Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ook weer op zoek naar een leaser

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ook weer op zoek naar een leaser

Afgelopen vrijdag, beetje laat zei onze wagenparkbeheerder: Hans je moet begin januari een nieuwe, ga eens winkelen!

Dus ik kijk een beetje rond en weet het niet meer, want ik zoek een behoorlijk trekgewicht om de MR2 en de 2002 met de ambulance te kunnen vervoeren.
    Mijn huidige Mondeo mag 1800 kg trekken, de nieuwe maar 1500 en het lijkt erop dat de meeste middenklassers daar zitten en zelfs lager.
    Behalve de Citroën C5 en de Chevrolet Epica, die mogen 1700. Nou is de C5 mijn 1e keuze niet om over die Oosterse Chevy maar te zwijgen.

Gaan we naar SUV kijken, ook niet mijn 1e keus, dan valt dat ook tegen.
    Alleen de Toyota RAV4 mag 2 ton trekken.

Zoek criteria: 35.000 km, benzine, winterbanden max € 750 incl verz. en ex brandstof.

Heb maar een offerte aangevraag voor de RAV4, goedkope wieldoppen editie, wel 4x4, lekker voor de wintersport.
    Iemand een beter idee?
    "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
    BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Vind je de nieuwe C5 break echt niets? Dat zou toch een bak comfortabeler moeten rijden dan een RAV4 lijkt me..
    Let's kick some ass and chew bubblegum...
    ----------------------------------------------------------------------------
    '71 Alfa Romeo Giulia Super
    '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
    '00 BMW E39 528iA Touring
    '06 BMW Z4M Roadster
    '96 BMW E36 328i trackracer
    '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

RAV4 vind ik geen verkeerde auto, want verder is er weinig te krijgen met jouw wensenpakket...
      C5 is best mooi idd, maar die weegt wel 3000kilo ofzo toch? :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Is een Nissan X-trail dan geen optie? Geen idee hoe die in de lease zitten, maar ik heb wat collega's die zo'n X-trail hadden/hebben en die zijn er doorgaans heel positief over. Mag bovendien 2000 kg geremd hebben.

Heeft ook wel redelijke tot goede recencies, zoals bijv.:

Groet
        GJ

Comment

RAV4 is een leuke mini-SUV in een segment waar vrijwel alles kut is. Ik bedoel, je kunt ook een Hyundai Tucson nemen of zo...

Maarreuh, van die twee toch de C5 hoor, wat mij betreft. Rijdt waarschijnlijk een stuk beter.
          Mini Cooper Clubman
          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
          "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GJ Bekijk bericht
            Is een Nissan X-trail dan geen optie? Geen idee hoe die in de lease zitten, maar ik heb wat collega's die zo'n X-trail hadden/hebben en die zijn er doorgaans heel positief over. Mag bovendien 2000 kg geremd hebben.

Heeft ook wel redelijke tot goede recencies, zoals bijv.:

Groet
            GJ
            X-Trail: geremd aanhanger gewicht: 1500kg. Volgens Directlease ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
              X-Trail: geremd aanhanger gewicht: 1500kg. Volgens Directlease ?
              De 2 liter benzine is idd 1500 kg. Is een diesel (2000 kg) of een 2.5 benzine (ook 2000 kg) out of the question qua budget?

Groet
              GJ

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GJ Bekijk bericht
                De 2 liter benzine is idd 1500 kg. Is een diesel (2000 kg) of een 2.5 benzine (ook 2000 kg) out of the question qua budget?

Groet
                GJ
                Helaas GJ zowel de diesels als de 2.5 B. liggen behoorlijk wat hoger.

Comment

Okay, jammer.

In dat geval zou ik, als ik jou was zeker eens gaan rijden met een C5. Mooie auto, comfortabel, lekkere stoelen en als je niet geďrriteerd raakt door heel veel knoppies op het dashboard (en dus een vrij beroerde gebruikersinterface/ergonomie) zeker een prima optie.

Groet
                  GJ

PS zou een Subaru nog uit kunnen qua kosten trekvermogen (scoren altijd hoog in trekauto van het jaar tenslotte)?

Comment

Binnen jouw budget heb je ook een VW Tiguan 1.4 Tsi mét 4WD, en die mag 2 ton trekken. Die zou ik eens vergelijken met de RAV4. (Geen idee hoe het rijdt). Overigens zou ik ook liever een C5 rijden in plaats van dat! Maar die heeft dan weer geen 4WD.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
                      Binnen jouw budget heb je ook een VW Tiguan 1.4 Tsi mét 4WD, en die mag 2 ton trekken. Die zou ik eens vergelijken met de RAV4. (Geen idee hoe het rijdt). Overigens zou ik ook liever een C5 rijden in plaats van dat! Maar die heeft dan weer geen 4WD.
                      Daar was ik nog niet op gekomen, maar: 150 pk uit een 1.4? Blijft dat nog heel en heeft dat ding ook AWD?
                      Ben geen VW fan, maar zou zomaar een optie kunnen zijn.
                      Ja.... en dan de hier veel genoemde C5, ga maar eens proefrijden dan.

