Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voortaan rustig aan op vakantie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Voortaan rustig aan op vakantie

Buitenlandse verkeersboetes niet meer te ontlopen

STRAATSBURG - Burgers van EU-landen kunnen in de toekomst verkeersboetes die ze in een andere lidstaat hebben gekregen, niet meer ontlopen.
    Het Europees Parlement heeft woensdag ingestemd met een grensoverschrijdende handhaving van verkeersregels binnen de EU.

Verdragen

Op dit moment is er nog een wirwar van verdragen tussen de EU-landen. Daardoor gaan sommige landen wel tot vervolging over na een verkeersovertreding door een inwoner van een ander land, en andere niet.

De nieuwe regeling voorziet in een administratieve samenwerking, ze betekent niet dat de verkeersregels overal gelijk worden.

PvdA

PvdA-Europarlemenstlid Lily Jacobs is blij met de nieuwe aanpak. ''Als we het aantal verkeersdoden in 2010 willen halveren, moeten we een einde maken aan de straffeloosheid.'' Wanneer het regime ingaat, is overigens niet duidelijk.

Een aantal EU-landen, waaronder Duitsland en het Verenigd Koninkrijk, verzet zich er nog tegen. ''Doodzonde dat ze het belang van verkeersveiligheid niet voorop stellen'', vindt Jacobs.

Iedereen heeft recht op mijn mening!

Ik ben benieuwd hoe het bezwaar maken gaat werken.

PvdA-Europarlemenstlid Lily Jacobs is blij met de nieuwe aanpak. ''Als we het aantal verkeersdoden in 2010 willen halveren, moeten we een einde maken aan de straffeloosheid.'' Wanneer het regime ingaat, is overigens niet duidelijk.
    Dus in 2010 willen ze in Nederland 350 verkeersdoden hebben? (alsof ze dan tevreden zijn) ik durf te wedden dat ze dat niet gaan halen. Eern waarom heeft Lily het over 2010 terwijl nog niet duidelijk is waneer het regime in gaat.
    Last edited by Redline; 20-12-08, 15:09.

Comment

Waren wij niet al de gebeten hond (in de zin wij moeten wel betalen voor overtredingen in buitenland, maar die ausländer hoeven dat niet voor overtredingen hier)?
      Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
      Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Deels. Ik hoorde van de week dat kleine bekeuringen uit D zelden werden doorgestuurd. Staandehoudingen altijd te betalen natuurlijk.

Maar had ik dit geweten, dan had ik toch wat meer op de linkerbaan gezeten in Italië.
        Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NoTVR Bekijk bericht
          Deels. Ik hoorde van de week dat kleine bekeuringen uit D zelden werden doorgestuurd.
          Terwijl we die lachend zouden betalen. Wat was het ook al weer 20 euro voor 10km te hard geloof ik?

Maar goed, postverkeer en handling maakt dat het innen ervan zinloos is.
          Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
          Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Kleine bekeuringen uit het buitenland, vooral Duitsland, zie ik anders zat binnenkomen bij ons, dus die worden ook gewoon opgestuurd.

Comment

Inderdaad is de tijd voorbij waarin kleine Duitse bekeuringen niet in rekening werden gebracht...

Ergens bij Berlijn: 116 km/uur waar je 100 mocht. 20 euro. Daar sta je dan, met je dikke kop recht van voren geflitst. :-)

En [email protected] privacyvlekje over Freundin's hoofd, trouwens.
              Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Hoe weten ze nou dat het stuur links zit ipv rechts? :-)
                Maar wel lachen dit en die foto is wel 20 euro waard vind ik. Geen geld man.

Ik kreeg laatst een boete voor verlopen APK en dat is gewoon direct 90 euro.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                Alfa Giulia 1300 (1966)
                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Met boetes in D kwam je al lang niet meer weg.

Ik heb er zo een van een boete in Monschau (60 waar 50 toegestaan was) van een jaar of 4 geleden (schat ik)

Comment

Ik heb er ergens ook nog zo eentje liggen, maar dan met een echt automerk. :)
                    You know that reality is immaterial

Comment

Had er afgelopen jaar ook een. A3 bij Frankfurt. Netjes betaalt, 20 euro + nog eens 20 euro transactiekosten.

Comment

Mijn laatste snelheidsboete was ook op de noordelijke Ring van Berlijn. 118 waar ik 100 mocht. Inderdaad ook 20 euro.

