Hm, water heeft kennelijk toch een bijzondere aantrekkingskracht op Ferrari's 348; een aantal jaar geleden ging er hier in de regio (Kennemerland) ook al eens zo'n ding bij een proefrit in de sloot.
Hij is na de rotonde op het gas gaan staan en toen van de weg geraakt. Ik denk dat het niet zo heel hard is gegaan, maar het is wel koud dat water.
Moet er niet aan denken. Maar goed, van het schaamtegevoel krijg je het natuurlijk wel weer een beetje warm.
Ik zag van 't weekend ook een 348 rijden in de sneeuw en dacht toen nog: Dapper ventje. Alleen dacht ik toen meer aan pekel-roest-waardedaling, dan aan (dure) glijpartijen. Rijdt zo'n 348 nou een beetje leuk? Ik hoor er altijd wisselende verhalen over. De één zegt dat je hem moet laten staan, de ander zegt dat 't een prima kar is. En het zijn meestal wel mensen die een goed potje kunnen sturen. Smaken verschillen? Exemplaren verschillen?
Zal bij de 348 nog wel loslopen met die roest; veel gegalvaniseerd staal en alle zichtbare plaatwerkdelen zijn van aluminium. De 348 die in onze regio was wezen zwemmen werd opgekocht door een plaatwerker die er zijn personeel lege uurtjes mee liet opvullen. Grootste impact qua materiaal en arbeidsuren lag naar verluidt uiteindelijk bij bekabeling & electronica.
348 schijnt qua contructie nogal snel slap te worden. Weet er het fijne niet van, maar een 308/328 is veel stijver heb ik me laten vertellen.
Een 355 schijnt dan wel weer een veel betere auto te zijn. Ik zou hem laten staan.
Als ik de keuze had, zou ik doorsparen voor een 355, of een hele mooie klassieke 308/328 kopen. En mijn snor laten staan natuurlijk :-).
De mooiste autospots vind je bij Autoblog.nl. Zelf ook je autospots delen? Registreer je account en begin vandaag nog met uploaden!
(staat me bij dat ik hem al eens gezien had hier, maar kan het niet terugvinden)
------------------------------------------------
We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.
Een 355 schijnt dan wel weer een veel betere auto te zijn. Ik zou hem laten staan.
Als ik de keuze had, zou ik doorsparen voor een 355, of een hele mooie klassieke 308/328 kopen. En mijn snor laten staan natuurlijk :-).
355 is niet veel beter qua kwaliteit. Qua stijfheid zou best kunnen.
355 is ongeveer de duurste moderne Ferrari om te onderhouden.
Ik zou zelf het liefst een vroege/pure 308 willen hebben en dan vooral een Vetroresina natuurlijk. 328 is ook erg gaaf en inmiddels gewilder en duurder dan 348. 348 wordt de goedkoopste van die 8-cilinders denk ik.
Echt zo'n tussenmodel. Natuurlijk heel erg gaaf apparaat, maar de voorgangers zijn leuker en de opvolgers ook.
Ferrari 308 GTB QV (1983)
Alfa Giulia 1300 (1966)
Mazda Miata (1990 Daily driver)
BMW 320Ci (van GF)
355 is niet veel beter qua kwaliteit. Qua stijfheid zou best kunnen.
355 is ongeveer de duurste moderne Ferrari om te onderhouden.
Ik zou zelf het liefst een vroege/pure 308 willen hebben en dan vooral een Vetroresina natuurlijk. 328 is ook erg gaaf en inmiddels gewilder en duurder dan 348. 348 wordt de goedkoopste van die 8-cilinders denk ik.
Echt zo'n tussenmodel. Natuurlijk heel erg gaaf apparaat, maar de voorgangers zijn leuker en de opvolgers ook.
Oke, helder, dan gaan we dus voor een 308/328 :-).
Ik zou een 355 ook prefereren boven een 348. Zijn die dingen echt zo duur om te onderhouden? Ik bedoel, we hebben het toch niet over 456-geld, waar je het beste belke 10.000 km. op zoek kunt naar een ander exemplaar?
