Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleine auto, welke keus?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Kleine auto, welke keus?

In dit draadje al gewag gemaakt van het ongelukje van mijn schoonmoeder:

Auto is dus total-loss.
    Ze wil graag weer zo'n zelfde autotje terug.

Belangrijkste eisen:
    - 5 deurs
    - automaat
    - stuurbekrachtiging
    - hoge zit

Budget 12mille.

Op basis van de eerste 3 eisen in combinatie met het budget geeft Autoweek dit:
    - Chevrolet Matiz
    - Citroen C1
    - Daihatsu Cuore
    - Fiat Panda
    - Hyundia i10
    - Kia Picanto
    - Peugeot 107
    - Toyota Aygo

Welke van deze auto's voldoen aan de 4e eis?

PS
    Tweedehands is ook een optie, maar ik zie nog geen effect van de kredietcrisis op de achterlijk hoge prijzen voor dit soort autotjes tweedehands.

PS2
    Sorry, geen gum-waardige auto ;-)

Uit dit rijtje? De Panda.

O, en PS2 = PlayStation2

Comment

De Panda is de hoogste van het stel.
      Aardig wat aanbiedingen ook nu: http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa..._search.search
      Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Howel ik denk dat de i10 de net iets betere wagen is, ben ik het met de andere posters eens, de Panda dus.
        2 x ouwe premium meuk
        BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
        Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Een hyundai beter ?

* schudt hoofd *

De vorige was een daihatsu toch: deze heeft volgens mij ook een hoge zit.
          Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
          Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

O, en die Opel Mer, meer, Meri , krijg het m'n bek niet uit, maar dat ding dus. En ht Aziatische voorbeeld daarvan, was dat een Suzuki?

Die dingen hebben een hoge zit.

Maar doe aub de Panda. Prima auto en ik gun het Fiat echt.

Comment

Er is een complicatie: de Panda is een halfautomaat.
              Geen idee wat dat inhoudt, maar als dat betekent wel schakelen en niet koppelen dan is dat een no-go.

Comment

Wellicht kun je zelf met + en - schakelen of kiezen voor een automatische stand?

Comment

Waarschijnlijk een Selectronic dan? Geautomatiseerde mechanische bak, d.w.z. je rijdt als een automaat, gas en rem alleen, maar het ding "schakelt" net zo als een handbak. Met een vertraging dus. Ik vind het drie keer niks, maar wie weet merkt jouw schoonmoe het geeneens.
                  Mini Cooper Clubman
                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                    Waarschijnlijk een Selectronic dan? Geautomatiseerde mechanische bak, d.w.z. je rijdt als een automaat, gas en rem alleen, maar het ding "schakelt" net zo als een handbak. Met een vertraging dus. Ik vind het drie keer niks, maar wie weet merkt jouw schoonmoe het geeneens.
                    Klopt. Is 3x niks.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Streamz Bekijk bericht
                      O, en die Opel Mer, meer, Meri , krijg het m'n bek niet uit, maar dat ding dus. En ht Aziatische voorbeeld daarvan, was dat een Suzuki?

Die dingen hebben een hoge zit.

Maar doe aub de Panda. Prima auto en ik gun het Fiat echt.
                      Je bedoelt de Opel Agila en de Suziki Splash. Beiden hebben een redelijk hoge zit.

Comment

De Suzuki Splash en de in dezelfde Suzukifabriek gebouwde Opel Agila zijn nog geen jaar oud. De voorganger van de Splash is de Wagon R+ en is uitermate geschikt voor mensen waarvan het gestel wat minder soepel is en die baat hebben bij een hoge in- en vooral uitstap. De Wagon was vooral als gebruiksauto ontwikkeld voor jonge gezinnen, maar trok door zijn eigenschappen (in- en uitstap)ook ouderen aan.

Ruud gaf al aan dat de gezochte auto niet hoeft te gummen.

Comment

Ik vind zelf de Honda Jazz (a.k.a. Fit in Japan) wel een grappige auto:

Ook in meer sportieve versie verkrijgbaar à la Spoon Fit :)

Comment

Ton heeft mail.
                            Gummen zal nooit meer hetz............ :-)

Comment

:-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
                                Ton heeft mail.
                                Gummen zal nooit meer hetz............ :-)

Dat is het al lang niet meer, daarom.............

Ruud, je hebt mail.

:-)

Comment

Working...
                                X