Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

umweltplakette?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• umweltplakette?

Heb een vraag...

Ik ga morgen naar Essen, en hoorde gisteren dat ik een umweltplakette(millieu sticker) moet hebben om het centrum in te komen.
    Heb navraag gedaan, en ze kunnen me in NL niet direkt aan zo'n ding helpen.(moet opgestuurd worden enzo)

Wie weet waar ik ter plekke in Duitsland zo'n ding kan aanschaffen??...dus op de weg van Rotterdam naar Essen.

bvd
    Marvin

Ha, die Marvin;

Als ik me niet vergis worden die stickers bij grensovergangen verkocht.
    Moet je wel de juiste papieren kunnen overleggen natuurlijk.
    Scherven brengen gelul.

Comment

Zie

Daar staat dat je de Plakette eigenlijk al vantevoren had moeten halen. Dat red je dus niet meer.

In Duitsland zelf krijg je bij elk TüV-kantoor zo'n sticker.

De regeling verschilt helaas per stad. In Köln kun je, als je door de politie wordt aangehouden en geen plakette hebt, bij hen alsnog eentje kopen. Of dat in Essen ook zo is, weet ik niet.

De makkelijkste manier is dus gewoon: op de bonnefooi erheen en mócht je toch gepakt worden: beetje dom doen en zeggen dat je van niets wist.

Ik ben overigens vorige zomer demonstratief dwars door het Ruhrgebiet gereden, heb er zelfs op straat geparkeerd tijdens een overnachting in het hotel, ben doorgereden naar Berlijn, heb daar een week op straat geparkeerd, en dat de hele tijd zonder Plakette. Heeft geen haan naar gekraaid.

Mocht je toch een bon krijgen, morgen, meldt dat dan hier even. Ik heb nog wel wat Duits juridisch advies. :-)
      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Ik weet niet of de Polizei al zover is dat ze er express toeristen mee gaan pesten. Zou het erop wagen. De boete is zowiezo niet hoog. 40 euro.
        You know that reality is immaterial

Comment

Ben ff wezen kijken bij de site van die Tuv stations, en ik denk dat ik morgen maar gewoon eerst naar zo'n station ga om een sticker te kopen.

iig erg bedankt allemaal voor de tips/hulp!:)

gr.
          Marvin

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
            Ik weet niet of de Polizei al zover is dat ze er express toeristen mee gaan pesten. Zou het erop wagen. De boete is zowiezo niet hoog. 40 euro.
            Bij jou om de hoek, in Köln, schijnen ze d'r nu heel moeilijk over te gaan doen.

Scheißrheinländer, daaro. Ökoblödsinn. Laten ze Karnaval gaan vieren, verdammt nochmal. :-)
            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

aanrijden via de A52 en je hebt 'm niet nodig.
              Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Die Essen Motor Show ist Deutschlands besucherstärkste jährliche Automobilmesse. Die Fans und Freunde sportlicher Autos sehen das Angebot von mehr als 500 Ausstellern aus den Bereichen Tuning, Motorsport, sportliche Serienautomobile und Classic Cars. Von dezent veredelten Serienfahrzeugen über Sport- und Rennwagen bis zu völlig abgefahrenen Vehikeln zeigt die ESSEN MOTOR SHOW alles, was das Auto-Herz begehrt.
                Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Ah dus nu komt de lucht vervuiling buiten de "stad".

Gelukkig is het probleem nu opgelost :-)

Comment

Ik heb nog wel wat Duits juridisch advies.

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                    Zie

Daar staat dat je de Plakette eigenlijk al vantevoren had moeten halen. Dat red je dus niet meer.

De regeling verschilt helaas per stad. In Köln kun je, als je door de politie wordt aangehouden en geen plakette hebt, bij hen alsnog eentje kopen. Of dat in Essen ook zo is, weet ik niet.

De makkelijkste manier is dus gewoon: op de bonnefooi erheen en mócht je toch gepakt worden: beetje dom doen en zeggen dat je van niets wist.

Ik ben overigens vorige zomer demonstratief dwars door het Ruhrgebiet gereden, heb er zelfs op straat geparkeerd tijdens een overnachting in het hotel, ben doorgereden naar Berlijn, heb daar een week op straat geparkeerd, en dat de hele tijd zonder Plakette. Heeft geen haan naar gekraaid.

