Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sipes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• sipes

Iemand hier mee bekend?
    * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
    * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Ha, die Slibbe;

Is hier in de Oertijd ook al eens besproken en De Geleerden konden het over nut & noodzaak niet echt over eens worden. Zoveel verdeelde meningen zouden voor mij al reden genoeg zijn er mijn vingers niet aan te willen branden. Dat plus het feit dat bandenfabrikanten volgens mij ook zonder deze techniek best aardig in de gaten hebben waar ze mee bezig zijn.
    Scherven brengen gelul.

Comment

Praktijk test is het enige wat uitkomst brengt denk ik dan maar.
      Overtuig me daar maar mee, Profilemannen!
      "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
      BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Als dit echt zo goed zou zijn, dan zouden de bandenfabrikanten deze methode zelf toch al bij de productie toepassen?

En dan te bedenken dat de bandenboeren iedereen aan de winterbanden willen hebben. Dan spreken ze deze behandeling toch zelf weer tegen?

Comment

Was een vraag van een vriend van me. Ik ben tamelijk afwachtend met dit soort dingen. Die vriend ook trouwens.
          * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
          * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

sipen werkt wel degelijk onder natte en lastige omstandigheden.

alleen als je ze zo siped als op de foto heb je er alleen wat aan als je exact recht vooruit rijdt.

effect van winterbanden lijkt me veel groter.

heb onder support van Michelin Fietsbanden gedownhilled (1992-1997) en toen werden de fietsbanden al gesiped maar zeker niet alleen in dwarsrichting maar vooral de profilering op de zijkanten van de banden om meer tractie haaks op de band te krijgen.

E
            يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Uit de link wordt mij niet helemaal duidelijk wat siping is. Is het een soort opsnijden van de band?

Groet
              GJ
              Last edited by GJ; 01-01-09, 17:09.

Comment

Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