Ik kwam er zaterdag-avond al een tegen hier in dorpje verderop. Moest wel twee keer kijken, want vrijdag was ik nog bij de Opel-dealer en die verzekerde mij dat er nog geen rond reden. Maar ja Opel-NL zit hier ook redelijk dichtbij dus er zullen er al wel een paar rondcruisen hiero.....
grt,
paulvh
Opel Ascona B 2.4 - Opel Astra J 2.0 BiTurbo (MY2013.5)
Oorspronkelijk geplaatst door Dennis CavallinoBekijk bericht
Ik vind 't een erg geslaagde auto, dus terechte winnaar.
Serieus, laat mij eens een foto zien waar deze Opel geslaagd op staat. Wellicht de dat combi/break/estate er beter uit ziet, maar bij de sedan/hatchback is op foto's de kont te klein of de rest te groot, in zwart, rood, bauw, wit, maakt allemaal niet uit.
Ik vind het een goede keuze. Over uiterlijk kan je twisten, maar de Insignia is wel innovatief. Ik zag een interview over de nieuwe 7-serie en de fantastisch nieuwe innovaties die er op zitten. En ik dacht, maar de Insignia krijgt die toch ook?
Alleen de 4WS mist. Maar voor zover ik het goed begrepen heb krijgt de Insignia het 4wd systeem van de Saab 9-3 (Turbo X) hopelijk ook met de eLSD.
All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.
nette kar de Insignia en in 't normalere segment denk ik wel de winnaar ja. Snap nooit zo het Auto van het Jaar gedoe.Alsof de rest knudde is en men meteen aan de FIAT, Opel, Peugeot of Renault moet. Elk jaar keus uit dezelfde merken. 13 in dozijn vaak. Waarom niet de Nissan GT-R?:)
"Aerodynamics are for people who cannot build engines"-Enzo Ferrari
Mattheüs 7:3-5
"I believe most things can be said in a few lines."-Enzo Ferrari
"One must keep working continuously; otherwise, one thinks of death."-Enzo Ferrari
"The mark of a great car is one whose overall competence exceeds what you should expect from its individual components and the 1M does just that"-Chris Harris
nette kar de Insignia en in 't normalere segment denk ik wel de winnaar ja. Snap nooit zo het Auto van het Jaar gedoe.Alsof de rest knudde is en men meteen aan de FIAT, Opel, Peugeot of Renault moet. Elk jaar keus uit dezelfde merken. 13 in dozijn vaak. Waarom niet de Nissan GT-R?:)
Omdat prijs/prestatie-verhouding een belangrijk argument is. De idee is dat je bij dure en 'exotische' auto's, gezien de prijsstelling, ook wel eea mag verwachten op het gebied van innovatie en andere beoordelingscriteria, en dan wordt dat blijkbaar minder door de jury gewaardeerd. Daarom maken auto's als de BMW 7-serie, hoewel technisch het meest innovatief van alle deelnemers, ook eigenlijk nooit een kans.
Iep, I know:) Was het niet de Porsche 928 in 77 of 78 en een Benz S Klasse ergens in 1975 ofzo als laatsten der Mohicanen qua echte auto's?
7er/Benzen/GT-R/Ferrari/Lambo en wat ander exotisch spul zijn de vaandeldragers der technologie, niet die average prut waar we uit moeten kiezen. Dan is idd de Insignisa de terechte betaalbare winnaar vind ik.
"Aerodynamics are for people who cannot build engines"-Enzo Ferrari
Mattheüs 7:3-5
"I believe most things can be said in a few lines."-Enzo Ferrari
"One must keep working continuously; otherwise, one thinks of death."-Enzo Ferrari
"The mark of a great car is one whose overall competence exceeds what you should expect from its individual components and the 1M does just that"-Chris Harris
Het gekke is dan weer dat de GT-R exoten-performance brengt voor een fractie van de exoten-prijs en dat mede door heel geavanceerde en vernieuwende technolgie en fabricage-processen (en een bak verlies per verkochte GT-R?). Die zou dan toch wel degelijk in aanmerking moeten komen.
Gezien de crisis bij GM zou de Insignia zomaar wel eens een zelfde lot kunnen treffen als de ‘auto van het jaar’ die destijds door mijn vader werd gekocht. De Simca 1307. En wat gebeurde er met Simca????
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others
Het gekke is dan weer dat de GT-R exoten-performance brengt voor een fractie van de exoten-prijs en dat mede door heel geavanceerde en vernieuwende technolgie en fabricage-processen (en een bak verlies per verkochte GT-R?). Die zou dan toch wel degelijk in aanmerking moeten komen.
Groet
GJ
Ja, dat bedacht ik me ook....ook een auto van 100k+ kan best een goede prijs/prestatieverhouding hebben, zoals je boven al aangeeft. Als je kijkt naar genomineerden en winnaars van de afgelopen jaren lijkt het erop alsof de jury toch maar de grens trekt bij zo'n 35 a 40k.
Gezien de crisis bij GM zou de Insignia zomaar wel eens een zelfde lot kunnen treffen als de ‘auto van het jaar’ die destijds door mijn vader werd gekocht. De Simca 1307. En wat gebeurde er met Simca????
Ja, dat bedacht ik me ook....ook een auto van 100k+ kan best een goede prijs/prestatieverhouding hebben, zoals je boven al aangeeft. Als je kijkt naar genomineerden en winnaars van de afgelopen jaren lijkt het erop alsof de jury toch maar de grens trekt bij zo'n 35 a 40k.
Het lijkt er meer op dat men de streep trekt bij "gangbare" auto's die voor de grote meute nog een soort van bereikbaar zijn.
Aan de andere kant is het ook niet denkbeeldig dat Opel zich van GM afsplitst en door grote bemoeienis wegens verkiezingsdruk van Frau Merkel een kapitaalinjectie krijgt met een meerderheidsbelang van de Duitsche overheid als forfait en daarmee het nieuwe postkapitalistische Volkswagen wordt, terwijl in het immer perfide Albion Vauxhaull op soortgelijke wijze tot het British Leyland van dit tijdsgewricht wordt omgesmeed.
Comment