Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gummen @ Zandvoort 1 juli 2008

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Leuk stukje film Jeroen.. en ik wist idd niet dat er een camera in hing, vandaar dat ik zo enthausiast aan de kant ging :)
    BMW F30 320i High Executive Sportline 2012 - VW Golf 1.6TDI Bluemotion 2014 - BMW E36 328i Coupe - Honda CBR600F4i 2002 - Honda SH150i 2009

Comment

• Ik heb ook een paar filmpjes gemaakt, o.a. Aston DB9 van binnen en buiten, maar ook nog van een paar anderen. Ik weet alleen niet meer welke auto's.

Ik was pas om half 12 thuis en dan ga ik slapen. Nog geen foto's etc eraf gehaald dus.

@Knot : bij het opkomen v/h rechte stuk, brak de Civic af en toe ook even mooi uit. :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Ook een hele goede morgen allemaal.
        Even snel, want daarna m'n echte werk wat gisteren is blijven liggen afmaken.

Was weer helemaal TOP.
        Met uitzondering van wat mechanische schades, niks geen wanklank.
        Alle baanmarshalls en natuurlijk ook rijders hartstikke bedankt.

Alleen het eten na afloop was zoals vanouds weer een complete chaos, sorry Hans, Ruud, Joost en de Naughty's:-)
        2 x ouwe premium meuk
        BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
        Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

• Leuk hoor, en ik maar werken. :(

:)

Comment

• Dat "even parkeren bij de watertoren" klonk simpeler dan het was. :-)
            Wat een drukte in Zandvoort man!!!
            Na 2 rondjes waarbij je van alle kanten Gummers tegenkwam, zijn we uiteindelijk maar naar een tent in Overveen gereden. Waren we een keer eerder ook geweest, dus die tent was bekend voor ons.

Onderweg nog wat mensen opgepikt die rond dwaalden in Zandvoort, dus zaten we daar uiteindelijk met 7 man op het terras. Was uiteindelijk toch erg gezellig!!

Alfa Giulia 1300 (1966)
            BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
              Dat "even parkeren bij de watertoren" klonk simpeler dan het was. :-)
              Wat een drukte in Zandvoort man!!!

Gek he, die drukte in een kustplaats op een mooie zomerdag tijdens de vakantieperiode.... ;-)
              Veritatis simplex oratio est

Comment

• En wij kwamen uiteindelijk terecht op Parkeerterrein De Zuid. Plek zat.
                Alle strandtenten bomvol, allies graties ?! Maar dus ook om acht uur nog, Peter.
                Bij het tweede tentje zou de saté met salade en friet veel sneller zijn dan de biefstuk van Jamie, maar uiteindelijk kwam die arme kelner, die 40 tafels in zijn uppie mocht doen, pas om half tien met wat borden.
                In ieder geval tijd zat om in ons select gezelschap allerhande zaken de revue te laten passeren.

Zelf niet kunnen rijden, maar toch nog wel even een half uurtje genoten van het geweld van het gehele veld.

Comment

• Mooi filmpje Elmar, die M3 ging echt als een dolle over de baan. Ik bedoel, hij haalt op zeker moment bij Tarzan-uit een bepaald blauw Spidertje in alsof-ie fokking STILSTAAT, terwijl ik daar dus toch al tegen de 100 rijd en bijna naar III opschakel. :)

D'r waren sowieso redelijk wat serieus goed geprepareerde auto's (of althans: geen standaard straat setup), en dan zie je al erg snel het verschil met een straatauto. Bv. de rode bestickerde Porsches van Beamer (en van wie nog meer??), de VDV Léon, de GumGolf, die gele Clio. Maar goed, met andere auto's wordt het verschil tussen de rijders weer wat duidelijker. Ik bedoel, volgens mij MOET ik in theorie harder kunnen dan Rody in z'n Civic. In de praktijk moest ik toch echt een keertje voor hem aan de kant. :)

Verder erg veel pret gehad, het spiegelen ging volgens mij redelijk goed en ik ben zo veel mogelijk voor eenieder aan de kant gegaan. Heb zelf maar één auto ingehaald, de 155 V6 van Remko. Maar dat mag de pret allemaal niet drukken, 't was een topevenement met weer een behoorlijk eclectisch deelnemersveld.

Indrukwekkend: de RS4 die er echt goed hard overheen ging, hoe laat zo'n Lancer Evo kan remmen voor Tarzan, de rechtelijnsnelheid van de rode Corvette, het geluid van de Supra, Ruud die in z'n ouwe Opel toch menig veel potentere wagen voorblijft... allemaal schitterend om te zien!!