Comment

Daar was ik nog niet op gekomen, maar: 150 pk uit een 1.4? Blijft dat nog heel en heeft dat ding ook AWD?
                        Ze hebben die 1.4 ook met 160 PK en hij was er zelfs met 170 PK (turbo en compressor)... Beide varianten niet in de Tiguan overigens... Leverbaar in 2WD en 4WD...

M.vr.gr.,
                        Sander AKA ZKH
                        Ride: 400 Nm bijtellingsschraper

Comment

Hoewel uiterst saai wel de beste allrounder in zijn segment. Tiguan heeft echter wel een levertijd van een jaar of zo. Lijkt me ook de auto met de beste restwaarde, en zal daarom relatief gunstig zijn in de lease.

The AOL.com video experience serves up the best video content from AOL and around the web, curating informative and entertaining snackable videos.

Of toch maar weer een Ford:
                          Spät kommt es, das SUV von Ford. Mit knackigem Design will der Ford Kuga dem Marktführer VW Tiguan künftig Kunden abjagen.
                          Last edited by NoTVR; 16-11-08, 14:36.
                          Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NoTVR Bekijk bericht
                            Hoewel uiterst saai wel de beste allrounder in zijn segment. Tiguan heeft echter wel een levertijd van een jaar of zo. Lijkt me ook de auto met de beste restwaarde, en zal daarom relatief gunstig zijn in de lease.

The AOL.com video experience serves up the best video content from AOL and around the web, curating informative and entertaining snackable videos.

Of toch maar weer een Ford:
                            http://www.autobild.de/artikel/test-...an_668694.html
                            Een jaar levertijd............ik dacht dat het crisis was, gaat het niet worden dus en die Kuga gaat de prijs te boven helaas.

Comment

In NL zie die ik die Tiguan nog nauwelijks. Kennelijk heeft de thuismarkt voorrang?

Deze had je denk ik ook nog niet aan gedacht en heeft vast geen levertijd van een jaar!

2.5 16v.. zie je niet vaak meer. Ook leverbaar met 4wd maar dan moet je wel bijlappen denk ik. Grappig trouwens om eens een auto op trekgewicht te zoeken.
                              Last edited by Taeke; 16-11-08, 15:59.

Comment

Tiguan zijn er in NL bijna 2600 afgeleverd, nog een paar maanden dan zie je 'm.

Comment

even 2 (goedkopere, dus dikkere motoren of beter uitgerust) concurenten van de RAV-4

Mitsu outlander (170pk benzine, 2 of 4wd, verschillende uitrustingen)
                                  of

Grand Vitara, 2.0, 2,5 of 3.0v6 .... 4 wd

Comment

Die Mitsubishi is idd ook een optie.
                                    Grand Vitara lijkt me minder dan een RAV4, maar misschien i die goedkoper/beter?

Tiguans zie ik best vaak rijden trouwens. In het wit nog best leuk, maar het blijft een mode-artikel.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boris - Djurre Bekijk bericht
                                      even 2 (goedkopere, dus dikkere motoren of beter uitgerust) concurenten van de RAV-4

Mitsu outlander (170pk benzine, 2 of 4wd, verschillende uitrustingen)
                                      of

Grand Vitara, 2.0, 2,5 of 3.0v6 .... 4 wd
                                      Vreemd genoeg mag de Outlander maar 1500 kg trekken en de 30.V6 is te duur.
                                      Grand Vitara.....ik weet het niet, zal me er eens in verdiepen.

Comment

De Grand Vitara mag 1600 kg trekken, is een randgeval dus.

Comment

Als 1600 een randgeval is, komt de Octavia 4x4 TDI nog om de hoek kijken, al dan niet in verhoogde Scout-uitvoering. Heb je tenminste geen SUV. Valt me trouwens wel tegen, had meer kilo's van dat hok verwacht.
                                          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                                            Als 1600 een randgeval is, komt de Octavia 4x4 TDI nog om de hoek kijken, al dan niet in verhoogde Scout-uitvoering. Heb je tenminste geen SUV. Valt me trouwens wel tegen, had meer kilo's van dat hok verwacht.
                                            De 4x4 valt buiten de leaseprijs en .....heel vreemd.....mag volgens directlease maar 1300 kg trekken. Sta ik echt van te kijken.

