Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

‘Porsche Boxster en Cayman met viercilinder’

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• ‘Porsche Boxster en Cayman met viercilinder’

‘Porsche Boxster met viercilinder’

Zelfs een merk als Porsche ontkomt niet aan de CO2-regels. De overname van Volkswagen haalt de gemiddelde uitstoot al naar beneden, maar ook de eigen modellen gaan voor de bijl. Een van de belangrijke wapenfeiten is de introductie van een viercilinder motor in de Boxster en Cayman.

Dat meldt Autocar. De viercilinder modellen moeten de zuinigste Porsches ooit worden, volgens bronnen in Zuffenhausen. Het vermogen van het blok komt naar verwachting iets boven de 200 pk te liggen. Door een lager leeggewicht zullen de prestaties wel op ‘Porsche-waardig’ niveau blijven.

Op dit moment is de 2,7-liter boxermotor uit de Cayman en de Boxster het zuinigste wat Porsche te bieden heeft. De uitstoot van deze modellen is 222 gram per kilometer. De nieuwe basismotorisering komt vanaf 2011 in de Porsches te liggen.

bron: nu.nl

Terug naar de 912?
    Oliestoken voor het goede doel

een nieuwe 'lame Hund' inderdaad. Zal nog steeds een leuke toermachine zijn.
    Forza!

Comment

Een minder dure Cayman met 4 cilinder van +/-200pk?
      Klinkt niet verkeerd!!

Geen supersportwagen natuurlijk, maar 200pk is meer dan waar de meesten hier mee rondrijden. :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

De 520i en de Uno hebben samen echt wel meer pk's hoor. En 10 cylinders. :)
        You know that reality is immaterial

Comment

Als het de 2.0 TFSI wordt, dan kan 'ie naar het kuuroord van Edwin v.d. Velden heet? "Chippen" is als begrip te min voor een merk als Porsche natuurlijk. :)

Of halen ze 2 cylinders van de 6-cyl Boxers? Ook prima, back to Porsche-basics. NA 4 cyl boxer in MR setup, dát was de allereerste Porsche sportwagen ook.

Mijn interesse is gewekt in ieder geval. Cayman met 200pk en minder gewicht is volgens mij een prima kar.

Comment

Wat cav zegt....ik zou er geen moeite mee hebben.
            MX5 inruilen ?
            "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
            BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Ha, die Harry;

"200pk is meer dan waar de meesten hier mee rondrijden"

[gumpatsmode]
              Klopt. De meesten rijden trouwens ook niet met meer dan vier cilinders (tegelijkertijd) rond.
              [/gpm]
              Scherven brengen gelul.

Comment

@ Hansv:

De meesten rijden toch al gauw met 7 cilinders rond, sommigen makkelijk met 9. Of tellen die andere cilinders niet...?

:)

Comment

En wat moet dat kosten? Een viercilinder vind je ook al in de Audi TTS, maar wel voor +55000€...
                  2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Ha, die Gijs;

[mompelt iets over koekjes en deeg]
                    Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gijs;36254De viercilinder modellen moeten de zuinigste Porsches ooit worden, volgens bronnen in Zuffenhausen. bron: [URL="http://www.nu.nl/news/1821855/73/%91Porsche_Boxster_met_viercilinder%92.html"
                      nu.nl[/URL]
                      Zou die zuiniger zijn dan de 3.2 Carrera?

Verder leuk idee op zich, maar in eerste instantie klonk het me een beetje raar in de oren met zo weinig cylinders.

Comment

Is vast zuiniger dan een 3.2 mag ik hopen. Althans sowieso op papier. :-)

Maar het lijkt mij echt ideaal zo'n sportwagen, wordt ook weer eens duidelijk dat Audi echt veel en veel te duur is.

Ik ga er trouwens vanuit dat ze niet een normaal VAG-blok erin hangen. Dat zou het merk wel wat te ver omlaag halen vind ik.
                        Een Cayman 2.7 6 cilinder met 245 pk kost nu 67.000 euro (wel duurder dan ik dacht). 0-100 doet die in 6,1 seconden en de topsnelheid is 258km/u.

Audi TT 2.0 TFSI (200pk) Pro-line kost 48K. 0-100 doet die in 6,6 seconden en de topsnelheid is 240km/u.

Die nw Cayman zal daar toch bij in de buurt moeten zitten. Qua prijs (iets duurder kan) en qua specs.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                        Alfa Giulia 1300 (1966)
                        Mazda Miata (1990 Daily driver)
                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

50K voor een nieuwe Cayman....keep on dreaming Harry.

