Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Slip Gevaar!! (90km/uur borden)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Slip Gevaar!! (90km/uur borden)

In een ander draadje was het al aanbod gekomen. Op de a16 tussen de Moerdijkbrug en Galder staat sinds kort borden met "Slipgevaar" met een lengte aanduiding van +/- 16km onder het bord. Ook is het hele stuk nu 90km/uur ipv 100km/uur. Vanaf Galder tot aan de Moerdijkbrug precies hetzelfde.

Ook zie ik opeens op de A58 tussen Breda en Tilburg deze borden overal te pas en te onpas opduiken.

Wat is hier aan de hand? Het wegdek (het stuk tussen Galder en Moerdijkbrug) is bijna 'nieuw' en nu al "kapot"?

Iemand een idee of is dit de nieuwe drogreden om overal de snelheid te verlagen ivm het miljeuuuu?

Of het is makkelijker cashen bij flitscontroles?

Comment

A20 precies hetzelde verhaal
      Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Een variatie op 'Pas op! Nieuw asfalt, langere remweg'?
        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Op de a50 staat het bij elke brug/viaduct ondertussen. Lekker doorstroombevorderend, van 120 naar 90 :-(
          Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
          Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Dat is de wegbeheerder die zijn aars aan het bedekken is. De kwaliteit van het wegdek is kennelijk onder de maat en door zo'n bordje neer te zetten is de wegbeheerder niet aansprakelijk te stellen.
            All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Per slot van rekening makkelijker om een bordje te plaatsen dan het probleem te verhelpen.
              All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Ah, the Belgian way...
                Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Daar kunnen ze in Belgie over meepraten :-)
                  Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                  Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Ik wou hier ook al een tijdje een topic over starten. Kan me herinneren dat een tijdje terug in diverse snelwegbochten in de regio Den Haag bordjes 70km/ werden geplaatst i.v.m. slipgevaar. Was me ook al opgevallen op o.a. de A4/A13 en ik had het ook op het nieuws o.i.d. gehoord geloof ik.

Is dit fenomeen nu iets vergelijkbaars? Overal rond de driehoek a17/a16/a58 kom ik deze ellende tegen. Opeens een 90 km/u bord op een 120 stuk. Vaak zo belachelijk kort dat je amper tijd hebt om je auto van de cruise te halen.

Echt ZWAAR IRRITANT, kom je rustig aantuffen met 140-150 op de CC, rijd je opeens op rijbewijsverliezende snelheid. Dan ga ik er even van uit dat ze niet zo laag bij de grond zijn dat ze een flitser op zo'n stukkie gaan plaatsen, blijft op de langere stukken nog de kans over dat er een KLPd-er net aanhaakt en z'n meting doet als je op het 90 stuk zit.

Je ziet ook dat het andere verkeer het nauwelijks opmerkt, op bijv. een a16 in het donker, met wat vrachtverkeer op de rechter baan, mis je dat ene 90 bordje gemakkelijk. In een treiintje auto's opeens afzakken naar 110 oid kan gewoon ronduit gevraalijk zijn.

Vage actie dit. Zet er dan een bordje met toelichting bij ofzo!

Comment

Dat "slipgevaar" bij dat 16km stuk was me nog niet opgevallen. Ik kom vooral stukken tegen van een paar honderd meter, zonder toelichting.

Heel vervelend, ik kom dan na de spits terug uit eindhoven of Utrecht, ritje van 155km, kan ik eens lekker de vaart erin houden, komen ze met die onzin, flikker toch op.

Maar zeker op die langere stukken durf ik niet zo maar 150 te blijven rijden, dan moet ik opeens gaan gissen wat er allemaal aan potentiele klpd achter me zit in het donker, bah.

Comment

Dit soort borden zijn absolute waanzin.

Vrachtwagens kunnen/mogen gewoon doorrijden met 90km/uur, ook als het hard regent.

Is er geen verschil tussen busjes en auto's, met en zonder aanhanger? Is voor elk type voertuig het 'probleem'gelijk?
                        Er wordt dus uitgegaan van het allergevaarlijste: een vrachtwagen met aanhanger op nagenoeg versleten banden in een stortbui. Die mag niet sneller dan 90.