(Waarom zit ik nou ineens aan veerpootbruggen, verlagingen, en betere banden te denken???)
                  Mini Cooper Clubman
                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                  "Jasper val dood." - RH

Comment

• Ach ja, dat eten is elke keer zo'n chaos, dus ik was niet verbaasd hoor. :-)
                    Maar ik ben ook niet bekend in Zandvoort, dus dan is het sowieso lastig.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Die Corvette en die Supra gingen hard het rechte stuk op idd!
                      In de bochten een beetje rustig en dan ineens het gas erop.
                      Vooral dat geluid van die Supra is dan heel extreem; doet gewoon bijna pijn aan je oren.
                      De Estoril-blauwe E30 werd ook snel kleiner daar. Toch mooi zo'n E30 met zo'n dik blok erin!!

p.s. Wie heeft die Corvette de baan opgelaten terwijl ze geen helm op hadden?

Alfa Giulia 1300 (1966)
                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                        D'r waren sowieso redelijk wat serieus goed geprepareerde auto's (of althans: geen standaard straat setup), en dan zie je al erg snel het verschil met een straatauto. Bv. de rode bestickerde Porsches van Beamer (en van wie nog meer??), de VDV Léon, de GumGolf, die gele Clio. Maar goed, met andere auto's wordt het verschil tussen de rijders weer wat duidelijker. Ik bedoel, volgens mij MOET ik in theorie harder kunnen dan Rody in z'n Civic. In de praktijk moest ik toch echt een keertje voor hem aan de kant. :)
                        Auto is ook wel erg belangrijk, hoor. En ook hoe je hem wilt behandelen. Kan me voorstellen dat je met je voor dagelijk gebruik bedoelde auto simpelweg voorzichtiger bent. Ik weet zeker dat ik met mijn pakweg 120pk (ex-)circuit XR2tje ee stuk sneller rondging dan de ene keer dat ik met de 75 (met z'n toch bijna 190pk) de baan op ging. Met zo'n geprepareerd wagentje trap je gewoon veel harder. Rem je later en harder, hou je er gewoon minder rekening mee dat het stuk kan gaan. Even buiten het feit dat de remmerij en het onderstel vanzelfsprekend meer op hun taken berekend zijn.

En onderschat overigens het extra voordeel van slicks niet. Dat scheelt zo ontzettend veel. Kan me zo voorstellen dat Beamer er slicks onder had liggen :)
                        Auto's: veel...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Joshua Bekijk bericht
                          Alle strandtenten bomvol, allies graties ?! Maar dus ook om acht uur nog, Peter.

Ik weet het, ik heb een jaar of wat in het dorp gewoond.
                          Was altijd weer blij als het zomerseizoen voorbij was. ;-)
                          Veritatis simplex oratio est

Comment

• Jasper, zou moeten idd maar het verschil is dat jij de boel heel wil/moet houden... de civic fluisterde me om 16:59 in dat ik maar moest doen wat ik wilde en dat zijn japanse techniek toch niet stuk kon gaan ;)
                            BMW F30 320i High Executive Sportline 2012 - VW Golf 1.6TDI Bluemotion 2014 - BMW E36 328i Coupe - Honda CBR600F4i 2002 - Honda SH150i 2009

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                              p.s. Wie heeft die Corvette de baan opgelaten terwijl ze geen helm op hadden?
                              Geen idee, denk alleen dat schoonzoon dacht "schoonvader zit in de organisatie dus ik mag dat wel".
                              Niet dus, heb hem daar later ook over aangesproken.
                              2 x ouwe premium meuk

Comment

• Vond zelf de Supra, de AM en de RS4 het meest imposant.
                                De Honda van Q4Jan maakte overigens ook een waanzinnig geluid.

Ik hoor het eigenlijk te weten, maar van wie is eigenlijk die Supra?

RS4 van Jeroen Dik was ook TOP, maar vlgs mij was die wel vergeten om er vering onder te zetten:-)
                                2 x ouwe premium meuk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Knot Bekijk bericht
                                  Jasper, zou moeten idd maar het verschil is dat jij de boel heel wil/moet houden... de civic fluisterde me om 16:59 in dat ik maar moest doen wat ik wilde en dat zijn japanse techniek toch niet stuk kon gaan ;)
                                  Nou, ik heb hem motorisch echt niet gespaard hoor, vraag maar aan 6-bakkie die een paar rondjes meereed. :)

't Probleem met die Spider in standaardvorm is gewoon echt mechanische grip. Het is sowieso al een slappe koets natuurlijk (al zijn er best nog veel slappere cabrio's te bedenken), veel vermogen op de voorwielen, P6000 van een paar jaar oud rondom... da's geen competitieve mix. :)