Comment

Da's de benzineversie, Pa. De tweeliter diesel mag 1600 trekken. Maar die is er alleen als Scout en als überluxe L&K, dus als die daarmee buiten de norm schiet, niks aan te doen inderdaad.
                                              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Mazda 6 diesel mag volgens mij (carbase..) ook 1600kg trekken?

Comment

Outlander moet je even navragen voor de zekerheid.
                                                  Een ex-collega van me heeft er eentje (2.0TDI) en daar stonden ook verkeerde gewichten op het kenteken, terwijl het boekje hoger aangaf.
                                                  Dit ging hij laten veranderen, want anders werd het krap met zijn caravan oid.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

Toevallig heb ik hier vorige week ook naar gekeken. Ivm een auto van 1027kg en aanhanger van 520kg. Trekgewicht van minimaal 1550kg dus.
                                                    De C5 2.0 Break mag dan wel 1790kg trekken, maar zonder dat gewicht schijnt de C5 al erg traag te zijn.

Is de Mondeo 2.5 Trend wellicht een betere optie? Ondanks de Trend uitvoering, is die best heel aardig uitgevoerd.

Een ander mooi alternatief is de 308SW 1.6 Turbo.
                                                    Deze mag 1650 trekken en is erg gunstig in de lease.
                                                    Valt voor mij helaas af ivm het vaste glasdak wat niet open kan.
                                                    Denk dat die qua ruimte erg weinig onder doet voor je huidige Mondeo(het vorige type neem ik aan?).

En de Legacy 2.5?
                                                    Last edited by JeroenT; 17-11-08, 10:46.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                                      Outlander moet je even navragen voor de zekerheid.
                                                      Een ex-collega van me heeft er eentje (2.0TDI) en daar stonden ook verkeerde gewichten op het kenteken, terwijl het boekje hoger aangaf.
                                                      Dit ging hij laten veranderen, want anders werd het krap met zijn caravan oid.
                                                      Diesels zijn geen optie omdat de verwachting is dat ik maar 30k per jaar ga rijden. Mijn 2 X per week ritten naar Zuid-limburg gaan vervallen per januari aanstaande. Dus in het bedrijfsregelement staat er: Benzine !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JeroenT Bekijk bericht
                                                        Toevallig heb ik hier vorige week ook naar gekeken. Ivm een auto van 1027kg en aanhanger van 520kg. Trekgewicht van minimaal 1550kg dus.
                                                        De C5 2.0 Break mag dan wel 1790kg trekken, maar zonder dat gewicht schijnt de C5 al erg traag te zijn.

Is de Mondeo 2.5 Trend wellicht een betere optie? Ondanks de Trend uitvoering, is die best heel aardig uitgevoerd.

Een ander mooi alternatief is de 308SW 1.6 Turbo.
                                                        Deze mag 1650 trekken en is erg gunstig in de lease.
                                                        Valt voor mij helaas af ivm het vaste glasdak wat niet open kan.
                                                        Denk dat die qua ruimte erg weinig onder doet voor je huidige Mondeo(het vorige type neem ik aan?).

En de Legacy 2.5?
                                                        Trend Mondeo is volgens de 1e calculatie een paar tientjes duurder, maar mag dus wel 1800 kg trekken. Die zou ik nog wel willen bijlapppen.
                                                        De 308 vind ik niet zozo, maar de 150 zou kunnen en de féline net niet, daar wil ik dus niet bijlappen.

Legacy is sowieso veel duurder.

Comment

Bij mij is de Legacy 2 tientjes per maand goedkoper.
                                                          Beide station, beide de 2.5 motor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JeroenT Bekijk bericht
                                                            Bij mij is de Legacy 2 tientjes per maand goedkoper.
                                                            Beide station, beide de 2.5 motor.
                                                            Wat is bij "mij" Jeroen?
                                                            Ik kijk bij directlease.

Comment

Diesels zijn geen optie omdat de verwachting is dat ik maar 30k per jaar ga rijden. Mijn 2 X per week ritten naar Zuid-limburg gaan vervallen per januari aanstaande. Dus in het bedrijfsregelement staat er: Benzine !
                                                              Bij benzine geldt misschien hetzelfde foutje met de te trekken maximum gewichten uiteraard. Maar als je het geen leuke auto vindt, hoef je er niet achteraan te gaan natuurlijk.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Opel Insignia (Vectra-opvolger) 2.0 dan? Die kan 1600kg trekken of is dat net te weinig?

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Working...
                                                                X