Lijkt mij dat ik dan toch iets harder kan met nagenoeg nieuwe regenbanden?
                        Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

ga er in dit jaargetij m,aar vanuit dat ze er WEL gaan controleren.
                          op de A2 stond erbij "spoorvorming" en was er een limiet 90kmh gedurende ik scat 200m
                          en jahoor bingo
                          onder het ( nieuwe) viaduct stond de fbi
                          :-(
                          (ik zag ze op tijd)
                          E
                          يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Ik rij bijna dagelijks Breda-Den Haag vv. Is nu echt geen een stuk meer waar je 120 mag. Sterker nog, zelfs de 100km/h stukken zijn schaars. Om gestoord van te worden want je rijdt inderdaad zoals _RC_ schrijft zo ongeveer paranoia rond qua flits stress.

Comment

Een van mn vaste ritjes, Eindhoven-Middelburg 155km, is onderhand een unicum in Nederland, nagenoeg alles 120 km/u.

Ik rij zelf al sinds 1999 regelmatig van het zuiden (via de moerdijkbrug/a16) naar de regio Den Haag, en ik doe er elk jaar langer over lijkt het wel. Die klote 80km/h zone in Rdam (even 85 cruise tussen de sensoren is te doen, maar er staat zo vaak file) en nu is de A13 bij Delft als laatste op die route van 120 naar 100 km/u gegaan grrrrrrrrr..

Op de A16 wordt je 's nachts op een lege 3 baans weg nog steeds geacht 110 te rijden, ook zoiets. "Ja het is een project weg"zegt RWS... LIK MIJN BOLLE REET!! kneuzenkermis pff.

Comment

Ah, het blijkt gewoon heel simpel te zijn.

De reden waarom die bordjes er staan:
                                Nederland heeft vrijdag te maken met guur en onstuimig herfstweer met windstoten tot 90 kilometer per uur. Weerinstituut KNMI waarschuwt voor de eerste sneeuw van het seizoen en voor gladheid op de wegen.
                                Het waait 90km/u en het is glad! Attent van RWS dat ze die bordjes hebben neergezet!

Comment

*iets met kneuzen en mietjes*

Je hebt toch allemaal een stuur en remmen. Godsamme zeg.
                                  You know that reality is immaterial

Comment

ach, gelukkig is de weg straks weer leeg als ik naar huis ga, dan zit JULLIE SOORT allang achter de piepers thuis. Ambtenaren :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _RC_ Bekijk bericht
                                      Dat "slipgevaar" bij dat 16km stuk was me nog niet opgevallen. Ik kom vooral stukken tegen van een paar honderd meter, zonder toelichting.
                                      Ik heb ze pas sinds begin deze week gespot. Direct na de Moerdijkbrug richting Breda staan ze bijvoorbeeld.

Ook op de A58 Breda-Tilburg is al een stukje met een bordje "Slip Gevaar!" met ook een 90 bord.

Het asfalt op dat stuk A16 is volgens mij nog geen 3jaar oud en nu al naar de klote?

Comment

A58 tussen Breda en Roosendaal ook enkele stukken 90.
                                        A59 hele stuk tussen Waalwijk en Den Bosch van 120 naar 100.

Comment

tis een links complot!!! nog even en we rijden allemaal met bakfietsen rond, of erger nog, hybrides!!

Comment

tis een links complot!!! nog even en we rijden allemaal met bakfietsen rond, of erger nog, hybrides!!
                                            Zoiets ja.

Aha, iets gevonden wat de aanleiding is voor dit geneuzel: http://www.bndestem.nl/regio/moerdij...oef-genoeg.ece

A16 is niet stroef genoeg
                                            door Kees den Exter. donderdag 23 oktober 2008 | 08:08 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 24 oktober 2008 | 00:01

Tekstgrootte

MOERDIJK - Rijkswaterstaat heeft de maximum-snelheid op rijksweg A16 tussen knooppunt Zonzeel en de Moerdijkbrug teruggebracht van honderd naar negentig kilometer per uur.

Ook staan er borden langs de weg die waarschuwen voor slipgevaar.

Volgens een woordvoerster hebben periodieke proeven geleerd dat het betreffende weggedeelte niet voldoet aan de stroefheidsnormen van Rijkswaterstaat. Zij haast zich daar aan toe te voegen dat er geen gevaar is, als weggebruikers zich aan de maximum-snelheid houden.

