Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Import uit UK

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Import uit UK

Heren!

Weet iemand hoe het importeren van een auto uit de UK gaat? Wat voor kosten moet ik rekening mee houden? Ik ga er vanuit dat RHD geen probleem mag/moet zijn...

Bedankt voor de hulp!

Grt,
    Niels

-veerboot, transport ( trailer/ambulance/eigen kracht), BPM, keuring RDW, kentekenplaten, APK bij garagist naar keuze...
    Veritatis simplex oratio est

Comment

Het transport verhaal is me uiteraard duidelijk, het gaat me vooral om het BPM / Keuring verhaal, hoe steekt dat in elkaar?

Comment

Da's gelijk aan de import uit Duitsland..

En daar is genoeg info over te vinden met de zoekfunctie.... :-)

Comment

bijvoorbeeld

Comment

You know that reality is immaterial

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 325iRallyDriver Bekijk bericht
              Het transport verhaal is me uiteraard duidelijk, het gaat me vooral om het BPM / Keuring verhaal, hoe steekt dat in elkaar?
              Ik denk dat wanneer de auto een geldige MOT heeft (vergelijkbaar met de APK hier) de RDW keuring niets anders zal zijn dan een papierwinkel + BPM afdracht bij de Douane. Nadat je dan je kentekenpapieren thuis hebt kun je platen laten maken en de auto vervolgens laten APK keuren. Daarbij heb je dan wel koplampen voor het Europese vaste land nodig (dus met de lichtstraal gericht naar rechts).

Oh en de zoekfunctie op een vBulletin heb ik al nooit begrepen, die is imho ruk :)
              Oliestoken voor het goede doel

Comment

Je belt een weekje of twee voor je auto op Nederlands grondgebied arriveert, de RDW en vraagt om een dagkenteken voor het RDW-filiaal waar je 'm wilt laten keuren. Daarvan krijg je een bevestiging thuisgestuurd. Het kenteken maak je zelf door het nummer uit die bevestigingsbrief op een stuk karton ofzo te schrijven en dat op de auto te plakken.

Je kunt meestal wel bij je verzekeraar terecht om de auto op chassisnummer te verzekeren. Even bellen, het verhaal uitleggen (importeren, rijden naar de RDW) en klaar.

Op de dag van import rijd je met de auto, waarop je het RDW-dagkenteken hebt geplakt, naar de RDW-vestiging. Daar gaat de auto op de keuring en draag je BTW, rest-BPM en keuringskosten af. Vervolgens kentekentje laten slaan en rijden maar.
                Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Gaat dat zo makkelijk Brun ??? ;-)

Comment

Ja, dat gaat zo makkelijk. :-)
                    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Is dit niks voor John?

Find and buy your perfect used cars with PistonHeads Classifieds, the easiest and most powerful used cars search around.

Mooie A5 hoor.
                      Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                        Is dit niks voor John?

Find and buy your perfect used cars with PistonHeads Classifieds, the easiest and most powerful used cars search around.

Mooie A5 hoor.

Ach, is dat bij dezelfde handelaar als waar jij de X6 gaat halen ???

12690,62 Euro is geen geld he.....

Comment

Vaak kan je gewoon een dag van te voren een afspraak maken bij de rdw.
                          Vaak is er ook de mogelijkheid dat als je voor een bepaalde tijd je aanmeld je verzekerd bent van een keuring. Is allemaal niet zo moeilijk meer.
                          Ook zo'n dagkenteken is klaar terwijl je wacht, ik ben in Schiedam geweest, prima geholpen daar. En daar zit ook de douane om de BPM af te tikken.

Jacco

Comment

Dank voor de hulp en handige links!

Met de Pond van nu is een UK auto behoorlijk interessant..... :)

Comment

Zeg nou maar gewoon WAT je wil gaan halen, 325irallydriver...

Comment

Zeg nu maar gewoon dat je een WRC ophaalt bij Prodrive Niels :-)
                                "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Comment

Meeste antwoorden zijn al gegeven: dus sla je slag, Niels :) Ik zit ook nog naar Exiges te kijken, dus wat dat betreft sluit ik ook niets uit.

RDW is erg gemakkelijk als je de papieren er gewoon bij hebt. Tijdelijk kenteken is ook wel handig, maar had ik niet eens gedaan. Ook bewijs van verzekering is nuttig. Mijne was verzekerd maar ik had geen papieren bewijs, dus discussie met Belgische agenten om 3u 's nachts in Oostende. Is ook verder goed afgelopen, maar onzinnige tijdsbesteding achteraf.

