Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twee maanden 24 uur controle op A1

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Twee maanden 24 uur controle op A1

AMSTERDAM - Weggebruikers op de A1 tussen Amsterdam en Beekbergen moeten tot en met de jaarwisseling rekening houden met een van de grootste, permanente politiecontroles die ooit op de Nederlandse snelwegen heeft plaatsgevonden.

De verkeerspolitie van het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) gaat vanaf vanochtend twee maanden lang het verkeer op dit drukke traject over een lengte van 85 kilometer, dag en nacht, controleren. De omvangrijke, maar vooral zeer intensieve controles richten zich op verkeershorken, snelheidsduivels, de draagplicht van autogordels, alcoholmisbruik, onnodig links rijden, bumperklevers, inhaalverbod vrachtauto's, onjuist in- en uitvoegen, onjuist inhalen, agressie in het verkeer, niet-handsfree bellen en de technische staat van voertuigen.

Roekeloos

Aanleiding tot de verscherpte politiecontroles op de A1 is de toename van incidenten, ongevallen soms met dodelijke afloop en roekeloos weggedrag. Dagelijks maken vijftigduizend verkeersdeelnemers gebruik van dit traject op de A1.

"Het traject is uitgekozen op basis van verkeersveiligheidsanalyses. Vooral tussen knooppunt Watergraafsmeer en afrit 15 Barneveld/Ede vinden opvallend veel verkeersongevallen plaats. Gedurende een aantal jaren is er volgens het KLPD een stijgende lijn van ongevallen zichtbaar", aldus KLPD-zegsman Frans Zuiderhoek. "Automobilisten zijn gewaarschuwd. We gaan kordaat optreden."

Voor deze handhavingsacties zet de verkeerspolitie verschillende radarcontroles, transport- en milieucontroles, opvallende en onopvallende surveillancevoertuigen in. "Wij willen de pakkans van overtreders vergroten en een positieve bijdrage leveren aan de verkeersveiligheid", aldus Zuiderhoek. "Bovendien moet een reductie van ongevallen ook een positief effect opleveren als het gaat om de bestrijding van files."
    Je gaat het pas zien als je het door hebt

Een goed begin....

Op de A1 is het behoorlijk druk. Tussen Barneveld en Eembrugge staat maar liefst 16 kilometer file en door een ongeval tussen Blaricum en Naarden-West staat er 6 kilometer verkeer stil waarbij ter hoogte van Naarden-West twee rijstroken zijn afgesloten.
    Don't take life too seriously: you'll never get out of it alive

Comment

Vertraging viel uiteindelijk mee, niet meer dan anders in de spits. ( 1,5 uur Soest-Amsterdam)
      Veritatis simplex oratio est

Comment

Oh, dat doe ik normaal in 45 minuten (vanuit Amersfoort Noord dan).

Vandaag ben ik uit voorzorg thuis begonnen met werken en pas rond een uur of 11 richting Amsterdam gereden.

Wel duidelijk de intensievere controle kunnen constateren. Bij parkeerplaats Ronduit/Bastion stonden meerdere VROS motoren en auto's. Agenten waren druk bezig met bonnen schrijven.
        Last edited by kZieNix; 04-11-08, 15:56. Reden: .

Comment

en het begrotings tekort dicht schrijven................
          wat TSM zegt!!!!!

Comment

Tsja... de kerstborrel moet ergens van betaald worden :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kZieNix Bekijk bericht
              Oh, dat doe ik normaal in 45 minuten (vanuit Amersfoort Noord dan)
              Buiten de spits in 19 minuten, dus ???? ;-)

Comment

Nee, het record is 21 minuten....

vanuit het Westelijk havengebied :)

Op een rustige vrijdagochtend kan ik binnen 25 minuten de hele rit doen (deur tot deur) van Amersfoort Noord naar de Spaklerweg in Amsterdam.

Comment

Ze zijn savonds rond 6 uur echt heel regelmatig aan het controlleren, net voorbij Hilversum op de a1 naar Amsterdam toe. Nu het donker is rond die tijd, moet je toch nog een stuk voorzichtiger zijn met hardrijden.

Maar wat een drama vannochtend op de A10 en a1.... A'dam rivierenbuurt - Leusden... 2 uur over gedaan. Normaalgesproken ongeveer 45 minuten. Zonder verkeer doe je er 35 minuten over.

Comment

Ik zie trouwens al een tijdje een klein aanhangertje met gat er in waarachter een camera staat langs de A13 staan. Ook vandaag weer ergens ter hoogte van Delft. Ergens vlak na de 80km zone waar je denkt eindelijk weer op het gas te kunnen.
                    Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

Mwah, weer 1,5 uur.... :-)

Maar wel via Hilversum-Loosdrecht-A2. ( en het is slechts 5 km omrijden)

Comment

@iOnline
                        Reistijd controle ofzo staat er op de aanhanger.

Ik zag 'm zondag ochtend voor het eerst.
                        Vanochtend stond ie er ook.

Comment

zaterdag daar langs gekomen, maar gezien de onmogelijke idioten daar en een gebrek aan mensen die langs de kant gezet werden valt het wel mee in het weekend.
                          werd rechts voorbij gestoken door motoren terwijl ik en de rest rond de 80 km/u deden, en zij minimaal 130 km/u
                          de rest zal ik besparen, maar het percentage nono's was ongekend hoog, zeker in vergelijking met spits in de randstad
                          When life gives you lemons ask for salt and tequila

Comment

Working...
                          X