Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kilometerheffing -> weer actueel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Kilometerheffing -> weer actueel

    Laat ik na de helaas uitgekomen voorspelling van 8ct / km ipv de kostenneutrale 6,5 ct hier ook nog mijn voorspelling voor het systeem weer eens plaatsen.

    Na diverse proeven wordt bij de grootschalige invoering geen onderscheid meer gemaakt tussen locatie en trajecten, maar betaalt iedereen in de spits meer. Het gedifferentieerde afrekenen wordt onder het mom van technisch niet haalbaar en te duur afgeserveerd.

    Edit even de belangrijkere links hier onder elkaar plaatsen:
    Rekenbladen met de eindtarieven: http://www.qwer234.nl/
    Inschatting CO2/slurptax: http://www.nieuweautoprijzen.nl/
    Formule 2012 (dus geen eindtarief): De formule is: 0,00013775*C + 0,00296394*(-186,212 + D*3,319) + 0,12269149
    ......D is dan de naar boven afgeronde CO2-uitstoot en C is een tabelwaarde (schijf) obv D.
    Faq's VeW: http://www.verkeerenwaterstaat.nl/on.../index.aspx
    Tegenstanderspetitie: http://www.kilometerheffing-nee.nl/
    Wettekst: http://www.verkeerenwaterstaat.nl/Im...195-266324.pdf
    Tegenstanderspetitie van DF: http://www.redonzeprivacy.nl/
    Technische briefing: http://www.verkeerenwaterstaat.nl/Im...195-272760.pdf

    Anwb rapport: http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto...denpeiling.pdf

    Suggesties voor deze lijst zijn welkom
    Last edited by Steven; 31-03-10, 21:55.
    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

  • #2
    is 8 ct al bekend dan?

    Ik kan daar alleen een foutive berekening van de telegraaf bij vinden.
    $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

    Comment


    • #3
      Ha die Geelhoed, ook weer hier.

      Was idd een telegraaf artikel, alleen een quote'ish tekstje, geen berekening.
      Link zie het oude forum.....
      Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
      Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

      Comment


      • #4
        Zo, gezien de discussie wordt het nog leuk.

        Er moet even 1 miljard opgehoest worden voor de provincies.
        En alle regeringspartijen haastten zich om te roepen dat het de autorijder niet meer mag kosten. Alsof ze het menen....

        Ik herhaal even de 8 ct per km. Omdat we tegen de tijd dat het ingevoerd wordt, minder rijden vanwege de nog hogere brandstofprijs. Bos nr 2 wijst dan op deze kamerbijeenkomst en roept dat het de autorijder ook niet minder mag gaan kosten.
        Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
        Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
          Link zie het oude forum.....
          En hoe kom ik daar?
          $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

          Comment


          • #6
            Ik hoor net op Arrow dat er door specialisten nogal wat bedenkingen worden geplaatsts bij het invoeren van kilometerheffing/afschaffen BPM en zo.


            Met het ICT systeem dat onze overheid/belastingdienst heeft. Want ze hebben totaal geen problemen.

            Misschien dat ze eerst dat zooitje eens op orde moeten brengen, anders is de chaos straks echt niet meer te overzien.
            Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

            Comment


            • #7
              Opnieuw conflict kilometerheffing

              Automobilist wordt dubbel aangeslagen

              Van onze parlementaire redactie


              DEN HAAG, donderdag
              Een ruzieachtige sfeer tussen Kamerleden en een botsing met het kabinet hebben gisteren de invoering van de kilometerheffing per 2011 op het spel gezet.
              Staatssecretaris De Jager (Financiën) haalde zich de woede op de hals van de coalitiepartijen CDA en PvdA door de provinciale opcenten ineens te willen toevoegen aan de kilometerheffing. Die opcenten leken eerder nog te verdwijnen. Als ook provincies dat bedrag van 1,1 miljard straks via een nieuwe eigen belasting mogen innen, dreigen automobilisten alsnog dubbel te betalen.
              „Als dat zo is, hebben we een groot probleem”, reageerde CDA-Kamerlid Koopmans.” Eén miljard euro extra ophalen bij burgers vindt hij niet het ’eerlijke beleid’ dat is afgesproken in het regeerakkoord.
              Ook PvdA’er Roefs past ervoor om automobilisten ’dubbel te laten betalen’.
              Het verweer van het kabinet luidt dat automobilisten straks gemiddeld toch al veel goedkoper uit zijn. De Jager verwacht in plaats van zeven miljard euro uit de aanschaftaks en de motorrijtuigenbelasting straks misschien slechts vijf miljard binnen te krijgen. „We halen minder geld op, omdat we minder gaan rijden. Dat budget vullen we met de provinciale opcenten.”



