Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hufterigheid in het verkeer harder aanpakken?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Hufterigheid in het verkeer harder aanpakken?

Goed, een eeuwig discussiepunt natuurlijk. Op het ouwe forum had ik er ook een draadje over, althans, dat ging over het feit dat in mijn ogen mensen bv. steeds vaker door rood rijden.

Welnu, dat lijkt inderdaad zo te zijn: http://www.nu.nl/news/1868980/10/Exp...ertreders.html

Het probleem is hier natuurlijk weer dat onze regelgeile coalitie van gordijnspleetglurende andijviestampers uit Capelle hier waarschijnlijk op reageert met "meer blauw in de berm", maar... stel nou dat ze, in een vlaag van verstandsverheldering, besluiten om ieder verkeerslicht in Nederland met een roodlichtcamera te schakelen? 250 pop per keer, punt.

Ik ben 100% voor, heb het totaal gehad met asociale hufters die nog even om me heen slingeren om -al dan niet over de baan voor links/rechtsaf- door 2, 3 seconden rood te knallen met alle bijna-gevolgen van dien.

Gordel niet dragen is een beetje een non-issue, als jij nou dood wilt. Scheelt mij morgen weer een Scenic voor m'n snufferd in de file.

Thoughts? :)
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Lijfstraffen weer invoeren. In de middeleeuwen waren er tenslotte ook veel minder verkeersslachtoffers.
    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Oeh! Goed plan. Stantepede vierendelen op het onderhavige kruispunt! :)
      Mini Cooper Clubman
      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
      "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
        Lijfstraffen weer invoeren. In de middeleeuwen waren er tenslotte ook veel minder verkeersslachtoffers.
        Ja hehe! Weet je wel hoeveel auto's er toen rondreden? Sjongejonge!
        Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
          Goed, een eeuwig discussiepunt natuurlijk. Op het ouwe forum had ik er ook een draadje over, althans, dat ging over het feit dat in mijn ogen mensen bv. steeds vaker door rood rijden.

Welnu, dat lijkt inderdaad zo te zijn: http://www.nu.nl/news/1868980/10/Exp...ertreders.html

Het probleem is hier natuurlijk weer dat onze regelgeile coalitie van gordijnspleetglurende andijviestampers uit Capelle hier waarschijnlijk op reageert met "meer blauw in de berm", maar... stel nou dat ze, in een vlaag van verstandsverheldering, besluiten om ieder verkeerslicht in Nederland met een roodlichtcamera te schakelen? 250 pop per keer, punt.

Ik ben 100% voor, heb het totaal gehad met asociale hufters die nog even om me heen slingeren om -al dan niet over de baan voor links/rechtsaf- door 2, 3 seconden rood te knallen met alle bijna-gevolgen van dien.

Gordel niet dragen is een beetje een non-issue, als jij nou dood wilt. Scheelt mij morgen weer een Scenic voor m'n snufferd in de file.

Thoughts? :)
          Zal nooit gebeuren. NOOIT.

Ongeluk wat op de Haarlemmerweg gebeurde met 2 taxi's (een dode passagier) zou ook met roodlicht camera waarschijnlijk niet gebeurd zijn. (ga nou niet zeggen hoe weet je dat, elke taxichauffeur weet waar snelheidscamera's zijn). Waarom dit voorbeeld? Waarom alleen op de grote kruising Haarlemmerweg/Vlugtlaan/Seineweg? En waarom niet op ALLE kruisingen. Een van de chauffeurs reed met meer dan 100 km/u door rood trouwens. (effe rood pakken).

Maar nee ze zetten ze liever op ring Noord waar het makkelijker cashen is en waar die dingen om de haverklap in brand worden gestoken door gestoorde gasten uit Landsmeer/Oostzaan etc.

Comment

Sprak twee weken gelden nog een vrouw. Klaagde dat ze weer een boete had.

Nu hadden ze al 3 bekeuringen in 1 week, in hun eigen straat (50km). In hun eigen straat, je verzint het niet. Gezien hun wagenpark zouden ze niet wakkerliggen van 3 boetes van 500 Euro per week, dus daar bereik je niks mee.

Rood licht bekeurigen moeten ze anders aanpakken: week rijbewijs afnemen.