Parkeerboete was in Mei 2008. Dag lang op een parkeren-verboden plek midden in het centrum van Koeln (100m van de Dom af) de huurauto laten staan. 15 euro :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                          Hoe weten ze nou dat het stuur links zit ipv rechts? :-)
                          Maar wel lachen dit en die foto is wel 20 euro waard vind ik. Geen geld man.

Ik kreeg laatst een boete voor verlopen APK en dat is gewoon direct 90 euro.
                          ? is dat weer veranderd? Het was eerst 95, maar dat is teruggebracht naar 70 euro, maar wel in combinatie met strenger toezicht. Je ontkomt er niet meer aan.
                          Schorsen kun je de auto, maar als je dan de auto binnen 3 maanden weer uit de schorsing haalt, krijg je als nog een naheffing van HSB over die periode. Dat is echt genaaid.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                            Ik heb er ergens ook nog zo eentje liggen, maar dan met een echt automerk. :)
                            Ja, ons geld gaat helaas op aan dure wijn en verse ingrediënten voor copieuze maaltijden, die in ons Duits stadje wél gewoon om 20:00 uur nog verkrijgbaar zijn.

:-)
                            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Maar goed, wat gebeurt er als je die Duitse bekeruing nou niet betaalt? Helemaal niks, of verdere maatregelen of wordt je uit je auto gesleurd de volgende keer dat je in Dld rijdt!?!
                              Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Nou, óf ze gaan het via de Nederlandse justitie incasseren. Of je krijgt inderdaad moeilijkheden als ze je een volgende keer aanhouden in D.

Kan ook aan de grens gebeuren trouwens, bij een routinecontrole.

Comment

Overigens las ik laatst in de AMS dat de boetebedragen in DLD per 1 jan sterk zijn verhoogd. 30 te hard op de Autobahn kost nu 120 ipv 75 Euro,
                                  meer dan 60 te hard wordt 440 ipv 275 E. En door "donkeroranje" rijden kost nu 90 ipv 50. (stond-ie al langer op rood, dan wordt het nog wat duurder)

Comment

Maar brun, je hebt die boete dus nog niet via het Nederlandse CJIB gekregen? Want dat is wel de bedoeling van dat Europeese plan, dat het thuisland bericht krijgt van het land waar de overtreding is gepleegd, het thuisland wat de boete gaat innen mag dan ook het boetebedrag houden. Nederlanders zullen wel vaker de lul zijn aangezien ze hier nogal fel zijn met verkeersboete's, waar ik wel heel benieuwd naar ben is hoe ze de bezwaarprocedure gaan verwerken. (zal nog niet meevallen om alle stukken zoals proces verbaal, ijkraport, certificaten van de verbalisant, etc uit bijvoorbeeld Italie te krijgen, die dan ook nog eens vertaald moeten worden in het Nederlands)

Comment

ik ben begin december geflitst toen ik voorbij een school scheurde in Duitsland.....heb nog niks gekregen.....was ook een belachelijke situatie. 30 km/h op een gewone brede bebouwde kom weg die nog afliep ook.
                                      Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                        Nou, óf ze gaan het via de Nederlandse justitie incasseren. Of je krijgt inderdaad moeilijkheden als ze je een volgende keer aanhouden in D.

Kan ook aan de grens gebeuren trouwens, bij een routinecontrole.
                                        en hoe zou dat nu gaan als ze jouw kenteken in de database hebben staan en toevallig jouw auto verkocht is aan een ander?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                                          en hoe zou dat nu gaan als ze jouw kenteken in de database hebben staan en toevallig jouw auto verkocht is aan een ander?
                                          Dan kan je dat aantonen met jouw kenteken... Datum tenaamstelling vs datum overtreding

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 325iRallyDriver Bekijk bericht
                                            Dan kan je dat aantonen met jouw kenteken... Datum tenaamstelling vs datum overtreding
                                            dan is het leed al geschiedt.......dan hebben ze je al aan de kant als wegpiraat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                                              dan is het leed al geschiedt.......dan hebben ze je al aan de kant als wegpiraat.
                                              Dat kan je in NL ook overkomen,kan ik uit eigen ervaring zeggen. :-)

Ja, nu lach ik wel, maar niet toen ik werd klemgereden in Amsterdam-C omdat men wist dat een bekende crimineel met die bewuste auto rondreed. ( stond toen op naam van een, blijkbaar, fake-leasegebeuren)

Ik had de auto net 2 dagen in bezit, op eigen naam, en bij de M-B dealer vandaan ( afdeling niet-interessante auto's voor de eigen voorraad :-) ), dus ik wist van niks.

