Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

moeilijk he ritsen!!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • moeilijk he ritsen!!!!

    Even mijn hart luchten hoor. Ik word er echt helemaal gek van. Zo nu en dan heb ik op de laatste kilometer van mijn snelweg rit op de A12 file. Dan is het zo druk op de parallelbaan op de A12 bij de afslag Nieuwegein dat ik soms daar 20 minuten er over doe om de afslag te nemen. (Soms pak ik afslag de Meern als ik de drukte voorzie, maar niet altijd).

    Wat is het geval......ik neem dan de 2 baans parallelbaan (in de richting Arnhem) en voor degene die zich dit punt herinneren, dan gaat de weg iets omhoog en met een bocht naar links en dan komt het verkeer van de A2 er (vanaf rechts) bij en dat wil dan dus ook de parallelbaan op richting Arnhem.

    De bedoeling is dan dat die mensen van de A2 netjes doorrijden tot het eind van de invoegstrook en daar RITSEN. Gaat er vanmiddag eerst een of andere kloothommel IN die drukke file van links naar de rechterbaan (daar waar dus iedereen invoegt en uitvoegt), daarna gaat er bij de doorgetrokken streep een E-klasse een poging doen voor mij in te voegen, ja dus niet.....Dan rij ik het gat dicht.

    Daarna gaat er een of andere muts aan het BEGIN (bij het eerste blokje van het weefvak) met knipperlicht aan staan.....wil ook invoegen. Ik kan dan ook weer niet zo aso zijn om haar opzettelijk de weg te blokkeren (ze mag daar immers invoegen) en het gat dicht te rijden, maar zou het eigenlijk wel willen.

    Als klap op de vuurpijl gaat er bijna op het eind van het weefvak een muts die al die tijd al op 1 meter afstand van mijn achterbumper zat uitvoegen en komt er achter na 20 meter rijden dat de invoegstrook ophoudt en dat ze toch nog niet op het punt was om uit te voegen. Die moet er dus weer tussen.

    WAAROM RIJDEN MENSEN TOCH NIET NORMAAL?? Als de ene helft gaat klungelen bij dat eerste blokje en de rest er geïrriteerd omheen gaat scheuren omdat je DOOR MOET RIJDEN en daar ritsen!!!!!

    Man o man wat een onnodige vertraging levert dat toch op......
    Last edited by ExTaxi; 20-11-08, 22:29.
    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

  • #2
    * citeert broer van Spock:
    "I feel your pain"
    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
      * citeert broer van Spock:
      "I feel your pain"
      Idem hier. En dan nog het verhaal op de A4. Van die mafkezen die dan bij Roelofarendsveen van de snelweg afgaan omdat het daar van 3 naar 2 banen gaat. Dan dus onderlangs de afrit over de rotonde weer de oprit op en vervolgens als een dolle weer invoegen waardoor de hele rechterbaan weer op de rem moet. En waarom zou er dan file ontstaan? Misschien even logisch nadenken zou ook helpen.

      Exact hetzelfde de andere kant op bij Leiderdorp trouwens. Kortzichtigheid ten top. Maar ach, wat kun je verwachten...

      Comment


      • #4
        moeilijk he autorijden!!!!

        Ruimte geven is moeilijk voor velen, maar ruimte nemen ook
        fka v164

        Comment


        • #5
          Ja irritant punt is dat daar bij Oudenrijn. Is er sinds de herstructurering niet op vooruit gegaan vind ik. Het verkeer dat Utrecht/Nieuwegein in moet vanuit Den Haag hoopt zich nu eerder op.
          En dat geklooi daar, sommigen willen ook niet snappen dat ik best één auto tegelijk voor me wil laten invoegen, maar niet twee! Daarvoor noemen we het ook ritsen.

          Comment


          • #6
            Ook valt het mij op dat er veel ritswerk noodzakelijk wordt gemaakt door de infrastructuur.

            VB 1: A12 Arnhem Utrecht / A27-A28 Gorinchem Hilversum/Amersfoort
            Verkeer van de A12 die op de A27 invoegt, wil over het algemeen niet richting Amersfoort (daar zijn namelijk snellere routes voor als je van die kant komt).
            Die willen dus naar Utrecht zelf of naar Hilversum/Amsterdam.
            Die moeten dus invoegen, naar de linkerbaan en weer invoegen. Drie banen dus. Bijna allemaal.

            VB2: A12 Maanderbroek - Veenendaal
            Oprit Veenendaal Afrit Veenendaal West. Nagenoeg niemand die daar op de op/afrit wil blijven. Je hebt dus verkeer dat de A12 wil volgen, dat de afrit wil nemen en verkeer dat de A12 op wil. En dat op pakweg 1000 meter. Gezien de te verwachten rotzooi gaan dan diverse moronen proberen direct te tweede baan te pakken of van de tweede baan direct de afslag te nemen.

            Bij Schiphol Hoofddorp zie je dat dat wel enigzins goed opgelost is.
            Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
            Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

            Comment


            • #7
              Ik ken ook dat traject. Rij daar elke donderdagavond om ca. 18.00 vanaf De Meern A12 en neem dan de afslag Lunetten (grote rotonde). Heb 's avonds nl. cursus. Aangezien daar nogal wat op en afritten bijelkaar komen is het idd een puinhoop. Vaak hou ik helemaal links om het ritsende verkeer te ontlopen maar dat valt niet mee. Ik doe er in de regel 45 min. over op ca. 12 km. Belachelijk.
              Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

              Comment


              • #8
                @Cobraman,

                Op een brommertje doe je daar nog geen 30 minuten over ;)
                Zelfs met de fiets is sneller.

