. Dat je dan niet meer de hoofdprijs terugkrijgt op je inruiler, ligt dan ook voor de hand.
                                                      dat verwacht ik ook niet , auto is al helemaal afgeschreven


                                                      Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                                      Wat is het BMW-equivalent wat je gaat testen, een 320d of zo?
                                                      nee nee een 6 cilinder natuurlijk , daar ben ik tamelijk religieus in ;-)
                                                      rijden is meer dan van a naar b ;-)
                                                      punt is wel dat zon auto nog behoorlijk meer kost , althans hier in nederland dan
                                                      in duitsland bij de dealer scheelt het behoorlijk
                                                      komt nog bij dat er best nog wel weer wat tijd over heen gaat , heb net weer wat kosten gehad aan mn auto en het ding rijdt op zich prima , dus ik heb de tijd
                                                      en moet nog wat wat ontwikkelingen afwachten kwa woonwerk verkeer in de nabije toekomst
                                                      dus die wagens worden nog wel wat goedkoper

                                                      Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                                      Voor mensen met een mindere rug is de keuze tussen die 2 wel heel simpel, tenzij je erg aan dat logo gehecht bent. :)
                                                      is ook zo , ik ben niet zozeer aan het logo gehecht , heb het altijd erg fijne auto's gevonden vooral de motoren
                                                      de volvo is veel auto voor het geld zonder dat je ermee opvalt
                                                      het liefst zou ik ook eigenlijk de 185 pk versie willen hebben met de watergekoelde turbo met een handgeschakelde 6bak
                                                      "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                                      "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                                      "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                                      "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                                                      Comment


                                                      • #29
                                                        Ik zou de wagen toch echt via marktplaats verkopen hoor, ik denk dat de exportbedrijf niet eens 1000 euro voor je auto bied en geloof me een 325tds is meer waard!

                                                        Maar dat is mijn mening, als die wagen netjes is geloof me je hebt hem zo verkocht.

                                                        Wat voor opties, km stand en bouwjaar heeft die wagen? En mankementen?

                                                        Comment


                                                        • #30
                                                          Oorspronkelijk geplaatst door EG Bekijk bericht
                                                          Ik zou de wagen toch echt via marktplaats verkopen hoor, ik denk dat de exportbedrijf niet eens 1000 euro voor je auto bied en geloof me een 325tds is meer waard!

                                                          Maar dat is mijn mening, als die wagen netjes is geloof me je hebt hem zo verkocht.

                                                          Wat voor opties, km stand en bouwjaar heeft die wagen? En mankementen?
                                                          ik vindt marktplaats een prachtig medium en een antieke kast zet ik er zo te koop als ik er vanaf moet
                                                          maar met oude auto's leuren daar begin ik niet aan , schimmige figuren aan de deur , proefrijden, gezeik achteraf ,als er toch iets kapot gaat wat je zelf ook niet wist omdat het nog goed was tijdens verkoop etc

                                                          tsja staat van de auto had em in een prima staat gekocht , maar na 2 jaar zag ik wat blaasjes her en der op de lak verschijnen , en dat waren geen gerepareerde plekken of steenslag
                                                          blamage voor zon merk wat mij betreft
                                                          auto is zwart met witte velours bekleding heeft alle opties behalve de uitgebreide bc en electrische ramen achter

                                                          heeft electrisch dak /tiptoets clima regeling / airco (ergens lek waarschijnlijk ergens bij het overdrukventiel)
                                                          tractiecontrole /cruisecontrol /alarmklasse 3 /electrische ramen voor

                                                          is in de jaren behoorlijk wat dingetjes vervangen dynamo /accu/koppeling (preventief) verstuiver met positie signalering/retourslangen /radiateur/ waterpomp (vervangen door een metalen) /schokbrekers/veren achter/remblokken/schijven /voorgloeistiften

                                                          momenteel geen mankementen (centrale deurvergrendeling bestuurderskant bij koude blijft hangen)
                                                          blok heeft bijna 390 duizend gelopen loopt na het vervangen van de voorgloeistiften weer probleemloos en kwam goed door de roetmeting heen
                                                          baasje laat em hard werken op de snelweg soms , maar rijdt em altijd netjes warm en koud

                                                          groot minpunt is de roest , dat begint aardig om zich heen te vreten
                                                          en takelt de auto af dikke rand onderin de deur bijv
                                                          voor de rest rijdt de auto nog prima
                                                          "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                                          "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                                          "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                                          "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                                                          Comment


                                                          • #31
                                                            390k verandert het verhaal wel, dacht dat ie een lagere km stand zou hebben. In Nederland helaas onverkoopbaar met die km standen.

                                                            Kijk maar effe wat de exportbedrijf geeft ervoor. Als het meer dan 1000 euro is mag je in je handjes knijpen denk ik.

                                                            Comment


                                                            • #32
                                                              Oorspronkelijk geplaatst door EG Bekijk bericht
                                                              390k verandert het verhaal wel, dacht dat ie een lagere km stand zou hebben. In Nederland helaas onverkoopbaar met die km standen.

                                                              Kijk maar effe wat de exportbedrijf geeft ervoor. Als het meer dan 1000 euro is mag je in je handjes knijpen denk ik.
                                                              ach tuurlijk is kilometerstand een factor , alleen das nog het minste probleem van de auto ;-)
                                                              volgens het onderhoudsboekje is er in de eerste 2 jaar 160duizend kilometer mee gereden , dat blok is toen nooit afgekoeld ;-)
                                                              daarna in 3 jaartjes tijd totaal 60duizend erbij door een zelfstandige rietdakdekker met aanhangertje en heb de rest er zelf bij gereden op zowat alleen maar snelweg
                                                              prijs was toen ie 5.5 jaar oud was 7500 euro door oa de km stand vond het destijds een hele mooie prijs

                                                              de prijs die ik ervoor krijg is allemaal bonus heb em al mooi op gereden
                                                              Last edited by motroosje; 25-10-09, 14:16.
                                                              "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                                              "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                                              "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                                              "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X