Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Anti-whiplash

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Anti-whiplash

Van de stoelen in nieuwe auto's is 80 procent onveilig. Wie in zo'n auto van achteren wordt aangereden, loopt een grote kans op nekletsel ofwel een whiplash.
    ANP2

Dat blijkt uit een test die TNO heeft uitgevoerd samen met Euro NCAP, het Europese testinstituut voor de veiligheid van auto's. De organisaties presenteren de resultaten donderdag op een bijeenkomst in Helmond.

De testinstituten onderzochten de voorste zitplaatsen van 25 populaire auto's. Acht auto's blijken ronduit slecht te zijn. Het gaat om de Daihatsu Cuore, de Citroën Berlingo, de Hyundai I10, de Citroën C5, de Ford Kuga, de Daihatsu Terios, de Peugeot 308CC en de Suzuki Splash. Inzittenden van deze auto's hebben een beduidend hogere kans op (blijvend) letsel na een aanrijding. [...]
    All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Read our latest Press Releases. In the Press Releases section, you will have access to archives of previously published press releases.
    All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

De test zelf:
      The Rear Impact section provides an overview of the whiplash tests performed in a vehicle assessment.

Comment

En dus?
        Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Vroeg me al af waar je bleef met dit draadje :-). Een Alfa met re-actieve hoofdsteunen? Moet niet gekker worden! Alfa 159 scoorde ook al eens goed in deze test. Wel opvallend dat Citroen het zo laat liggen.

Comment

VVDG momentje bij het horen van dit bericht op de radio.

`Ok, het is meteen duidelijk wat er op de komende shortlist van Panda staat`

Comment

Grappige is; Ik heb een afwijking door vaak in mijn spiegels te kijken....ook als ik als eerste bij een stoplicht sta. Of de gene die achter mij komt mij wel ziet.

Nu vraag ik me af; Als je het aan ziet komen....en je dus schrap zou zetten voor de klap....je minder kans hebt op wiplash? Of...welke houding het beste zou zijn om de klap op te vangen..... (hoofd op de kin....hoofd tegen de hoofsteun gedrukt....hoofd tegen het voorruit.....)

Comment

Gezien de statistieken kun je volgens mij het beste stomdronken in de woage zitten, die mensen hebben meestal niks want die zijn flex. :)

Maar als je 't aan ziet komen? Ik zou denk ik mijn hoofd tegen de hoofdsteun drukken, dan zwiept het het minst. Denk ik?
                Mini Cooper Clubman
                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                "Jasper val dood." - RH

Comment

Uitstappen. Ik hou altijd een flink gat voor me als ik de laatste in de rij ben. Best lijkt me: onderuit gaan zitten, met zoveel mogelijk lichaam en hoofd vastgedrukt in je stoel. Of in een kinderzitje gaan zitten.
                  Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Laat mensen eerst maar eens goed hun hoofdsteun afstellen. Volgens mij rijdt 95% van de mensen met die steun in de nek ipv van tegen het hoofd.
                    Aprilia RSV Mille '01

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rossi Bekijk bericht
                      Laat mensen eerst maar eens goed hun hoofdsteun afstellen. Volgens mij rijdt 95% van de mensen met die steun in de nek ipv van tegen het hoofd.
                      Als de meerderheid van de autofabrikanten dan een rugleuning maken die tot bovenzijde schouder komt wanneer je langer bent dan 1m70...

Scheelt ook al een hoop.

Comment

Handen langs je hoofd en de hoofdsteun vastpakken.
                        (ik ben trouwens een keer de middenberm ingereden toen er 1 aan kwam zeilen, hij tikte nog net de bumper van mn voorganger aan whoei)

E
                        يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

En dat is idd het beste. Afstand houden tot je voorganger en opzij gaan als er zo'n malloot aankomt.

Comment

Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