Ik zie hier de ex-leidster van de crêche regelmatig met haar Espace (met haar kindere) met grote snelhied door rood rijden. Als ze daar nog zou werken zou ik haar er toch, in aanwezigheid van al haar collega's op aanspreken.

Als er iemand nog even voor je langs knalt met 100 om de afrit te halen, en je seint heel even omdat je je rot schrikt, heb je gelijk de middelvinger. Gewoon een Zafira hoor...
            Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Die zogenaamde experts van SWOV en Koos S zijn twee handen op 1 buik. Nou dan weet je het wel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NoTVR Bekijk bericht
                Rood licht bekeurigen moeten ze anders aanpakken: week rijbewijs afnemen.
                Auto afnemen, rijbewijs afnemen helpt echt niet, zeker niet bij mensen die toch al bijna de stad niet uitkomen. Pakkans is 0.
                All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

100% eens met Jasper.

Schering en inslag, vanochtend ook weer.
                  "Mijn" licht springt op groen, van rechts zie ik een VW Golf aan komen en gewoon door rood denderen.
                  Uitermate irritant en de verkeersveiligheid niet bevorderend zeg maar...

Gewoon elke roodlicht-ridder gelijk flitsen, win-win situatie.
                  Of ze kappen ermee, of ze spekken de schatkist.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                    Ha Dick, gaat het nog een beetje ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joshua Bekijk bericht
                      Ha Dick, gaat het nog een beetje ?
                      je kent me toch nog wel een beetje Joost?
                      Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Te hard rijden wordt in één adem genoemd met door rood rijden, rijden onder invloed en zonder gordel rijden.

Dus als we allemaal 'rijbewijs inleveren' roepen, bereid je dan alvast maar voor op een snelle overhandigingsactie aan de Spee-brigade nadat je met 123 km/u op een door God en iedereen verlaten A2 bent geklokt.

Hoe piepen we dan? :)
                        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                          Te hard rijden wordt in één adem genoemd met door rood rijden, rijden onder invloed en zonder gordel rijden.

Dus als we allemaal 'rijbewijs inleveren' roepen, bereid je dan alvast maar voor op een snelle overhandigingsactie aan de Spee-brigade nadat je met 123 km/u op een door God en iedereen verlaten A2 bent geklokt.

Hoe piepen we dan? :)
                          In geenstijl termen +1

Comment

Ga ik eens wat zeggen...

Toen ik in Eindhoven woonde, zag ik dagelijks 3 auto's door donkerrood rijden.

En ik kon het helemaal begrijpen.

Om 5u30 zit er nl. geen kat op de baan, maar staan de conflictvrije lichten je wel nodeloos op te houden, omdat elk strontje dat aan het verkeer deel neemt een aparte groenfase moet krijgen.

De enige die daar geen last van hebben zijn fietsers, voetgangers en automobilisten die door rood rijden.

Overigens werd dit door rood rijden nog sociaal gedaan: netjes stoppen voor de stopstreep, een keer links en rechts kijken en als alles veilig was doorrijden.

Dus, vraag je me nu om roodlichtrijden tout court te veroordelen? Met 100 km/u door rood gaat nergens over, maar 3 minuten per licht staan ralenti draaien trekt me evenmin aan.

Overigens is in België zo dat deze overtreding van 3e graad de facto gedagvaard wordt, en de politierechter er vaak 8 dagen rijverbod aan hangt.

Pluspunt is wel dat in België de flitspalen pas werken als je er met meer dan 30 km/u over de lussen rijdt. Dus eerst stoppen en dan vertrekken is perfect mogelijk zonder gefotografeerd te worden.
                            2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Ik zie het ook dagelijks, ook om 5:45. En heb er geen begrip voor.

Wat ik nog erger vind is lui die door groen rijden om om de kruising stil te gaan staan achter de file de zich daar heeft gevormd.

Of nog erger, als de auto voor je (ik) dat niet doet gaan toeteren knipperen en met vingers zwaaien. Wat wil je nou?
                              $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                                Dat is ook een correlatie :-)
                                Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.

