Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

auto van het jaar 2009

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • auto van het jaar 2009

    Hoe kan dat nou? Nog een bericht over de auto van het jaar 2009?? We zitten hier toch op een autoforum?

    In ieder geval, Ruud, Paul, gefelicteerd!!

    De Opel Insignia!
    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

  • #2
    Niet de Superb 2?!
    BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

    Comment


    • #3
      Ha, die Gummers;

      Dus de jury was het erover eens dat het hoog tijd was dat Opel weer eens de eer te beurt viel?
      Scherven brengen gelul.

      Comment


      • #4
        Mooi he ;-)

        Ik kwam er zaterdag-avond al een tegen hier in dorpje verderop. Moest wel twee keer kijken, want vrijdag was ik nog bij de Opel-dealer en die verzekerde mij dat er nog geen rond reden. Maar ja Opel-NL zit hier ook redelijk dichtbij dus er zullen er al wel een paar rondcruisen hiero.....

        grt,
        paulvh

        Opel Ascona B 2.4 - Opel Astra J 2.0 BiTurbo (MY2013.5)

        Comment


        • #5
          Een opsteker die Opel goed kan gebruiken.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
            Een opsteker die Opel goed kan gebruiken.
            Is dat wel echt zo'n opsteker? Sure, altijd aardig zo'n prijs, vraag me alleen af of Opel dat echt terug gaat zien in de verkopen.
            2019 Volvo V60 T6

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door floris_s Bekijk bericht
              Is dat wel echt zo'n opsteker? Sure, altijd aardig zo'n prijs, vraag me alleen af of Opel dat echt terug gaat zien in de verkopen.
              In elk geval geef je het marketing department iets om mee te schermen. Baat het niet dan schaadt het niet.

              Comment


              • #8
                Ik vind 't een erg geslaagde auto, dus terechte winnaar.

                Comment


                • #9
                  Wel terecht idd. Ook slim dat ze hem nog in 2008 op de markt brengen, want volgend jaar wordt het lastiger (qua concurrentie) om te winnen natuurlijk.

                  Ferrari 308 GTB QV (1983)
                  Alfa Giulia 1300 (1966)
                  Mazda Miata (1990 Daily driver)
                  BMW 320Ci (van GF)



                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                    Ik vind 't een erg geslaagde auto, dus terechte winnaar.
                    Serieus, laat mij eens een foto zien waar deze Opel geslaagd op staat. Wellicht de dat combi/break/estate er beter uit ziet, maar bij de sedan/hatchback is op foto's de kont te klein of de rest te groot, in zwart, rood, bauw, wit, maakt allemaal niet uit.
                    fka v164

                    Comment


                    • #11
                      Ik vind het een goede keuze. Over uiterlijk kan je twisten, maar de Insignia is wel innovatief. Ik zag een interview over de nieuwe 7-serie en de fantastisch nieuwe innovaties die er op zitten. En ik dacht, maar de Insignia krijgt die toch ook?
                      Alleen de 4WS mist. Maar voor zover ik het goed begrepen heb krijgt de Insignia het 4wd systeem van de Saab 9-3 (Turbo X) hopelijk ook met de eLSD.
                      All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

                      Comment


                      • #12
                        Ik kan er niet warm voor lopen, die Insignia.
                        Maar dat heb ik met bijna al het moderne spul tegenwoordig ongeacht het merk ;-).

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
                          Ik kan er niet warm voor lopen, die Insignia.
                          Maar dat heb ik met bijna al het moderne spul tegenwoordig ongeacht het merk ;-).
                          Amen
                          fka v164

                          Comment


                          • #14
                            Op zich geen lelijke auto toch?





                            Comment


                            • #15
                              nette kar de Insignia en in 't normalere segment denk ik wel de winnaar ja. Snap nooit zo het Auto van het Jaar gedoe.Alsof de rest knudde is en men meteen aan de FIAT, Opel, Peugeot of Renault moet. Elk jaar keus uit dezelfde merken. 13 in dozijn vaak. Waarom niet de Nissan GT-R?:)
                              "Aerodynamics are for people who cannot build engines"-Enzo Ferrari
                              Mattheüs 7:3-5
                              "I believe most things can be said in a few lines."-Enzo Ferrari
                              "One must keep working continuously; otherwise, one thinks of death."-Enzo Ferrari
                              "The mark of a great car is one whose overall competence exceeds what you should expect from its individual components and the 1M does just that"-Chris Harris