Gelukkig herkende ik nog wat ex-collega's, dat scheelde weer wat werk met de geplande aanhouding.
                                              Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Redline Bekijk bericht
                                                Maar brun, je hebt die boete dus nog niet via het Nederlandse CJIB gekregen? Want dat is wel de bedoeling van dat Europeese plan, dat het thuisland bericht krijgt van het land waar de overtreding is gepleegd, het thuisland wat de boete gaat innen mag dan ook het boetebedrag houden. Nederlanders zullen wel vaker de lul zijn aangezien ze hier nogal fel zijn met verkeersboete's, waar ik wel heel benieuwd naar ben is hoe ze de bezwaarprocedure gaan verwerken. (zal nog niet meevallen om alle stukken zoals proces verbaal, ijkraport, certificaten van de verbalisant, etc uit bijvoorbeeld Italie te krijgen, die dan ook nog eens vertaald moeten worden in het Nederlands)
                                                Nope, gewoon rechtstreeks van de Polizei in Brandenburg.

Die dus blijkbaar van de Nederlandse justitie de kentekenhoudergegevens krijgen.

Heeft wel iets hoor, bij thuiskomst een grijze envelop met de slogan 'RUNTER VOM GAS!' op de mat.

Comment

Maar brun, je hebt die boete dus nog niet via het Nederlandse CJIB gekregen?
                                                  Sterker nog,er is ook geen overkoepelend orgaan zoals hier het cjib.
                                                  Elk Landkreis regelt de verwerking/verzending van zijn eigen boete's.
                                                  Ik heb er al heel wat gekregen de afgelopen tijd,en het is zelfs zo dat elk Landkreis zijn eigen opmaak??ontwerp heeft van de beschikking.
                                                  Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

Oke, als je dus bang bent voor een oude boete, schrijf je de auto even over naar MdV en dan weer terug op je eigen naam.
                                                    Kun je aantonen dat je de auto niet had ten tijde van die oude boete.

Of bellen ze dan met de RDW ofzo?

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ben 3 jaar geleden met een leasebak geflitst thv Frankfurt op weg naar de wintersport. Iets van 30 km/u te hard. Via de toenmalige leasemij kreeg ik de bekeuring uit Duitsland (met keurige foto erop) thuis. Niet betaald. Eerst laksheid, en toen maar gewoon in de kliko gekieperd.
                                                      Inmiddels andere wg, andere auto, andere leasemij. Ben benieuwd wat je daar dan nog van moet verwachten!?! Volgende keer in Dld bij toevallige aanhouding uit de auto gesleurd worden, dienders met doorgeladen blaffers en half dozijn uitgehonderde Duitse herders? :-)
                                                      Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Ik heb geen idee hoe dat tegenwoordig gaat.
                                                        Voor zover ik wist moest in Dld altijd het gezicht van de bestuurder zichtbaar zijn bij een foto overtreding.
                                                        Echter ik heb in december een boete gekregen waar ik als bestuurder niet zichtbaar was(zonnescherm was naar beneden,gebruikte dit trucje wel vaker ) en toch kreeg mijn baas de bekeuring binnen.
                                                        Ik heb het idee dat er het een en ander verandert is in de Duitse regelgeving,maar ik heb geen idee hoe of wat.
                                                        Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

Duitsland heeft volgens mij gewoon een verdrag met Nederland voor verkeersboetes. Die worden door het CJIB afgehandeld, maar dat geldt kennelijk niet voor de gemeentelijke bekeuringen.

Comment

In september 2007 kreeg ik van een Duitse gemeente ergens onder Frankfurt een boete (58ipv50) gewoon door hen verzonden op mijn werk binnen. 307CC stond ook idd op naam van ons bedrijf. Boete werd gewoon betaald aan die gemeente. Maar natuurlijk al weer tig maanden terug.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eddieee Bekijk bericht
                                                              Inmiddels andere wg, andere auto, andere leasemij. Ben benieuwd wat je daar dan nog van moet verwachten!?! Volgende keer in Dld bij toevallige aanhouding uit de auto gesleurd worden, dienders met doorgeladen blaffers en half dozijn uitgehonderde Duitse herders? :-)
                                                              Lijkt me dat je niets te vrezen hebt, tenzij de oude werkgever doorgeeft wie er gereden heeft. En dan nog is kans klein dat je tegen de lamp loopt.

Comment

Working...
                                                              X