Volgens de woordvoerster is het nog te vroeg om maatregelen te nemen. "Je bent er niet met een nieuwe slijtlaag. We moeten eerst onderzoeken waarom de stroefheid is teruggelopen. Dat gebeurt namelijk ook wel eens op weggedeelten die nog maar net voorzien zijn van een nieuwe slijtlaag." De woordvoerster denkt dat onderzoek en herstel nog voor de jaarwisseling zijn afgerond.
                                            Ook wordt in 1 van de reacties de reden genoemd waarom er (oorspronkelijk) een 100km/uur beperking gold:
                                            Die beperking van 100 km is alleen maar ingesteld om het Logistieke Park mogelijk te maken. Inderdaad belachelijk dat je daar maar 100 mag! Maar als het wegverkeer daar plaatselijk de lucht teveel vervuild kan er geen 2e industriegebied worden aangelegd. Dat zijn helaas hogere machten waar wij burgers niets aan kunnen doen. Je kan dan wel zeggen dat je net als de rest daar toch 120 rijdt maar Rijkswaterstaat/regering gaan toch niet meten want die laten er liever een rekensommetje op los. Dan natuurlijk wel met 100 km per uur als uitgangspunt.
                                            Blijft dus gewoon 1 grote miljeuuu terroristenbende.
                                            Last edited by _Arthur; 21-11-08, 20:44.

Comment

Het antwoord van RWS:

Uit metingen is gebleken dat delen van de A15, A16, A27, N3 en N915 onvoldoende stroef zijn. De veiligheid van de weggebruiker staat voorop. Daarom heeft Rijkswaterstaat borden geplaatst met de tekst “pas op slipgevaar” bij de verschillende wegvakken. Daarnaast zijn er voor slechts enkele wegvakken snelheidsbeperkende maatregelen genomen: de maximumsnelheid is ter plaatse naar 90 kilometer per uur gebracht.
                                              Op basis van de onlangs beschikbaar gekomen gegevens zal Rijkswaterstaat op korte termijn opdracht geven om alle wegvakken, in het beheersgebied van Rijkswaterstaat Zuid-Holland, die niet voldoen aan de vereiste stroefheidcriteria door middel van het aanbrengen van een nieuwe ZOAB-deklaag te verbeteren.
                                              Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Oftewel die achterlijke (korte) beperkingen van 90 km/h zijn puur uit juridisch oogpunt geplaats.
                                                Aprilia RSV Mille '01

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rossi Bekijk bericht
                                                  Oftewel die achterlijke (korte) beperkingen van 90 km/h zijn puur uit juridisch oogpunt geplaats.
                                                  Jep.

Mooie is dat de A16 dus echt pas 'recent' (volgens mij minder dan 3jaar geleden) geheel geasfalteerd is en hij is nu al weer toe aan een nieuwe, stroevere toplaag kennelijk.

Comment

ik kom die 90kpu borden nu echt overal tegen, nu is het wachten op de 1e "crimineel" die zn rijbewijs verliest omdat ie zo'n bordje over het hoofd ziet...

Comment

Een van mn vaste ritjes, Eindhoven-Middelburg 155km, is onderhand een unicum in Nederland, nagenoeg alles 120 km/u.
                                                      Pas op!!! Bij Etten-Leur is er nu ook een klein stukje 90km/u.

Comment

Pas op... ja, maar voor wat? Gladheid of controles?
                                                        Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Duurt niet lang meer of mijn 2cv is weer volledig geschikt voor snelweggebruik...

Comment

*SCHOP*

Het lijkt er op dat ze wakker zijn geworden bij rijkswaterstaat! Op de a58 zag ik er vanavond onderborden met "bij gladheid" bijstaan. Plus een driehoeksbord met slipgevaar.

En op de a16 is het hele bord 90 zelfs weggehaald als je van de a58 vanuit de richting tilburg naar het noorden rijdt! Iemand wat gehoord hierover?

Comment

We waren niet de enigen die ons ergerden:
                                                              http://www.bndestem.nl/regio/roosend...-op-de-A58.ece

Comment

Zijn op de A58 tussen pakweg Breda & Tilburg (in beide richtingen) die rechthoekige electronische borden aan zowel de linker- als de rechterkant van de weg al opgevallen? Een week of 3 - 4 geleden verschenen ze ineens.
                                                                Sinds vorige week is me duidelijk waar ze voor dienen, zal wel iets te maken hebben met de aangekondigde experimenten met variabele maximum snelheden. Ze deden toen ri. Breda thv van Tilburg namelijk een keer dienst met de melding: "Smog"en daaronder "90 km"
                                                                Wel verwarrend want de matrixborden boven de weg bleven gewoon blanco.
                                                                Toyota Prius 2 - my 09 - editione Tech - 203K+54K km

Comment

Working...
                                                                X