Resultaat is dus gewoon dat de bochtensnelheid niet zo gruwelijk hoog ligt, en dat uitaccelereren beheerst moet omdat je anders alleen maar onderstuurt. Maar als je DAT eenmaal doorhebt, kun je zo'n Spidertje nog best lekker de bocht in "zetten", en als je dan een beetje normaal met je gaspedaal omgaat, verandert het onderstuur in een gemoedelijke schuiver over 4 wielen, of zelfs een beetje overstuur hier en daar. 't Is alleen allemaal niet zo SNEL, nee, maar wel leuk. :)
                                  Mini Cooper Clubman
                                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

• Maar jullie hebben wel gelijk, ik was ABSOLUUT niet van plan om daar een grindbak in te gaan, of op een trailer naar huis te rijden. Dus dan rij je zeker met meer marge, dat is gewoon zo. :)
                                    Mini Cooper Clubman
                                    "Jasper val dood." - RH

Comment

• Kan er helaas niet over oordelen Jasper, dan had ik een rondje mee moeten gaan of een videotje ervan moeten zien. De civic is natuurlijk gemaakt voor dit soort werk, deelt het onderstel grotendeels van de TypeR, weegt 1100 en een beetje, staat voor op Toyo T1R.

Ik had ook wel last van onderstuur hoor, vooral de renault bocht, truc was om iets eerder in te sturen en de bocht ruimer te maken, toen had ik bijna 10km/u meer op de klok staan en kon de auto veel rustiger door laten rollen. Liever voor het instuurpunt de auto even een tik insturen om te zetten, achterkant een stukje omgooien en dan de auto laten rollen/schuiven met zo min mogelijk druk op het gaspedaal, niet meer dan nodig is om de boel te laten rollen, vooral niet forceren tegen onderstuur aan...

Comment

• Ik zat ook even achter de blauwe Clio en de Golf.

Grappig om die 3 wielers te zien. De Clio kwam net niet helemaal los aan de achterkant. Maar het binnenste achterwieltje van de Golf stond een paar keer stil in de lucht.

Comment

• Het was inderdaad weer een geweldig middagje. Het weer kon niet beter, alhoewel, het kon misschien iets minder warm zijn :)
                                          Organisatie, marshalls en fotografen, allen heel erg bedankt voor deze mooie 2 uurtjes!

De badkuip hield zich weer goed, en voor het eerst goed kunnen meten met de performance box, wat een mooie 2min11 opleverde als snelste gemeten tijd. [excuus mode on] ik zag in de data van die snelste ronde wel wat rare dipjes nog, wat duide op mensen die ik moest inhalen, dus er kunnen nog minuten van die tijd af [/em] ;)

En degene die z'n aandrijfas verloren had bij uitkomen Kuhmo bocht, die kan hem bij mij uit mijn voorruit komen peuteren (shit happens) :)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
                                            Vond zelf de Supra, de AM en de RS4 het meest imposant.
                                            De Honda van Q4Jan maakte overigens ook een waanzinnig geluid.

Ik hoor het eigenlijk te weten, maar van wie is eigenlijk die Supra?

RS4 van Jeroen Dik was ook TOP, maar vlgs mij was die wel vergeten om er vering onder te zetten:-)
                                            Babbel
                                            Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                            Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

• Ziet er weer top uit.

Jammer dat ik er dit keer niet bij was.
                                              Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Red205 Bekijk bericht
                                                Auto is ook wel erg belangrijk, hoor. ...... Met zo'n geprepareerd wagentje trap je gewoon veel harder. Rem je later en harder, hou je er gewoon minder rekening mee dat het stuk kan gaan. Even buiten het feit dat de remmerij en het onderstel vanzelfsprekend meer op hun taken berekend zijn.
                                                Ja dat eerste is zeker waar, bij mij is het tweede vergelijkbaar. Gele ascona is zeker zo serieus geprepareerd, maar ga ik toch niet op dezelfde manier op het circuit mee op als met de groene.

Comment

• Was weer helemaal top!
                                                  Organisatie: Bedankt!

Gumgolf ging weer ouderwets als een speer, met die afgedankte all weather bandjes. Beetje Jammer dat ik een wiel verloor in de pitsstraat, maar aan de andere kant was maar beter zo.

Elke keer als ik in de buurt van die speedster kwam ging haij of aan de kant of naar binnen. Beetje jammer! ;-)

Ik heb in ieder geval weer ouderwets geweldig genoten.

Jacco

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
                                                    Babbel
                                                    Zo hee, mooi ding hoor, wat zijn eigenlijk de specs?
                                                    2 x ouwe premium meuk

Comment

• napraten is ook heel leuk en wanneer gaan we weer?

heel leuk om de blauwe clio (straatversie) met achterwiel los door bocht zonder naam (2de bocht na scheivlak waar je zo hard moet remmen om op tijd bij de curbs te komen) te zien gaan.

