Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom gaan spitsstroken dicht?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Waarom gaan spitsstroken dicht?

    Bij mist dan, wat is de verklaring?
    "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
    BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

  • #2
    Volgens mij houden ze die stroken, van 1 rijbaan zonder vluchtstrook vaak, in de gaten met camera's.
    Als er dan een ongeluk oid is, ondernemen ze actie. Dat kan dus niet als ze met die camera's niet alles kunnen zien.

    Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)



    Comment


    • #3
      Klopt.
      $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
        Volgens mij houden ze die stroken, van 1 rijbaan zonder vluchtstrook vaak, in de gaten met camera's.
        Als er dan een ongeluk oid is, ondernemen ze actie. Dat kan dus niet als ze met die camera's niet alles kunnen zien.
        Ok. Maar, op heel veel andere trajecten staan ook geen camera's die ze gebruiken om in actie te komen bij een ongeval.

        Mist + rijstrook dicht = nóg meer file natuurlijk.
        Oliestoken voor het goede doel

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Gijs Bekijk bericht
          Ok. Maar, op heel veel andere trajecten staan ook geen camera's die ze gebruiken om in actie te komen bij een ongeval.
          Daar heb je dan wel een vluchtstrook.
          $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk bericht
            Daar heb je dan wel een vluchtstrook.
            Dus je bedoelt dat enkel de spitsstroken dichtgaan op de plekken waar de vluchtstrook als spitsstrook dient?

            Dan zou het logisch zijn, ja.

            Maar, ware het niet dat de spitsstrook op de A1 bij Deventer vanochtend ook dicht was. De strook daar is de uiterst linker baan. Een extra (3e) baan dus. Naast dat er gewoon een vluchtstrook is daar...
            Dus wat ligt daar dan aan ten grondslag?
            Oliestoken voor het goede doel

            Comment


            • #7
              Nog steeds de camera's ..
              Veritatis simplex oratio est

              Comment


              • #8
                De camera's zijn het gevolg, niet de oorzaak. De oorzaak is onze wereld van Kneuzen en Mietjes, die bij mist de snelheid niet willen aanpassen, geen afstand kunnen houden en niet met een spitsstrook overweg kunnen.

                Zo.

                :-)
                Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Gijs Bekijk bericht
                  Dus wat ligt daar dan aan ten grondslag?
                  Ik zet de 50:50 in....
                  $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                    Nog steeds de camera's ..
                    Leg dat eens uit dan. Want Harry schreef al dat men mbv van die camera's kan inschatten of de vluchtstrook als vluchtstrook gebruikt moet worden ipv spitsstrook.
                    Hier bij Deventer op de A1 speelt dat niet, en dus het feit dat men de vluchtstrook niet kan zien ook niet, want die camera's staan bij een heel andere (niet vlucht-) rijstrook. De vluchtstrook is daar altijd als zodanig beschikbaar.
                    Oliestoken voor het goede doel

                    Comment


                    • #11
                      Ik gok op het onveiliger zijn van de spitsstrook omdat hij smaller is, maar of dat in de file veel uitmaakt....
                      $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

                      Comment


                      • #12
                        Gijs, ze nemen die verantwoordelijkheid niet op zich.

                        Stel dat er een ongeluk gebeurt op de spitsstrook, dan gooien ze die normaal gesproken direct dicht. Nu zien ze niets middels die camera's, dus krijg je achteraf allemaal wijzende vingertjes.
                        Lang leve de angsthaasmaatschappij waarin wij wonen.

                        Ook zijn er mensen die in de mist met hun zotte kop op de vluchtstrook gaan staan, om te wachten tot de mist weg trekt. Heb ik wel vaker meegemaakt, soms tientallen tegelijk. Ruimt lekker op op de rijbanen voor me. :)

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                          Gijs, ze nemen die verantwoordelijkheid niet op zich.

                          Stel dat er een ongeluk gebeurt op de spitsstrook, dan gooien ze die normaal gesproken direct dicht. Nu zien ze niets middels die camera's, dus krijg je achteraf allemaal wijzende vingertjes.
                          Lang leve de angsthaasmaatschappij waarin wij wonen.
                          Dus eigemlijk zeg jij "verwijder die camera's, dan valt er niemand iets te verwijten en kunnen de stroken gewoon open". Want er zijn genoeg plekken in NL waar permanent 3 rijstroken zijn, zonder camera's, toch?
                          Oliestoken voor het goede doel

                          Comment


                          • #14
                            Deze oorzaken en standpunten had ik wel een beetje verwacht.
                            Het is dus inderdaad het massaal onttrekken aan verantwoordelijkheid van onze overheid.
                            In de zin van: Oh jee, het wordt gevaarlijk, dus áán die blokkeringskruizen!
                            Want stel dat er iets gebeurt, dan kunnen ze niet naar ons wijzen.
                            Daarnaast is het angsthazengedrag van ons aller gemiddelde automobilistje prominent aanwezig.

                            Ik snap dat echt niet, je kunt toch beter op 3 stroken met 50 km. per uur voortsukkelen dan stilstaan op 2 stroken met een lege spitsstrook, zeker in het voorbeeld van Gijs op de A1 waar nog steeds een vluchtstrook is.
                            ( Gisteren weer gebeurt op de A58, stilstaan is een slecht idee, 2 doden door een vrachtautochauffeur die even niet oplette)

                            En het feit dat het vrij moet blijven voor hulpdiensten is ook een farce, want ongelukken gebeuren niet alleen met mist. En zijn door allerlei wegwerkzaamheden genoeg voorbeelden waar je klem tussen 2 vangrailsen doorrijdt zonder een meter vluchtstrook.
                            "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                            BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

                            Comment

                            Working...
                            X