Mocht je toch een bon krijgen, morgen, meldt dat dan hier even. Ik heb nog wel wat Duits juridisch advies. :-)
                    Hallo. ben erg benieuwd naar je juridisch advies. jou je dit willen posten of mailen? [email protected]. hartelijk dank

Comment

Ik heb nog wel wat Duits juridisch advies.

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                      Zie

Hallo. ben erg benieuwd naar je juridisch advies. Zou je dit willen posten (of liever) mailen? [email protected]. hartelijk dank

Comment

Mdv gaat met de Touring naar Dusseldorf aanstaande weekend. Geen tijd en zin in stickers.... Ze is blond(isch). Hotel vlak bij CS. En vanaf daar lekker shoppen in de stad met dochterlief.

Of is Dusseldorf het mekka van de politzei voor Geenstickerdragendeblondinesineengrijzebwm525iTour ingAutomaat?

Comment

Gewoon ff stoppen bij de <voeg merknaam in> dealer onderweg en je krijgt m ter plekke voor niets mee. Zo was het iig bij ons en de BMW dealert. Wij kregen nog een kopje koffie, bij de mannen van mercedes (aan de overkant) ook nog een croissantje erbij..baas boven baas kennelijk..

Comment

Op straat parkeren -> parkeerwachten zien je auto -> wellicht een probleem.
                            Parkeergarage/hotel parkeer terrein -> niemand controleert de auto -> geen probleem

Comment

Mooi! Wij ook BMW. Milf... Wat kan er mis gaan!

Comment

Dat de MILF toch de 7 perongeluk meeneemt?

Want tja, ook een BMW he ;)

Comment

Arghhhhhhh

nachtmerrieieieiieieieieieieieiei

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                                    Mdv gaat met de Touring naar Dusseldorf aanstaande weekend. Geen tijd en zin in stickers.... Ze is blond(isch). Hotel vlak bij CS. En vanaf daar lekker shoppen in de stad met dochterlief.

Of is Dusseldorf het mekka van de politzei voor Geenstickerdragendeblondinesineengrijzebwm525iTour ingAutomaat?
                                    Gewoon direct de auto in de parkeergarage van het hotel smijten en er kraait geen haan naar.

Comment

Beetje showboaten over de Königsallee is er dan niet meer bij he..

Comment

Afgelopen zomer nog in Dusseldorf geweest, met de 164. Door wegwerkzaamheden kon ik niet bij de parkeergarage komen, dus een stukje moeten doorrijden. Eerstvolgende garage die ik tegenkwam was de K57 op de Königsallee....:-)
                                        Daar dus maar de hele dag geparkeerd en nooit iets van een boete gekregen.

Mijn buurman vertelde me eens dat hij altijd naar Köln/Düsseldorf gaat zonder plakette en gewoon door 't centrum rijdt. Nog nooit een boete gehad, beweert hij.
                                        Giulia 1600 Super '65
                                        Abarth 595 Competizione '15

Comment

Of even online een formuliertje invullen, iets van 7 euro overmaken voor de sticker, plakken, en vervolgens te lui zijn om een parkeergarage te zoeken en pontificaal voor de deur van NAS parkeren. De parkeerboete's vinden de weg naar NL om de 1 of andere reden niet :-), dus een prima schraapoptie.
                                          Let's kick some ass and chew bubblegum...
                                          ----------------------------------------------------------------------------
                                          '71 Alfa Romeo Giulia Super
                                          '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
                                          '00 BMW E39 528iA Touring
                                          '06 BMW Z4M Roadster
                                          '96 BMW E36 328i trackracer
                                          '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

Ha, dat Boertje;

Bij NAS parkeren en dan met de ICE naar Düsseldorf? Kan wel, maar lijkt me wat omslachtig....
                                            Scherven brengen gelul.

Comment

Is dat kreng nog steeds niet aangekomen? Damn. Netjes :-)

Heb zelf de eerste maanden hier op NLs kenteken rondgereden (zelfs met de E28 ohne plakette) en die boete's kwamen wel aan. (na een maand of 2)

Comment

Working...
                                              X
                                              😀
                                              🥰
                                              🤢
                                              😎
                                              😡
                                              👍
                                              👎