Comment

Vergeet lichaamsbeweging, health food, matig drinken, niet roken etc etc
                                  Het gezondste wat je kunt doen is verjaardagen vieren, mensen die dat het meest doen worden het oudst.
                                  $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Wat dachten we van vrij wapenbezit?
                                    Zou zomaar een goede optie zijn tegen hufterigheid. Dan weet je tenminste dat die ander gewapend kan zijn,reden genoeg om maar iets vriendelijker te doen. Werkt in de VS.....
                                    Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Comment

Daar is een leuk kort (sf) verhaaltje over. Wanneer recht van meningsuiting wordt doorgezet naar recht om iemand neer te schieten.

Titel kwijt maar was hilarisch (honda civic die door een plymouth wordt opgeblazen omdat de civic voor de plymouth wilde invoegen oid).

Comment

Steven, dat heette 'Helden van de Highway'. Zat in een jaren zeventig SF-verzameling.

Als iemand je 'grof' inhaalde oid, speelde je even de video terug, pakte zijn nummer, en meldde via Highway-control dat je een gevecht aan wilde gaan. Je kreeg dan door welke overwinnigen hij/zij al behaald had, en eventuele wapens.
                                        Citaat:
                                        "Dynamite, sir, pure dynamite" had de verkoper gezegd toen hij de twee Spandau's bestelde in zijn Pontiac Skyscraper."

Comment

Denk dat toen de kreet: hij mot nie vur mien waoguh kommuh, geboren is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kiwi Bekijk bericht
                                            Zou zomaar een goede optie zijn tegen hufterigheid. Dan weet je tenminste dat die ander gewapend kan zijn,reden genoeg om maar iets vriendelijker te doen. Werkt in de VS.....
                                            In welk opzicht werkt het? Weinig hufterigheid in het verkeer? Is daar wetenschappelijk bewijs voor? ;-)))

Het helpt in elk geval tegen een stukje overbevolking (behalve dan overbevolking in de gevangenis). ;-)

Groet
                                            GJ

Comment

Laat ik Ghandi eens citeren. Toch algemeen beschouwd als een vredelievend mens, en groot denker:

“Among the many misdeeds of the British rule in India, history will look upon the Act depriving a whole nation of arms, as the blackest.” — Mahatma Gandhi

Kortom: er is heel veel te zeggen voor vrij wapenbezit. Mensen voelen zichGod in de auto. Een beetje nederigheid, door dewetenschap dat anderen gewapend kunnen zijn, zou helemaal geen slechte invloed hebben.
                                              Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Comment

Euhm, Kiwi, dat lijkt mij eigenlijk de meest naïeve mening over wapenbezit ooit...

De auto geldt voor veel bestuurders nú al als wapen, en kijk eens hoe ze ermee omgaan. Ik moet er niet aan dénken dat zo iemand een pistool in de auto heeft liggen.

Los daarvan verdwijnt het afschrikwekkende van wapens natuurlijk zodra iedereen er eentje heeft...
                                                Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk bericht
                                                  Vergeet lichaamsbeweging, health food, matig drinken, niet roken etc etc
                                                  Het gezondste wat je kunt doen is verjaardagen vieren, mensen die dat het meest doen worden het oudst.
                                                  Ha, die Geelhoed;

Let wel: dit geldt alleen voor de eigen verjaardagen. Die van familieleden zijn over het algemeen namelijk dodelijk saai.
                                                  Scherven brengen gelul.

Comment

Hahahaha, wapenbezit wekt alleen maar aggressie in de hand met dito gevolgen. Heb daar ooit eens een uur of wat over op een Amerikaan op in staan lullen.

Kansloos. Guns don't kill people, people kill people. Echt veel verder kwam ik niet met 'm. Het is echt een grote illusie om te denken dat wapenbezit ook maar IETS oplost. Sterker nog, het laat alles dat escaleert achter met veel grotere gevolgen.

Comment

Ha, die Brun;

"Los daarvan verdwijnt het afschrikwekkende van wapens natuurlijk zodra iedereen er eentje heeft..."
                                                      Bij jou misschien wel.
                                                      Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rutger Bekijk bericht
                                                        Hahahaha, wapenbezit wekt alleen maar aggressie in de hand met dito gevolgen. Heb daar ooit eens een uur of wat over op een Amerikaan op in staan lullen.