Moet wel zeggen dat Porsche heel goed lijkt aan te voelen dat er wel eens een vraag zou kunnen komen naar sportwagens die snel EN zuinig zijn maar het lijkt me sterk als Porsche daar niet zelf een motor voor zou ontwikkelen ipv eentje uit de magazijnen van VW te bietsen.
                          All you need to remember is the number '70' .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                            Is vast zuiniger dan een 3.2 mag ik hopen. Althans sowieso op papier. :-)
                            op papier geloof ik het ook wel :-).
                            Die 3.2 Carrera die mijn pa vroeger had, heb ik weleens meegenomen naar Italie en met continu rond de 180km/h deed dat nog 1 op 10. Dat vond ik heel erg netjes. Bij gewoon 120km/h zat je zo aan de 1 op 12. Dan praat ik over de versie zonder kat en ik denk niet dat die nieuwe 4 cilinders zo zuinig zullen zijn. Het zou me verbazen.

Comment

Een 50K boxster met een 4 cylinder met meer dan 200pk is er toch al lang?

http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

Ik wist wel dat jullie daar stil van zouden vallen. ;-)

Comment

Mooi ding Jan, alleen die badge voorop hč? ;-)
                                  "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Whoehahaha
                                    Porsche Waardig niveau
                                    Nou heren ingenieurs
                                    Porsche waardig betekent 800kg max met 200pk...................
                                    Ga dr maar aanstaan
                                    Ik zet in op sprinttopics:
                                    140pk TDI verslaat Porsche Ecoline modellen
                                    E
                                    يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Qua aanschafprijs?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                                        Porsche waardig ,Qua aanschafprijs?
                                        Je bedoelt dus: "te duur" ;-)

Maar porsche maakt het zich wel moeilijk met zo'n boxster.
                                        De Pk's/liter van honda kunnen ze niet benaderen (Laat staan overtreffen) vanwege twee redenen.
                                        - Honda heeft dit erg goed gedaan. Porsche heeft 2.7 liter nodig voor eveneens 240pk.
                                        - Dan zou de 4 cylinder de 6 cylinder boxsters te veel bijten.

Dus moeten ze ergens tussen de TT en de 6 cylinder boxsters een model weg zetten dat duurder is dan de (snellere) TT's en niet zo snel mag zijn als de 65.000 euro boxsters.

Een 2 liter turbo is waarschijnlijk na een chipje al een stuk sneller dan de "gewone" boxster.

Succes heren ingenieurs en marketing mensen.

Comment

Who cares of er nou een keer een dieseltje langszij komt?
                                          Die motor in het midden, daar draait het om.
                                          Laat maar komen dus...

Comment

ach ja 1 afleveringetje topgear waarbij ze een seat ibiza tegen een 4cyl porsche laten sprinten en je kunt inpakken

verliezen van een GT-R is 1 maar van een dieseltje in de categorie "vervoermiddel van tandeborstelverkopert"..............

E

Comment

Ha, nou noem je ook wat, Seat Ibiza. Als er mensen gevoelig zijn voor het winnen of verliezen van sprintjes, dan zijn het wel Ibiza TDI rijders. Zoals die gasten met dat oude model Ibiza die mijn Thema V6 er uit dachten te trekken. Die koppen, toen ze zagen dat er een aanhanger achter die ouwelullenbak hing :-)

(ik neem onmiddellijk aan dat het maar een 90pk versie was hoor)

Comment

natuurlijk rijdt er puberaal plebs rond in een Ibiza TDI
                                                dat is een gegeven, een feit, een personificatie van de Ibiza zelfs
                                                en ja die mannetjes zonder haar op de borst werpen de handschoen aan iedereen toe

des te lulliger als je in je porker verliest van een tot 200pk gechippede 3e hands ibizaatje met scheef petjes dragend in het midden hangend autochtoon net afgestudeerd ictertje :)

een porker zou onbereikbaar moeten zijn
                                                qua prijs en qua prestaties

met een 4cyl is hij dat op beide punten niet meer

en persoonlijk vind ik dat erg jammer

E

PS laat staan de porker vs de nieuwe betaalbare kwaaijongens wagen, de Leon2 Cupra gechipped met 330+pk..................

Comment

Hier dan maar.
                                                  Jippie, de Cayman CS. Over 12 jaar bij mij op de oprit :-)
                                                  Klikkerdeklik
                                                  When men were men

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ingmar Bekijk bericht
                                                    Hier dan maar.
                                                    Jippie, de Cayman CS. Over 12 jaar bij mij op de oprit :-)
                                                    Klikkerdeklik
                                                    12 jaar? Allemachtig wat een levertijd op die dingen...

:)

Comment

Working...
                                                    X