De Opel Speedster is wel echt een van goede auto's voor op dit circuit vooral op de korte bochten zie je wel duidelijk het voordeel van achterwielaandrijving tov mijn clio. Mijn snelste ronde was 2.09.3 trouwens.

ook leuk om dan de verschillen even te laten zien mbt scheivlak en audi S.

Hij denkt nu ook (weer) aan ombouw denk ik. Zou trouwens ook gefilmd hebben, wil je deze svp uploaden?

tnx

Comment

You asked for it:

Oorspronkelijk geplaatst door supra database
                                                        Engine:
                                                        K&N 12” air filter
                                                        Performance Technologies PT 60 turbo (@ 1.5bar)
                                                        Direct Engineering cast exhaust manifold (ported and polished)
                                                        Turbonetics external wastegate with screamer pipe
                                                        HKS super dragger exhaust system
                                                        HKS Type R Intercooler
                                                        HKS DLi ignition amplifier
                                                        AEM programmable ECU
                                                        AEM 3.5 bar MAP sensor
                                                        AEM UEGO wideband A/F kit
                                                        Greddy adjustable blow off valve
                                                        Greddy Oil catch tank
                                                        Walbro 265 l/m fuel pump
                                                        Fuel bypass kit
                                                        SARD 650 cc injectors
                                                        Denso Iridium spark plugs
                                                        Single plate Carbon clutch

Handling:
                                                        RacingHart M5 Ultralite 19" wheels (8.5J front, 9.5J rear)
                                                        Toyo Proxes T1-R 245/35R19 front
                                                        Toyo Proxes T1-R 275/30R19 rear
                                                        TRD strutbar front
                                                        Powerslot grooved and cross drilled brake discs
                                                        Apexi brake pads
                                                        Goodridge steel braided brake lines

Optics:
                                                        Do-Luck body kit (late style)
                                                        Do-Luck diffuser
                                                        Re-sprayed with 8L5 Royal Sapphire Pearl (RSP)
                                                        Dashboard and other interior plastics re-sprayed in RSP
                                                        Instrument and dashboard lighting in blue
                                                        TRD 10k rev counter
                                                        TRD 320 kph speedometer
                                                        TRD style carbon spoiler
                                                        In gewoon NL: grote turbo en open uitlaat op moment van plankgas
                                                        Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                                        Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                                          Mooi filmpje Elmar, die M3 ging echt als een dolle over de baan. Ik bedoel, hij haalt op zeker moment bij Tarzan-uit een bepaald blauw Spidertje in alsof-ie fokking STILSTAAT, terwijl ik daar dus toch al tegen de 100 rijd en bijna naar III opschakel. :)

...

(Waarom zit ik nou ineens aan veerpootbruggen, verlagingen, en betere banden te denken???)
                                                          Ik zou eerst eens beginnen met Tarzan in 3 nemen, ipv 2.

Comment

• Jij gaat er vanuit dat die Spider dat aan kan, qua bochtensnelheid? Misschien met beter rubber wel, ja. :)
                                                            Mini Cooper Clubman
                                                            "Jasper val dood." - RH

Comment

• langzaam erin en knalhard eruit.... does it met elke auto.

cursus volgen zou ik zeggen en lekker lol maken

Comment

Die Supra is inderdaad van mij. Er ligt een 3.0L in met 60mm turbo en draait met een volledig standalone motormanagement. Op de dyno houdt de auto iets meer dan 450pk/570Nm aan de achterwielen over, dus zo'n 525pk op de krukas.

Ik heb mij, net als iedereen hier denk ik, erg vermaakt gisteren. Uiteraard de organisatie en marshalls bedankt hiervoor! Ik was zeer onder de indruk van het rijden van velen van jullie. Soms nog even geprobeerd bij te blijven om zo wat betere lijnen te leren rijden, maar ik vrees dat ik nog wel wat oefening nodig heb! Verder ook een aantal mooie, en flink geprepareerde, wagens gezien.

Ik had totaal geen circuit ervaring en ik vond vooral het aanremmen lastig in te schatten. Vandaar dat ik vaak een grote marge nam bij het aanremmen voor bochten. Ik vond dat iedereen zeer netjes reed en genoeg ruimte hield bij inhalen. Top!

Als het even kan wil ik zeker een volgende keer weer mee!

Marcel

Edit: ben je even weg op je werk ben je 10 posts verder... Maar bedankt Steven.
                                                                Last edited by babbel; 02-07-08, 13:09.

Comment

• De Spider heeft toch ook wel voldoende koppel en vermogen om de tarzan (en audi-S) in 3 te nemen? Zelfs met de civic doe ik tarzan in 3.. alleen audi-S en hugentoltz zet ik m in 2 omdat ik gewoon te weinig koppel heb om in 3 normaal op te bouwen daarna...

Comment

Working...
                                                                  X