Mini Cooper Clubman "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks "Jasper val dood." - RH
Ik heb in een 355 gereden en het is de perfecte combi tussen comfort en sportiviteit. Nooit gedacht dat zo'n snelle sportwagen zo makkelijk te rijden zou zijn. Je kunt zou er zo mee naar Zuid-Frankrijk kunnen rijden en dan stap je okselfris uit.
Heb ook in het sportieve broertje gereden, de 355 Challenge, maar die biedt alleen maar krappe kuipjes en een iets strakker onderstel.
Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette
Ik zou een 355 ook prefereren boven een 348. Zijn die dingen echt zo duur om te onderhouden? Ik bedoel, we hebben het toch niet over 456-geld, waar je het beste belke 10.000 km. op zoek kunt naar een ander exemplaar?
Duurste V8 Ferrari qua onderhoud.
V12 is een geheel andere league idd. :-)
Zie het gewoon zo : als een 308/328 grote beurt 5K kost en een 360 Modena grote beurt 4K, dan kost die voor een F355 6/7K.
Dus het is allemaal duur. :-)
Alfa Giulia 1300 (1966)
BMW 320Ci (van GF)
Duurste V8 Ferrari qua onderhoud.
V12 is een geheel andere league idd. :-)
Zie het gewoon zo : als een 308/328 grote beurt 5K kost en een 360 Modena grote beurt 4K, dan kost die voor een F355 6/7K.
Dus het is allemaal duur. :-)
En wat zou het dan bij een 348 kosten? Van het rijtje 308/328, 348 en 355 is de 348 zeker niet de mooiste, maar ik zou hem toch graag in mijn garage hebben staan. Tuby uitlaatje eronder en desnoods F355 wielen (waarschijnlijk vloeken in de kerk ;-)) en je hebt echt een dikke en fantastisch klinkende Ferrari voor de deur staan.
Ik denk dat heel veel tijd bij dit soort auto's in manuren zit. Materialen zijn ook duur, maar het is vooral heel veel demonteren om iets te kunnen vervangen. Als je veel geduld en 2 rechter handen hebt, moet je veel van 't onderhoud gewoon zelf kunnen doen. Maar een Ferrari op 3 pitten is ook niet alles, ik ga mijn fikken er niet aan branden, al wil ik heel graag een 308 GT/4. :)
Doet me terugdenken aan mijn jongere jaren bij mijn ouders thuis.... Buurman had twee dromen:
1. Ferrari
2. in Australië wonen
Ondanks dat ie directeur was van een grote kledinghaak-fabriek reed hij altijd in een stokoude Pug. Van de ene op de andere dag stond er een nieuwe RHD 328 voor de deur. Hij had de leuke gewoonte om dat apparaat voor ieder ritje even warm te laten draaien. Wat heb ik genoten van dat geluid... echt heerlijk! Jammer dat ze 3 mnd later in Ausi gingen wonen. De 328 rijdt hij overigens nu nog steeds.
Maar de sound van een 355 blijft wat mij betreft onovertroffen....
En wat zou het dan bij een 348 kosten? Van het rijtje 308/328, 348 en 355 is de 348 zeker niet de mooiste, maar ik zou hem toch graag in mijn garage hebben staan. Tuby uitlaatje eronder en desnoods F355 wielen (waarschijnlijk vloeken in de kerk ;-)) en je hebt echt een dikke en fantastisch klinkende Ferrari voor de deur staan.
Ook zoiets. :-)
Reken gewoon op 5K, dan zit je in de buurt. Kans op mega-problemen (zoals even alle kleppen vervangen of een gescheurd spruitstuk bij een F355) is bij een 348 kleiner.
Die grote beurt hoeft natuurlijk niet elk jaar, dus je kunt het een beetje uitsmeren.
Tubi-uitlaat is gaaf idd!
Alfa Giulia 1300 (1966)
BMW 320Ci (van GF)
Comment