Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nederland op twee na veiligste autoland

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Nederland op twee na veiligste autoland

    Stof tot discussie?

    Bij de landen die zijn aangesloten bij het International Transport Forum blijkt Nederland op Japan en IJsland na, het land met de minste verkeersdoden per miljoen inwoners.

    In 2007 heeft het verkeer in Nederland 791 slachtoffers geŽist. Alleen in Japan en IJsland vallen per miljoen mensen minder doden in het verkeer dan in ons land. In alle 44 landen die zijn aangesloten bij het Internationaal Transport Forum – van AlbaniŽ tot de VS – zijn in totaal 150.000 verkeersdoden gevallen. Zes miljoen mensen raakten gewond.

    “Als alle landen het zelfde presteert als Japan, Noorwegen, Groot-BrittanniŽ of Nederland, worden meer dan 80.000 levens gespaard,” verklaart Jack Short, de secretaris-generaal van het forum.

    Hij ziet verder dat in landen in Centraal en Oost-Europa het aantal slachtoffers flink groeit. Dat komt volgens het forum door de snelle groei van het verkeer in die landen. In West-Europa is het aantal doden slechts met 1,2 procent gedaald in vergelijking met het vorige jaar. Dat is de laagste daling in vijf jaar. Bovendien is het aantal gewonden in onze regio toegenomen.

    De landen buiten Europa presteren goed: in de VS is zowel het aantal doden als het aantal slachtoffers afgenomen. Japan staat fier bovenaan als veiligste land. De afgelopen jaren hebben ze daar een indrukwekkende inhaalslag gemaakt en nu vallen er nog ‘maar’ 45 verkeersdoden per miljoen inwoners.


    bron: nu.nl
    Oliestoken voor het goede doel

  • #2
    IJsland heeft niet eens een miljoen inwoners.....

    Maar gezien de huidige crisis scheelt dat toch mooi weer 80.000 werkelozen.
    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

    Comment


    • #3
      Hebben die files toch nog een voordeel. :-)

      Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)



      Comment


      • #4
        Zie je nu wel dat die flitspalen helpen! :-)

        Comment


        • #5
          Nou Spee en Eurlings kunnen aan de bak, want een derde plaats is natuurlijk niet te verkopen. Mooie reden om nog meer boetes uit te gaan schrijven, de snelheidslimieten verlagen, meer trajectcontroles, meer mensen op EMG en EMA curssen sturen, etc, etc.

          Comment


          • #6
            Ik wou maar net zeggen: still room for improvement. :)
            Z3 Coupť 2.8, E36 325i Coupť, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

            Comment


            • #7
              Japan heeft ingebouwde snelheidsbegrenzers en IJsland heeft geen snelwegen (to mention).

              Dus....
              Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
              Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

              Comment


              • #8
                Je gaat toch niet beweren dat hard rijden gevaarlijk is?

                Comment


                • #9
                  Haalt wel de aanname onderuit dat snelwegen veilig zijn ;-)
                  Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                  Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                  Comment


                  • #10
                    Mag je uitleggen hoe 't komt dat er in de spits altijd zoveel aanrijdingen zijn. :)

                    Nederlanders kunnen niet rijden, maar 't is gewoon knap dat we niet zo snel dood gaan.

                    Comment


                    • #11
                      De overeenkomst tussen NL, Japan en IJsland is dat alledrie zeer dichtbevolkte gebieden met veel verkeer hebben en vervolgens dunbevolkte gebieden met zeer weinig verkeer.
                      Dat leidt tot relatief lage snelheidsverschillen voor de meeste verkeersdeelnemers. Veel blikschade waarschijnlijk, maar weinig doden. Zie discussie over snelwegdoden in D.
                      Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                      Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
                        Haalt wel de aanname onderuit dat snelwegen veilig zijn ;-)
                        Per gereden kilometer wel, maar dit zijn cijfers per inwoner.
                        $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

                        Comment


                        • #13
                          Ongelofelijk.....en dat met al die brokke BMW's.

                          He Harry? *elleboogstoot*
                          Last edited by Cobraman; 21-11-08, 22:28.
                          Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
                            Japan heeft ingebouwde snelheidsbegrenzers en IJsland heeft geen snelwegen (to mention).

                            Dus....
                            Ja, begrenzers op 180 km/h. Vraag me af hoeveel mensen er hier in NL per jaar overlijden bij een crash waarbij ze (of de "daders") meer dan 180 per uur reden.

                            Comment

                            Working...
                            X