              Welke compensatie provincies krijgen voor het verlies aan opcenten, wordt pas in 2010 duidelijk. Maar daarmee nam De Jager het wantrouwen niet weg.
              Veel fracties, zoals VVD, SP en GroenLinks, waren toch al geprikkeld, omdat de dikke stapels papier over de kilometerheffing pas op het allerlaatste moment naar de Kamer waren gestuurd.
              En toch eist minister Eurlings (Verkeer) voor het Kamerreces groen licht, zodat hij kan beginnen met proeven.
              „Als de Tweede Kamer daar langer over wil doen, is er geen man over boord. Maar dan lukt invoering pas in 2012”, waarschuwt de CDA-bewindsman.
              VVD’er De Krom en SP’er Roemer, beiden fel tegenstander van de kilometerheffing, reageerden boos dat de coalitie een afronding van de vergadering er ’door wil drukken’, terwijl zij de kwestie liever uitstellen tot in september.
              Tja dat was te verwachten, als het Rijk een belasting schrapt die de provinies heffen onstaat daar een gat en zal moeten worden opgevuld met een nieuwe belasting.

              Comment


              • #8
                http://www.elsevier.nl/nieuws/econom...335/index.html

                Kilometerheffing is straks helemaal overbodig...
                Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door NoTVR Bekijk bericht
                  Ik hoor net op Arrow dat er door specialisten nogal wat bedenkingen worden geplaatsts bij het invoeren van kilometerheffing/afschaffen BPM en zo.
                  Arrow? Curry? Tja daar kan je van opaan.....
                  $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Redline Bekijk bericht
                    Tja dat was te verwachten, als het Rijk een belasting schrapt die de provinies heffen onstaat daar een gat en zal moeten worden opgevuld met een nieuwe belasting.

                    ALs ik het wel heb geldt: 1 < 7-5
                    $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk bericht
                      En hoe kom ik daar?
                      Het oude forum wordt nog hersteld, maar wanneer ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
                      Zo, gezien de discussie wordt het nog leuk.

                      Er moet even 1 miljard opgehoest worden voor de provincies.
                      En alle regeringspartijen haastten zich om te roepen dat het de autorijder niet meer mag kosten. Alsof ze het menen....

                      Ik herhaal even de 8 ct per km. Omdat we tegen de tijd dat het ingevoerd wordt, minder rijden vanwege de nog hogere brandstofprijs. Bos nr 2 wijst dan op deze kamerbijeenkomst en roept dat het de autorijder ook niet minder mag gaan kosten.
                      Het verweer van het kabinet luidt dat automobilisten straks gemiddeld toch al veel goedkoper uit zijn.
                      QED.
                      Waar baseert het kabinet dat dan op?
                      Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                      Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk bericht
                        En hoe kom ik daar?
                        Ha, die Geelhoed;

                        Google cache al geprobeerd?
                        Scherven brengen gelul.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door NoTVR Bekijk bericht
                          http://www.elsevier.nl/nieuws/econom...335/index.html

                          Kilometerheffing is straks helemaal overbodig...

                          Kiwi, leg dit eens uit:
                          "de verdere stijging wordt veroorzaakt door meer concurrentie" :grotegroenegrijns:

                          (puur bedrijfseconomisch is dit trouwens heel logisch).
                          Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                          Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk bericht
                            ALs ik het wel heb geldt: 1 < 7-5
                            1 als in het miljard wat de provincie binnenhaalt met de opcenten
                            7.5 als in het totale bedrag wat de kilometerheffing zou moeten opleveren?
                            Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                            Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht

                              QED.
                              Waar baseert het kabinet dat dan op?
                              Nergens op, maar het draagvlak voor de km heffing mag niet in gevaar komen.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
                                1 als in het miljard wat de provincie binnenhaalt met de opcenten
                                7.5 als in het totale bedrag wat de kilometerheffing zou moeten opleveren?
                                Nee, 7 als wat het nu oplevert, 5 als in wat het straks oplevert.
                                $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

                                Comment


                                • #17
                                  Respect voor Camiel Eurlings.
                                  De grote Limburgse aanstormende toekomstige premier van de DDR (Dutch Democratic Republic) weet het slim te spelen, door overal per ongeluk twijfel te zaaien. Met maar één doel, zichzelf zonder kleerscheuren uit dit dossier trekken, om maar niet de geschiedenis in te gaan als de minister die de kilometerheffing introduceerde.

                                  Knap zoals hij dat spelletje speelt.

                                  De provincies zien hun opcenten verdwijnen, en willen daar inderdaad een andere belasting voor terug (expliciet zo uitgesproken ook tijdens de hoorzitting). Dat gaat waarschijnlijk de verpakkingstaks worden in één of andere vorm, de provincie gaat dan verantwoordelijk worden voor recycling en afvalverwerking.