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door RH Bekijk bericht
                                nette kar de Insignia en in 't normalere segment denk ik wel de winnaar ja. Snap nooit zo het Auto van het Jaar gedoe.Alsof de rest knudde is en men meteen aan de FIAT, Opel, Peugeot of Renault moet. Elk jaar keus uit dezelfde merken. 13 in dozijn vaak. Waarom niet de Nissan GT-R?:)
                                Omdat prijs/prestatie-verhouding een belangrijk argument is. De idee is dat je bij dure en 'exotische' auto's, gezien de prijsstelling, ook wel eea mag verwachten op het gebied van innovatie en andere beoordelingscriteria, en dan wordt dat blijkbaar minder door de jury gewaardeerd. Daarom maken auto's als de BMW 7-serie, hoewel technisch het meest innovatief van alle deelnemers, ook eigenlijk nooit een kans.

                                Comment


                                • #17
                                  Iep, I know:) Was het niet de Porsche 928 in 77 of 78 en een Benz S Klasse ergens in 1975 ofzo als laatsten der Mohicanen qua echte auto's?

                                  7er/Benzen/GT-R/Ferrari/Lambo en wat ander exotisch spul zijn de vaandeldragers der technologie, niet die average prut waar we uit moeten kiezen. Dan is idd de Insignisa de terechte betaalbare winnaar vind ik.
                                  "Aerodynamics are for people who cannot build engines"-Enzo Ferrari
                                  Mattheüs 7:3-5
                                  "I believe most things can be said in a few lines."-Enzo Ferrari
                                  "One must keep working continuously; otherwise, one thinks of death."-Enzo Ferrari
                                  "The mark of a great car is one whose overall competence exceeds what you should expect from its individual components and the 1M does just that"-Chris Harris

                                  Comment


                                  • #18
                                    Het gekke is dan weer dat de GT-R exoten-performance brengt voor een fractie van de exoten-prijs en dat mede door heel geavanceerde en vernieuwende technolgie en fabricage-processen (en een bak verlies per verkochte GT-R?). Die zou dan toch wel degelijk in aanmerking moeten komen.

                                    Groet
                                    GJ

                                    Comment


                                    • #19
                                      Gezien de crisis bij GM zou de Insignia zomaar wel eens een zelfde lot kunnen treffen als de ‘auto van het jaar’ die destijds door mijn vader werd gekocht. De Simca 1307. En wat gebeurde er met Simca????
                                      Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door GJ Bekijk bericht
                                        Het gekke is dan weer dat de GT-R exoten-performance brengt voor een fractie van de exoten-prijs en dat mede door heel geavanceerde en vernieuwende technolgie en fabricage-processen (en een bak verlies per verkochte GT-R?). Die zou dan toch wel degelijk in aanmerking moeten komen.

                                        Groet
                                        GJ
                                        Ja, dat bedacht ik me ook....ook een auto van 100k+ kan best een goede prijs/prestatieverhouding hebben, zoals je boven al aangeeft. Als je kijkt naar genomineerden en winnaars van de afgelopen jaren lijkt het erop alsof de jury toch maar de grens trekt bij zo'n 35 a 40k.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Kiwi Bekijk bericht
                                          Gezien de crisis bij GM zou de Insignia zomaar wel eens een zelfde lot kunnen treffen als de ‘auto van het jaar’ die destijds door mijn vader werd gekocht. De Simca 1307. En wat gebeurde er met Simca????

                                          Sorry...

                                          Comment


                                          • #22
                                            Oorspronkelijk geplaatst door Iep Bekijk bericht
                                            Ja, dat bedacht ik me ook....ook een auto van 100k+ kan best een goede prijs/prestatieverhouding hebben, zoals je boven al aangeeft. Als je kijkt naar genomineerden en winnaars van de afgelopen jaren lijkt het erop alsof de jury toch maar de grens trekt bij zo'n 35 a 40k.
                                            Het lijkt er meer op dat men de streep trekt bij "gangbare" auto's die voor de grote meute nog een soort van bereikbaar zijn.

                                            Groet
                                            GJ

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ha, die Kiwi;

                                              Aan de andere kant is het ook niet denkbeeldig dat Opel zich van GM afsplitst en door grote bemoeienis wegens verkiezingsdruk van Frau Merkel een kapitaalinjectie krijgt met een meerderheidsbelang van de Duitsche overheid als forfait en daarmee het nieuwe postkapitalistische Volkswagen wordt, terwijl in het immer perfide Albion Vauxhaull op soortgelijke wijze tot het British Leyland van dit tijdsgewricht wordt omgesmeed.

                                              [hoort Kiwi huiveren]
                                              Scherven brengen gelul.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X