                Comment


                • #9
                  Er staat niet bij wat voor cursus het is, maar ik denk dat het in het algemeen gewoon geen kwaad kan dat jij op cursus gaat. Goed bezig dus!
                  You know that reality is immaterial

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                    Er staat niet bij wat voor cursus het is, maar ik denk dat het in het algemeen gewoon geen kwaad kan dat jij op cursus gaat. Goed bezig dus!
                    Het is een cursus 'poeppraten'. Tevreden? :-)
                    Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

                    Comment


                    • #11
                      "moeilijk he ritsen!!!! "

                      Zegt mijn GF ook wel eens 's avonds ;-)
                      Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                        Het is een cursus 'poeppraten'. Tevreden? :-)
                        Ah, jij gaf de cursus. Was niet duidelijk uit je eerdere verhaal.

                        Tsja ritsen, maakt blijkbaar niet uit hoeveel campagne er gevoerd wordt en hoeveel borden je neerzet dat je pas over 300 meter moet ritsen, mensen begrijpen er gewoon geen fuck van.
                        2019 Volvo V60 T6

                        Comment


                        • #13
                          maar hoe komt dat dan??? Zijn die mensen gewoon te dom?
                          Ze zien toch ook dat iedereen ze vervolgens inhaalt en alleen zij daar staan te klungelen aan het begin van een weefvak?
                          Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

                          Comment


                          • #14
                            Angst dat ze er later niet tussen kunnen? Je ziet ook zoveel mensen prutsen op een oprit richting snelweg (te weinig snelhied maken, te snel naar links willen zonder rustig in te voegen, etc)
                            2019 Volvo V60 T6

                            Comment


                            • #15
                              Met 90 invoegen en dan pas snelheid maken zodat de nette automobilist voor lul zit op de linkerbaan.
                              Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                              Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                              Comment


                              • #16
                                Ook zo'n raar verschijnsel wat me de laatste tijd opvalt:
                                Je zit achter iemand die net geen 120 rijdt op de linkerbaan af te wachten dat die naar links gaat nadat hij/zij het voertuig dat op de rechterbaan rijdt heeft ingehaald en weer naar rechts gaat. Daarna kun je er dus voobij, maar dan gaat dat figuur gas bij geven ná de inhaalactie dus. Erg irritant.

                                Wat is dat? Inhaalvrees of zo? Zijn ze bang om even een paar seconde naast een vrachtwagen te rijden en gaat daardoor (onbewust?) de rechtervoet iets omhoog?

                                Nóg irritanter is wanneer ze 'm dan bij het volgende voertuig op de rechterbaan de auto erweer bij jou ervoor gooien en het hele circus zich weer herhaalt :-(.

                                Comment


                                • #17
                                  Waar een mens zich druk over maakt zeg...
                                  Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ach ik had vrijdagochtend op de A4 bij Amsterdam ook zo een knakker in een Polootje. Ruim 100 meter voor het invoegpunt ging het knippertje al aan en begon waarachtig een zijdelingse beweging naar rechts. Ik dus nog ff een peut gas erbij, stopte meneer opeens met naar rechts gaan! Ja dan wordt het krap, maar het paste allemaal net. Werd nog beloond voor mijn fantastische rijvaardigheid met lichtsignalen van het Polootje.

                                    Stond wel een zwaailicht op en Brandweer achterop. Ik wist niet dat die ook partime als verkeersregelaars rondreden.
                                    :o)
                                    BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Een nieuw wapen in de strijd tegen files bij werk aan de weg moet egoïstisch gedrag bij ritsen onmogelijk maken. Het verkeer wordt namelijk gesplitst in plaats van geritst.

                                      Door een ingenieus gebruik van de weg blijft bij de methode 'Soepel ritsen door splitsen' irritatie over voordringers en de eventuele files die ze veroorzaken achterwege. Rijkswaterstaat heeft er hoge verwachtingen van.

                                      Calamiteit
                                      Bij een blokkade van de linkerrijstrook op een snelweg met drie rijstroken wordt ver van tevoren de middelste rijstrook tijdelijk afgesloten. Verkeer wordt naar de eerste en de derde rijstrook gedirigeerd, gesplitst dus. Vlak voordat het verkeer aankomt bij het ongeluk op de linkerrijstrook, wordt het verkeer op de linkerrijstrook weer naar de inmiddels vrije middelste rijstrook teruggestuurd, zonder gerits.

                                      Speciaal voor het splitsen ontwierp en bouwde de bedenker, Tekstkar.nl uit Hoevelaken, een verplaatsbaar informatiesysteem voor boven de weg. Een eerste officiële test op de A1 voorkwam de file in zijn geheel.

                                      "Weggebruikers waardeerden het tijdens een evaluatie dan ook met een 7,7 in plaats van de 5,4 die gemiddeld wordt gegeven voor het ritsen. Een dikke voldoende en dat zegt wel wat. Wij beschouwen het dan ook als zeer positief."

                                      Telegraaf
                                      Attached Files
                                      2019 Volvo V60 T6

                                      Comment


                                      • #20
                                        En hoe doe je dat met maar 2 banen?
                                        Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                        Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                                        Comment


                                        • #21
                                          ehhh niet? daar gaat het hier toch ook niet over?
                                          Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ah, dus als je van de middelste naar de linker of rechterbaan gaat is dat geen ritsen meer dus! Handig!

                                            Comment

                                            Working...
                                            X