Bij mist dan, wat is de verklaring?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Waarom gaan spitsstroken dicht?
Collapse
X
-
Volgens mij houden ze die stroken, van 1 rijbaan zonder vluchtstrook vaak, in de gaten met camera's.
Als er dan een ongeluk oid is, ondernemen ze actie. Dat kan dus niet als ze met die camera's niet alles kunnen zien.
Ferrari 308 GTB QV (1983)
Alfa Giulia 1300 (1966)
Mazda Miata (1990 Daily driver)
BMW 320Ci (van GF)
-
Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk berichtVolgens mij houden ze die stroken, van 1 rijbaan zonder vluchtstrook vaak, in de gaten met camera's.
Als er dan een ongeluk oid is, ondernemen ze actie. Dat kan dus niet als ze met die camera's niet alles kunnen zien.
Mist + rijstrook dicht = nóg meer file natuurlijk.Oliestoken voor het goede doel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gijs Bekijk berichtOk. Maar, op heel veel andere trajecten staan ook geen camera's die ze gebruiken om in actie te komen bij een ongeval.$ (cat - 2>&1 ) > /dev/null
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk berichtDaar heb je dan wel een vluchtstrook.
Dan zou het logisch zijn, ja.
Maar, ware het niet dat de spitsstrook op de A1 bij Deventer vanochtend ook dicht was. De strook daar is de uiterst linker baan. Een extra (3e) baan dus. Naast dat er gewoon een vluchtstrook is daar...
Dus wat ligt daar dan aan ten grondslag?Oliestoken voor het goede doel
Comment
-
De camera's zijn het gevolg, niet de oorzaak. De oorzaak is onze wereld van Kneuzen en Mietjes, die bij mist de snelheid niet willen aanpassen, geen afstand kunnen houden en niet met een spitsstrook overweg kunnen.
Zo.
:-)Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gijs Bekijk berichtDus wat ligt daar dan aan ten grondslag?$ (cat - 2>&1 ) > /dev/null
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk berichtNog steeds de camera's ..
Hier bij Deventer op de A1 speelt dat niet, en dus het feit dat men de vluchtstrook niet kan zien ook niet, want die camera's staan bij een heel andere (niet vlucht-) rijstrook. De vluchtstrook is daar altijd als zodanig beschikbaar.Oliestoken voor het goede doel
Comment
-
Gijs, ze nemen die verantwoordelijkheid niet op zich.
Stel dat er een ongeluk gebeurt op de spitsstrook, dan gooien ze die normaal gesproken direct dicht. Nu zien ze niets middels die camera's, dus krijg je achteraf allemaal wijzende vingertjes.
Lang leve de angsthaasmaatschappij waarin wij wonen.
Ook zijn er mensen die in de mist met hun zotte kop op de vluchtstrook gaan staan, om te wachten tot de mist weg trekt. Heb ik wel vaker meegemaakt, soms tientallen tegelijk. Ruimt lekker op op de rijbanen voor me. :)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk berichtGijs, ze nemen die verantwoordelijkheid niet op zich.
Stel dat er een ongeluk gebeurt op de spitsstrook, dan gooien ze die normaal gesproken direct dicht. Nu zien ze niets middels die camera's, dus krijg je achteraf allemaal wijzende vingertjes.
Lang leve de angsthaasmaatschappij waarin wij wonen.Oliestoken voor het goede doel
Comment
-
Deze oorzaken en standpunten had ik wel een beetje verwacht.
Het is dus inderdaad het massaal onttrekken aan verantwoordelijkheid van onze overheid.
In de zin van: Oh jee, het wordt gevaarlijk, dus áán die blokkeringskruizen!
Want stel dat er iets gebeurt, dan kunnen ze niet naar ons wijzen.
Daarnaast is het angsthazengedrag van ons aller gemiddelde automobilistje prominent aanwezig.
Ik snap dat echt niet, je kunt toch beter op 3 stroken met 50 km. per uur voortsukkelen dan stilstaan op 2 stroken met een lege spitsstrook, zeker in het voorbeeld van Gijs op de A1 waar nog steeds een vluchtstrook is.
( Gisteren weer gebeurt op de A58, stilstaan is een slecht idee, 2 doden door een vrachtautochauffeur die even niet oplette)
En het feit dat het vrij moet blijven voor hulpdiensten is ook een farce, want ongelukken gebeuren niet alleen met mist. En zijn door allerlei wegwerkzaamheden genoeg voorbeelden waar je klem tussen 2 vangrailsen doorrijdt zonder een meter vluchtstrook."Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004
Comment
Comment