Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Auto #2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Auto #2

Op verzoek van Boris dit draadje :-)

Op termijn hebben we behoefte aan een 2e auto. De Pandaberin heeft behoefte aan een auto om op haar werk te komen en vanaf medio volgend jaar met 2 koters op stap te kunnen.
    Primaire eisen:
    - Veilg
    - Goede whiplash-preventie
    - ISOFIX op de achterbank
    - Voldoende ruim voor 2 kleintjes + bijbehorende meuk
    - Denk dat 2 achterdeuren ook wel erg prettig zijn ivm achterwaartse zitjes.

Nou hebben we al zo'n auto, dus de 2e auto hoeft niet per se voor de Pandaberin te zijn :-) Zij kan ook de V50 nemen en dan wordt de 2e auto voor mij.
    Eisen:
    - Bovenstaande, plus
    - Leuk/speciaal

Budget:
    Geen idee, hoeft niet per se goedkoop te zijn :-)
    Mag nieuw of 2e hands.

Ideeën?
    All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Voor dit soort gebruik ben ik altijd wel gecharmeerd van de Focus of een Golf V.

Maar jij vast niet :-)

Comment

Da's niet moeilijk dan Panda, de Volvo naar de Berin, voldoen aan al die safety dingen waar je belang aan hecht.
      Voor jezelf wil je toch een Beamer, een mooie 3-serie coupé uit de huisselectie, zullen ook wel afgeprijsd worden......Klaar!!!
      "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
      BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

3 serie coupé ofzo idd, mag zelfs een 318Ci zijn. Leuk en snel genoeg.

Anders en Fiat 500 Abarth? Als het toch geld mag kosten is dat wel gaaf voor MdV natuurlijk en voor Panda zelf ook. :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
        Alfa Giulia 1300 (1966)
        Mazda Miata (1990 Daily driver)
        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tiPanda Bekijk bericht
          Primaire eisen:
          - Veilg
          - Goede whiplash-preventie
          - ISOFIX op de achterbank
          - Voldoende ruim voor 2 kleintjes + bijbehorende meuk
          - Denk dat 2 achterdeuren ook wel erg prettig zijn ivm achterwaartse zitjes.
          Eisen:
          - Bovenstaande, plus
          - Leuk/speciaal
          Nog een V50 denk ik dan.
          Serieus: gezien je eisen blijft er weinig over (geen coupé, ivm whiplash preventie en isofix niet al te oud en maar twee/drie merken etc.)

Als je nu wat van de primaire eisen laat vallen en voor je eigen auto, dan blijven er wellicht wat meer mogelijkheden over.

Vindt trouwens dat je je wel erg op isofix/whiplash e.d. blind staart. Je hebt aan al die voorzieningen niets als je kinderen bijv. niet recht in hun stoel blijven zitten (en geloof me, dat doen ze gewoon niet).
          Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
          Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
            Nog een V50 denk ik dan.
            Serieus: gezien je eisen blijft er weinig over (geen coupé, ivm whiplash preventie en isofix niet al te oud en maar twee/drie merken etc.)
            LOL. Ik heb idd een leuke S40 gezien, net zo oud, zelfde motor en zelfs de zelfde kleur! Moehaha.

Als je nu wat van de primaire eisen laat vallen en voor je eigen auto, dan blijven er wellicht wat meer mogelijkheden over.
            Alleen de eis van 'bijbehorende meuk' lijkt me minder relevant, want als ik die bijbehorende meuk moet vervoeren pak ik wel de andere auto.

Vindt trouwens dat je je wel erg op isofix/whiplash e.d. blind staart. Je hebt aan al die voorzieningen niets als je kinderen bijv. niet recht in hun stoel blijven zitten (en geloof me, dat doen ze gewoon niet).
            Whiplash is voor mezelf en dat laat ik niet vallen gezien de ervaringen van mijn moeder.

Tot nog toe valt het reuze mee met dat recht in de stoel zitten. De kleine kon ook niet veel anders, in de CabrioFix zat hij precies pas. Zijn nieuwe stoeltje biedt meer ruimte, maar daar zit hij ook echt in. En hij rijdt achteruit, dus dat niet recht zitten wordt iets minder kritisch.
            Hoe dan ook, ISOFIX is er om de stoel te fixeren. En ik heb liever een goed gefixeerde stoel en een schuin zittend kind dan een schuin zittend kind én een wiebelende stoel.

Dus:
            - Whiplash & ISOFIX blijven basisvoorwaarden.
            - Ruimte voor meuk is voor de 2e auto geen noodzaak.

