Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Accijns brandstoffen, wat als je op electra rijdt?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Accijns brandstoffen, wat als je op electra rijdt?

Even een (gewetens)vraagje? Over brandstoffen voor voertuigen wordt accijns geheven. Hoe zit het als je auto op electra rijdt? Is daar een speciale vrijstellingsregeling voor bedacht? Of is er gewoon niet over nagedacht?

Ik zou 't onzin vinden, maar de overheid doet gekkere dingen. Dus ik zou er niet van staan te kijken als Groen Links zou eisen dat je over grijze stroom accijns betaalt en over groene stroom geen accijns. Leuker kunnen ze 't niet maken. :)

electra is accijnsloos en idd omdat daar niet over is nagedacht
    wordt er in de toekomst enorm electra gereden worden....dan mag jij raden waar dat gat op de begroting mee gedicht gaat worden ,ivm minder verkochte diesel en benzine
    "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
    "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
    "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
    "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Met tolpoortjes/km heffing vanaf 2012... alleen zal de accijns op fossiele brandstoffen, en alternatieve zoals lijnzaadolie e.d. niet verdwijnen denk ik. Dus ja, de kans dat er op stroom voor auto's accijns geheven zal worden is natuurlijk groter dan dat 't op 0 blijft staan. Hoe ze 't gaan meten? geen idee. :)

Comment

hoeven ze niet te meten , gewoon een x bedrag per kilowatt afpersen
        "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
        "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
        "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Ha, die Motroos;

Klinkt wel simpel, maar lijkt me politiek niet haalbaar. Lijkt me ook niet reëel om elke stroomconsument op die manier aan het beprijzen van het autoverkeer mee te laten betalen.
          Scherven brengen gelul.

Comment

Via GPS en kenteken kunnen ze natuurlijk precies zien hoeveel km die auto heeft gereden.

Punt is alleen: stel dat je die elektra er zelf 'in stopt' met een windmolen en zonnecellen?

Per kWh gaat niet werken, want dan betaalt iedereen extra, ook als je al op benzine reed.
            Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
              Ha, die Motroos;

Klinkt wel simpel, maar lijkt me politiek niet haalbaar. Lijkt me ook niet reëel om elke stroomconsument op die manier aan het beprijzen van het autoverkeer mee te laten betalen.
              hoezo? maakt het wat uit waar je je stroom aan verbrast?
              als je geen auto rijdt betaal je toch minder? doordat er minder kilowatts worden verbruikt?
              prijs per kilowatt gaat omhoog...jah zuinig aan doen dus....
              en wat maakt het uit waar je je stroom aan verbruikt? is het kijken naar een plasma tv meer co2 bewust dan een zuinig autootje opladen?
              je zou het op kunnen vangen door een bepaalde hoeveelheid kilowatts accijnsvrij te houden zodat daarmee je "huishoudelijk" verbruik buiten de heffing valt...en alles daarboven accijns , is het meest simpel en heb je geen ambtenaren apparaat en dure gps apparaten voor nodig die eerst ook nog bovenop de accijns moeten worden betaald

kijk van mij hoeft het allemaal niet dat belastingsfethisisme
              maar als er toch moet worden betaald .. dan het liefst via een simpele methode.....
              en niet via een mega duur controle apparaat dat niets toevoegd maar heel veel geld kost bovenop de "nuttige" accijns

Comment

Even advocaat van de duivel.

Via de RDW gegevens, en werkgeversverklaring etc etc weten ze wie auto rijdt. Rij je auto, dan de extra heffing.... helaas :(

Comment

Ha, die Motorrs;

Het maakt mij op zich ook niets uit als elke Kwh even zwaar belast zou worden, maar het punt is dat het verbruiken van energie door het wegverkeer nu wel zwaarder belast is door de accijnzen. Als je dat in ene op een zodanig andere manier zou gaan doen steek je je hoofd volgens mij in een politiek wespennest. Het idee als zodanig is natuurlijk in feite het eerlijkste; de vervuiler/verbruiker betaalt immers. Maar de geschiedenis werkt de invoering van zo'n systeem op korte termijn alleen maar tegen.
                  Scherven brengen gelul.

Comment

Wat motroosje oppert is nog wel realistisch: Iedereen een accijnsvrij stroomquotum geven voor huishoudelijk gebruik. Heb je een enorme villa met in elke kamer een airco + 60-inch scherm dan betaal je dus meer. (of dat rechtvaardig is laat ik hier in het midden)

Zo ontzie je de modale burger een beetje. Of je schroeft de Km-heffing gruwelijk omhoog. Zou me niets verbazen.