Douane moet je dan dus zelf een aanslagbiljet invullen, met accessoires en oorspronkelijke NL prijs als die er is. Dan ging er in mijn geval een dame een hokje in en die komt dan met een BPM factuur waar ik in ieder geval niet van schrok :) Met pinnen is het te betalen en vervolgens is geeft RDW auto vrij, inclusief dan gelijk het kenteken. Wat ik in mijn geval persoonlijk ge-SMSt kreeg van de dame van de RDW ;) Dan moet je nog wel de papieren een paar dagen afwachten, platen laten maken, APK keuren indien nodig en rijden maar. Lees mijn verhaal anders even wat door Stephan hierboven al gelinked is.
                                    Last edited by Stéphane; 22-12-08, 22:03.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
                                      Zeg nu maar gewoon dat je een WRC ophaalt bij Prodrive Niels :-)
                                      Nu Subaru er mee stopt, moet dat wel te doen zijn voor de ambitieuze rally driver. Ben benieuwd.
                                      * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                      * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Inderdaad Niels, allemaal leuk en aardig, vissen naar importprocedures, maaruh, wat wordt het?? :)
                                        Oliestoken voor het goede doel

Comment

Hahaha, als ik bij Prodrive kon shoppen voor een auto, dan had ik vast iemand in dienst gehad die dat voor me kon regelen, dus dan zou ik hier niks vragen :).

Laat ik het zo zeggen, misschien kan ik er voor onderdelen wel terecht ;)

@Stephane, verhaal helemaal gelezen, super geschreven en uiteraard gaaf om mee te maken!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                                            Is dit niks voor John?

Mooie A5 hoor.

Zohee zeg, wat zou dat dan doen in de lease 300 eurootjes p/mnd? :-)
                                            2 x ouwe premium meuk
                                            BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                            Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Zit zo eens te surfen op www.autotrader.co.uk
                                              Allemachtig wat een prijzen... Dankzij RHD zijn de meeste modellen ergens anders dan in de UK niet te slijten waarschijnlijk. Ik bedoel, een Elise of een TVR, daarvan accepteer je een stuur aan de verkeerde kant, maar bij een niet-Engelse auto wil je dat niet.

Comment

@V4: En toch, als ik dan een 2006 Porsche Cayman voor £25k of een 2003 GT3 voor £35k zie staan begin ik toch te twijfelen...

Comment

Tja. Bij de ene auto past het (rechts stuur) beter dan bij de andere. Bij dergelijke verschillen moet je niet al te moeilijk doen wellicht. Dan nog: je haalt een auto hierheen die hier altijd weer minder op zal brengen dan eentje met links stuur.

Mijn oog viel op de Clio V6. Daarbij moet ombouw naar links stuur toch redelijk betaalbaar zijn. Voor zeg een E46 M3 moet dat ook op gaan, lijkt me zo.

Voor exotischer spul als deze Maserati 3200GT http://search.autotrader.co.uk/es-uk...cleRegLetter=V wordt dat al snel een dure grap.

Comment

Zo'n auto moet je niet kopen om in Nederland door te verkopen. Daar moet je lekker in gaan rijden en als je hem kwijt wilt gewoon weer in Engeland door verkopen.

Ombouwen van het stuur is zonde van het geld als je het mij vraagt. Voor een Elise ben bijvoorbeeld je al gauw €4-5.000 kwijt. Met dat geld kun je veel leukere dingen doen en ook nog eens lekker er mee rijden. Uiteraard wel zo handig als je dan wel een andere auto voor dagelijks gebruik hebt.

Comment

Ik lees hier een paar keer RDW keuring, platen aanvragen en dan APK. Kun je alleen voor APK als je de platen hebt? En zo ja, hoe zit dat dan met die combi die de RDW aanbiedt (keuren + APK)?

Marc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcH Bekijk bericht
                                                        Ik lees hier een paar keer RDW keuring, platen aanvragen en dan APK. Kun je alleen voor APK als je de platen hebt? En zo ja, hoe zit dat dan met die combi die de RDW aanbiedt (keuren + APK)?

Marc
                                                        Is een leuke aanbieding, maar ook niet meer dan dat...

APK bij je eigen vertrouwde garage is verstandiger.

Platen zijn binnen 10 minuten klaar, ook de luxe platen ( opgelegde letters en cijfers), dus da's het wachten niet echt he.. ;-)

Comment

In Gummen groen, met het stuur aan de goeie kant

Comment

Working...
                                                          X