Aan de andere kant, een grotere 2e auto is ook een goed idee. De V50 is echt niet overdreven ruim voor alle meuk...
            All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Oh ja, coupés en 3-deurs allemaal wel leuk, maar ik heb geprobeerd om de kleine van de zomer met stoel en al in de 125i Performance te krijgen, maar dat was redelijk kansloos. Dat ging alleen via de andere kant.
              Achterdeuren zijn wel erg praktisch.

Comment

Mooie gebruikte EVO7 dan maar.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                Alfa Giulia 1300 (1966)
                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                BMW 320Ci (van GF)

Comment

V50.

:)
                  2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Je ziet het verkeerd Panda, de V50 voor als je met Berin en de kleine Beertjes op pad moet, de 3-serie coupé met vette motor is voor jezelf om lol te maken.
                    "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                    BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Dat wordt dus een 9-3 Aero bij Tijmen :)
                      Forza!

Comment

Tot nog toe valt het reuze mee met dat recht in de stoel zitten. De kleine kon ook niet veel anders, in de CabrioFix zat hij precies pas. Zijn nieuwe stoeltje biedt meer ruimte, maar daar zit hij ook echt in. En hij rijdt achteruit, dus dat niet recht zitten wordt iets minder kritisch.
                        Hoe dan ook, ISOFIX is er om de stoel te fixeren. En ik heb liever een goed gefixeerde stoel en een schuin zittend kind dan een schuin zittend kind én een wiebelende stoel.
                        Wacht maar tot ze wat ouder zijn, doorhebben hoe ze onder de riemen uit kunnen (vanaf 2,5 jaar) en ze het leuk vinden om de ander te pesten (ook ongeveer vanaf die leeftijd).

Dat isofix beter vastzit dan een romer king lijkt mij een leuke verkooptruc, want die stoel wiebelt echt niet. Zelfs niet als je als volwassene er aan gaat trekken. Gaat de hele auto schudden.

Maar goed iedereen zijn voorkeur. Mijn kinderen zitten veel rustiger in de celica dan in de picnic met veel betere stoelen.
                        Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
                          Dat is een kansvolle denkrichting :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
                            Ha, handel! :-)

We hebben wel een mooie staan op 't moment, 2004 handgeschakeld, 96.000km, DVD navi, parrot en Icelink al aanwezig.

Comment

Lol!

Comment

Isofix?
                                fka v164

Comment

koop iets leuks voor jezelf aan pass de V50 door naar je vrouw.
                                  Bmw f11 525d e46 330 cabrio en e38 740i

Comment

Wacht maar tot ze wat ouder zijn, doorhebben hoe ze onder de riemen uit kunnen (vanaf 2,5 jaar) en ze het leuk vinden om de ander te pesten (ook ongeveer vanaf die leeftijd).
                                    Damn, ja dát weet ik nog niet natuurlijk.

Dat isofix beter vastzit dan een romer king lijkt mij een leuke verkooptruc, want die stoel wiebelt echt niet. Zelfs niet als je als volwassene er aan gaat trekken. Gaat de hele auto schudden.

Maar goed iedereen zijn voorkeur. Mijn kinderen zitten veel rustiger in de celica dan in de picnic met veel betere stoelen.
                                    Persoonlijk vind ik isofix wel prettig, zitje zit gewoon vast, geen geklooi met gordels. Als ik de CabrioFix met de gordels vastzet dan zie ik het zitje in de spiegel schommelen. Maar misschien neem ik bochten wel te snel :-)

Comment

Shit zo komen we niet aan de rel. Isofix is uiteraard wel handig, klick en vast. De romer king trekt de riem waarmee hij vastgezet wordt extra strak en zit dan ook erg vast. Gek genoeg is de uitvoering van romer zonder dat mechanisme maar gericht op isofix veel duurder. Het is een beetje zoals ze bij TopGear zeggen: je krijgt minder (gewicht) en je betaalt meer :-))

Comment

maar ik heb geprobeerd om de kleine van de zomer met stoel en al in de 125i Performance te krijgen
                                        Het is gebruikelijker om eerst stoel te bevestigen en dan kind in de auto te zetten. Vooral omdat dat gemakkelijker gaat.

Vandaag klom zoonlief (2,5) wel voor het eerst zelf in z'n stoel, dus denk dat tot die tijd 5 deuren een harde eis is. Heb het een jaar met baby + 3 deurs gedaan en dat was niet handig.

Verder heb ik geen idee van wat op jouw niveau van whiplash & veiligheidseisen überhaupt nog op de markt te vinden is. Het lijkt dan al snel Zweeds te moeten zijn, dus doe jezelf dan een plezier een haal zo'n 9-5 Aero ergens vandaan en schuif die V40 door.