                                  Overigens blijft de vraag natuurlijk staan. Hoe kun je een systeem invoeren dat miljarden kost qua bouw en onderhoud, dit alles op kosten van de belastingbetaler, en dan volhouden dat het 'budget-neutraal' zal zijn? Die miljarden worden hoe dan ook toch door de automobilist opgebracht, hooguit vanuit een ander potje.

                                  Mijn simpele voorstel is overigens om de snelwegen te verkopen aan de hoogste bieders. Met die miljarden de staatsschuld aflossen, en de aldus ontstane financiële ruimte gebruiken om het onderliggende wegennet te verbeteren, en wegenbelasting plus BPM af te schaffen. Laat de eigenaren van de snelwegen dan maar uitzoeken hoe ze kilometerheffing willen invoeren.
                                  Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

                                  Comment


                                  • #18
                                    Je hoeft Curry niet te geloven...

                                    http://www.inoverheid.nl/artikel/nie...s-bereikt.html


                                    http://www.inoverheid.nl/overzicht/i...-overheid.html
                                    Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kiwi, ik vond inderdaad de koppeling tussen dit dossier het het toekomstig CDA leiderschap van Camiel ook wel een zorgelijke kwestie.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Die Camiel is gladder dan een paling in een emmer snot. Draagt überhaupt niks bij met z'n leugenachtige uitspraken.Is er eentje van het soort dat dagelijks uitspraken 'herziet' onder het mom van voortschrijdend inzicht (ik noem dat gebrek aan een gezonde vooruitziende blik die je als politicus hoort te hebben). Bah!
                                        All you need to remember is the number '70' .

                                        Comment


                                        • #21
                                          Oorspronkelijk geplaatst door CWATR Bekijk bericht
                                          Die Camiel is gladder dan een paling in een emmer snot. Draagt überhaupt niks bij met z'n leugenachtige uitspraken.Is er eentje van het soort dat dagelijks uitspraken 'herziet' onder het mom van voortschrijdend inzicht (ik noem dat gebrek aan een gezonde vooruitziende blik die je als politicus hoort te hebben). Bah!
                                          Kortom: geknipt als leider van het CDA.
                                          Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

                                          Comment


                                          • #22
                                            Oorspronkelijk geplaatst door CWATR Bekijk bericht
                                            Die Camiel is gladder dan een paling in een emmer snot. Draagt überhaupt niks bij met z'n leugenachtige uitspraken.Is er eentje van het soort dat dagelijks uitspraken 'herziet' onder het mom van voortschrijdend inzicht (ik noem dat gebrek aan een gezonde vooruitziende blik die je als politicus hoort te hebben). Bah!
                                            Hahaha ja afbouw van het huidige stelsel naar kilometerheffing tussen 2011 en 2018. In 2018 zit er zeker weten geen CDA minister op V&W!! Dan kan het kabinet wat dan zit erover vallen.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Nee echt mensen, met de kilometerheffing gaan jullie er niet op achteruit. Echt niet, de meeste zullen er zelfs op vooruit gaan.

                                              17:07 03 Juli 2008
                                              Proef kilometerheffing kan beginnen
                                              Minister Eurlings kan beginnen met experimenten voor de kilometerheffing. Gisteren dreigde de Tweede Kamer geen toestemming te geven omdat onduidelijk was of automobilisten niet veel duurder uit zouden zijn door de invoering van een nieuwe provinciale belasting.

                                              Die wordt ingevoerd om de provincies te compenseren voor het verdwijnen van de motorrijtuigenbelasting en de daaraan gekoppelde provinciale opcenten. Het kabinet heeft nu aangegeven dat ook na invoering van de nieuwe heffing de gemiddelde automobilist minder betaalt.

                                              De Kamer neemt daar genoegen mee, zodat Eurlings met de proeven kan beginnen.
                                              http://www.nos.nl/nos/artikelen/2008...CB5437E98.html

                                              Comment


                                              • #24
                                                De gemiddelde automobilist is Mien Modaal die van haar inkomen na invoering een nieuwe wagen koopt en daar 5K km per jaar mee rijdt.

                                                Zorgverzekeringen zouden ook goedkoper worden door concurrentie......
                                                Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                                Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
                                                  Zorgverzekeringen zouden ook goedkoper worden door concurrentie......
                                                  Ohja, hoe heet ie ook alweer? Hogervorst he.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    ECB-president: belastingen niet verder omhoog

                                                    De Nederlandse overheid kan beter de belastingen niet verder verhogen. De inflatie dreigt anders verder op te lopen. Dit zegt president Jean-Claude Trichet van de Europese Centrale Bank (ECB) in een interview met de televisiezender RTLZ, dat vrijdag is uitgezonden.

