Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dynamootje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Dynamootje

De dynamo van de 100q was niet meer goed. Ik had vorig jaar eentje uit mijn onderdelenverzameling getrokken, maar dat bleek ook niet veel soeps. Dus dacht ik: haal effe een nieuwe. En dit winkeltje leek wel aardig: http://www.corwilkes.nl/

(durf te wedden dat W220l het kent)

8:15 voor de deur. "Ik zoek een dynamo voor een..." "Joh, rij 'm eerst effe naar binne, bij dat weer. Bakkie koffie?"

"Nou!"

Rijd binnen in de garage. Van ONDER tot BOVEN vol met startmotoren en dynamo's, werkbanken en gereedschap. Wilkes himself ertussen, met een sigaar in de kop.

"So. Hiero hep ik een nieuwuh. Set je 'm d'r sellef onder of sal ik het effe doen?"

"Ligt eraan, hebt u tijd?"

"Joh, kejje op wagtuh. Pak een bakkie en dan is ie so klaar."

Hij aan de slag onder de Audi (sigaar nog steeds in de kop). Tweede klant komt al binnen. "So! D'r is al een patiënt voor me. Ja tog, we sijn alluhmaal patiëntuh hier. Hahaha. Seg, Adri, hij wil niet meer. Ik staant daarnet op de Jan van Galuh, en pátsss, hij doet niks meer. En die lui maar toeteruh. Ik stap uit en zeg nog, hé lul, wat toeter je nou, denkie dattik hier voor me lol sta, verdomme. Jatogofniettan?"

"Joh, pak effe een bakkie, hellup ik deze meneer nog en dan kijk ik effe."

"sgoed. Seg, hiernaast woonde de ouwe Knetemann toch?"

"Ja, maar da's al heel lang geleeje."

"Die kon sssuipen, ssso. Kwam je smorreges bij 'm, hattie al een flesje in z'n achtersak hè, en maar slokjes nemen. Wil je ook wat jongen, vroegtiedan. Hahaha. Nee meneer sei je dan braaf. Ja so was je hè, in die tijd."

"Ja dat is wel veranderd. Nu suipuh we selluf."

"Ja HAHAHAHA."

"Goed. Dynamootje sit t'r in hoor, meneer. U ken weer!"

(8:50 uur, dus hooguit een halfuurtje!)

Skitterende service man.
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Prachtig! Kostte dat nog? Bosjes wortelen en wat knikkers?

Kunnen we daar niet een keer een gummen meeting houden? :)
    Oliestoken voor het goede doel

Comment

Dynamo was 200 euro inclusief BTW. Da's al gauw 50 euro goedkoper dan bij andere bedrijven, en meer dan honderd euro goedkoper dan bij de dealer.

('t is wel een met veel ampère in de 100, helaas, en dus duur)
      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Ik staant daarnet op de Jan van Galuh, en pátsss, hij doet niks meer. En die lui maar toeteruh. Ik stap uit en zeg nog, hé lul, wat toeter je nou, denkie dattik hier voor me lol sta, verdomme. Jatogofniettan?
        Een Rotterdammer op de Jan van Galen? :)
        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Cool verhaal!! :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
          Alfa Giulia 1300 (1966)
          Mazda Miata (1990 Daily driver)
          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ja Brun, natuurlijk.... :-)
            Veritatis simplex oratio est

Comment

Working...
            X