Of ga eens in een 330i rijden, al dan niet touring en bepaal dan voor jezelf of zo'n Zweed echt goed rijdt.

Comment

Fiat Panda!

Comment

Shit zo komen we niet aan de rel. Isofix is uiteraard wel handig, klick en vast. De romer king trekt de riem waarmee hij vastgezet wordt extra strak en zit dan ook erg vast. Gek genoeg is de uitvoering van romer zonder dat mechanisme maar gericht op isofix veel duurder. Het is een beetje zoals ze bij TopGear zeggen: je krijgt minder (gewicht) en je betaalt meer :-))
                                            Bedacht ik me net, als je kinderen zo groot zijn dat ze op school worden uitgenodigd voor kinderfeestjes, dan is het gebruikelijk dat je de autostoel meegeeft. Is het maar de vraag of de ander dan ook isofix heeft :-)

Comment

Isofix-stoeltjes kunnen ook met de gordel geplaatst worden volgens mij.

En waar het voor de Maxicosi(-cabrio) zonder meer handiger is, omdat je die iedere keer meeneemt uit de auto, is het voor een "vaste" stoel in de auto wat mij betreft lood om oud ijzer. Eén keer goed vastzetten en dat is voorlopig weer dat, daar heb je geen isofix voor nodig wat mij betreft.

Groet
                                              GJ

Comment

Skoda Fabia had in 2000 al Isofix en 4 sterren NCAP. Geen Whiplash protection denk ik.

Ik zou de V50 doorschuiven idd, en zelf een 2 jaar oude snelle kleine auto zoeken.
                                                R32, 335i, RS4 of zo. De rest van de auto's is eigenlijk oninteressant.
                                                Of écht gaan voor de leuke auto. Corvette bijvoorbeeld.

Formaat Mini gaat écht niet met kinderstoeltjes trouwens. Je krijgt die krengen -stoeltjes- zowat niet achterin. En daarna begint het gezeur pas écht ;-)
                                                Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Corvette en Panda....

Neh. ;-)
                                                  Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
                                                    Da's niet moeilijk dan Panda, de Volvo naar de Berin, voldoen aan al die safety dingen waar je belang aan hecht.
                                                    Voor jezelf wil je toch een Beamer, een mooie 3-serie coupé uit de huisselectie, zullen ook wel afgeprijsd worden......Klaar!!!
                                                    Pa zit nog helemaal met z'n hoofd in het Dutch-scenario, dat zien we wel. Net als 6bakkie trouwens.

Dus inderdaad (zoals je zelf ook al opperde): doorschuiven die V50. Die auto is voor twee kinderen écht zat voor alle meuk. Reorganize!

Maar hoezo 'al het bovenstaande' plus leuk? Gaan die zitjes straks dagelijks van de ene naar de andere auto? Zo niet, waarom dan niet 'niks van het bovenstaande' plus leuk? Okee, omdat jij 't bent, alleen veilig en leuk.
                                                    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NoTVR Bekijk bericht
                                                      Ik zou de V50 doorschuiven idd, en zelf een 2 jaar oude snelle kleine auto zoeken.
                                                      R32, 335i, RS4 of zo. De rest van de auto's is eigenlijk oninteressant.
                                                      Of écht gaan voor de leuke auto. Corvette bijvoorbeeld.
                                                      Hallo zeg, als ik zeg 'hoeft niet goedkoop', dan bedoel ik daarmee niet 'mag enorm duur'.
                                                      :-)

Oorspronkelijk geplaatst door NoTVR Bekijk bericht
                                                      Formaat Mini gaat écht niet met kinderstoeltjes trouwens. Je krijgt die krengen -stoeltjes- zowat niet achterin. En daarna begint het gezeur pas écht ;-)
                                                      Die indruk kreeg ik met de 125i ook en met een 3-serie coupe lijkt het me precies hetzelfde verhaal.

Ik heb de eis 'voldoende ruimte voor meuk' al laten vallen (mag wel, hoeft niet), en je kan idd je afvragen waarom ik ruimte voor 2 kleintjes op de achterbank nodig heb. Ik zou natuurlijk voor de 2 dagen dat ze naar de creche gaan ook de V50 kunnen pakken, scheelt ook gehannes met 2 sets zitjes. Maar dat komt er in de praktijk op neer dat ik 3 dagen per week in de V50 rij: de crechedagen en de papadag. Dan heeft de Pandaberin de V50 de overige 2 dagen per week.
                                                      Tja. Als ik het zo doe dan mag het ook een klein autootje zijn.

Comment

Working...
                                                      X