                                                    Begin deze maand kregen de Nederlanders te maken met een verhoging van de belastingdruk, onder meer door de invoering van een vliegtaks en een hogere accijns op diesel. Het kabinet wil ook nog de btw verhogen. Trichet verklaarde dat met de laatste maatregel al wel rekening is gehouden in het rentebeleid van de ECB. “Nieuwe besluiten bedreigen de prijsstabiliteit”, aldus de bankpresident.
                                                    Bron

                                                    Nou geelhoed, kom d'r maar in....
                                                    2019 Volvo V60 T6

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Oorspronkelijk geplaatst door floris_s Bekijk bericht
                                                      ECB-president: belastingen niet verder omhoog



                                                      Bron

                                                      Nou geelhoed, kom d'r maar in....
                                                      De ECB gaat er al vanuit dat de BTW wordt verhoogd naar 20% dus dat is niet het punt denk ik. Verder heeft Nederland een inflatie van 2,3-2,4% ten opzichte van de 4,0% gemiddeld binnen Europa. Ik zou wel een lijstje willen zien van de inflatie per land. In ieder geval betekent een lagere inflatie in Nederland dat je concurrentiepositie binnen Europa hoogstwaarschijnlijk verbeterd.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Oorspronkelijk geplaatst door RutgerK Bekijk bericht
                                                        De ECB gaat er al vanuit dat de BTW wordt verhoogd naar 20% dus dat is niet het punt denk ik. Verder heeft Nederland een inflatie van 2,3-2,4% ten opzichte van de 4,0% gemiddeld binnen Europa. Ik zou wel een lijstje willen zien van de inflatie per land. In ieder geval betekent een lagere inflatie in Nederland dat je concurrentiepositie binnen Europa hoogstwaarschijnlijk verbeterd.
                                                        http://www.nos.nl/nosjournaal/artike..._inflatie.html

                                                        De inflatie in Nederland is afgelopen maand opgelopen tot 2,6 procent. Dat is 0,3 procent hoger dan in mei. Dan mag ie wel lager zijn dan in gemiddeld Europa, desalniettemin een zorgelijke trend.
                                                        2019 Volvo V60 T6

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Oorspronkelijk geplaatst door Redline Bekijk bericht
                                                          Nee echt mensen, met de kilometerheffing gaan jullie er niet op achteruit. Echt niet, de meeste zullen er zelfs op vooruit gaan.
                                                          Jazeker. Dat komt omdat er meer mensen minder dan gemiddeld rijden, en minder mensen meer dan gemiddeld. Logisch toch?
                                                          $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Oorspronkelijk geplaatst door floris_s Bekijk bericht
                                                            http://www.nos.nl/nosjournaal/artike..._inflatie.html

                                                            De inflatie in Nederland is afgelopen maand opgelopen tot 2,6 procent. Dat is 0,3 procent hoger dan in mei. Dan mag ie wel lager zijn dan in gemiddeld Europa, desalniettemin een zorgelijke trend.

                                                            Volgens mij loopt de inflatie in de zomermaanden altijd harder op omdat vakantiegeld tot meer uitgaven leidt. Ik kan mij vergissen maar ik dacht dat ergens gelezen te hebben.

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Oorspronkelijk geplaatst door RutgerK Bekijk bericht
                                                              Volgens mij loopt de inflatie in de zomermaanden altijd harder op omdat vakantiegeld tot meer uitgaven leidt. Ik kan mij vergissen maar ik dacht dat ergens gelezen te hebben.
                                                              In april was de inflatie 2,0%, d.w.z. dat in mei de inflatie ook al met 0,3% gestegen was. De stijging is vooral het gevolg van gestegen voedsel- en brandstofprijzen. Lijkt mij eerlijk gezegd weinig met de vakantieperiode te maken hebben.
                                                              2019 Volvo V60 T6

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Oorspronkelijk geplaatst door floris_s Bekijk bericht
                                                                In april was de inflatie 2,0%, d.w.z. dat in mei de inflatie ook al met 0,3% gestegen was. De stijging is vooral het gevolg van gestegen voedsel- en brandstofprijzen. Lijkt mij eerlijk gezegd weinig met de vakantieperiode te maken hebben.
                                                                Meest vakantiegeld wordt in april uitbetaald toch? ;-)

                                                                Ik kom er zelf even niet uit met de informatie van het CBS, maar volgens mij is globaal 2e kwartaal oplopend, 3e kwartaal dalend en 4e kwartaal weer oplopend. In april was de inflatie 0,2% teruggelopen van 2,2% in februari en maart.
                                                                Last edited by RutgerK; 04-07-08, 17:28.

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X