Comment

Ha, die Motorrs;

Het maakt mij op zich ook niets uit als elke Kwh even zwaar belast zou worden, maar het punt is dat het verbruiken van energie door het wegverkeer nu wel zwaarder belast is door de accijnzen. Als je dat in ene op een zodanig andere manier zou gaan doen steek je je hoofd volgens mij in een politiek wespennest. Het idee als zodanig is natuurlijk in feite het eerlijkste; de vervuiler/verbruiker betaalt immers. Maar de geschiedenis werkt de invoering van zo'n systeem op korte termijn alleen maar tegen.
                      ik zei toch dat je een bepaalde hoeveelheid kilowatts voor huishoudelijk verbruik accijnsvrij zou KUNNEN houden en alles daarboven belasten
                      dan is dat probleem ook opgelost

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Auzz Bekijk bericht
                        Even advocaat van de duivel.

Via de RDW gegevens, en werkgeversverklaring etc etc weten ze wie auto rijdt. Rij je auto, dan de extra heffing.... helaas :(
                        Ha, die Auzz;

Dan gaat iemand die elektrisch autorijdt en verder weinig stroom verbruikt dus ook voor zijn huis-, tuin- & keuken KWH's meer betalen dan een autoloze die maar raak verbruikt. Voor mij geen probleem; ik laad mijn Fisker wel op bij mijn moeder....
                        Scherven brengen gelul.

Comment

Klaar... Warmte en stroom voor in huis, en de accu's zitten in je auto.

Comment

Ha, die Auzz;

Dan gaat iemand die elektrisch autorijdt en verder weinig stroom verbruikt dus ook voor zijn huis-, tuin- & keuken KWH's meer betalen dan een autoloze die maar raak verbruikt. Voor mij geen probleem; ik laad mijn Fisker wel op bij mijn moeder....
                            kijk dit soort kruideniers geleuter zorgt ervoor dat alles"precies" moet worden afgerekent.... met als gevolg een kilometer controle systeem dat zo duur is dat zelfs degene die "denkt" benadeelt te worden voor een paar kilowattjes in het simpele systeem , in het "controle systeem" ruim meer gaat betalen maar ja das niet erg natuurlijk zolang het dan maar "eerlijk" is en het lijkt dat je met je schrapers kadaver geen cent te veel betaald .... een zooitje ambtenaren van een baantje kan voorzien.... er een paar bevriende bedrijven leuke gps orders krijgen vindt iedereen het met zn kut caravan wel best

Comment

Ha, die Motroos;

Een prachtige schets van het dagelijks bestuur van onze samenleving!
                              Scherven brengen gelul.

Comment

Veul is't nognie...

Comment

Ha, die Motroos;

Een prachtige schets van het dagelijks bestuur van onze samenleving!
                                  zo prachtig is ie niet hoor
                                  wat mij betreft kan dat hele accijns geleuter achterwege blijven
                                  en laat die uitvreters eerst eens kijken wat er aan de uitgaven kant van de begroting eigenlijk een beetje verkwistend en overbodig is
                                  als dat allemaal goed geregeld is , en er dan nog geld nodig is voor elementaire zaken om de maatschappij goed te laten functioneren
                                  laat ze dan maar accijns heffen op bovenmodaal gebruik zonder dat duur ddr controle systeem dat door de accijnsbetaler indirect opgehoest moet worden

Comment

Ha, die Motroos;

Krijg je ook weer allerlei andere discussies van; van bovenaf voor iedereen bepalen wat verkwistend, overbodig, elementair of bovenmodaal is heeft toch ook alweer de geur van betutteling in zich.
                                    Scherven brengen gelul.

Comment

Ha, die Motroos;

Krijg je ook weer allerlei andere discussies van; van bovenaf voor iedereen bepalen wat verkwistend, overbodig, elementair of bovenmodaal is heeft toch ook alweer de geur van betutteling in zich.
                                      bovenmodaal kan gewoon objectief statistisch bepaald worden hoor ,heb je geen duur big brother gps systeem voor nodig
                                      en laat mij vinden wat ik verkwistend en overbodig vindt op de uitgave balans van de overheid
                                      ik betaal me blauw aan accijnsen btw en belasting genoeg om er iets van te mogen vinden
                                      en al helemaal als die accijnsen zogenaamd behelsen om het klimaat te helpen en verspilling af te remmen , maar in feite helemaal niet geinvesteerd worden in het mileu of wegennet , maar verkwist worden aan eu subsidies of andere obscure (bevriende ) beroeps subsidie clubjes ,of adviesbureautjes die werk voor ambtenaren doen voor 200 euro per uur ,terwijl die taken door ambtenaren zelf gedaan dienen te worden
                                      Last edited by motroosje; 27-11-08, 12:10.

Comment

Working...
                                      X
                                      😀
                                      🥰
                                      🤢
                                      😎
                                      😡
                                      👍
                                      👎