Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Revolution in the electric car business

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Revolution in the electric car business

Michelin reinvents the electric wheel

Los van het feit of dat er nu doorkomt of niet ... dit zou wel de vorm en functie van autos kunnen veranderen ... geen bulky motor en aandrijving meer (buiten accu's). Lijkt me interessant vanuit Industrial Design standpunt wat ze hiermee gaan doen ... dan worden die futuristische prototypes toch nog bewaarheid :-)
    Rock on. RS.

Een collega had het 15 jaar geleden al over hydromotoren in ieder wiel. Die wegen een fractie van een elektromotor bij hetzelfde vermogen. Maar je moet wel een pompsysteem aan boord hebben.

Lijkt me om te beginnen erg leuk als 'add on' op de achterwielen van een FWD.

Om nou een Agila te gebruiken om dit te presenteren is eigenlijk gewoon droevig, maar het zal er wel om gaan dat zelfs het meest verschrikkelijke koekblik hiervoor geschikt is.
    Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Even los van de vering zijn er volgens mij stadsbussen die met hetzelfde principe rijden/reden. Het belangrijkste voordeel was dat deze bij het remmen de motoren als generatoren gebruikten en de remenenergie dus opgeslagen kon worden. Revolutionair is het dus niet helemaal meer. :-)
      Every second of your life is a part of your song

Comment

Leuk linkje staat er tussen: http://www.autobloggreen.com/2008/10...lage-revealed/

Techniek van electromotoren in 't wiel is al erg oud (hence Porsche Lohner) en afgelopen jaren door diverse partijen herontwikkeld. Als 't betaalbaar wordt, met deze ontwikkeling van Michelin, dan is 't eindelijk interessant.

Comment

Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