Kansloos. Guns don't kill people, people kill people. Echt veel verder kwam ik niet met 'm. Het is echt een grote illusie om te denken dat wapenbezit ook maar IETS oplost. Sterker nog, het laat alles dat escaleert achter met veel grotere gevolgen.
                                                        Guns don't kill people, BULLETS do.
                                                        So the solution is to make bullets damn expensive.
                                                        There won't be any innocent bystanders killed then!
                                                        (Chris Rock)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk bericht
                                                          Ik zie het ook dagelijks, ook om 5:45. En heb er geen begrip voor.

Wat ik nog erger vind is lui die door groen rijden om om de kruising stil te gaan staan achter de file de zich daar heeft gevormd.

Of nog erger, als de auto voor je (ik) dat niet doet gaan toeteren knipperen en met vingers zwaaien. Wat wil je nou?
                                                          Eigenlijk volledig mee eens.

Naast het rode verkeerslicht vind ik voorrang van rechts op een gelijkwaardige kruising het fundament van onze wegenverkeerswet. Dat is het chassis waar de regelgeving op steunt. Als je je daar niet aan kunt onderwerpen, blijf dan thuis en neem vooral niet deel. Want dan komt het niet goed met je.

Hoe vaak ik 's ochtends fietsers voor mij een drukke meerbaans weg ook zie oversteken door rood, onvoorstelbaar. Meermaals zwabberde er een weer terug omdat die 15 tons combinatie toch wat rapper dichterbij kwam. Ik denk dan ook altijd in mezelf "als jij morgen wordt platgereden hier fiets ik door en spendeer ik géén beltegoed aan 112, inzichtloze prutser".
                                                          Oliestoken voor het goede doel

Comment

Yeah, right! Ik veroordeel u tot een spitsuurtje Los Angeles. Woapens zat, zeker in bepaalde wijken, maar op de een of andere manier gaan ze d'r niet netjes van rijden. Goh. :)
                                                            Mini Cooper Clubman
                                                            "Jasper val dood." - RH

Comment

Laat ik Ghandi eens citeren. Toch algemeen beschouwd als een vredelievend mens, en groot denker:

“Among the many misdeeds of the British rule in India, history will look upon the Act depriving a whole nation of arms, as the blackest.” — Mahatma Gandhi

Kortom: er is heel veel te zeggen voor vrij wapenbezit. Mensen voelen zichGod in de auto. Een beetje nederigheid, door dewetenschap dat anderen gewapend kunnen zijn, zou helemaal geen slechte invloed hebben.
                                                              Ik weet niet of de beste man bedoelt dat iedereen een wapen zou moeten hebben... Wèl dat een land het recht heeft op wapens/zich te verdedigen, oftewel een gewapend leger.

En in het verkeer slaat het natuurlijk helemaal nergens op. Denk je dat een verkeershufter zich daardoor laat tegenhouden? Die laten zich tenslotte ook niet tegenhouden door het feit dat een aso-aktie weleens in een fysieke confrontatie kan eindigen. Sterker nog, vaak zijn het de hufters die wel zin hebben jou de 'waarheid' te vertellen. Ik denk dus ook dat zij degenen zijn waarvoor je uit moet kijken als je weapons-for-everyone introduceert. Niet voor soccermom met de gun in het handschoenenvakje omdat manlief dat zo veilig vond.
                                                              Every second of your life is a part of your song

Comment

Voorrang van rechts is compleet van de pot gerukt. Het werkt misschien in het Hoge Noorden, maar ik volg gedwee voorrang van rechts in Brussel, en als het niet was omdat anderen flagrant voorrang nemen, of anderen hun voorrang afstaan stond ik er nog. Je hebt enkel drie auto's nodig (waarvan 1 iemand die links wil afslaan) om een VVR-kruispunt te gridlocken.

Beter de Amerikaanse methode: op elke weg een STOP-bord, en first-come first-serve. Geen gezever, ieder mag om beurt het kruispunt oprijden. Het kruispunt blijft zo ook altijd vrij van verkeer.
                                                                2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Working...
                                                                X
                                                                😀
                                                                🥰
                                                                🤢
                                                                😎
                                                                😡
                                                                👍
                                                                👎